S.T.A.L.K.E.R. 2

Onhan tuosta ollut aika paljon PC gameplayta näytillä, eikä niistä ainakaan mitään selkeää shader/traversal stutteria näy. Toivotaan, että Ukrainan heput on saanu UE5:n kesytettyä mahdollisimman hyvin.
 
Viimeksi muokattu:
Tarvitseekos tässä pelissä olla aiemmat Stalkerit pelattuna, jotta tarinan ymmärtää kunnolla? Vai onko tarina erillinen aiempiin peleihin nähden?

Hyvältä kyllä vaikuttaa. Luonnollisesti tuli aika Chernobylite ja Metro Exodus -vibat trailereista. Tykkään muutenkin peleissä, kirjoissa ja elokuvissa post-apokalyptisesta teemasta.
 
Tarvitseekos tässä pelissä olla aiemmat Stalkerit pelattuna, jotta tarinan ymmärtää kunnolla? Vai onko tarina erillinen aiempiin peleihin nähden?

Hyvältä kyllä vaikuttaa. Luonnollisesti tuli aika Chernobylite ja Metro Exodus -vibat trailereista. Tykkään muutenkin peleissä, kirjoissa ja elokuvissa post-apokalyptisesta teemasta.
Aikaisemmissa peleissä oli tuo tarina täysin olematon joten sen puolesta ei kyllä mitään menetä ja varmaan tässä tulee kyllä ne paremmin esiin
 
Onhan tuosta ollut aika paljon PC gameplayta näytillä, eikä niistä ainakaan mitään selkeää shader/traversal stutteria näy. Toivotaan, että Ukrainan heput on saanu UE5:n kesytettyä mahdollisimman hyvin.
Sanoivat jossakin noista GSC:n oman kanavansa yt-videoista että oli hyvä että pomppasivat Microsoftin kanssa yhteistyöhön. Ovat saaneet tukea, mutta Xbox series S:lle optimointi on todellakin vaatinut optimointia ja tää stutterien ja muiden vastaavien elementtien puute lupaa kyllä hyvää.
 
Toivottavasti Metro-sarjan tyyppinen stealth lähestyminen on mahdollista.Luin jostain että kartan koko olisi noin 2 kertaa RDR2.n kokoinen. Toivottavasti olisi myös mahdollista pitää jotain taloa tai asumusta omana tukikohtana
 
Toivottavasti Metro-sarjan tyyppinen stealth lähestyminen on mahdollista.Luin jostain että kartan koko olisi noin 2 kertaa RDR2.n kokoinen. Toivottavasti olisi myös mahdollista pitää jotain taloa tai asumusta omana tukikohtana
Ei taida olla mitään ihmempää stealthiä


Stealth is janky, but it works reasonably well enough if you know what you're doing. Enemies can hear when you switch weapons or reload, you can actually hide in dark corners and enemies won't see you, especially at night. Same with combat in general. Spraying full auto will get you no where.
 
Toivottavasti Metro-sarjan tyyppinen stealth lähestyminen on mahdollista.Luin jostain että kartan koko olisi noin 2 kertaa RDR2.n kokoinen. Toivottavasti olisi myös mahdollista pitää jotain taloa tai asumusta omana tukikohtana
Nyt puhutaan kuitenkin kahdesta täysin eri sarjasta, Metroihin tuo stealth sopii mutta aiemmissakaan stalkkereissa ei ihmeemmin mitään hiippailu elementtejä ollut vaan olivat rakennettu puhtaasti shoottereiksi. Ymmärrän että jotkut voisivat haluta tuota hiippailua mutta mieluummin pidetään pelisarjat erillisinä eikä tehdä mitään puolivillaista toteutusta vaan sen takia kun muissakin peleissä on. Sama menee tuohon omaan baseen, puolivillainen toteutus ei tuo peliin oikein mitään kuin korkeintaan shootteria odottaville pakotettua "hei basesi tarvitsee huomiota" viestejä.
 
Nyt puhutaan kuitenkin kahdesta täysin eri sarjasta, Metroihin tuo stealth sopii mutta aiemmissakaan stalkkereissa ei ihmeemmin mitään hiippailu elementtejä ollut vaan olivat rakennettu puhtaasti shoottereiksi. Ymmärrän että jotkut voisivat haluta tuota hiippailua mutta mieluummin pidetään pelisarjat erillisinä eikä tehdä mitään puolivillaista toteutusta vaan sen takia kun muissakin peleissä on. Sama menee tuohon omaan baseen, puolivillainen toteutus ei tuo peliin oikein mitään kuin korkeintaan shootteria odottaville pakotettua "hei basesi tarvitsee huomiota" viestejä.
Mulle riittää stealthin osalta pienet huomioinnit ja arvostan esim. tota että vihut kuulee aseiden räpläämisen ja vaihtamisen äänet. Vaatii pientä taktikointia ja harkintaa että millä aseella ja miten jotain tilannetta haluaa lähestyä, arvostan.

Kevyt tukikohta/leiriytymismekaniikka olisi kyllä mun mielestä sopiva lisä ja sen suhteen saisi olla sikäli armoton että ellet viritä sinne jotain riistakameroita, antureita tms, niin se beissi ei ilmoittele sulle yhtään mitään ja jos se käännetään kun oot nuohoamassa jotain tunkkaista bunkkeria, niin sit silleen käy tai se jopa "vallataan". Sit lisäksi jos se sun leiri on mallia teltta, peti ja lämmönlähde niin se saisi lähteä kovalla kelillä sään mukana. Uskoisin kyllä että tuommoinen modataan peliin suht hyvin.
 
Aika tarkka 3 viikkoa ois sit julkaisuun. Toivottavasti vähintään viikon ennen tulee jo revikkaa puolueettomilta testaajilta :)
 
Ennakkotilaukset vain turmelee peligenreä. Toisaalta sormi olisi ostonapilla Ukrainan puolesta.
Olisihan se upeeta, jos Stalker 2:sta nousisi hetkeksi ilmiö.
 
En aio ennakkotilata, vaikka mieli tekisi edes Ukrainalaisten pelinkehittäjien vuoksi. Mutta voisin kuvitella, että ei ne voi sössiä tätä, tai voi olla viimeinen peli minkä se pelitalo kehittää. Kunhan sopivasti on tarinaa ja kylmä kauhun tasapaino pysyy lähes kokoajan pelissä läsnä, on se varmaan ihan hyvä peli jo :)
 
Himottelisi kyllä tuo ultimate edition pc.lle,on noista aikaisemmistakin peleistä spessu versiot mut ei mitn noin valtavaa boxia odottanutkaan. Kyllä jonkun fyysisen version ostan mutta nyt on olemassa game pass pc.lle ja näkyi olevan jo tulevien listalla. Koskahan tuo tulee esiladattavaksi ,toivottavasti hyvissä ajoin kun sentään 150g kokoa ?
 
Nyt on kyllä ihan suhteettoman kovat odotukset ainakin itselläni S.T.A.L.K.E.R. 2:sta.
Kantsii katsoa toi IGN:n previkka. Videolla he mm. kehuvat polveilevaa tarinankerrontaa, ja kuinka mitättömältä tuntuva sidequest saattaa aueta lopulta tuntien mittaiseksi eeppiseksi questlineksi.


En ole oikeastaan koskaan ymmärtänyt hirveää tarvetta päästä päivänä nolla aloittamaan jotain peliä, puhumattakaan äkillisestä saikusta mikä saattaa iskeä. Onkohan mulla jo vähän kuumetta?
 
Nyt on kyllä ihan suhteettoman kovat odotukset ainakin itselläni S.T.A.L.K.E.R. 2:sta.
Kantsii katsoa toi IGN:n previkka. Videolla he mm. kehuvat polveilevaa tarinankerrontaa, ja kuinka mitättömältä tuntuva sidequest saattaa aueta lopulta tuntien mittaiseksi eeppiseksi questlineksi.


En ole oikeastaan koskaan ymmärtänyt hirveää tarvetta päästä päivänä nolla aloittamaan jotain peliä, puhumattakaan äkillisestä saikusta mikä saattaa iskeä. Onkohan mulla jo vähän kuumetta?

Et ole ainoa. Tätä peliä ollaan hartaasti odotettu jo 15 vuotta.
 
Et ole ainoa. Tätä peliä ollaan hartaasti odotettu jo 15 vuotta.
Meillä samat. Ylivoimaisesti parhaat vibat mistään pelistä tähän asti on tullut S.T.A.L.K.E.R sarjan parissa, eikä odotukset oikein voi korkeammalla olla. Tässä juuri mietin että olisikohan nyt tulossa ensimmäinen kerta kun käyttäisin liukumasaldoja kotona istumiseen...
 
eihän tähän julkaisuun ole enää kuin vajaa kaksi viikkoa o_O odotukset on kyllä korkealla mitä on videoita nähnyt
 
Odotan peliä yhtä innolla kuin muutkin, mutta onko kenenkään muun mielestä peli tehty vähän liikaa konsolien ehdoilla? Minimi FOV, weapon wheel, jättimäiset UI ikonit ruudulla, kaikki trailerit näyttää pelihahmon liikuttamista ohjaimella. Toivottavasti löytyy kunnon säädöt PC:lle. Huolestuttavalta näyttää myös pelin alhainen FPS, nykiminen/pätkiminen ja vihujen AI taistelutilanteissa.
 
Odotan peliä yhtä innolla kuin muutkin, mutta onko kenenkään muun mielestä peli tehty vähän liikaa konsolien ehdoilla? Minimi FOV, weapon wheel, jättimäiset UI ikonit ruudulla, kaikki trailerit näyttää pelihahmon liikuttamista ohjaimella. Toivottavasti löytyy kunnon säädöt PC:lle. Huolestuttavalta näyttää myös pelin alhainen FPS, nykiminen/pätkiminen ja vihujen AI taistelutilanteissa.
Tuo vihujen AI eniten huolestuttaa.

Ja itsekin ihmettelin tuota konsolimaista UI:ta.
 
Oli pakko-ostos peliä varten.Amazonista 89€ .Jos käyttäisi tuota pelkästään tämän pelin pelaamiseen

stalker näppäin.png
 
Nyt puhutaan kuitenkin kahdesta täysin eri sarjasta, Metroihin tuo stealth sopii mutta aiemmissakaan stalkkereissa ei ihmeemmin mitään hiippailu elementtejä ollut vaan olivat rakennettu puhtaasti shoottereiksi. Ymmärrän että jotkut voisivat haluta tuota hiippailua mutta mieluummin pidetään pelisarjat erillisinä eikä tehdä mitään puolivillaista toteutusta vaan sen takia kun muissakin peleissä on. Sama menee tuohon omaan baseen, puolivillainen toteutus ei tuo peliin oikein mitään kuin korkeintaan shootteria odottaville pakotettua "hei basesi tarvitsee huomiota" viestejä.
No ei mitään tukikohta huomioita ,vaan ainoastaan jokin mökki tai asumus jonka voisi sisustaa.Sehän nyt on jo Gamma modissa mukana .Olisi hyvä pitää jotain valittua asumusta tukikohtana
 
Jättimäinen UI on itelläki pistäny silmään aika pahasti. Toivottavasti se on joko skaalattavissa pienemmäksi tai löytyy eri valintoja.
 
En tiedä onko vain esittelyvideota varten otettu HUD pois päältä, mutta tuo on kirjaimellisesti ainoa elementti HUDista mikä näkyy kyseisessä kohtaa. Enemmän itseäni kummastuttaa mistä pelaajahahmo tietää kaikkien kuolleiden nimet. Itse ikonihan on varsin tyylitelty, mistä pidän.
 
Olipas tunteikas sotadokkari pelinkehityskulmalla:
 
Jos tota F-näppäin ikonia ei saa kutistettua todella pieneksi tai pois päältä, niin jää pelaamatta. Immersio kärsii liikaa.
 
Ei nyt pelaamatta ton takia jää, mutta näyttäähän tuo ihan hirveältä. Selkeät ja pienet tooltipit on ok.
 
Jos ei nyt heti julkaisussa, niin kaikki pikku UI jutut yms voi korjata modeilla varmasti...

Arguably, Stalker has been helped kept alive over the years by such mods. GSC Game World has already committed to creating a modding toolkit, but unlike in the past, these toolkits can often be quite limited in scope. Again, Kuylk wanted to ease any concerns.

"We're basically creating and preparing the very big toolkit that will be that will provide the mod makers with basically all necessary tools to create mods from, like the smallest one to, like, big, total conversions."
 
Olisi kiva tietää jos yksi iso F näppäin on este pelaamiselle nin mitä on sitten nämä täydelliset pelit mitä voi pelata
Vaikka Arma 3 jossa koko UI:n voi editoida mieleisekseen (sama systeemi pitäisi olla joka pelissä). Toi iso F tossa ruudun keskellä on vaan sen takia koska peli olettaa että olet tyhmä.
 
Alkaa kyl kuumottaa ihan järkyttävästi ennakkoon osto, mut yritän malttaa mieleni julkkaripäivään ja sitä edeltäviin revikoihin kuitenkin :D
 
Ei taida olla tyhmyyden kanssa mitään tekemistä vaan että pelaaja huomaa sen ja huomaa käyttää sitä jolla vaikka välttää kuolemisen
Tutorialissa ymmärrän vastaavan F-key rautalangasta vääntämisen. Onkin ihan eri juttu jos koko pelin ajan pidetään noinkin aivottomasti kädestä. Luulisi apokalyptisessa maastossa pitävän olla tarkkaavainen esineitä jne löytääkseen. Jokin esineen highlightti olisi musta parempi toteutus jos puolisokeidenkin tulisi ne havaita.
 
Tutorialissa ymmärrän vastaavan F-key rautalangasta vääntämisen. Onkin ihan eri juttu jos koko pelin ajan pidetään noinkin aivottomasti kädestä. Luulisi apokalyptisessa maastossa pitävän olla tarkkaavainen esineitä jne löytääkseen. Jokin esineen highlightti olisi musta parempi toteutus jos puolisokeidenkin tulisi ne havaita.
Sun ehdottama tapa ehkä 10% halutusta pelaajamassasta tykkäisi. Paras vaihtoehto on erillinen hardcore asetus joka poistaa avut.
 
Aika usein peleissä on aika kattavat asetukset, että saa vaikka koko hudin pois. Muistaakseni ainakin jossain metrossa taisi olla sellainen vaikeusaste tai jotain.
 
Kattonu vähän eri paikoissa missä myydään avaimia tähän peliin niin kaikista paikoissa loppunut nuo 2 kalliimpaa versiota
 
Viimeksi muokattu:
Pro-tip jos ultimate digitaalisena kiinnostaa: GOG Ukrainasta tuon puoleen hintaan vs länsimaisten kauppojen hinnoittelu.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 690
Viestejä
4 492 654
Jäsenet
74 283
Uusin jäsen
mdfds

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom