Rumat autot thread

Noista tuo Honda Civic näytti hassummalta. Näyttäisi että alahuuli olisi lurpahtanut alaspäin :D
 
Sekä

184aa11657b3c6f0cbd05ea4a7117820.png

Näyttää muuten paljon paremmalta oikeasti kuin kuvissa. IMO tuo on hieno, vaikka tykkään kyllä nykysestä Typerästä enemmän.
 
Se että jenkeissä myytävissä autoissa on lähes poikkeuksetta ollut ilmastointi jo vuodesta 70 lähtien ehkä selittää tuon. Se ettei joku tuota tiedä..........

Samoin kuin automaattivaihteet ja vakkarit. Mielestäni Yugon tapauksessa tuo on ihan ihmeellistä nillittämistä. Tuossa on niin moni asia viturallaan, että joku automaatti-ilmastointi nyt on pienin mahdollinen murhe jos tuon vahingossa omisti.
 
Jatkan törkeästi vähän offtopiccia, onko Glanza V millainen ajettava?
Oon kyllä tykännyt, paras etuvetoinen ainakin mitä on kohdalle osunut. Vakion ajettavuudesta en osaa sanoa, mutta ainakin nykyisellä alustasarjalla sellainen suht "mikroautomaisen" napakka ajettava. Kivat turbon suhinat, lukollinen laatikko ja tehoa ihan kohtuullisesti kokoonsa nähden. Varusteitakin löytyy 90-luvun pikku-Toyotaksi ihan hyvin, automaatti-ilmastoinnit, sähkölasit yms perusjutut.
 
38448d517b2872c9ed0cdbc6cbaa9579.jpg


f7e68f8cc3c3b1681579339223e2f36b.jpg


Tiposta tuli mieleen Tempra, ja tiposta paremmin tunnettu dgt mittaristo:eek:
 
Subaru Tribeca:
2006-subaru-tribeca-limited-edition-cars-in-oklahoma.jpg


Saab 9-5 ei olisi kuulunut tähän threadiin, mutta sitten joku pakotti sen käymään Specsaversilla:

saabpaa1110HRU_at.jpg
 
Tribecan ainoat valtit, 3.6l kutosbokseri ja awd... Susiruma tuo silti on vaikka miten silmiä siristäis. Ei se uudempi mallikaan mikään kaunokainen ollut, vaikka parempaan suuntaan meni.

image_resize.php


Mutta mites Japanin markkinoille suunniteltu subaru casablanca, hieman "tyyllitelty" farmari impreza. xD
subaru-casablanca-05.jpg
 
Mä olen aina jotenkin ihmetellyt, miksi japanista puuttuu tyylitaju. Kun yritetään tehdä jotain "klassisen länsimaalaista", siitä syntyy joku tuollainen Casablancan tyyppinen oksennus, joka on jollain sake-huuruisella siunauksella päässyt tuotantoon asti.
 
1987_Seat_Ibiza_39462.jpg


Vanha seat ibiza. On se vaan ruma. Kumminki sellanen löytyy pihasta, toimittaa kakkosauton virkaa. Hauska vehje kumminki ajella, koneena 1.5 63kw, painoa reilut 900kg. Ja toki ne huvittuneet katseet mitä kyseinen kapistus kerää :D

 
Viimeksi muokattu:
1987_Seat_Ibiza_39462.jpg


Vanha seat ibiza. On se vaan ruma. Kumminki sellanen löytyy pihasta, toimittaa kakkosauton virkaa. Hauska vehje kumminki ajella, koneena 1.5 63kw, painoa reilut 900kg. Ja toki ne huvittuneet katseet mitä kyseinen kapistus kerää :D


Nuita ei ole kyllä pitkään aikaan näkynyt. Itsellä ollut vastaava SXi System Porcshe;) Jostain ihmeen syystä kahden viikon jälkeen vaihtui corollaan.. Nythän tuollainen kannattaa melkein säilyttää jälkipolville.

