Rumat autot thread

235px-Albea.JPG


Fiat Albea. Näkeehän noitakin välillä ja muutamia on myytävänäkin. Valmistusmaat, kiina, turkki ja venäjä. Kyllähän tuo ihan ryssän tekeleelle näyttääkin vaikkei varmaan siellä muuta kun kasattu. Kehitysmaihin suunnattu ajopeli, varmaan samasta syystä suomessakin ollut myynnissä.

Tän vehkeen 20cm maavara on isompi kuin isommassa osaa kitumaastureita. Plus hiton yksinkertainen tekniikka ja halvat ylläpitokulut. Ihan noista syistä sitä noihin kehitysmaihin ja Suomeen myytiin.
 
Tän vehkeen 20cm maavara on isompi kuin isommassa osaa kitumaastureita. Plus hiton yksinkertainen tekniikka ja halvat ylläpitokulut. Ihan noista syistä sitä noihin kehitysmaihin ja Suomeen myytiin.

Maavaraan en kiinnittänytkään huomiota vaikka parin metrin päästä kävelin. Tottahan kirjoitat, perustekniikkaa ja halpa ostaa ja omistaa. Niin onhan mulla Puntokin ollut hetken aikaa, se tosin ergonomialtaan huonoin auto ikinä millä olen ajanut. Penkki päin persettä, ei mitään tukea ja ajoasento kamala, vaikka jotain säätöjäkin oli. Mutta käytännössä ilmaista ajelua sen ajan minkä omistin.
 
Omasta mielestä tuo on omaan silmään kaunis buimuri ja ihmetellyt kun topgearissa sitä kauhisteltiin aikoinaan kun tuli ulos mutta myöhemmin ovat vetäneet sanojaan takaisin kun uudestaan maininneet tuon. Noh jotkut tykkää jopa fiat multiplasta (minä en).

Voi olla että bemmu oli aikaansa edellä muotoilun suhteen. Top gear tosin toi esiin ihan järkeviä perusteita. Jotenkin vain umpiot ja keula ei vaan toimi
 
Vuosimallin 2003 Ssangyong Korandon keulan muotoilu ei ehkä ihan mennyt putkeen. Mitkähän nuo valot sivuilla on? Mahdolliset sumuvalotkin näkyvät alhaalla erikseen :confused:

ssangyong__korando_2_9_td_van_aut__2003_1_lgw.jpg

Kyllä jää mieltä kaivelemaan, minkä auton kanssa Jeep on tässä astutettu. Mielessä pyörii 3000GT:tä ja jotain 90-luvun eurojenkkikuormureita, mutta ei vaan tule se oikea mieleen. Jostain tuo kyllä on silkka kopio!
 
Rumista autoista puheen ollen, Pontiac Aztekista hyvä "arvostelu":

 
Tän vehkeen 20cm maavara on isompi kuin isommassa osaa kitumaastureita. Plus hiton yksinkertainen tekniikka ja halvat ylläpitokulut. Ihan noista syistä sitä noihin kehitysmaihin ja Suomeen myytiin.
Kaikki mittasuhteet vaan on perseellään. Kapea, korkea ja lyhyehkö. Naapurilla on tuollainen hirvitys punaisena. :darra:
 
R33 on ehkä vähän sellainen välimalli noista, R34 on mielestäni parhaimman näköinen.
 
ferrari_100644679_l.jpg

Ferrari Conciso

Vinosilmäinen hammasraudoilla varustettu lippalakkinen leppäkerttu äärimmäisen rasauttava virne naamallaan. Saa Fiat Multiplat sun muut legendat näyttämään taideteoksilta, niille sentään pystyy edes nauramaan. :darra:
 
Ferrari Conciso
Vinosilmäinen hammasraudoilla varustettu lippalakkinen leppäkerttu äärimmäisen rasauttava virne naamallaan. Saa Fiat Multiplat sun muut legendat näyttämään taideteoksilta, niille sentään pystyy edes nauramaan. :darra:

No onhan kaikenlaisia konseptiautoja maailma pullollaan, isoa osaa niistä ei vain myydä ulos.

Eikä tuo minusta paha ole, vähän tulee tuollaiset katetun mikroauton vibat :)
En olisi jonottamassa ostamaan tuollaista puolella miljoonalla, mutta toisaalta en mitään muutakaan autoa.
 
The stench of commercial failure is strong with this one ...
 
Uusi nelossarjan Bemari:

bmw4.png



Tämä ei siis enää ole konseptiautokategoriassa tuolla BMW:n sivuilla, joten kuvassa pitäisi olla ihan lopullinen versio.

Entistä typerämmän näköinen tuosta keulasta tulee niissä paikoissa, joissa eturekisterikilpi on pakollinen (eli melkein kaikissa paikoissa siis). Ei tule heti mieleen toista saksalaista autoa jossa olisi suunnitteluvaiheessa unohtunut eturekisterikilpi.
 
Ontuu aika pahasti muotoilu tuossa uudessa 4-sarjalaisessa. 8-sarja näyttää omaan silmään todella hyvältä. Ihme, että päättivät lähteä revittelemään tuossa 4-sarjassa, joka on kuitenkin enemmän massamarkkinoille suunnattu.

Aika makealta näyttäisi tuo uusi 4-sarjalainen 8-sarjan maskilla:

1592142873818.png
 
parhaimman näkönen teinipenari sitten 70 luvun! ainut oikeastaan ongelma saattaa olla juu tuo rekisterikilven sijoittelu, mutta eihän noill apenariteineillä muutenkaan ole koskaan kilpi oikealla paikalla vaan jossain ikkunalla piilossa...
 
Katsoin videota uudesta 7-sarjalaisesta ja se etusäleikkö kyllä aiheutti pientä oksennuksen makua suussa. Arvostelijatkin vähemmän yllättäen lyttäsi muotoilun.
 
Bemarin muotoilu on tällä hetkellä täyttä oksennusta, toivottavastin eivät pilaa 3 ja 5 sarjaa.
Ei sillä, eipä nuo muutkaan valmistajat oikein osaa.
 
Joo, se on nykymuotia ylikorostaa merkkien omaa identiteettiä mm. noilla jättisuurilla maskeilla ja keulamerkeillä. Kai se johtuu siitä kun autot ovat muuten niin saman näköisiä nykyään.
 
Muistan jo 90-luvulla kuulleeni kun puhuttiin että silloiset uudet autot näytti samalta, joten kai se on niin että aina saman aikakauden autot näyttävät samalta kun tarkemmin miettii. Ehkä nykyään kautta linjan japsit/eurot/jenkit näyttää samanlaisemmalta kuin aiemmin, urheiluautoissa ja oikeasti eksoottisissa autoissa on sitten enemmän eroja, nyt ja aiemminkin.
 
Muistan jo 90-luvulla kuulleeni kun puhuttiin että silloiset uudet autot näytti samalta, joten kai se on niin että aina saman aikakauden autot näyttävät samalta kun tarkemmin miettii. Ehkä nykyään kautta linjan japsit/eurot/jenkit näyttää samanlaisemmalta kuin aiemmin, urheiluautoissa ja oikeasti eksoottisissa autoissa on sitten enemmän eroja, nyt ja aiemminkin.
Nojoo, onhan tuo varmaan totta. Tietysti autot menee muodin mukana ja sitä kautta samaa tyyliä edustavia. Mutta viime aikoina tuo on vielä enemmän korostunut, kun turvamääräykset ja kulutusoptimointi pakottaa muotoilemaan autot entistä enemmän samalla tavalla. Sekä aina vaan enemmän autojen valmistajat jakaa kehitystyötä säästääkseen kuluissa, jolloin yksittäisille valmistajille jää tilaa muuttaa vain yksityiskohtia.
 
Joo, se on nykymuotia ylikorostaa merkkien omaa identiteettiä mm. noilla jättisuurilla maskeilla ja keulamerkeillä. Kai se johtuu siitä kun autot ovat muuten niin saman näköisiä nykyään.

