Sähköautojen latausverkosto ja lataaminen tien päällä

Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
8 976
Kempower julkaisi tänään veret seisauttavan paskan Q1 -tuloksensa. Pieni firma toki maailman mittakaavassa, mutta heijastelee varmaan ainakin jonkinverran sekä tämän ketjun aihetta, että myös sähköautojen myynnin kehitystä yleisestikin ottaen. Laturivalmistajilla näyttää menevän lähes poikkeuksetta aivan päin helvettiä ja kursseihin jonkinlaisen sähköautobuumin aiheuttama kupla on posahtanut atomeiksi hyvinkin lyhyessä ajassa. Saapa nähdä miten infran kehitys tässä etenee. Näennäistä tarvetta ehkä olisi, mutta jos ei autoja myydä, niin aika varovaisiksi ovat käyneet latureiden ostajatkin.
Etteikö ongelma olisi se Pohjois-Amerikan investoinnit?
 
Liittynyt
06.06.2020
Viestejä
864
Etteikö ongelma olisi se Pohjois-Amerikan investoinnit?
Varmaan on sielläkin ongelmaa. Siellähän taisi sen pään johtokin mennä uusiksi, mutta kasvuyritykselle reippaasti miinuskasvuinen, ja vielä rajusti turskainen, kvartaali ei mitään kauhean hyvää kerro minkään muun mantereen myynneistäkään. Miljardin markkina-arvolle nauraa Mietaakin. Puhumattakaan siitä, että se oli vielä syksyllä 3 miljardia.
 
Liittynyt
13.03.2020
Viestejä
55
Toimiiko teillä Virran sovellus? Karttanäkymän ylälaidassa ainoastaan pyörii latauskuvake, mutta laturit eivät ilmesty kartalle.

Näyttäisi vähän siltä, että kaikki pk-seudun laturit eivät vieläkään ole siirtyneet Helenin sovellukseen, niin olisi vielä tarvetta käyttää Virran sovellusta.
 

MrB

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 221
Toimiiko teillä Virran sovellus? Karttanäkymän ylälaidassa ainoastaan pyörii latauskuvake, mutta laturit eivät ilmesty kartalle.

Näyttäisi vähän siltä, että kaikki pk-seudun laturit eivät vieläkään ole siirtyneet Helenin sovellukseen, niin olisi vielä tarvetta käyttää Virran sovellusta.
Kyllä mulla ainakin jotakin latureita löytyy
Ja näkyy ne kartallakin kun pisti filtterin fiksummin
IMG_1718.jpeg
 

Liitteet

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 038
Kempower julkaisi tänään veret seisauttavan paskan Q1 -tuloksensa. Pieni firma toki maailman mittakaavassa, mutta heijastelee varmaan ainakin jonkinverran sekä tämän ketjun aihetta, että myös sähköautojen myynnin kehitystä yleisestikin ottaen. Laturivalmistajilla näyttää menevän lähes poikkeuksetta aivan päin helvettiä ja kursseihin jonkinlaisen sähköautobuumin aiheuttama kupla on posahtanut atomeiksi hyvinkin lyhyessä ajassa. Saapa nähdä miten infran kehitys tässä etenee. Näennäistä tarvetta ehkä olisi, mutta jos ei autoja myydä, niin aika varovaisiksi ovat käyneet latureiden ostajatkin.
Kyllähän sähköautojen määrä liikenteessä kasvaa aivan hurjaa vauhtia. Liikenteessä olevien sähkisten määrä kasvaa useita kymmeniä prosentteja tänä vuonna ja myyntiosuus uusista autoista on useissa kymmenissä prosenteissa.
 
Liittynyt
06.06.2020
Viestejä
864
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 038
Ei se ihan valtavaa riemumarssia ole. Hidastuu: Electric Vehicle Sales Review Q1-2024
Jenkeissä sama juttu, osuus kokonaismyynnistä 7.3%: EV Sales Growth Slows; Market Leader Tesla Stalls - Cox Automotive Inc.
Niin, siis myynti kasvoi läntisessä euroopassa verrattuna vuoden takaiseen ja oli kokonaisuutena korkeammalla tasolla kuin koskaan maailmanhistoriassa jotain paria viime vuoden kvartaalia lukuunottamatta?

Nykyisillä myyntimäärillä - tai jopa hieman matalammilla, teillä kulkevien sähköautojen määrä kasvaa edelleen suorastaan räjähdysmäisesti ja tulee tuplaantumaan huimaavan nopeasti.
 
Liittynyt
06.06.2020
Viestejä
864
Nykyisillä myyntimäärillä - tai jopa hieman matalammilla, teillä kulkevien sähköautojen määrä kasvaa edelleen suorastaan räjähdysmäisesti ja tulee tuplaantumaan huimaavan nopeasti.
Ehkä. Markkina on silti aiheen suhteen vähän varovaisempi ja laturifirmojen kursseista on paukkuneet ilmat pihalle. Ja ihan aiheesta kun myyntejä ja tuloksia katsoo.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 038
Ehkä. Markkina on silti aiheen suhteen vähän varovaisempi ja laturifirmojen kursseista on paukkuneet ilmat pihalle. Ja ihan aiheesta kun myyntejä ja tuloksia katsoo.
Niin, totaalisen mielipuoliset arvostustasot nyt ovat asia eriksee - infraa rakennetaan silti huimaavan nopeasti lisää, eikä se ole hetkeen hidastumassa kun sähköautomäärät kasvavat kohisten.

Jos pörssissä pöhistään jostain rajoittamattomista hockey-stickeistä, niin se on pörssin ja osakkeita ostaneiden ongelma.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 061
Pitäisi taas muutaman viikon Ruotsi-Tanska-Saksa-Belgia-Hollanti reissu körötellä. Vaimo haluaa ajaa dieselillä kotona niin patteriauto ehkä se seuraavaksi halvin vaihtoehto.

Onko tietoa mitä näitä latausjäsenyyksiä saisi vain kuukaudeksi? Elli piti ainakin aikaisemmin ottaa koko vuodeksi kerralla, nyt kyllä hinnat niin kovat että se ei ehkä kannata, edes VAG alennusta ei näytä kk maksussa olevan.

Teslaa en ole koskaan kokeillut, ei ainakaan apissa maininnut että koko vuodeksi pitäisi ottaa?

Kulutus arviolta 650 kWh
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 061
Tesla näyttää rajoitusta 5 latausta / pv. Hinta vissiin normaali sen jälkeen? Ei tuo nyt pitäisi tulla vastaan kuin pidemmillä siirtymillä tai jos yöllä innostuu jotain 10-40 ajoa suorittamaan.
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
3 451
On tuo 5 latausta silti helposti 1500 km paivassa. Hiukan teoreettinen raja jos ei ole tarkoitus myos yotamyoten ajaa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 061
On tuo 5 latausta silti helposti 1500 km paivassa. Hiukan teoreettinen raja jos ei ole tarkoitus myos yotamyoten ajaa.
Näin on etenkin jos ottaa vähimpien stoppien taktiikan. Mutta esim ABRP näyttää Tukholma - Kiel välille 6 stoppia ja ainakin yhdessä pitää ladata 90%.

asetukset
22kWh/100km @ 110km/h
Nopeus 108%, max 140km/h
Laturille min 10%
Perillä 30%
Nopein Teslaa suosien.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 038
Pitäisi taas muutaman viikon Ruotsi-Tanska-Saksa-Belgia-Hollanti reissu körötellä. Vaimo haluaa ajaa dieselillä kotona niin patteriauto ehkä se seuraavaksi halvin vaihtoehto.

Onko tietoa mitä näitä latausjäsenyyksiä saisi vain kuukaudeksi? Elli piti ainakin aikaisemmin ottaa koko vuodeksi kerralla, nyt kyllä hinnat niin kovat että se ei ehkä kannata, edes VAG alennusta ei näytä kk maksussa olevan.

Teslaa en ole koskaan kokeillut, ei ainakaan apissa maininnut että koko vuodeksi pitäisi ottaa?

Kulutus arviolta 650 kWh
Riippuu autosta - itse ottaisin varmaankin ionityn. Jos se ei oikein sovi omalle autolle, niin ehkä Teslan.

Ranskan yksityismotareilla Superit ovat paskoja (niitä ei juuri ole), muista maista en tiedä - oletettavasti sijainnit ovat parempia.

edit: jos viettää paljon aikaa benelux-maissa, niin yksi optio on myös maksaa yksi kuukausi Fastnediä - jos sitä nyt saa kuukausittain, en ole tarkastanut. Se on ainakin Hollannissa hyvä operaattori ja muutama laturi on Saksan ja Tanskan puolellakin.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
07.02.2019
Viestejä
566
K-lataus asentaa 18 latauspisteen 1600KW latauskenttiä. Kohteina Citymarketit Heinola, Hämeenlinna, Tampere, Tammisto (Vantaa), Länsikeskus (Turku), Ylöjärvi.


Myös ST1 asentaa tyypillisesti 12 latauspisteen kenttiä. Siirtyminen kaksinumeroisiin kenttiin on alkanut.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 554
Nyt on asemilla hienosti kokoa ja tehoa. Toivottavasti pitävät hinnat edelleen järkevinä jolloin niillä on kävijöitäkin.
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
3 451
Voisivat alkaa myös myymään premium sähköä noissa kauppakeskuksissa. Pirkka sähköä saisi parkkipaikkojen perältä 75 kw teholla 5 senttiä halvemmalla kuin pääovien viereisiltä parkkipaikoilta joissa olisi maksimi teho 200kw. Vaatisi vaan appeihin hiukan lisää kyvykkyyttä jotta pysyy asiakkaille ymmärrettävänä.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
8 112
Voisivat alkaa myös myymään premium sähköä noissa kauppakeskuksissa. Pirkka sähköä saisi parkkipaikkojen perältä 75 kw teholla 5 senttiä halvemmalla kuin pääovien viereisiltä parkkipaikoilta joissa olisi maksimi teho 200kw. Vaatisi vaan appeihin hiukan lisää kyvykkyyttä jotta pysyy asiakkaille ymmärrettävänä.
Miksi?

Eiköhän kaupat halua laittaa niitä latauspisteitä houkutellakseen asiakkaita.
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
3 451
Ainahan kaupat ovat samaa tuotetta myyneet eri hintaan eri paketissa koska se on hyvää businestä. Itse näen tässä valinnan vapautta. Sitä joko saa akun täyteen kahveella käydessään hiukan arvokkaammalla tai sitten akku täyteen edukkaasti kun tekee muita ostoksia. Suurimalle osalle citymarketin kävijöistä riittää 75kw teho mutta ompahan sitten tarjolla myös premium tuete niille joilla on matkanteko mielessä.
 

Mariini

Tukijäsen
Team Tesla
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 491
ABC-lataukselta tiedotetta:
ABC-lataus avaa noin 300 uutta latauspistettä tänä vuonna – suunnitteilla Suomen suurimmat ja tehokkaimmat julkiset latausasemat

Ensimmäiset megawattien tehoiset "jättiasemat” vilkkaiden väylien varrelle

Osuuskauppa Hämeenmaa avaa tänä vuonna ABC-latauksen ensimmäiset megawattien tehoiset asemat, kun se laajentaa suosittuja ABC-latausasemiaan Riihimäen, Lahden Renkomäen, Heinolan, Forssan ja Hämeenlinnan Tiiriön ABC-asemilla. Suunnitelmissa on laajentaa asemia 20 uudella latauspisteellä, ja nostaa asemien kokonaistehot kahteen megawattiin eli 2000 kilowattiin. Esimerkiksi Heinolan ABC-latausasemalla on uudistuksen jälkeen jopa 28 suurteholatauspistettä.

Asemien laajennukset otetaan käyttöön syksyn aikana. Myös muiden osuuskauppojen alueille on suunnitteilla kattavasti latausasemia, ja niistä kerrotaan lisää myöhemmin.

Suurin osa noin 300:sta tänä vuonna avattavasta ABC-latauspisteestä on suurteholatauspisteitä.

Tiedote:

Voit myös liittyä ABC-lataajat -ryhmään.

Sähköistä vappua kaikille, ABC-lataus, Marko
Aina ne vaan kasvaa, ei tule ongelmaa liikenteen sähköistymisessä kun kansa ei pysty ostamaan uusia sähköautoja niin infra ehtii levittäytyä khyllä. :comp:
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
8 112
Ainahan kaupat ovat samaa tuotetta myyneet eri hintaan eri paketissa koska se on hyvää businestä. Itse näen tässä valinnan vapautta. Sitä joko saa akun täyteen kahveella käydessään hiukan arvokkaammalla tai sitten akku täyteen edukkaasti kun tekee muita ostoksia. Suurimalle osalle citymarketin kävijöistä riittää 75kw teho mutta ompahan sitten tarjolla myös premium tuete niille joilla on matkanteko mielessä.
Siihen isojen ostosten ideologiaan kuuluu päästä lähelle ovia, tai muuten ostokset jää kevyiksi. Ennemmin matkantekijöiden nopeat latauspaikat sinne äärireunaan, josta käväistään hakemassa pieniä matkaeväitä tai mahdollisesti ei mitään ja ovien lähelle päästetään ne jotka tulee hakemaan kassikaupalla tavaraa ja joiden auto ehtii latautua mahdollisesti tunnin kestävillä ostoksilla täyteen puolitoista kertaa.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
240 847
Viestejä
4 211 092
Jäsenet
70 968
Uusin jäsen
Sinivuokko-85

Hinta.fi

Ylös Bottom