Kukaan muu saanut IB:lta (UK) postia liittyen brexittiin ja viimeisimpiin suunnitelmiin asiaan liittyen? Mä sain tämmöisen linkin tänään:
FAQS: IBIE Brexit Account Migration | staging
A.9: Tahtooko tämä sanoa "kivasti" että jos ei siirtoa tee niin kaupankäynti (ostot) loppuvat?
"However, you should be aware that if you decide to decline, IBUK may not be able to keep servicing your account at the end of the Brexit transition period."
- luulisi että tuo kaikille EU kansalaisille sama juttu eli joko se onnistuu tai ei onnistu, vai vihjaistaanko tässä mahdolliseen brexit sopimukseen eli jos soppari syntyy niin palvelut voisivatkin ehkä jatkua?
B.4: tahtoo sanoa että SIPin 500k$ suojaus lähtee kävelemään IBIE:lle siirtyessä ja tilalle tulee käytännössä ei mitään suojaa (Irkkujen oma max. 20ke).
- miten tämä on vaikka NN:ssa tai vaiikka OP/Sampo/Nordeassa hoidettu / millä summilla vai tekeekö arvo-osuustili tähän jonkun selvän pesäeron? Entä joku muu laaritilejä käyttävä firma, vaikkapa Degiro?
- osakkeet laaritililläkin pitäisi olla minun vaikka IB(IE) konkkaisikin, joten mitä IB(IE):llä pitäisi oikein tapahtua jotta olisi edes teoreettinen mahdollisuus menettää osakkeet. Ilmeisesti laaritilin kirjanpito pitäisi jotenkin tuhota ja sen lisäksi vielä myydä sisältö ulos....
- miten sijoitustilillä oleva käteinen suhtautuu tuohon, kenen rahoja ne tarkkaan ottaen on, mun vai IB(IE):n jos firma päättää konkata
C.2: Mitä hittoa tämä tarkoittaa?
- Aiemmin on voinut ainakin forexilla säätää mikä valuttaa on pakkasella (ja kuinka paljon), jolloin korko maksetaan pakkasella olevan valuutan mukaan (valuutta voi siis olla pakkasella vaikka marginiakaan ei olisi käytössä).
- Tahtaako tuo edelleen sanoa että ulos voi ottaa vaikka EUR-tili menisi pakkaselle, esim. 100ke omaa rahaa osakkeissa, vakuusarvo 50ke jolloin 50ke voi nostaa ulos -> tilinsaldo -50ke?
Jotain muuta mitä
?