Ryzen 7000 Kellotukset kokemukset ym.

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kizmo
  • Aloitettu Aloitettu
Ei oo peliprossujen hinnoissa hurraamista halukkaille. Moni varmaan odotti tämän palaavan blackfridayna lähemmäs alhaisinta hintaa, mutta hinta jatkaa nousuaan. Jotenkin ymmärrettävää kysynnän ja tarjonnan kautta, kun intel ei oikein onnistu tehoissa kilpailemaan niin miksi sitä sitten halvemmalla myydä. Ja näköjään vaikuttaa kelpaavan vielä reilulla 500€, kun varastot silti hivunneet kaupoista. Tietääkö kukaan toista vastaavaa esimerkkiä jolloin tuotteen alhaisin hinta olisi vielä reilu vuosi julkaisun jälkeen noussut yli alkuperäisen?

Screenshot 2024-11-30 104801.png

Ei oo peliprossujen hinnoissa hurraamista halukkaille. Moni varmaan odotti tämän palaavan blackfridayna lähemmäs alhaisinta hintaa, mutta hinta jatkaa nousuaan. Jotenkin ymmärrettävää kysynnän ja tarjonnan kautta, kun intel ei oikein onnistu tehoissa kilpailemaan niin miksi sitä sitten halvemmalla myydä. Ja näköjään vaikuttaa kelpaavan vielä reilulla 500€, kun varastot silti hivunneet kaupoista. Tietääkö kukaan toista vastaavaa esimerkkiä jolloin tuotteen alhaisin hinta olisi vielä reilu vuosi julkaisun jälkeen noussut yli alkuperäisen?
Mä en odottanutkaan tuolle mitään tarjouksia. Oman veikkauksen mukaan noita tuskin on ihan hirveästi enää missään varastoissa ja ne mitä on mennee tuollaisellakin hinnalla kaupaksi kun ainut kilpailija, 9800X3D, on vielä kalliimpi jos sellaisen edes sattuu pystyä ostamaan. Täälläkinhän jengi odottaa vielä kohta kuukausi sitten tilaamiaan prossuja. Niin kaippa nuo jäljellä olevat 7800X3D:t menee sitten kaupaksi niille, jotka X3D:n haluavat mutta eivät saaneet/jaksa odottaa 9800X3D:tä.

Tämä viesti hyvin vahvasti vain omaa mutua.

Mä en odottanutkaan tuolle mitään tarjouksia. Oman veikkauksen mukaan noita tuskin on ihan hirveästi enää missään varastoissa ja ne mitä on mennee tuollaisellakin hinnalla kaupaksi kun ainut kilpailija, 9800X3D, on vielä kalliimpi jos sellaisen edes sattuu pystyä ostamaan. Täälläkinhän jengi odottaa vielä kohta kuukausi sitten tilaamiaan prossuja. Niin kaippa nuo jäljellä olevat 7800X3D:t menee sitten kaupaksi niille, jotka X3D:n haluavat mutta eivät saaneet/jaksa odottaa 9800X3D:tä.

Tämä viesti hyvin vahvasti vain omaa mutua.
Voi hyvin olla jotain tuon suuntaista. Samanlaisen käppyränhän 5800X3D teki hintansa puolesta kanssa. Siitähän sopivasti aloitettiin se hintaspekulointikeskustelu täällä kesällä just, että lähteekö hinta vielä tippuun, kun oli lopulta alhaisimmillaan missä tulisi olemaan :D

Kokelin laittaa ppt 100w niin ei lähteny enää kone käyntiin, piti patteri käyttää irti =D Mikähän meni vikaan, pitäishän tän pyörittää X malliakin kevyesti. E: uskaltaisko ryzen masterin kautta? Eipä tolla peleissä oo väliä kun CPU Usage käy 90% ainoastaan BF2042, mutta tohon louhintaan ois käyny 10 astetta lisää, ja saa nähä mitä esim. GTA6 ja seuraava BF.. noo voinhan mä pitää cooleria pienemmällä mutta tehot jää saamatta.
Kuulostaa kyllä... erikoiselta ellet mitään muuta BIOS:issa säätänyt samalla. Ryzen masteria en itse käytä. Hyvin hämärät muistikuvat, että jostain siinä en pitänyt vuosia vuosia sitten kun käytössä oli B450 ja R5 2600. Kyllähän tuota taitaa monet käyttää, joten saman asian saanee hoidettua mutta sen sielunelämästä en osaa itse sanoa juuta tai jaata. Jos lopetit kellottelut ja ajat nyt vakiotehorajoilla niin ainakin voit lohduttautua sillä, että tuottoprosentti on parempi kun louhit energiatehokkaammin (mun järjen mukaan - en oo koskaan louhinut). :)

Kuulostaa kyllä... erikoiselta ellet mitään muuta BIOS:issa säätänyt samalla. Ryzen masteria en itse käytä. Hyvin hämärät muistikuvat, että jostain siinä en pitänyt vuosia vuosia sitten kun käytössä oli B450 ja R5 2600. Kyllähän tuota taitaa monet käyttää, joten saman asian saanee hoidettua mutta sen sielunelämästä en osaa itse sanoa juuta tai jaata. Jos lopetit kellottelut ja ajat nyt vakiotehorajoilla niin ainakin voit lohduttautua sillä, että tuottoprosentti on parempi kun louhit energiatehokkaammin (mun järjen mukaan - en oo koskaan louhinut). :)
PPT lisäksi laitoin siis sen +200mhz. Toimii +200mhz jos ei koske PPT

PPT lisäksi laitoin siis sen +200mhz. Toimii +200mhz jos ei koske PPT
No en kyllä tiedä miksi tuokaan aiheuttaisi sen, ettei lähde kone enää käyntiin. Minkälaiset kellot sulla on louhiessa? Jos ei oo kaikki coret ihan siellä tapissa niin eipä tuo +200MHz sitten varmaan vaikuta edes. Ja curve optimizeriin et ollut koskenut?

7700 pitäis boostata 5,3 asti ilmankin tuota +200MHz. Valistunut arvaus, että all core -kellot nousee, jos otat +200 pois ja annat enemmän virtaa (PPT).
jep biosissa lukee että 5350mhz ja joskus harvoin käy 5.1ghz, kun pelkkä PBO päällä. Antaa olla, en halua enää kolmatta kertaa ottaa näyttistä irti että saa patterin nollattua =D

Osaisko joku täällä sanoa miksi uuden emolevyn kanssa ei muistit toimi yli 4800Mhz vaikka laittaa EXPO:n päälle? Kun taas vanhassa lankussa muistit toimivat 6000Mhz. Eli vaihdoin Gigabyte B650 elite ax levystä Asus X870 - A Gaming lankkuun. Prossuna toimii Ryzen 9 7950X3D ja 2x32gb = 64Gb G.skill Ripjaw 5s, muut speksit koneesta RTX 4080 Super, Rog Ryijin III 360 AIO ja 1000W Tuf virtalähde.

Edit: Asuksen sivulla tutkinnan jälkeen huomasin monella X870E tai X870-A lankuilla sama ongelma mutta vain ryzen 7 9800X3D prossun kanssa, asus julkaisi Beta bios version kyseiselle sivustolle. Pitäneen testata auttaisiko tämä minun ongelmaan.

Viimeksi muokattu:

Statistiikka

Viestiketjuista
260 245
Jäsenet
74 578
Uusin jäsen
BrainGoBrrrr

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom