Kuten itsekin totesit, niin nuo hallitusohjelman esimerkit ovat sitä luokkaa, että se ei-"tuottava omaisuus" tulee olemaan aika kapea määritelmä. Lisäksi esim. arvopapereiden luokittelu tuottaviksi ja ei-tuottaviksi säännöllisen rahavirran kannalta on todella työlästä ja epätarkkaakin, osinkoja voi välillä tulla tai olla tulematta ihan osakkeistakin. Ja tuottoa niillä ETF:ien kasvuosuuksilla tai kasvuyrityksilläkin haetaan. Itseltäni vaatii ainakin vähän liikaa aivojumppaa vääntää tulkintaa tuosta aloitteesta säännöllisen rahavirran suuntaan, koska tuo rahavirta, kuten aiemmin mainittu, huomioidaan jo nykyiselläänkin. Erilaisiakin näkemyksiä/toiveita asiaan voi tietysti ottaa
Ylipäänsä omaisuuden jatkuva seuranta tulee olemaan jonkinmoinen haaste, koska varallisuusvero on poistettu eikä noita tietoja virallisesti kattavasti kerätä tällä hetkellä, ja ennenkin vain vuositasolla. Verottajallakin on puutteelliset tiedot. Tällä hetkellä noita varallisuustietoja seurataan varsinaisesti kai lähinnä toimeentulotuen asiakkailta ja niiltäkin kohtuu karkealla tasolla. Nyt oltaisiin tekemässä huomattavasti laajempaa systeemiä kuukausittaiseen varallisuuden seurantaan.