Jossain kohtaa kaveri muuttuu vasemmistolaiseksi joka vaatii omaisuus ja maastamuuttoveroa ja korkeampi veroja. Harvemmin sijoittajat nähdään hyvänä, ennemminkin pahana jotka jotenkin duunarin selkänahasta repivät voittonsa. Mutta ehkä väärä ketju tälle, onhan tätä politiikkapuolella käsitelty säännöllisesti.
Kyllä tästä ainakin on tullut kasvatettua humanistin sijaan kapitalisti. Kaikessa aina eurot edellä pienestä asti. Aina oli, että mitä mistäkin maksetaan. No raha onneksi motivoi 4h yrittäjäksi ja oikeisiin töihin pääsi koulun ohella. Viime vuonna parin viikon reissu mikä hänen osalta olisi ollut joku 2k€. Sanoin, että maksan, mutta jos et tulee niin ei saa rahana. Olisi joutunut ottamaan palkatonta töistä eli takkiin joku 1-1,5k€ niin ei tullut mukaan...
Nyt meni reissuhommiin niin nappasi mukaan omavaraisuus haasteen Esa Juntusen viimeisimmän kirjan ja ilmeisesti juuri kohdassa missä puhutaan kulujen seuraamisesta kun tuli viestiä, että missä se taulukko oli (oon jakanut oman seuranta taulukon pohjan joskus pari vuotta sitten jo kun sanoin, että ala seuraamaan auton kuluja niin tajuat millanen raha reikä se oikeasti on, mutta ei vielä tuolloin kiinnostanut). Se on ihan hauska kattoa kun kaikennäköisistä asioista aina jotain puhunut ja mitkä ei ole silloin kiinnostaneet juurikaan, mutta niistä jäänyt jotain taustalle ja sitten ne tulee vuosien päästä, että mikäs tää oli ja voisin tehdä niin tai näin.
Enempi siinä tilanteessa, että antaa toisen mennä vaan eikä kauheasti yritä vetää pohajlle. Just noi osakkeet. Jos on meno haluja niin ostakoot kun tässä vaiheessa kulut=auto. Turha sitä on jankuttaa, että ei järkeä. Tehkööt virheet itse nyt 20 korvilla kuin lähempänä 40(kuten itse). Inttiinkin haluaa vuodeksi ja voi veljet, että tekee vaikeaa olla hiljaa, että mitä hittoa sinne mennä vuodeksi vaan äkkiä helvettiin mentaliteetilla
Tästä voi olla kyllä ihan hyvillä mielin, että rahakasvatus mennyt ihan ok. Vielä olis pari vuotta nuorempi sisko jota raha motivoi about ei yhtään kunhan on uudehkot omenatuotteet. Meni kyllä talouspuolelle opiskelemaan, jotta joku kipinä voi olla olemassa.