S.T.A.L.K.E.R. 2

Eniten harmittanee se, et jos tosiaan vasta klo 18 suomen aikaa saa latauksen päälle keskiviikkona. Sitähän pitää jo mennä nukkumaan pari tuntia tuon jälkeen kun röit alkaa kuudelta :shifty:
Näyttökuva 2024-11-17 163035.png
 
Eniten harmittanee se, et jos tosiaan vasta klo 18 suomen aikaa saa latauksen päälle keskiviikkona. Sitähän pitää jo mennä nukkumaan pari tuntia tuon jälkeen kun röit alkaa kuudelta :shifty:

Itellä murtu koipi joten tässä on tuhti sairausloma päällä, kerrankin voi sanoa tulleen sen ns sopivaan saumaan kun Stalker (ja Flight Sim 24) ilmestyy eikä tuo saikun syy haittaa pelaamista lainkaan. :D Harmi toki silti ettei suorilta klo 18 pääse pelaileen vaan pitää satamegasella latailla.
 
Tarkoitus olisi ostaa bf:stä amd 7900 xt melkeinpä vain tätä varten, mutta vähän hirvittää suorituskyky 4k näytöllä kun eipä taida kunnollista frame generationia yms edes olla että saisi lisää ruutuja. Pitänee lukea revikat vielä ensin 🫠
 
Tuli tilattua fyysinen versio, kun on Steam versiota halvempi ja voi laittaa kirjahyllyyn (eipä oo tullut moneen vuoteen fyysistä peliä ostettua). Eniten tässä huolettaa tuo Unreal Engine 5, en ole pelannut yhtäkään UE5 peliä, joka pyörisi hyvin yhtään millään asetuksilla. Kaikki stutteroivat enemmän tai vähemmän. Jos tässä ei ole mitään taikatemppuja tehty, niin tiedossa varmaan aika rankkaa pätkimistä vähän väliä.
 
Tarkoitus olisi ostaa bf:stä amd 7900 xt melkeinpä vain tätä varten, mutta vähän hirvittää suorituskyky 4k näytöllä kun eipä taida kunnollista frame generationia yms edes olla että saisi lisää ruutuja. Pitänee lukea revikat vielä ensin 🫠
FSR 3.1 on hyvä frame generation. Pitäisi löytyä tästä pelistä valmiiksi tuki.
 
Vähän epäilyttää FPS-pelissä tuo frame gen. Onko positiivisia kokemuksia FSR3:sta jossain FPS:ssä?
FSR 3.0 oli toteutukseltaan vaihteleva, mutta 3.1 on saanut paljon kehuja. Siinä myös pystyy vihdoin kytkemään pelkän Frame Generationin päälle ilman resoluution skaalaamista. Horizon Forbidden Westissä tuo pelkkä FSR 3.1 FG toimi erinomaisesti. Kuvanlaadussa tai viiveessä en huomannut oikeastaan mitään eroa, mutta pelistä tuli paljon sulavampaa.
 
Vähän epäilyttää FPS-pelissä tuo frame gen. Onko positiivisia kokemuksia FSR3:sta jossain FPS:ssä?

Minun mielestä frame gen yleisesti ottaen toimii tällä hetkellä parhaiten FPS-peleissä. Third person -peleissä päähahmo on niin lähellä kameraa, että kaikki frame genin virheet on tosi näkyvästi esillä aina kun hahmo tekee nopeita liikkeitä. Omat kokemukset tosin rajoittuu DLSS3 frame geniin. Ehkä FSR3 on parempi tässä suhteessa.
 
Niin siinä helposti käy kun kuvatun pelin kuvataajuus ei täsmää videon kuvataajuuden kanssa, joka puolestaan ei välttämättä täsmää katsojan näytön virkistystaajuuden kanssa. Jokainen näistä epäsynkeistä luo ylimääräistä pykimistä kuvaan jota ei alkuperäisessä pelikuvassa ilmennyt.

Peli voi toki pykiä, mutta tuolta videolta sitä ei voi luotettavasti todentaa.
 
Tuo hieman häiritsee kyllä, että viholliset eivät näytä reagoivan sarjatulella ammuttuihin osumiin mitenkään, kunnes sitten lopulta lässähtävät ragdolleiksi.
 
1732037931878.png


Kohdassa 0:18 vihu spawnaa ilmaan t-poseen ja tippuu maahan.
Spawnaako vai nostaako painovoima anomalia ilmaan?

Huomasin tuossa, että olinkin jo aiemmin ostanut tämän Instant Gamingista kun kilahti steam key sähköpostiin tänään. Ei siinä muuten mitään, mutta ostin myös eilen steamista kun en muistanut tuota toista tilausta :smoke:

No, kai steamista saa refundin
 
14 sekunnin alussa, 20 sekunnin lopussa ja 42 sekunnin lopussa. Tiedä sitten mistä johtuu, mutta kyllä tuo silmään pistää.
kohdassa missä vaihtuu tuo DLSS ollessa pois päältä ja kun se laitetaan päälle ?

Spawnaako vai nostaako painovoima anomalia ilmaan?

Huomasin tuossa, että olinkin jo aiemmin ostanut tämän Instant Gamingista kun kilahti steam key sähköpostiin tänään. Ei siinä muuten mitään, mutta ostin myös eilen steamista kun en muistanut tuota toista tilausta :smoke:

No, kai steamista saa refundin
Tuli myös avain Ultimalle 62€ hintaan samasta paikasta
 
Oliko nyt niin, että steamissa ei ole esilataus mahdollisuutta vaan kaikki alkaa latamaan peliä samalla kellonlyömällä klo 18?
 
UE5 stuttereiden korjaamista saanee odotella vuoden julkaisun jälkeen.
En usko, että niitä korjataan koskaan, jos niitä julkaisuversiossa ilmenee. Taitaa olla enginen ja Windowsin rajapintojen ominaisuus tuo stutterointi. Jotkut UE5 pelit (esim. Hellblade 2) kärsii tuosta traversal stutterista PC:llä, mutta ei Xboxilla, joten siitä voidaan päätellä, että Windowsillakin lienee näppinsä pelissä.
 
X-Ray Engine on myöskin aika paha tekemään tuota, varsinkin nykyisillä modeilla kun siitä on puristettu kaikki irti ja ylikin. Eli mikään ei siis muutu:cool2:
 
En usko, että niitä korjataan koskaan, jos niitä julkaisuversiossa ilmenee. Taitaa olla enginen ja Windowsin rajapintojen ominaisuus tuo stutterointi. Jotkut UE5 pelit (esim. Hellblade 2) kärsii tuosta traversal stutterista PC:llä, mutta ei Xboxilla, joten siitä voidaan päätellä, että Windowsillakin lienee näppinsä pelissä.
Jos stutteri on niin vähäistä kun Hellblade 2, en valita ollenkaan, ei häirinnyt omaa pelikokemusta siinä. Mutta Hellblade on niin paljon helpompi, kun ei ole avoimen maailman peli.

Nvidian trailerista ihmetytti miten huonoilta nuo vihut näytti muuhun peliin nähden.
 
Tästä on alkanut tulla jo vähän enemmän pelivideota.

Ei oikein vaikuta siltä että yksityiskohtiin olisi kiinnitettyä huomiota siinä määrin mitä modernilta peliltä odottaisi. Aivan jäätävä ukkonen, tuulee, vettä tulee ja NPC:t seisoskelevat paikallaan aivan kuten mitään ei tapahtuisi, ei edes vaatteet reagoi tuuleen mitenkään, eivätkä suojaa kasvojaan sateelta tai mitään.
 
Puhumattakaan siitä, että tuntuu että grafiikat laahaa ainakin 5 vuotta kehityksen perässä. UE 5 näyttää enemmänkin joltain alkuaikojen PS4-peliltä...
 
Minimivaatimuksissa oli 2070 ja 8GB:n muistilla. Onkohan niin että kahdeksangigainen 1080 ei sitten riitä? Saattaa jäädä kyllä sitten joskus päivityksen jälkeiseksi projektiksi.
 
Piti itsekin tsekata uusiksi mutta siis 'minimillä' tässä varmaan tarkoitetaan tuota 60 fps:ää joka on graafissa mediumin alla. Olen kyllä samaa mieltä että ei FPS-peliä voi tuon alle pelata eli sinänsä realistisempi alaraja. Samaten tuo 1080p:lle skaalaaminen alkaa olla sen verran kyseenalaista puuhaa että jos oma rauta ei muuten jaksaisi peliä niin jättäisin suosiolla sen pelin myöhemmälle.

Kristallipallo sanoo tässä kohtaa että huomenna näyttää arviot Steamissa olevan mixed ja lähes kaikki valittavat suorituskyvystä.
 
Jos odottelis arvosteluita ja katsoisi sitten onko edes 1 kk Gamepassin arvoinen. Voipi olla, että kannattaa odottaa kuukausia pelin hiomista ja napata alennuksesta. Toivottavasti olen väärässä. Harvoin jaksaa kyllä minkään pelin julkaisua odotella, mutta tässä on vähän sitä jotain.

Edit: Ja lässähti
 
Viimeksi muokattu:
Sadly, Stalker 2 is, by far, the most unstable game we have reviewed in a long time

A repeated bug saw the screen cut to black roughly every 90 seconds. We had to reinstall 150 GB of the game several times, and that’s not including the 160 GB patch that dropped less than 48 hours before the embargo. Lighting elements are broken in some scenarios, there’s a host of audio bugs and we also faced an issue where not one single input would work on the game, including keyboard and mouse or controller, until we forced our computer to turn off.

Hyvältä kuulostaa :D
 
Jos ymmärsin oikein, niin Xboxille tuli peli ennakkoladattavaksi, minkä jälkeen tuli noin 130GB kokoinen Day 1 patch ladattavaksi. PC:llä oletan, että ainoastaan yksi 160GB lataus.
 
tunti aikaa ennakko-ostoon, himottais tää peli, mutta taidan odotella arvostelut ja muutaman performance patsin.
Tai vaikka alelaaria
 
Pakko se on nyt lähteä kerta se julkaistaan, pitäisi olla kunnossa hommat kyllä, mutta tää on tätä nykypäivää että julkaistaa ns. early access.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 759
Viestejä
4 495 257
Jäsenet
74 288
Uusin jäsen
Oliverr

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom