Öljy alle 20$ -21%, siitä onkin aikaa. Paskin mitä minä muistan on alle 10$ jossain 1998 tienoilla aasian pankkikriisin aikaan, mutta sitä kukaan meillä muista, kun oli se ensimmäinen Internet Boomi ja se "Uusi talous". Paskanen loppu silläkin taloudella oli, mutta ei tarvinnut hamstrata vessapaperia, sitä riitti ja osassa oli jopa oikein vesileimat
, mutta sitä silti Jonotettiin.
Harmi sinänsä, että joka talouskierroksen huipulla toitotetaan sijoittamisen riemua ja romutetaan yhden sukupolven unelma "rikkaudesta" pörssiromahduksen myötä (Velalla?) ja tähän lisänä nykyisin toitotettu kiinteistösijoittaminen.
Joka ainoa kerta sama juttu. Kun uutisoinneissa aletaan kertoa kuinka nolla omaisuudella voi tulla miljonääriksi, niin on aika juosta karkuun. Mutta joka kierroksella sieltä selviää aina joku meistä kyynisistä paskiaisista. Sitä, onko se niin hyvä juttu, saa jokainen miettiä yön syvinä hetkinä.
Mutta vittumaisinta jokaisessa talousromahduksissa minun aikanani on ollut, että jokaisessa rikkaat rikastuvat enemmän ja köyhät köyhtyvät Vielä enemmän, mutta keskiluokka pysyy yhtä "köyhänä".
Enkä itse näe muuta keinoa, kuin juosta lujempaa, että pysyn siellä rahakkaammalla puolella