Rumat autot thread

Eilen tuli M2 vastaan, tuli vähän oksennusta suuhun.

Kuvassa näyttää ihan siedettävältä, mutta livenä epäsuhtaisen korkean näköinen.
Alpine-White-BMW-M2-Project-1-750x500.jpg
 
Pari päivää sitten näin vanhemman Audi A4:n missä oli vedetty hieman överiksi renkaiden kanssa.. Pistetty niin leveät renkaat alle että varmaan parisen senttiä tuli loksujen ulkopuolelle. Alusta ilmeisesti normaali, ja eihän sitä olisi voinut edes madaltaa, kun renkaat olisi kaarissa kiinni. Mitä lie omistaja ajatellut. Näytti lähinnä maastoautolle tjn.

Kuvan auto ei liity tapaukseen, mutta tuollainen tyyli.

88.jpg
 
Tietyt pääpiirteet on aina olleet yhteisiä tekijöitä, mutta silti ennen on ollut isompia eroja ulkonäkösuunnittelussa. Oikeestaan japsiautot on ainoita, joilla on ollut aina samansuuntainen tyyli kaikissa heidän merkeissä ja kyseinen suunnittelu levinnyt sittemmin 2000-luvun puolella muihinkin merkkeiin.
Taitaa olla turvaominaisuudet ja polttoainetaloudellisuus aika suuri tekijä tuossa yleispiirteiden yhtenäistymisessä.
 
Mistäs tämä saikaan alkunsa. Allahin vuonna 1982 Audi 100 oli ykkönen pienellä ilmanvastuksella, sitten Renault 25 ja Opel Calibra. Marginaalit oli hyvin pieniä, ja pieninä pysyneetkin.

Ilmanvastus

1982_Audi_100_28549.jpg


Onko tuo sitten ruma vai nätti, aikansa tuote kuitenkin. Onhan se aika kauhea, mutta eipä noita enää missään näe.

Hmm, piti ihan googlettaa mikä on rellu 25

1200px-Renault_25_with_Canal.jpg


Kai se sitten on, eniveis naulatehtaalla kummatkin reliikit.
 
Tuosta sitikasta oma jälkikasvu kerran kysyi, että miksi mopoautossa on neljä ovea. Noh... yritäpä siinä selittää, että kyseessä on ranskalainen mestariteos sekä sähköautoilun jonkin sortin merkkipaalu rumuudessa.
 
^Tuo Teslan perhemalli on tullut nähtyä livenä nyt pariin otteeseen ja ei se kyllä näytä mun silmääni hyvältä... En nyt välttämättä sano, että Grand Voyagerilla ollaan jo eellä, mutta ei paljosta puutu...

Yksi mopoautohirvitys on muuten sitkan, pösön ja tojotan yhdistelmämalli c1, 107 ja aygo. Ruma kaikkialta ja erityisesti takaa.
citroen-c1-02.jpg


Tosin jos jotain positiivista tommoisesta koppimoposta löytää, niin on siinä enemmän takajalkatilaa kuin tokan kopan V70:ssä :D
 
Mistäs tämä saikaan alkunsa. Allahin vuonna 1982 Audi 100 oli ykkönen pienellä ilmanvastuksella, sitten Renault 25 ja Opel Calibra. Marginaalit oli hyvin pieniä, ja pieninä pysyneetkin.

Ilmanvastus

1982_Audi_100_28549.jpg


Onko tuo sitten ruma vai nätti, aikansa tuote kuitenkin. Onhan se aika kauhea, mutta eipä noita enää missään näe.

Hmm, piti ihan googlettaa mikä on rellu 25

1200px-Renault_25_with_Canal.jpg


Kai se sitten on, eniveis naulatehtaalla kummatkin reliikit.

Nätti audi
 
Lisää VAG-konsernia:

SEATCordoba-2086_3.jpg

Volkswagen-Polo_Classic-1999-1600-07.jpg


Varsinkin tuo Polo juuri tuossa punaisessa värissä on todella oksettavan näköinen ilmestys, aikanaan jossain Citymarketin arvonnassa tuollainen pääpalkintona ollut auto oli paikallisessa liikkeessä käytävällä esillä enkä mielellään kulkenut sitä käytävää tuon hirvityksen ohi.

Sen sijaan 1980-luvun Polo ja Passat on ajan myötä varsinkin muuttuneet varsin mukavan näköisiksi, ehkä siksi kun niitä ei enää myöskään paljoa näe. Naapurissa on vielä tänäkin päivänä tuollainen valkoinen kolmeovinen Polo, tosin kovasti ruosteisen näköinen. :D

passatB2.jpg


2009_Polo-2-Coupe-Fancy-FHS060909.jpg


Saman aikakauden LT on myös aika päheä kulkine, äänimaailmoineen päivineen. Makuasioita kaikki toki.
 
Näin tuon uuden Civicin livenä ja repesin spontaaniin nauruun nähdessäni sen perän! Haluan nähdä sen yli 20v jannun kelle tuo kelpaa.
 
Molemmat Honda Civic mallit taitaa olla vähän pielessä?

Honda-Civic-2017-436.jpg

phpMxHdlM-57200a22396cd.jpg


Eikä keulakaan ole ihan justiin kohdallaan?
honda-civic-hatch-vtis-%281%29.jpg
 
Näin tuon uuden Civicin livenä ja repesin spontaaniin nauruun nähdessäni sen perän! Haluan nähdä sen yli 20v jannun kelle tuo kelpaa.
c3.jpg

Ekan kerran nähdessäni luulin että oli joku korisarja asennettuna.

Miten tuohon saa hinauskoukun asennettua? Pääosin uusi civiccejä kuitenkin ostavat vanhemmat ihmiset jotka pari kertaa vuodessa haluavat kärryä hinata.
 
c3.jpg

Ekan kerran nähdessäni luulin että oli joku korisarja asennettuna.

Miten tuohon saa hinauskoukun asennettua? Pääosin uusi civiccejä kuitenkin ostavat vanhemmat ihmiset jotka pari kertaa vuodessa haluavat kärryä hinata.
Arvaan, että vetomassa on 0 kg. Samoin kuin jossain ST (tms) farkkumondeossa, jossa on myös putket keskellä.
 
Arvaan, että vetomassa on 0 kg. Samoin kuin jossain ST (tms) farkkumondeossa, jossa on myös putket keskellä.
Tarkoitatko Focusta, vai onko Mondeostakin tuollainen malli? Farkku-Mondeo on jo sen kokoinen auto, että hankala kuvitella moista keskellä olevilla ulostuloilla. :eek:
 
Siis ihmettelin, että onko Mondeosta malli, jossa on pakoputkien ulostulo keskellä näkyvästi, kuten Focus ST:ssä on.

Samaa ihmettelin itsekin. Google ei ainakaan löytänyt mondeo wagon 2017 haulla mitään sellaista kuvaa. Ja olisihan se nyt vähän omituisen näköinen kun sentään käyttöautosta kyse eikä mistään ns. sportista.
 
Hondalla on kyllä muotoiluosaaminen pyöreä nolla. Sitä ei yksinkertaisesti ole.
En sanoisi että aivan nolla, mutta ihmeellisiä aivopieruja tai oksennuksia sieltä on kyllä tullut. Esimerkiksi viimeisin täälläkin myyty Accord, sedanina mielestäni varsin tyylikäs ja kelpaisi hyvin itsellenikin:
honda-accord-13_0.jpg


Mutta farmarina sama auto, aivan järkyttävän ruma perä :wtf:
Honda~Accord~Tourer~(6).jpg
 
lancia-y10-turbo-2.jpg


Ei sen peräpään suunnittelu aina niin tarkkaa ole.

En muistanut koko rotiskoa mutta, mikä ärsyttää kanssa-autoilijoissa äsken ollut video kohdassa noin 2.40 muistutti asiasta.
 
En sanoisi että aivan nolla, mutta ihmeellisiä aivopieruja tai oksennuksia sieltä on kyllä tullut.
Tarkoitin enemmän noita nykyisin myynnissä olevia autoja, en varsinaisesti myynnistä poistuneita. Uusista ainoastaan NSX on hyvän näköinen, mutta se nyt ei ole ihan normaali auto.

2015 vuoden Civicin sisustakaan ei ihan priimaa ole ulkonäöltään.

2015-honda-civic-exl-coupe-dashboard.png
 
Tarkoitatko Focusta, vai onko Mondeostakin tuollainen malli? Farkku-Mondeo on jo sen kokoinen auto, että hankala kuvitella moista keskellä olevilla ulostuloilla. :eek:
Samaa ihmettelin itsekin. Google ei ainakaan löytänyt mondeo wagon 2017 haulla mitään sellaista kuvaa. Ja olisihan se nyt vähän omituisen näköinen kun sentään käyttöautosta kyse eikä mistään ns. sportista.
Mondeon st linessä on kuvahaun mukaan putket reunoilla
Juu, my bad Focus ST kyseessä sittenkin. Esim tässä Ford Focus 2,0 EcoBoost 250 hv ST M6 Wagon Farmari 2013 - Vaihtoauto - Nettiauto
upload_2017-8-2_20-1-41.png
 
Suuri osa noista uudemmista Lexuksista on kyllä todella rumia tai sitten täysin olemattomia.

Säleiköstä tulee lähinnä tämä mieleen
Predator1.jpg
 
Mitä lie suunnittelijoiden päässä liikkunut kun ovat noita Lexuksen valoja ja säleikköä suunnitelleet :facepalm:
 
Taloyhtiön parkkipaikalla tuollainen predator-hybridi majailee. Ulkonäkö vielä ehkä jotenkin menisi, mutta kun siihen yhdistää suorituskyvyn 190km/h huiput ja lähemmäs 9sek 0-100 niin se tekee entistä mauttoman tuosta ilmestyksestä.

2015-lexus-rc300h-coupe-photo-554859-s-1280x782.jpg
 
Ulkonäkö vielä ehkä jotenkin menisi, mutta kun siihen yhdistää suorituskyvyn 190km/h huiput ja lähemmäs 9sek 0-100 niin se tekee entistä mauttoman tuosta ilmestyksestä.

En jaksa tarkistaa, mutta onko tosiaan näin et Lexus on suorituskyvyltään jossain normaalin 1.4 turbon kanssa samalla viivalla? Jotenkin mä luulin et noi sentään kulkisi ja pääsisi yli 200km/h jos sentäs autobaanalle lähtee.
 
En jaksa tarkistaa, mutta onko tosiaan näin et Lexus on suorituskyvyltään jossain normaalin 1.4 turbon kanssa samalla viivalla? Jotenkin mä luulin et noi sentään kulkisi ja pääsisi yli 200km/h jos sentäs autobaanalle lähtee.

Suomeen tuotavassa versiossa on 2,5l vaparibensa sähkömoottorin lisäksi, 0-100km/h taittuu 8,6sek. Eli kyllä, samalla viivalla.
 
Näin tuossa jokunen päivä sitten ekan kerran livenä uuden Priuksen. On siinä muotoilutiimillä ollut huono päivä.
Eihän se koskaan mikään muotoilun kukkanen ole ollut, aiemmat mallit olleet lähinnä mitäänsanomattoman tylsiä. Mutta tämä viimeisin kyhäelmä on niin käsittämätön sekamelska täysin summittaisia viivoja, linjoja ja kaaria, että tuota on ihan pakko olla ollut suunnittelemassa vähintään puolentusinaa ihmistä, jokainen eri huoneessa.
 
Toyota Prius näyttää kyllä joka suunnasta aika erikoiselta. Keula on myös ruma, mutta perä taitaa olla se vielä rumempi osa.
NO-4-%E2%80%9816_Prius_Rear_3-4.jpg
 
Jotenkin uskomatonta, miten tuollaisia pääsee suunnittelusta läpi. "Tää on varmaan hyvä nyt". :facepalm:
 
Hyve vehje ajaa tuo Prius. On se vaan kumma että jo ensimmäisestä versiosta lähtien siitä tehdään väkisin noin oudon näköinen, vaikka peltien alla kaikki on ok.

toyota-chr-2016-video-tme-008-a-thumb_tcm-3018-816054.jpg


Tuo taas on omaan silmään joten hyvän näköinen, mutta taas vähän yliampuvaa muotoilua. Eikä edes neliveto.

Merkin muut autot taas sitten tavallisen näköisiä.
 
Prius on varmaan kaupungissa ihan hyvä ajaa. Itse en ole ajanut.

Toyota C-HR on keulasta tosiaan ihan tyylikäs. Perästä voi olla sitten montaa mieltä?
2018-Toyota-C-HR-rear-end.jpg
 
Noita on muutamia tullut vastaan.
Olisin kuvitellut, että tämäkin auto on suunnattu 7 v jonneille jotka tykkää transformereista jne, mutta yllätyksekseni näillä on pääasiassa ajanut yli 18 - vuotiaat.

Hiton rumaan toi perse on.
 
No ei kyllä tasan ole.
Ehkä sitten katsoin vain väärin :) Eniten itsellä ottaa silmiin takaovet ja takavalot. Livenä en ole vielä autoa nähnyt.
chr18.jpg


Rumaltahan tuo Toyota taitaa näyttää? Lievästi Model X tyyliä? No, eipä nuo kyllä yhtään samalta onneksi näytä.
fPqTRR5yTlTcymtVtU5ZWDx6S6gBR6qHB4hRBJDkf3DHPBupciCL1svUgRdNOfzg1X_ofjRCOKagYdk7c7rY=w770-h513-p
 
Työmaan parkkipaikalla seisoi tässä joku viikko, ei ainoastaan CH-R, vaan vierekkäisissä ruuduissa KAKSI saman väristä. Ei se tuplaaminenkaan ulkonäköä parantanut, livenä todella vastenmielisen näköinen kippo. :darra:
 
Ei toi CH-R mun mielestä edestä hassumman näkönen oo. Takaosa onkin sitten epäonnistunut.
 
Kylällä pyörii yksi CH-R ja sen nähtyäni kävi kyllä mielessä, että kuinka uskollinen Toyota-fani täytyy olla, että kaikista mahdollisista markkinoilla olevista autoista valitsee nimenomaan tuon.
 
Tälläinen Maserati Ghibli on ajettu italiasta suomeen. On kyllä hirvittävän näköinen keksintö. Hintaa lienee +100ke. Ihan työkäyttöön tulee, no sentään 4+1 paikkainen:btooth:
Vaikka onkin koripajan tekemä eikä vakio, niin laitetaan nyt kaikessa harvinaisuudessaan tänne.


b62cfb3f7655486587f734f806fb7b0d.jpg


8e52998799244cf29dd70026a9441606.jpg


Onko tässä Suomen pramein ruumisauto? Hautaus-Maseratin saaminen Suomeen kesti kaksi vuotta

Tuleepahan kunnon pärinät viimeiselle matkalle, noiden pärinäpakoputkien päällä... Tosta on kyl pieteetti kaukana.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 436
Viestejä
4 488 620
Jäsenet
74 237
Uusin jäsen
tarmo90000

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom