Sähköiset kirjanlukijat

hrk

Liittynyt
23.07.2017
Viestejä
1 738
Kävin hakemassa Kobo Libra H20:n ja nyt pitäisi saada Amazonista ostetut 45 kirjaa tuolle laitteelle, mutta tuli seinä vastaan.

Asensin ensin koneelle Kindle-softan ja latasin sillä kaikki omistamani kirjat koneelle. Asennettuna on myös Calibre 5.14, DeDRM 7.2.1 ja KPF Extract-plugarit. Saan importattua kirjat Calibreen, mutta kun yrittää konvertoida vaikka MOBI-formaattiin niin herjaa että "This book is locked by DRM".

Tuossa ylempänä jollakulla ollut ongelmaa aiemman DeDRM 7.1.0 version kanssa, onko tämä nyt odottelua että sadaan ulos uusi DeDRM-versio joka tepsii noihin, vai teenkö nyt jotain väärin?

edit: downgradesin Amazon for PC-softan versioon 1.25, latasin kirjat ja nyt sain kirjoja konvertoitua, mutta kirjojen nimet ei näy oikein. Pystyn kyllä muokkaamaan näitä käsin, mutta onhan tuo vähän työlästä. Pitää tapella myöhemmin tuon kanssa lisää, pääasia että sai nyt vähän iltalukemista ja pääsee tutustumaan uuteen laitteeseen!
Konversio-ongelmat liittyvät KFX-formaattiin, jota Kindle for PC alkoi käyttämään versiosta 1.19 alkaen. DeDRM/Calibre ei tuon formaatin kanssa ole tähän asti pärjännyt, upouusinta DeDRM-versiota en viekä ole kokeillut. KFX-ongelmilta välttyy, kun asentaa Kindle4PC-version 1.17 tai vanhemman. DeDRM-versiolla ei tämän jälkeen ole väliä.

Kirjojen nimiongelma ei kuulosta tutulta.
 

leripe

Ehdotuksia otetaan vastaan
Tukijäsen
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 416
Onko Kindle Paperwhite (fifth generation) jotain uutisia/huhuja, että koska tulee? 4th gen tuli 2018.
 

hrk

Liittynyt
23.07.2017
Viestejä
1 738
Onko Kindle Paperwhite (fifth generation) jotain uutisia/huhuja, että koska tulee? 4th gen tuli 2018.
Kindle PaperWhiten neljä tähänastista sukupolvea ovat ilmestyneet vuosina 2012, 2013, 2015 ja 2018. Eli väliajat ovat olleet 1, 2 ja 3 vuotta. Jos leikisti oletetaan, että väliajat jatkavat lineaarista kasvuaan, niin uutta mallia voidaan odottaa vuonna 2022. Tai joskus toiste. Amazon ei ole kertonut aikeistaan.
 

Taneli-

☤ Virallinen ⚔ testaaja ☣
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 705
Amazon tarjoaa nyt 10 kirjaa noin 6 päivän ajan ja kun ne kerran lunastaa (ilmaiseksi) ne säilyvät teoriassa ikuisesti tililläsi (jos Amazon tili säilyy ikuisesti) World Book Day on teeman nimi, eli sama tulee tapahtumaan uusin kirjoin taas vuoden päästä:
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 309
Mulla on pocketbook inkpad 3 käytössä, mutta harmittaa välillä kun lukee englannin kielisiä kirjoja, että joku englanti suomi sanakirja olisi kätevä. Laitteessahan on sellainen, mutta turhan usein se sanoo ettei sanaa löydy. Osaisiko joku sanoa olisiko olemassa jotain parempaa?
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 441
Mulla on pocketbook inkpad 3 käytössä, mutta harmittaa välillä kun lukee englannin kielisiä kirjoja, että joku englanti suomi sanakirja olisi kätevä. Laitteessahan on sellainen, mutta turhan usein se sanoo ettei sanaa löydy. Osaisiko joku sanoa olisiko olemassa jotain parempaa?
Jos ei, niin ihan sanakirja englanniksi saattaisi olla kattavampi, kun englanti kerran kuitenkin sujuu?
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 309
Jos ei, niin ihan sanakirja englanniksi saattaisi olla kattavampi, kun englanti kerran kuitenkin sujuu?
Testasin lukijan omaa Webster 1913, mutta sekin pikaisella testauksella antoi käännöstä ei löydy vastausta. Onkohan joku parempi olemassa?
 

Taneli-

☤ Virallinen ⚔ testaaja ☣
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 705
Testasin lukijan omaa Webster 1913, mutta sekin pikaisella testauksella antoi käännöstä ei löydy vastausta. Onkohan joku parempi olemassa?
En tiedä suoraan paremmasta mutta itselläni Kindlessä on Oxford Dictionary of English käytössä nyt ja olen ollut siihen tyytyväinen. Tai siis, tuo toimii siten nykyisessä Kindlessäni että valitsen sanan (tai mitä nyt haluan valita, tietysti jos valitsen esim. kokonaisen kappaleen siitä ei kovin hyvää käännöstä tule) ja se ensimmäisenä tarjoaa Dictionary vaihtoehtoa, vetämällä oikealle seuraavana tarjoaa Wikipedian infoa tuolle ja siitä taas oikealle tarjoaa Translation missä voi tietysti valita mille kielelle haluaa käännöksen. Nuo 2 viimeistä tosin vaativat wlanin tai sitten 3G version.
 
Liittynyt
11.03.2021
Viestejä
21
Näyttäisi siltä, että Kindlet ovat vihdoin saamassa ominaisuuden jossa luettavan kirjan kannen voisi laittaa näytönsäästäjäksi. Ainakin tällaista huhuillaan redditin puolella.. Ominaisuus olisi ilmeisesti jo käytettävissä uusimmalla firmiksellä Intiassa ja Mexicossa olevilla käyttäjillä (miksiköhän näin?)
Jos joku muukin ehti miettiä miksi tätä ei vielä ole näkynyt omassa Kindlessä; pelkkä firmiksen päivitys ei ilmeisesti riitä, vaan pitää myös yhdistää hetkeksi wifiin jotta tämä uusi asetus "aktivoituu".. Itse teen päivitykset manuaalisesti ja ehdin jo hetken ihmetellä että otetaanko tätä lainkaan käyttöön täällä Suomessa :p
 

CryptoKid

Jonkun tarttis varmaan tehrä jottain
Make ATK Great Again
Team Linux
Team H2O
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
243
Jos joku muukin ehti miettiä miksi tätä ei vielä ole näkynyt omassa Kindlessä; pelkkä firmiksen päivitys ei ilmeisesti riitä, vaan pitää myös yhdistää hetkeksi wifiin jotta tämä uusi asetus "aktivoituu".. Itse teen päivitykset manuaalisesti ja ehdin jo hetken ihmetellä että otetaanko tätä lainkaan käyttöön täällä Suomessa :p
Hmm, pitääpä oma Paperwhite päivittää. Kansikuvanäytönsäästäjä on kuitenkin ainoa syy miksi Kindleni on jailbreakattu, niin mukavaa jos se tulee ihan vakiona. Ja joo, oikeasti jailbreakkasin saadakseni kansiot ylipitkiä sarjoja varten, mutta ei niitä saanut silläkään...
 
Liittynyt
03.12.2017
Viestejä
154
Mulla on nyt yksi kirja mobi muodossa (konvertoitu epubista), joka näkyy calibren ebook-readerillä ihan ok. Nyt kirjassa on tekstiä jossa kuvataan missä tietokoneen kursori on (tietotekniikkaan liittyvä kirja). Nyt tämä kursori esitetään niin että kyseinen merkki on taustan värinen ja musta palikka sen ympärillä. Nyt tämä sama näkyy kindle laitteessa vain tyhjänä eli ei toimi. Olisko mitään tapaa korjata tilanne? Tai keksiskö joku hyvää englanninkielistä hakusanaa tälle, että löytäis vastaavan ongelman googlesta? Osaisko joku epub laite näyttää tämän paremmin?

Tässä esimerkki:
1) epub ebook-viewer
2) mobi ebook-viewer
3) mobi kindle
 

Liitteet

Liittynyt
21.10.2018
Viestejä
58
Mulla on nyt yksi kirja mobi muodossa (konvertoitu epubista), joka näkyy calibren ebook-readerillä ihan ok. Nyt kirjassa on tekstiä jossa kuvataan missä tietokoneen kursori on (tietotekniikkaan liittyvä kirja). Nyt tämä kursori esitetään niin että kyseinen merkki on taustan värinen ja musta palikka sen ympärillä. Nyt tämä sama näkyy kindle laitteessa vain tyhjänä eli ei toimi. Olisko mitään tapaa korjata tilanne? Tai keksiskö joku hyvää englanninkielistä hakusanaa tälle, että löytäis vastaavan ongelman googlesta? Osaisko joku epub laite näyttää tämän paremmin?

Tässä esimerkki:
1) epub ebook-viewer
2) mobi ebook-viewer
3) mobi kindle
Kokeile .AZW3 tiedostomuotoa. Tuo mobi taitaa olla vähän vanhentunut versio noista kindlen tiedostomuodoista. Uusimmilla Kindleillä on myös tietääkseni käytössä .KFX muoto mikä tuo vielä enemmän kaikkea pöydälle mutta siinä taisi olla jotain ongelmia tiettyjen kielien tai siirron tai jonkun muun kanssa.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
4 235
Mulla on nyt yksi kirja mobi muodossa (konvertoitu epubista), joka näkyy calibren ebook-readerillä ihan ok. Nyt kirjassa on tekstiä jossa kuvataan missä tietokoneen kursori on (tietotekniikkaan liittyvä kirja). Nyt tämä kursori esitetään niin että kyseinen merkki on taustan värinen ja musta palikka sen ympärillä. Nyt tämä sama näkyy kindle laitteessa vain tyhjänä eli ei toimi. Olisko mitään tapaa korjata tilanne? Tai keksiskö joku hyvää englanninkielistä hakusanaa tälle, että löytäis vastaavan ongelman googlesta? Osaisko joku epub laite näyttää tämän paremmin?

Tässä esimerkki:
1) epub ebook-viewer
2) mobi ebook-viewer
3) mobi kindle
Oletko koittanut lähettää epubin sähköpostilla Kindleesi, Amazon hoitaa konvertoinnin? Muutenkin kätevin tapa siirtää kirjat Calibresta Kindleen.
 
Liittynyt
03.12.2017
Viestejä
154
Kokeile .AZW3 tiedostomuotoa. Tuo mobi taitaa olla vähän vanhentunut versio noista kindlen tiedostomuodoista.
Joo, kiitti. Tällä alkoi näkymään oikein. Nyt vaan maililla lähetys ei onnistu tässä formaatissa, mutta usb:n kautta onnistui. Nyt kansi on tyhjä. Olis kiva jos senkin sais näkymään, jos paljon kirjoja kirjastossa. Tosin eipä haittaa lukemista.

Oletko koittanut lähettää epubin sähköpostilla Kindleesi, Amazon hoitaa konvertoinnin? Muutenkin kätevin tapa siirtää kirjat Calibresta Kindleen.
Eipä tunnista epubia jos lähettää maiililla. Paluu postissa tulee virhe.
 

hrk

Liittynyt
23.07.2017
Viestejä
1 738
Eipä tunnista epubia jos lähettää maiililla. Paluu postissa tulee virhe.
Kyllä tunnistaa epubin, kunhan tiedostonimen tarkenteeksi vaihtaa esimerkiksi .txt.
K;atso myös vanhaa viestiäni #152 tällä palstalla.
 
Liittynyt
03.12.2017
Viestejä
154
Kyllä tunnistaa epubin, kunhan tiedostonimen tarkenteeksi vaihtaa esimerkiksi .txt.
Näköjään toimii. Tuossakin kuitenkin tuo kansikuvan bugi kuin az3w:ssä. Ensin ei näy mitään, vähän ajan päästä näkyy kansi, ja lopulta se kansi taas poistuu.
 
Liittynyt
09.11.2016
Viestejä
625
Mikäs näiden laitteiden tilanne tällä hetkellä on? Mulla oli Pocketbook lux 4 tms. ja se meni eteenpäin. Mietin Kobo Formaa seuraavaksi, mutta olisko Kindlen kanssa jotain rajoituksia? Pääasiassa siis luen pc:ltä siirrettyjä mobi, pdf ja epub kirjoja.
 

SweeneyTodd

Smooth Operator
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 764
Mikäs näiden laitteiden tilanne tällä hetkellä on? Mulla oli Pocketbook lux 4 tms. ja se meni eteenpäin. Mietin Kobo Formaa seuraavaksi, mutta olisko Kindlen kanssa jotain rajoituksia? Pääasiassa siis luen pc:ltä siirrettyjä mobi, pdf ja epub kirjoja.
PDF:n lukeminen Kindlellä on ihan tuuripeliä. Fonttia ei voi muuttaa, joten tällainen heikompi näköinen on joutunut jättämään osan lukematta. Muuten ei Kindlestä valittamista. Calibren kautta uppoaa kaikki formaatit.
Edit. Muissa formaateissa fonttia kyllä voi muuttaa
 

hrk

Liittynyt
23.07.2017
Viestejä
1 738
PDF:n lukeminen Kindlellä on ihan tuuripeliä. Fonttia ei voi muuttaa, joten tällainen heikompi näköinen on joutunut jättämään osan lukematta. Muuten ei Kindlestä valittamista. Calibren kautta uppoaa kaikki formaatit.
Edit. Muissa formaateissa fonttia kyllä voi muuttaa
Ei tuo ole Kindlen erityisongelma, vaan liittyy PDF-tiedostoihin yleisesti. Minkä tahansa PDF-lukijan kannalta PDF-sivu on kuva, jota voi kenties zoomata, mutta ei muuten muuttaa. PDF-editoreilla on sitten ehkä muita kykyjä, mutta Kindle ei ole editori.
 
Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
427
Tällä hetkellä Kindle Paperwhite 2016 käytössä ja tekisi mieli kokeilla muuta laitetta välillä.

Olen katsellut +7 tuumaisia Pocketbook Inkpad 3 ja Kobo H20 tuon Kindlen kaveriksi. Kumpaa suosittelisitte? Hinnaltaan ovat kuitenkin samaa luokkaa.

Kobon Elipsa "lukupaketti" olisi 409€ powerissa mutta omasta mielestä melkoisen suolainen hinta lukulaitteesta.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
21.10.2018
Viestejä
58
Itseä kanssa kiinnostaisi hieman uuden laitteen hankkiminen vanhan 2012 Paperwhiten tilalle. Kriteereinä melkeinpä vain se että olisi vähintään yhtä hyvä kuin tuo aivan alkuaikojen paperwhite, kirjojen sideloading helppoa sekä täkeimpänä USB-C lataus. Hinta tietysti tyyliä mitä halvempi, sitä parempi. Mitään suosituksia tällaiseen kapistukseen?
 

Taneli-

☤ Virallinen ⚔ testaaja ☣
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 705
Itseä kanssa kiinnostaisi hieman uuden laitteen hankkiminen vanhan 2012 Paperwhiten tilalle. Kriteereinä melkeinpä vain se että olisi vähintään yhtä hyvä kuin tuo aivan alkuaikojen paperwhite, kirjojen sideloading helppoa sekä täkeimpänä USB-C lataus. Hinta tietysti tyyliä mitä halvempi, sitä parempi. Mitään suosituksia tällaiseen kapistukseen?
Nyt on ollut tarjouksessa ennätys halvalla noita kindlejä eli esim. tässä artikkelissa pohditaan julkaiseeko Amazon uuden version kohta?

Itselläni / perheessä on nyt käytössä 2x Kindle Paperwhite 7 generaatiota (ostettu 2015) ja voitin 32Gb Kindle Manga editionin japanin importtia mitä nyt käyttelen.

Tuossa uusimmassa versiossa Paperwhitea on vedenkesto mikä voi olla joillekin hyvä ostosyy. Itse en koskaan ota esim. rannalle kindleä mukaan joten en ole uutta hankkimassa.

Noista mahdollisesti tulevista tämänvuoden(?) malleista arvellaan juuri sitä että tuleeko USB-C lataus ja muuta mielenkiintoista.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
468
Tällä hetkellä Kindle Paperwhite 2016 käytössä ja tekisi mieli kokeilla muuta laitetta välillä.

Olen katsellut +7 tuumaisia Pocketbook Inkpad 3 ja Kobo H20 tuon Kindlen kaveriksi. Kumpaa suosittelisitte? Hinnaltaan ovat kuitenkin samaa luokkaa.

Kobon Elipsa "lukupaketti" olisi 409€ powerissa mutta omasta mielestä melkoisen suolainen hinta lukulaitteesta.
Täällä ollut yli vuoden käytössä Kobon Libra H20 ja olen ollut siihen erittäin tyytyväinen, ainoana miinuksena satunnaiset käyttöjärjestelmän jäätymiset jolloin pitää sammuttaa koko laite ja odottaa että käynnistyy uudestaan, ei ole päivitykset vielä ainakaan auttaneet. Erittäin hyvä ominaisuus nuo fyysiset sivunkääntö-näppäimet, hankin kaveriksi vielä kotelon jolla saa Kobon pysymään pystyssä niin on mukavaa lukemista. Nyt tekisi kuitenkin mieli vähän isompaa näyttöä ja olenkin katsellut tuota Elipsaa, josko tulisi Black Fridayna alennukseen, myös pari kiinnostavaa Kickstarteria tullut vastaan mutta vähän epäilyttää niiden tukeminen.
 
Liittynyt
21.02.2019
Viestejä
1 973
Mä en ole jäänyt kaipaamaan Kobo Auraan (aika vanha laite jo) siirtymisen jälkeen niitä fyysisiä sivunappeja. Kindleen olen tutustunut sen verran, että Kobon taustavalon säätö ilman menuseikkailua on aivan ehdoton ominaisuus. Muuten en osaa tehdä eroa laitteiden välillä. Tosin Kobossa ihmetyttää, miksei fonttiin pysty käytännössä vaikuttamaan mitenkään. Fonttikoon saa kyllä vaihdettua, mutta siihen se sitten jääkin melkein kaikkien kirjojen kohdalla. Johonkin yksittäiseen kirjaan silloin tällöin on voinut valita haluamansa fontin.
 
Liittynyt
10.12.2018
Viestejä
202
Mä en ole jäänyt kaipaamaan Kobo Auraan (aika vanha laite jo) siirtymisen jälkeen niitä fyysisiä sivunappeja. Kindleen olen tutustunut sen verran, että Kobon taustavalon säätö ilman menuseikkailua on aivan ehdoton ominaisuus. Muuten en osaa tehdä eroa laitteiden välillä. Tosin Kobossa ihmetyttää, miksei fonttiin pysty käytännössä vaikuttamaan mitenkään. Fonttikoon saa kyllä vaihdettua, mutta siihen se sitten jääkin melkein kaikkien kirjojen kohdalla. Johonkin yksittäiseen kirjaan silloin tällöin on voinut valita haluamansa fontin.
Mulla odottaa Forma käyttöönottoa, tällä hetkellä Glo HD käytössä (jossa USB-yhteys ei enää toimi). Nuo fyysiset napit ihmetyttää minuakin, onko niistä oikeasti hyötyä? Ruutua näppäämällä sivu vaihtuu kuitenkin iisisti eikä tarvitse rumaa reunalevennystä laitteessa.
Kyllä tähän asti tavallisissa epubeissa on fontin voinut valita listasta, joskin Amasis on aina se kaikkein luettavin valinta..
 
Liittynyt
10.12.2018
Viestejä
202
Oikeastaan kaipaisin ainostaan vanhaa klassikko-scifiä, ihan sama suomeksi vai englanniksi.
Englanniksihan klassikko-scifiä saa sekä kaupasta että mobilismista ja kirjaston overdrivestakin jotain.
Mulla sitten on kyllä yksityisprojektina kääntää jotain 50-luvulla suomeksi julkaistuja erikoisuuksia epubiksi. Ehkä ne tulee jonnekin jakoon.
 

Taneli-

☤ Virallinen ⚔ testaaja ☣
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 705
Amazon julkaisi Paperwhite 5 + Signature edition. 6.8" toisessa langaton lataus.



Edit:

Nuo fyysiset napit ihmetyttää minuakin, onko niistä oikeasti hyötyä? Ruutua näppäämällä sivu vaihtuu kuitenkin iisisti eikä tarvitse rumaa reunalevennystä laitteessa.
Kyse on lähinnä tavasta, kun käytössä oli Kindle Keyboard 3G niin olihan se mukava että siinä oli sekä fyysinen näppäimistö että erilliset napit joita painalla sai sivun kääntymään. Tosin siinä EI ollut sitten kosketusnäyttöä vaikka sisäänrakennetut kaiutimmet olikin.

Kai se riippuu myös hieman siitä millaista suojaa lukijassa käyttää? Esim. jokin tämän tyyppinen:

missä on erillinen "kahva" joka jättää peukalon vapaaksi niin voit yhdellä kädellä pitää kirjanlukulaitetta "kämmenellä" ja peukalolla vaikka painaa sitä nappia.

Itse yleensä toisella kädellä pidän kindleä ja toisella sitten näpäytän tai vedän ruutua kun haluan vaihtaa sivua.

Teoriassa voidaan myös pohtia kestävyyttä. Eli jos vaikka nuoriso syö sipsejä ja käyttelee kirjanlukijaa ehkä ne fyysiset napit (varsinkin jos on vedenkestävä laite) on helpompi pestä ja ruutu kestää puhtaampana pidempään? Itse toki hankkinut tuohon suojakalvon mutta jokainen tyylillään.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
01.01.2018
Viestejä
1 134
Onko noissa kindleissä mitään drm rajoituksia vai voiko vaan pistää epubit sisään ja alkaa lukea?
 

Desgorr

Make ATK Great Again
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
5 929
Onko noissa kindleissä mitään drm rajoituksia vai voiko vaan pistää epubit sisään ja alkaa lukea?
Ei ole mitään rajoituksia. Tosin Kindlellä ei toimi kuin azw, pdf, txt ja mobi -formaatit. Eli epub pitää muuntaa vaikka Calibrella ensin mobiksi.

Itse suosin lisäksi tätä ohjelmaa:

Ei tartte liitellä Kindleä koneeseen vaan saa näppärästi lähetettyä kirjat Kindleen netin yli.
 

hrk

Liittynyt
23.07.2017
Viestejä
1 738
Itse yleensä toisella kädellä pidän kindleä ja toisella sitten näpäytän tai vedän ruutua kun haluan vaihtaa sivua.
Yksi käsi riittää, kunhan se on vasen.

Paperwhite 5 vaikuttaa melko turhalta. Kiinnostusta lisäisi USB-C, mutta sitä kai ei ole luvattu?
 

Taneli-

☤ Virallinen ⚔ testaaja ☣
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 705
Yksi käsi riittää, kunhan se on vasen.

Paperwhite 5 vaikuttaa melko turhalta. Kiinnostusta lisäisi USB-C, mutta sitä kai ei ole luvattu?
Tarkkoja speksejä ei ole vielä kait tullut ulos mutta näiltä sivuilta pitäisi näkyä tietoja sitten molemmista versioista kun ne julkaistaan:
"
The Kindle Paperwhite 5 will retail for $149 CAD for the 8GB model and $209.99 for the Kindle Signature edition. The prices will likely be lower in the United States when the listing goes live in a couple of days. You can bookmark the product description pages right now, and they will likely be going live sometime in the next 24 hours. You can check the the Paperwhite 5 HERE and the Paperwhite 5 Signature Edition HERE.
"
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
238
Tuli itse hankittua Kobo Libra H2O tässä muutama päivä sitten. Mitään kokemusta ei näistä entuudestaan ole ja paperinen kirja on itselle (yhä) se ehdoton suosikki. Tarve kuitenkin lukea PDF:iä sekä muita englanninkielisiä kirjoja joita ei oikein esim. kirjastosta saa.

Tällä hetkellä aikas tyytyväinen.

Plussat
  • Fyysiset napit on kätevät (mielipidekysymys varmasti)
  • Sopivan kokoinen
  • E-muste toimii kyllä hyvin (siis yleisesti), mukava lukea
  • Muutamat PDF:t sekä ware...ostettu epub toimii erittäin hienosti (epubissa fontin koon muutos ym)
  • Näkyy olevan paljon 3. osapuolten tekemiä lisäkikkareita näihin, en ole vielä testannut
Miinukset
  • Kosketusnäyttö häiritsee luettaessa, olisi kiva saada se pois päältä
    • Kun lukee, tekisi mieli ottaa kiinni näytöstä jotta saisi paremman otteen --> alkaa valitsemaan tekstiä tai muuta turhaa
  • Ehkä kaipaisin yhä enemmän kaikkea näprättävää asetusta

Tuli myös bongattua komento, jolla saa jotain lisäasetuksia ja pelejä:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
372
Nyt löytyy jo artikkeleja uusista paperwhiteistä.


* Latausportti on vihdoinkin USB-C, Signaturessa myös langaton lataus.
* Tallennustila signature mallissa 32GB, perusversio 8GB.
* Sama 6,8" 300PPI näyttö, mutta Signaturessa automaattinen kirkkaudensäätö.
* IPX8
* Myyntiin (ilmeisesti jenkeissä) normaaliversio 27.10. ja Signature 4.11.
* Jenkkihinnat 139$ ja 189$.
 

leripe

Ehdotuksia otetaan vastaan
Tukijäsen
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 416
Nyt löytyy jo artikkeleja uusista paperwhiteistä.


* Latausportti on vihdoinkin USB-C, Signaturessa myös langaton lataus.
* Tallennustila signature mallissa 32GB, perusversio 8GB.
* Sama 6,8" 300PPI näyttö, mutta Signaturessa automaattinen kirkkaudensäätö.
* IPX8
* Myyntiin (ilmeisesti jenkeissä) normaaliversio 27.10. ja Signature 4.11.
* Jenkkihinnat 139$ ja 189$.
Voisi olla kyllä wörtti update itselle. Erityisesti pääsisi eroon viimeisestä micro usb laitteesta.

Edit: saako tuota jostain suomesta tai suomeen ennakkotilattua?
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
372
Nyt löytyy saksan amazonissa ennakkotilattavana. Hinnat 149,99€ ja 189,99€. Veromuutoksen jälkeen Signature editionin hinnaksi tuli 197,98€. Estimated delivery Nov 27 - Dec 16. :confused2:
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 441
Voisi olla kyllä wörtti update itselle. Erityisesti pääsisi eroon viimeisestä micro usb laitteesta.
Akunkesto plussaa myös. Tuo edellinen Paperwhite käytössä, niin ei ihan pompsahda ostohousut jalkaan, ainakaan ennakkoon.

Onko faktaa siitä, että saako tuossa enemmän tekstiä mahtumaan ruudulle, t.s. osaako softa hyödyntää tilan? Olettaisin, että joo, mutta ei ole mahdotonta, että vain skaalaisi ruudulle isompana tuon koon 1 fontin...
 
Liittynyt
29.04.2017
Viestejä
251
Paperwhite Signature Edition painaa ilmeisesti 4,53 g enemmän kuin perusversio ja 27,21 g enemmän kuin vanha 6" versio:
204.12 g (perusversio M2L3EK)
208.65 g (Signature Edition M2L4EK)
181.44 g (vanha 6" Paperwhite PQ94WIF)

Nämä tiedot on poimittu Amazon.de tuotetiedoista.
 
Liittynyt
07.09.2018
Viestejä
1 246
Voisi olla kyllä wörtti update itselle. Erityisesti pääsisi eroon viimeisestä micro usb laitteesta.
Minulla on Kobo Libra H2O ja siinä on micro-USB, vaikka onkin uudehko laite. Ratkaisin tuon sillä, että ostin magneettisia latauskaapeleita.
Itse asiassa olen tökkinyt noita magneettisia latausplugeja vähän kaikkiin laitteisiin, oli ne sitten micro-USB tai USB-C. Helpottaa ja nopeuttaa latausta kummasti. Lisäksi tuo plugi sallii myös datansiirron.
 

hrk

Liittynyt
23.07.2017
Viestejä
1 738
Minulla on Kobo Libra H2O ja siinä on micro-USB, vaikka onkin uudehko laite. Ratkaisin tuon sillä, että ostin magneettisia latauskaapeleita.
Itse asiassa olen tökkinyt noita magneettisia latausplugeja vähän kaikkiin laitteisiin, oli ne sitten micro-USB tai USB-C. Helpottaa ja nopeuttaa latausta kummasti. Lisäksi tuo plugi sallii myös datansiirron.
Datasiirron osalta huomattava, että plugi ilmeisesti rajoittaa nopeuden USB 2.0 tasolle (480 Mbps), mikä toki useimmille riittää. Mielestäni tämä USB-kysymys ei ole kovin tärkeä, osaan kyllä tökätä kaapelin oikein päin, eikä sitä niin usein tarvitse tehdä. Mutta hyvä että seuraavassa lukijassani, sitten kun sellaisen joskus hankin, on nykystandardin mukainen liitin. Toivottavasti muut valmistajat seuraavat esimerkkiä.
 

hrk

Liittynyt
23.07.2017
Viestejä
1 738
Nyt löytyy jo artikkeleja uusista paperwhiteistä.


* Latausportti on vihdoinkin USB-C, Signaturessa myös langaton lataus.
* Tallennustila signature mallissa 32GB, perusversio 8GB.
* Sama 6,8" 300PPI näyttö, mutta Signaturessa automaattinen kirkkaudensäätö.
* IPX8
* Myyntiin (ilmeisesti jenkeissä) normaaliversio 27.10. ja Signature 4.11.
* Jenkkihinnat 139$ ja 189$.
Nykyisen Paperwhiten pikseliresoluutio on 1072x1448, joka 6-tuumaisella näytöllä tarkoittaa noin 300 pikseliä tuumalle. Uuden laitteen näytöstä tiedetään, että lävistäjä on 6,8 tuumaa. Nettikataloogista löytyy kuitenkin vain yksi 6.8-tuumainen E Ink -firman paneli, ED068TG1, jonka pikseliresoluutio on 1080x1440 eli 264 pikseliä tuumalle. Ei siis 300 PPI, kuten nykymallissa ED060KG1. Samaa panelia käytettiin jo lopetetussa Kobo Aura HD -laitteessa.

Sikäli kuin Amazon ei ole löytänyt jostain ihan uutta panelityyppiä (tietääkseni valmistajia on vain yksi), niin uutuuden näyttö ei ole "suurempi" kuin nykyinen, ainoastaan hieman suurikokoisempi.
 
Liittynyt
20.11.2016
Viestejä
393
Minulla on Kobo Libra H2O ja siinä on micro-USB, vaikka onkin uudehko laite. Ratkaisin tuon sillä, että ostin magneettisia latauskaapeleita.
Itse asiassa olen tökkinyt noita magneettisia latausplugeja vähän kaikkiin laitteisiin, oli ne sitten micro-USB tai USB-C. Helpottaa ja nopeuttaa latausta kummasti. Lisäksi tuo plugi sallii myös datansiirron.
Kiitos tästä. Sama laite löytyy täältäkin ja tuo plugi on ainoita valituksen aiheita. Pistin pari tilaukseen.
 

SweeneyTodd

Smooth Operator
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 764
Kiitos tästä. Sama laite löytyy täältäkin ja tuo plugi on ainoita valituksen aiheita. Pistin pari tilaukseen.
Vähän menee aiheen vierestä, mutta onko siis idea, että tuo irtonainen pala isketään laitteeseen kiinni ja jätetään siihen? Vai mikä tuosta tekee helpompaa kuin vain kytkeä siihen oikeaan kaapeliin? Jos noin, kuin ajattelin, niin sitten pitäisi olla noita magneettijohtoja kaikkialla. Autossa, töissä, kotona. Siis jos ajatus on käyttää samoja johtoja kaikille laitteille.
 
Liittynyt
10.12.2018
Viestejä
202
Mikro-USB on muuten ok, mutta se tuppaa hajoamaan. Mullakin Kobo Glo HD USB lataa sähköä muttei kirjoja. Pitäisi ehkä tutkia onnistuuko mitenkään järkevästi verkon kautta siirto. Viimeksi testatessa ei ainakaan categoryt tulleet mukana.
 
Liittynyt
07.09.2018
Viestejä
1 246
Vähän menee aiheen vierestä, mutta onko siis idea, että tuo irtonainen pala isketään laitteeseen kiinni ja jätetään siihen? Vai mikä tuosta tekee helpompaa kuin vain kytkeä siihen oikeaan kaapeliin? Jos noin, kuin ajattelin, niin sitten pitäisi olla noita magneettijohtoja kaikkialla. Autossa, töissä, kotona. Siis jos ajatus on käyttää samoja johtoja kaikille laitteille.
Tuo on nimenomaan se idea.
Ei toimi (useimmiten) niillä laitteilla, joissa latausliitin on suljettavan luukun takana kuten roiskesuojatut/vesitiiviit laitteet. Yhden (micro) liittimen olen saanut aikoinaan rikki, kun yritin väärinpäin laittaa johtoa. Toki USB-C helpottaa nykyään, kun ei tarvitse miettiä miten päin johto laitetaan. Lisäksi tuo magneettinen kytkentä irtoaa, ennen kuin puhelin yms. laite on lattialla jos johtoon kompastuu.
Itsellä on juurikin kotona, autossa ja työpisteellä tuollaiset kaapelit :lol:
 
Liittynyt
21.10.2018
Viestejä
58
Mikähän olisi paras popsocket tyylinen sormipidike Kindlelle? Joku mahdollisimman slimmi jotta voisi pitää kirjaa pöydällä ilman että se heiluu joka suuntaan.

Löysin tällaisen jenkeistä mikä voisi olla hyvä mutta en löytänyt suomesta mitään vastaavia, tietääkö joku?

LoveHandle XL Tablet Grip - Black
 

Taneli-

☤ Virallinen ⚔ testaaja ☣
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 705
Ei ehkä täysin mitä etsit mutta kun viimeksi tilasin Amazonista tavaraa mukaan tarttui myös uusi suoja Kindlelle mikä on aikoinaan kait kickstartattu ja sisältää tuollaiset "hand strap" minkä avulla voi pitää kindleä yhdellä kädellä käsi avoinna kuten tuonkin linkkisi tuotteella:

Toki jos et erillistä koteloa tuotteelle halua / sinulla jo sellainen on etkä ole muutamaan vuoteen uuteen vaihtamassa tuo lienee turha.
 
Liittynyt
01.02.2017
Viestejä
747
Nyt löytyy saksan amazonissa ennakkotilattavana. Hinnat 149,99€ ja 189,99€. Veromuutoksen jälkeen Signature editionin hinnaksi tuli 197,98€. Estimated delivery Nov 27 - Dec 16. :confused2:
Pitipä tilata. Mul on kyllä halpa huawei ostettuna muka kirjanlukua varten, mutta katsotaas oliko syy laitteessa vai lukijassa...
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 293
Viestejä
4 196 905
Jäsenet
70 886
Uusin jäsen
aulaabe

Hinta.fi

Ylös Bottom