Oon ymmärtäny, että noi isot maskit on lähinnä vaan sen takia, että saadaan myytyä kiinamarkkinoille autoja. Siellä tykätään isoista maskeista.
 
Eipä nuo nelossarjan suuret munuaiset haittaisi läheskään yhtä paljoa jos ne sointuisi muuhun muotoiluun. Todella päälleliimatun näköinen ratkaisu, kun keulan huomiota kiinnittävin elementti on erittäin kantikas ja "brutalistinen", kun taas muu kori täynnä pyöreää ja luonnollista muotoa ilman minkäänlaista näiden eri linjojen yhtenäistämistä.

Kirottiinhan Banglenkin tekeleitä aluksi todella paljon, mutta nykyään esimerkiksi E60 näyttää todella paljon modernimmalta autolta kuin monet muut aikansa tekeleet.

Eipä ole tuo uusi Z4 myöskään järin kaunis laite

bmw-z4-m40i-wallpaper-hd-96581.jpg
 
Makuasioita sano... Onkohan värin tarkoitus herättää huomiota.

IMG_20200617_102229.jpg

Edit: Kotterossa keulalla Bentleyn merkki eli kaipa se aito alueen 1h-2h hintainen Bentayga on. Persoonallinen värin valinta tosiaan ja siis mietinkin että onko kyseessä tarkoitus varmistaa että auto huomataan murto-osan siitä maksavien XC60/90, X4-X6 ja Q5-Q7 omistajien/työsuhde-edun omaavien toimesta.
 
Viimeksi muokattu:
Nyt on kovin pinnalla mm. se pohjamaalin harmaa ja liidun värinen. Ihan hienoja minusta, mutta toi sininen sävy ei kyllä itseenkään iske sitten tipan vertaa. Tostahan on ammattisanastossa olemassa termi "homonsininen".
 
Nyt on kovin pinnalla mm. se pohjamaalin harmaa ja liidun värinen. Ihan hienoja minusta, mutta toi sininen sävy ei kyllä itseenkään iske sitten tipan vertaa. Tostahan on ammattisanastossa olemassa termi "homonsininen".
Enpä ole ikinä kuullut tällaista ammattisanastoa. ”Babyblue” nimitystä tuollaisesta olen kuullut käytettävän.
 
Makuasioita sano... Onkohan värin tarkoitus herättää huomiota.

IMG_20200617_102229.jpg

Edit: Kotterossa keulalla Bentleyn merkki eli kaipa se aito alueen 1h-2h hintainen Bentayga on. Persoonallinen värin valinta tosiaan ja siis mietinkin että onko kyseessä tarkoitus varmistaa että auto huomataan murto-osan siitä maksavien XC60/90, X4-X6 ja Q5-Q7 omistajien/työsuhde-edun omaavien toimesta.
Tuo on Järkyttävän mauttoman näköinen kampe. Ensimmäinen mielikuva on kiinalainen katumaasturi.
 
Jotkut autot on niin rumia, että ne oikeastaan taas siistejä. Tavallaan mittari pyörähtää ympäri. Juken kohdalla se vaan pyörähtää uudestaan ympäri ja se on taas ruma.
Tämä on aika hyvä analyysi. Jotenkin samanlaista fiilistä tulee Multiplan (joka on livenä hauskemman näköinen) ja Citroën Ami:n kanssa. Mutta ehkä mä vain pidän ranskiksista ja italialaisista. Tässä on muuten vanha, Nousiaisen pohjalle tehty Multipla:
download.jpeg
 
On kyllä erikoista toi BMW:n rämpiminen ja sekoilu muotoilun kanssa. BMW on varmastikin yksi sellaisista merkeistä, jonka perinteikkäässä muotoilukielessä olisi runsaasti potentiaalia tehdä todella kauniita nykyautoja, mutta ulos tulee hyvin paljon sontaa. IX on tästä hyvä esimerkki.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 457
Viestejä
4 489 232
Jäsenet
74 239
Uusin jäsen
viemäri

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom