S.T.A.L.K.E.R. 2

Eniten harmittanee se, et jos tosiaan vasta klo 18 suomen aikaa saa latauksen päälle keskiviikkona. Sitähän pitää jo mennä nukkumaan pari tuntia tuon jälkeen kun röit alkaa kuudelta :shifty:
Näyttökuva 2024-11-17 163035.png
 
Eniten harmittanee se, et jos tosiaan vasta klo 18 suomen aikaa saa latauksen päälle keskiviikkona. Sitähän pitää jo mennä nukkumaan pari tuntia tuon jälkeen kun röit alkaa kuudelta :shifty:

Itellä murtu koipi joten tässä on tuhti sairausloma päällä, kerrankin voi sanoa tulleen sen ns sopivaan saumaan kun Stalker (ja Flight Sim 24) ilmestyy eikä tuo saikun syy haittaa pelaamista lainkaan. :D Harmi toki silti ettei suorilta klo 18 pääse pelaileen vaan pitää satamegasella latailla.
 
Tarkoitus olisi ostaa bf:stä amd 7900 xt melkeinpä vain tätä varten, mutta vähän hirvittää suorituskyky 4k näytöllä kun eipä taida kunnollista frame generationia yms edes olla että saisi lisää ruutuja. Pitänee lukea revikat vielä ensin 🫠
 
Tuli tilattua fyysinen versio, kun on Steam versiota halvempi ja voi laittaa kirjahyllyyn (eipä oo tullut moneen vuoteen fyysistä peliä ostettua). Eniten tässä huolettaa tuo Unreal Engine 5, en ole pelannut yhtäkään UE5 peliä, joka pyörisi hyvin yhtään millään asetuksilla. Kaikki stutteroivat enemmän tai vähemmän. Jos tässä ei ole mitään taikatemppuja tehty, niin tiedossa varmaan aika rankkaa pätkimistä vähän väliä.
 
Tarkoitus olisi ostaa bf:stä amd 7900 xt melkeinpä vain tätä varten, mutta vähän hirvittää suorituskyky 4k näytöllä kun eipä taida kunnollista frame generationia yms edes olla että saisi lisää ruutuja. Pitänee lukea revikat vielä ensin 🫠
FSR 3.1 on hyvä frame generation. Pitäisi löytyä tästä pelistä valmiiksi tuki.
 
Vähän epäilyttää FPS-pelissä tuo frame gen. Onko positiivisia kokemuksia FSR3:sta jossain FPS:ssä?
FSR 3.0 oli toteutukseltaan vaihteleva, mutta 3.1 on saanut paljon kehuja. Siinä myös pystyy vihdoin kytkemään pelkän Frame Generationin päälle ilman resoluution skaalaamista. Horizon Forbidden Westissä tuo pelkkä FSR 3.1 FG toimi erinomaisesti. Kuvanlaadussa tai viiveessä en huomannut oikeastaan mitään eroa, mutta pelistä tuli paljon sulavampaa.
 
Vähän epäilyttää FPS-pelissä tuo frame gen. Onko positiivisia kokemuksia FSR3:sta jossain FPS:ssä?

Minun mielestä frame gen yleisesti ottaen toimii tällä hetkellä parhaiten FPS-peleissä. Third person -peleissä päähahmo on niin lähellä kameraa, että kaikki frame genin virheet on tosi näkyvästi esillä aina kun hahmo tekee nopeita liikkeitä. Omat kokemukset tosin rajoittuu DLSS3 frame geniin. Ehkä FSR3 on parempi tässä suhteessa.
 
Niin siinä helposti käy kun kuvatun pelin kuvataajuus ei täsmää videon kuvataajuuden kanssa, joka puolestaan ei välttämättä täsmää katsojan näytön virkistystaajuuden kanssa. Jokainen näistä epäsynkeistä luo ylimääräistä pykimistä kuvaan jota ei alkuperäisessä pelikuvassa ilmennyt.

Peli voi toki pykiä, mutta tuolta videolta sitä ei voi luotettavasti todentaa.
 
Tuo hieman häiritsee kyllä, että viholliset eivät näytä reagoivan sarjatulella ammuttuihin osumiin mitenkään, kunnes sitten lopulta lässähtävät ragdolleiksi.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 744
Viestejä
4 497 470
Jäsenet
74 278
Uusin jäsen
Mikat89

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom