Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Missä ja millä laitteilla on helpointa (joskin hintakin kiinnostaa) ostaa/vuokrata (tilaus tms, joskin osto ehkä parempi) suomalaisia kirjoja?
Missä ja millä laitteilla on helpointa (joskin hintakin kiinnostaa) ostaa/vuokrata (tilaus tms, joskin osto ehkä parempi) suomalaisia kirjoja? Omassa käytössä Kindle, mutta selkeästi nyt joku muu haussa, mihin ei tarvita PC:tä väliin.
Onyx Boox Poke2 ehdottomasti. Siinä voit ajaa Storytelliä, Bookbeattia, Elisa Kirjaa ja Nextoryä sekä oikeestaan mitä tahansa muita tilaus/vuokraus/ostopalveluita. Etkä ole sidottu yhteen ainoaan ekosysteemiin.
Täältä ostin omani suoraan Saksasta käsin, eikä mitään ongelmia tullut
Melkein tuon jo tilasin, mutta näemmä juuri tullut Poke 3. Nyt kun vielä keksin mistä sen saa...
service ät ereader.store
Kysyppä tuolta ovatko saamassa varastoon ?
Eikö ihan valmistajan kaupastaMelkein tuon jo tilasin, mutta näemmä juuri tullut Poke 3. Nyt kun vielä keksin mistä sen saa...
Eikö ihan valmistajan kaupasta
40 $ postit, yhteensä 229 $Price List :: ONYX BOOX electronic books
onyxboox.com
Sanoisin että laite on turha ostos hintaansa nähden. Sehän maksaa $479.99 + alv eli jotain 400€ + alv (Note2 10.3"/378g/Android 9.0 tai Note Air 10.3"/420g/Android 10). Turha ostos jos ainoa tavoite on lukea kirjoja. Paljon järkevämpää on ostaa tavallinen Android-tabletti, joka palvelee sohva/nojatuolikäyttöä. Sillä onnistuu kirjojen lukeminen. Painot ovat jonkin verran korkeammat, >460g (10.3"). Note2 on jokseenkin mielenkiintoinen tabletti, koska siinä 10.3" näyttö ja paino 378g, eli noin 20% kevyempi verrattuna halpoihin samankokoisiin Android-tabletteihin. Boox Nova2 7.8"/265g on pienempi kuin tavallinen kirja (mitat 197.3×137×7.7mm) ja hinta $301.40 + alv eli jotain 250€ + alv. Tuo leveys 137mm on niin vähän että sitä on hankala pitää molemmilla käsillä. En usko että lukeminen onnistuu mukavasti verrattuna isompaan näyttöön.Jos olen ymmärtänyt oikein, Onyx Boox on Android-tabletti, jossa E-ink-näyttö ja vakiovarusteena epub-formaattia ymmärtävä lukuohjelmisto. Onhan se E-ink-näyttö staattisen tekstin lukemiseen hieman parempi kuin TFT-näyttö, mutta en ole vielä keksinyt muuta etua standardi-tablettiin tai isoon kännykkään verrattuna? Virrankulutus on varmaan pienempi, riippuen siitä, mitä muuta sillä laitteella tehdään. Mutta onko jotain muuta etua? Haittapuolena on värien puute, eli yleiskäytössä laite ei oikein pärjää. Epub-lukuohjelmia ja Storytellin, Bookbeatin, Elisan jne. asiakasohjelmia voi asentaa mihin tahansa Android-laitteeseen.
Jos on ainoa tavoite lukea kirjoja, ostaisin kyselemättä jonkun lukulaitteen. Mitä sillä androidilla tekee, jos ei aio surffata? Tai jos aikoo, ostaa molemmat, kun kerran budjetti sallisi tuon kalliinkin vehkeen.Turha ostos jos ainoa tavoite on lukea kirjoja. Paljon järkevämpää on ostaa tavallinen Android-tabletti, joka palvelee sohva/nojatuolikäyttöä.
Niin minä olen kyllä käyttänyt Kindleä monta vuotta ja paljon. Ja luen jatkuvasti kirjojakin myös pöytätietokoneen hyvälaatuisella TFT-näytöllä, nykyään käyttäen Calibren lukuohjelmaa. Ehkä silmäni ovat jo pilalla, mutta en näe merkittävää laatueroa. Tablettia minulla ei ole, mutta olen jonkun kirjan lukenut kännykälläkin. Varsinaisesti kuitenkin nostin tabletit taas keskusteluun siksi, että joitakin aikoja sitten täällä kehuttiin Onyxia, koska "siinä voit ajaa Storytelliä, Bookbeattia, Elisa Kirjaa ja Nextoryä sekä oikeestaan mitä tahansa muita tilaus/vuokraus/ostopalveluita", toisin kuin tavanomaisilla lukulaitteilla (Kindle, Kobo jne.). Ja tottahan se on, mutta sama koskee kaikkia muitakin yleiskäyttöisiä tabletteja ja kännyköitä. Joihin siis Onyxeja sopii verrata.Selvästikään tablettia suosittelevat eivät ole käyttäneet e-ink-näytöllistä lukulaitetta.
Kyse on omasta filosofiasta. Hain nyt nimenomaan takaa olohuoneen tablet-laitetta. Minä ainakin näen siellä ideaalisti yhden tabletin jota käytetään kaikkeen. Lukulaite on enemmän kannettava laite joka palvelee liikkuvaa käyttöä. Onyx Boox on hieman erilainen käyttöfilosofia. Kyseessä ei ole ykköslaite, koska sen näyttö on hidas. Päivittäisellä tehokäytöllä se söisi aikaa. Kyseessä on kakkoslaite. Se soveltuu hyvin henkilöille jotka liikkuvat ja käsinmerkitsevät dokumentteja tai tekevät pikaisia käsinpiirroksia lennosta. E-ink näyttö tuo paremman kannettavuuden ja akunkeston. Android mahdollistaa tehokkaan kommunikaation muun tiimin kanssa verrattuna siihen että piirrokset tai merkinnät tehtäisiin fyysiselle paperille. Pelkkään sähköiseen piirtämiseen on olemassa monia laadukkaita ratkaisuja jo valmiiksi, Onyx Boox lähtee enemmän liikkuvasta käytöstä.Jos on ainoa tavoite lukea kirjoja, ostaisin kyselemättä jonkun lukulaitteen. Mitä sillä androidilla tekee, jos ei aio surffata? Tai jos aikoo, ostaa molemmat, kun kerran budjetti sallisi tuon kalliinkin vehkeen.
Tuo liittyisi aiheeseen: How to pick the best iPad keyboard trackpad caseJos pitää kirjoittaakin, se on jo kökkö.
Kyse on omasta filosofiasta. Hain nyt nimenomaan takaa olohuoneen tablet-laitetta. Minä ainakin näen siellä ideaalisti yhden tabletin jota käytetään kaikkeen. Lukulaite on enemmän kannettava laite joka palvelee liikkuvaa käyttöä. Onyx Boox on hieman erilainen käyttöfilosofia. Kyseessä ei ole ykköslaite, koska sen näyttö on hidas. Päivittäisellä tehokäytöllä se söisi aikaa. Kyseessä on kakkoslaite. Se soveltuu hyvin henkilöille jotka liikkuvat ja käsinmerkitsevät dokumentteja tai tekevät pikaisia käsinpiirroksia lennosta. E-ink näyttö tuo paremman kannettavuuden ja akunkeston. Android mahdollistaa tehokkaan kommunikaation muun tiimin kanssa verrattuna siihen että piirrokset tai merkinnät tehtäisiin fyysiselle paperille. Pelkkään sähköiseen piirtämiseen on olemassa monia laadukkaita ratkaisuja jo valmiiksi, Onyx Boox lähtee enemmän liikkuvasta käytöstä.
