Onhan tuo tosiaan viimeisen kk aikana laskenut aika paljon (just katsoin että n. 26€ hintatasosta tultu 18€ paikkeille..aika iso harppaus). Mikähän tuossa syynä? Ei ole tullut Nestettä seurattua. Ja tosiaan nythän vois olla hyvä aikakin ostaa lisää. Yleensä osakkeisiin sijoitetaan monen vuoden sijoitusaika mielessä..eli tavallaan se ja sama mitä muutamien viikkojen aikana tapahtuu. Tässä ostolle oli vaan tosi huono ajankohta joten joutunet vuoden pari odottamaan tuon yksittäisen osakkeen kanssa. Jokainen tajuaa että pitkällä jänteellä tuo tasottuu mut huono tsägä ostolle kun hinnan takaisin nousuun menee varmasti aikaa.
Itse aika huumorimielessä pitänyt muutamaa osaketta hallussa, ihan koska kiinnostaa kyseinen maailma ja osinkoja olisi kiva nostella. Osinkoja sen muutama satanen per vuosi tuleekin mutta näin asioita seuraamattomalle osakekauppa on kyllä aikamoista onnenkauppaa. Omista osakkeista Fortum ja Olvi otti heti sodan alkaessa hyvin osumaa eikä sieltä toki ennen sotaa oleville tasoille ole päästy. Helpompaa sijottaa rahastoihin joihin mun kuukausittaiset muutamat satkut menee.
Mulla siis tällaiset osakkeet hankittuna:
Fortum
Elisa
Sampo
Olvi
Orion
ja noissa on omista sijoituksista vain joku 5% (no,alle 10% kuitenkin) kiinni. Ehkäpä 1000-2000€ voisin johonkin osakkeeseen laittaa, olisko toi Neste sit hyvä valinta
joku osake tuonne jonon jatkoksi pitäisi saada ja speksit on että tää osakehomma on sellaista että en todellakaan osta ja myy yhtenään vaan joku hankitaan salkkuun vuosiksi ja kiva olis joskus osinkoja saada. Vinkkejä otetaan vastaan. Pääpainot siis rahastoissa eli ei ole vakavamielistä touhua.