Soittamisen palvelusta en tiedä, kun ei ole vielä ollut niin kiireellistä/vakavaa asiaa. Mutta viestien kautta tuo Nordnetin asiakaspalvelu on kyllä surkeata eikä kovin asiakaspalveluhenkistä. Vastauksissa menee yleensä useampi päivä, vastaukset on harvoin mitenkään hyöydyllisiä, yleensä on epäselvää tekikö se asiakaspalvelija jotain vai ratkesiko homma itsestään ja muutenkin vastaukset on töykeän oloisia eikä pahoittelevia.
Vasta tässä laitoin kyselyä kun yhden osakkeen (maksaa osinkoa joka kuukausi) osingot oli jo kaksi viikkoa myöhässä päivästä milloin olisi pitänyt tulla. Aiemmin osingot oli tullut normaalisti ajallaan. Keskustelu asiakaspalvelun kanssa meni suurinpiirtein näin:
- Laitan ekan viestin että missä osingot (tämä siis sen pari viikkoa maksupäivän jälkeen).
- Parin päivän päästä tulee osingot tilille
- Parin päivän päästä asiakaspalvelu vastaa viestiiin, että osingot on maksettu nyt. Ei mitään pahoittelua tai selitystä.
- Seuraavan kuukauden osingot olivat taas myöhässä sen 1,5 viikkoa ja laitan uudestaan viestiä
- Parin päivän päästä asiakaspalvelu vastaa, että osingot tulee sulle sitten kun alivälittäjä ne kirjaa (implikaatio että ei ole kirjannut vielä)
- Vastaan että selvä juttu, voisitteko laittaa viestiä alivälittäjälle että kattovat missä vika kun jo toinen kuukausi kun kestää
- Parin päivän päästä ne osingot tuli
- Vastausta ei tule ja ajattelin että katsotaanpa mitä ens kuussa tapahtuu, miten kauan menee jos en laita mitään viestiä
- Seuraavan kuun osingot tuli taas 1,5 viikkoa myöhässä
- Tästä viikon päästä tulee vastaus kohdan 6 viestiin, jossa sanotaan sama kuin että osingot tulee sitten kun alivälittäjä ne kirjaa. Tässä sentään pahoiteltiin tilannetta.
- Saa nyt nähdä miten tässä kuussa käy.
Eihän sille tietty mitään voi jos vika on alivälittäjässä, mutta voisivat vähän yrittää pahoitella, kertoa missä on vika, milloin korjaantuu, tekikö asiakaspalvelija jotain vai ei, viestiä on välitetty alivälittäjälle, ongelma ei koske vain sinua vaan muitakin käyttäjiä, yms. Tässäkin olisi kaikilta osapuolilta säilynyt turhaa työtä ja tullut parempi mieli, jos tossa ekassa vastauksessa olisi kertonut, että vika alivälittäjällä, ongelma koskee x-tyyppisiä osakkeita, viesti on välitetty eteenpäin ja asiaa tutkitaan, ei välttämättä ole korjaantunut ensi kuussa vielä ja olemme pahoillaan tästä.