Onnistuin bongaamaan livenä tuollaisen Onyxin, kun palaverissa vastapäätä kaveri käytti tuota muistiinpanojen tekemiseen. Varmasti hyvä vehje sellaiselle, joka haluaa korvata muistilehtiön sähköisellä versiolla. Meikäläinen on kyllä niin kehno ymmärtämään edes omia tuherruksiani, että hukkaan menisi mulla, jos tuossa ei ole mitään tekoälytulkkia siistimään niitä tuherruksia ymmärrettävään muotoon myöhempää tarkastelua varten. Sen sijaan fyysisellä näppiksellä kirjoitan paljon tehokkaammin ja ymmärrettävämmin, joten mulle läppäri on ainoa oikea sähköinen kapine työkäyttöön. Se onkin sitten makuasia, tykkääkö lukea ekirjoja mieluummin 10,3" vai 6" ruudulta. Mä arvostan kompaktiutta tässä kohtaa jopa kotikäytössä, joten pääasiallisesti lukukäyttöön tarkoitettu vehje on mulla jatkossakin pieni.Kyse on omasta filosofiasta. Hain nyt nimenomaan takaa olohuoneen tablet-laitetta. Minä ainakin näen siellä ideaalisti yhden tabletin jota käytetään kaikkeen. Lukulaite on enemmän kannettava laite joka palvelee liikkuvaa käyttöä. Onyx Boox on hieman erilainen käyttöfilosofia. Kyseessä ei ole ykköslaite, koska sen näyttö on hidas. Päivittäisellä tehokäytöllä se söisi aikaa. Kyseessä on kakkoslaite. Se soveltuu hyvin henkilöille jotka liikkuvat ja käsinmerkitsevät dokumentteja tai tekevät pikaisia käsinpiirroksia lennosta. E-ink näyttö tuo paremman kannettavuuden ja akunkeston. Android mahdollistaa tehokkaan kommunikaation muun tiimin kanssa verrattuna siihen että piirrokset tai merkinnät tehtäisiin fyysiselle paperille. Pelkkään sähköiseen piirtämiseen on olemassa monia laadukkaita ratkaisuja jo valmiiksi, Onyx Boox lähtee enemmän liikkuvasta käytöstä.
Suurimman hyödyn saa tietysti jos piirtää kaavioita tai kirjoittaa kaavoja. Arkkitehdille, insinöörille tai luonnontieteen alan tutkijalle varmasti hyödyllinen laite. Suurin ongelma lienee työskentelytapojen muuttaminen koska jo olemassa olevat työskentelytavat ovat tehokkaita (esim. kokoushuone jossa on iso valkotaulu). Kevyestä laitteesta on eniten hyötyä kun sitä käytetään pikaisissa 1on1 kohtaamisissa.Sen sijaan fyysisellä näppiksellä kirjoitan paljon tehokkaammin ja ymmärrettävämmin, joten mulle läppäri on ainoa oikea sähköinen kapine työkäyttöön
No mun työ osuu tuohon haarukkaan, mutta työtavat eivät tue einkiä. Jos suunnittelupalaverissa piirretään joku hahmotelma taululle, siitä on hyödyllisempää ottaa kännykällä valokuva jälkidokumentointia varten. Mun tuottamissa dokkareissa on hyvin paljon copy-pastea merkkijonoista ja sen saman tiedon pitää olla copy-pastettavissa dokumentteja tarvitseville, joten piirtokynällä ei tee käytännössä yhtään mitään. Avainsana on tiedon eheys. Nykyiset läppärit muuten ovat jo riittävän keveitä mukaan napattaviksi ja akutkin kestävät helposti sen puoli päivää vähintään.Suurimman hyödyn saa tietysti jos piirtää kaavioita tai kirjoittaa kaavoja. Arkkitehdille, insinöörille tai luonnontieteen alan tutkijalle varmasti hyödyllinen laite. Suurin ongelma lienee työskentelytapojen muuttaminen koska jo olemassa olevat työskentelytavat ovat tehokkaita (esim. kokoushuone jossa on iso valkotaulu). Kevyestä laitteesta on eniten hyötyä kun sitä käytetään pikaisissa 1on1 kohtaamisissa.
Ei taida mikään taustavalaistu näyttö päihittää eink näyttöä romaanien lukemisessa. Sarjakuvat ja multimediat sitten erikseen. Jo pelkkää lukulaitteen keveyttä oppii arvostamaan pidemmillä lukusessioilla.
Niitä on yhtä paljon, onhan?Onko eink näytöille enemmän kirjoja, kuin ipadille?
Olen katsellut nyt Bookeen Cybook Muse HD laitetta, olisiko jollain heittää kommenttia tästä vehkeestä? Tämä tilaus tuli nyt todella nopeasti, niin ei kerkee kahlata ketjua läpi tai perehtyä näihin vehkeisiin sen enempää. Ilmeisesti voin eri palveluista ladata noita kirjoja koneelle ja sillä työntää nämä kirjat laitteeseen? Ettei rajoitu esim. Elisan kirjojen tarjontaan vaan onnistuu myös muista suomalaisista kaupoista kirjojen osto? Laite tulisi lähinnä erilaisten "tieteellisten" teoksien lukemiseen, mitä ei meinaa saada fyysisenä kirjana tai ovat ovat liian kalliita fyysisenä versiona.
Onyx Boox Poke2 ehdottomasti. Siinä voit ajaa Storytelliä, Bookbeattia, Elisa Kirjaa ja Nextoryä sekä oikeestaan mitä tahansa muita tilaus/vuokraus/ostopalveluita. Etkä ole sidottu yhteen ainoaan ekosysteemiin.
Täältä ostin omani suoraan Saksasta käsin, eikä mitään ongelmia tullut
Itselläni on tuo Elisan-kirjan versiona. Ihan hyvät kokemukset, calibrella siirtelen kirjastosta ja elisa-kirjasta hankittuja teoksia. Sen verran kokeilin, että elisalta lataus wlanin kautta onnistui jo ostettuihin kirjoihin. Itse laitteella ei ostaminen onnistu.Olen katsellut nyt Bookeen Cybook Muse HD laitetta, olisiko jollain heittää kommenttia tästä vehkeestä? Tämä tilaus tuli nyt todella nopeasti, niin ei kerkee kahlata ketjua läpi tai perehtyä näihin vehkeisiin sen enempää. Ilmeisesti voin eri palveluista ladata noita kirjoja koneelle ja sillä työntää nämä kirjat laitteeseen? Ettei rajoitu esim. Elisan kirjojen tarjontaan vaan onnistuu myös muista suomalaisista kaupoista kirjojen osto? Laite tulisi lähinnä erilaisten "tieteellisten" teoksien lukemiseen, mitä ei meinaa saada fyysisenä kirjana tai ovat ovat liian kalliita fyysisenä versiona.
H2O omistajana veikkaisin kyllä että tykkää.Tilasimma lahjaksi Kobon Libra H2On. Saapa nähdä mitä lahjan saaja tykkää. Huikeat kymmenen euroa säästöä suojakotelon kanssa, kun Musta Perjantai tarjoukset oli.
Kyllähän amazon.de toimittaa myös Suomeen. Ainakin juuri nyt. Tosin harkitsisin vaihtoehtona Kobo Libraa, niitä saa Suomestakin.Amazonilla on ollut nyt Black Fridayna tarjouksia Kindle Oasiksesta, mutta Saksan ja Brittien Amazon ei näytä toimittavan Suomeen. Espanjasta näyttäisi mahdollisesti saavan Suomeen. Onko kokemusta Espanjan amazonista? Ei varmaan pitäisi mitään ongelmaa olla. En ole koskaan vain sieltä tilannut.
Kindle Oasis, ahora con luz cálida ajustable, resistente al agua, 32 GB, wifi, grafito : Amazon.es: Dispositivos Amazon y Accesorios
Kindle Oasis, ahora con luz cálida ajustable, resistente al agua, 32 GB, wifi, grafito : Amazon.es: Dispositivos Amazon y Accesorioswww.amazon.es
Testasin, ei toimita - ainakaan minulle. Oletko varma tästä vai onko vastauksesi ns. "mutu"?Kyllähän amazon.de toimittaa myös Suomeen. Ainakin juuri nyt. Tosin harkitsisin vaihtoehtona Kobo Libraa, niitä saa Suomestakin.