Hieman hirvittää joo millainen verilöyly ensi viikosta voi tulla. Perjantaina Jenkeistä saatiin jo esimakua vaikkakin ei voi sulkea pois lähes "normaalista" heilunnasta.
Itse olen vakavasti pohtinut pitäisikö laittaa jo huomenna osa Jenkki-ETF:stä lihoiksi odottamaan rauhallisempaa aikaa. Tuotto-riskikerroin on ihan rajoilla. Onneksi nykyiselläänkin käteispaino on kohtalaisen suuri, mutta voisi olla vielä suurempikin mielenrauhan puolesta.
Viime viikko oli Trumpilla ja Muskin jo sen verran tapahtumarikas. Republikaanienkin riveissä alkaa uutisten mukaan rivit rakoilemaan ja Trumpin kannatus ennätysalhaalla. Ei viitsisi manailla, mutta tällä menolla kansa on pian kaduilla ja pörssi reagoi siihen jollakin tavalla. Useimmiten äkkinäiset liikkeet on vain tuottaneet turskaa, mutta nyt on taas täysin uusi tilanne.![]()
Toivottavasti myit tai olisi varmaan jo perjantaina pitänyt myydä.
Tosin, eihän täällä ihmiset paljon toteutuneita kauppoja kerro. Lähinnä pitäisikö myydä tai että laittaa kuukausisäästön paussille. Ostoja ei kauheasti mainosteta.
Itse nyt ajattelin ensimmäistä kertaa laittaa kuukausisäästön tulille 5.3. Se, että mihin sijoitan, ehtii monta kertaa vaihtua tässä parin päivän aikana, kun sitä koko ajan miettii. (SP500, China, India, SPYI, World) Vaikea tietää. Nyt saa ainakin halvemmalla
Jos olen oikein ymmärtänyt, niin tiistaina 4.5. pitäisi olla rahat tilillä, ETF:ät valittuna ja niissä prosentit kohilla?