S-pankissa on toki se hyvä puoli, että se 500 makuutus ei paljoa energiaa vie. Ja nykyisin kohtuukorko 0.8 %.
Minä olen todella tarkka, minulla on tietynlainen OCD, että raha-asiat pitää olla just tietyllä tavalla. Eli se 10 000 puskuritili pitää olla täysin erillään muista tileistä. Muutenhan se ei ole enää puskuritili jos siihen kajotaan vain pesukoneen takia sen 5 v välein. Pesukonehankintaan minulla on juuri tuo minisäästötili. Ja silloin on se ja sama makaako raha Sveassa vai S-pankissa. Norwegianissa minulla on sitten budjetti, jolla downshiftaan tällä hetkellä, sitäkään en halua sekoittaa mihinkään asiaan että siellä olisi samalla 10K puskuritili. Nyt näen selkeästi Sveassa mitä on Puskuritilillä ja Norwegianissa paljonko on downshiftausrahaa.
Suurin osahan suomalaisista makuuttaa rahoja käyttötilillä, mitenkään erittelemättä tarkoitusta rahasta. Siinä vaan on suuri kynnys tuhlata se.
Oliko se viimeksi vuosi sitten kun yritin avata Sveaan tilin, mutta eivät ottaneet uusia tilinavauksia vastaan.
Oon suositellut muillekin, että joka tilillä olisi eri käyttö tarkoitus. Ja sijoitukset tietysti sitten erikseen.
Ihanaa, että jollakin muulla on tällainen fiksaatio! Itse en edes kehtaa avata miten monimutkaisesti omat raha-asiat on hoidettu