Samasta merkistä tuli mieleen Seat Malaga

Seat-malaga-10.jpg


Auto mikä lähti käyntiin kaapeleilla, sitten ikkunan kampi jäi käteen kun oli jäässä, taustapeili irtosi kun yritin säätää, ne romppeet takapenkille lennosta. Positiivinen muisto oli se että keksin miten etuvetoisen saa sladiin pahemmin yrittämättä ilman käppäriä, no talvella ja kesärenkailla:D Jotain muutakin siitä malagasta hajosi ts. jäi käteen, mutta ei mitään vakavaa:tup:
 
Ai että noita Ibizan hallintalaitteita. Ihan tulee muistoja mieleen kun 18-kesäisenä jouduin sukulaismiehen Ibizaa pätkän ajamaan, ja meinasi sormi olla suussa noiden kanssa. :D
 
Tuosta tulikin mieleen, että jostain joskus luin, että tuossa vehkeessä ratti on kuin kuorma-autossa. Nyt kun googletin, ni tottahan tuo on, varmaan aivan karsea ajella. :D

6698041509-seat-malaga-diesel-impecavel-91.jpg

Kyllä se ajokokemus oli tosiaan kuin sen aikaisista pakuista. Muista hallintalaitteista en sen paremmin muista, mutta ei sillä kovin kiva ollut ajaa:wtf:
 
Omaa autoa nyt harvemmin rumaksi sanotaan mutta:

0Sq294v.jpg


Tämä kakkossukupolven Suzuki Alto facelift (samoiten alkuperäinen) ovat jotenkin omaan silmään... Liian simppelin kantikkaita?

Suzuki_Alto_101.JPG


Ensimmäisen sukupolven alto sen sijaan on kohtalaisen söpö. Huvittavasti vaikka ikäeroa onkin se kymmenisen vuotta niin ainoa ero teknisesti on että uudemmassa on parempi taka-jousitus.
 
Ennenkin meinannu tulla turpaan kun on ollut tästä aiheesta omaa mieltä, mutta kokeillaan...

Onhan nämä Beta Romeot vagina keuloineen perin järkyttäviä ilmestyksiä.

2016-alfa-romeo-giulietta-31_800x0w.jpg

varsinkin Giuliettat aiheuttaa äkillistä pahoinvointia
 
varsinkin Giuliettat aiheuttaa äkillistä pahoinvointia
Itse tykkään. Vähän vaihtelua muuten niin tavallisen näköisiin autoihin. En pidä yhtään rumana.

Verrattuna sitten vaikka tuohon sammakko nissaniin :D

Nyt kun vertasin niin on tuo ylempi alfa (saattaa olla?) rumempi kuin esim vanhempi Alfa Romeo 159. Vaikea sanoa koska molemmat on hienoja.
Alfa-Romeo-159-Black.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Sietäisit mennä silmälääkärille. :shifty:

Väkisin on yritetty tykätä mutta kun ei niin ei... Se tosin myönnettäköön että, kuten jm98 mainitsikin, hyvän näköisiä berbereitä kyllä osataan tehdä, mutta heti kun tuo triangeli-helvetti rupeaa pilkottamaan niin hauska loppuu
 
Ennenkin meinannu tulla turpaan kun on ollut tästä aiheesta omaa mieltä, mutta kokeillaan...

Onhan nämä Beta Romeot vagina keuloineen perin järkyttäviä ilmestyksiä.

2016-alfa-romeo-giulietta-31_800x0w.jpg

varsinkin Giuliettat aiheuttaa äkillistä pahoinvointia
Miksi mulla on aavistus, että tästä on väännetty ennenkin sun väärän mielipiteen kanssa :vihellys:
 
1985_Nissan_Pulsar_(N12)_EXA_Turbo_coupe_(2015-07-25)_01.jpg


Olisi sellainen muistikuva että tuollaista olisi ollut suomessakin myynnissä joskuso_O Ei se nyt niin ruma ehkä, aikansa tuote, nostalginen emt.
 
Se kolmio on se Alfa-Romeon juttu. Se on vaakuna, symboli. Muilla automerkeillä ei ole mitään tuollaista.

Olkoonkin aateloitua symboliikkaa suoraan laskevassa polvessa, mutta kun lopputulos on se hiekkalaatikon vähän erityinen lapsi jolle ei ole voitu antaa ala-asteen kevätjuhlan musikaalissa muuta kun tuo triangeli, niin ei siinä oikein ole omatkaan vanhemmat kovin ylpeinä
:btooth:
 
Omaan silmään eivät oikein uppoa seuraavat, mitä en huomannut ketjussa aiemmin manituiksi:

Ford Mustang '74-'78. Edelliset mallit samperin hienoja, mutta mitä helvettiä nyt taas, ei tätä kokonaan voi öljykriisillä selittää..
Ford_Mustang_II.jpg


Eikä sen seuraaja sitten kyllä ollut yhtään sen parempi, vaikka kasarikulmikkuus muuten uppoaisikin...

1920px-%2783-%2786_Ford_Mustang_Liftback_%28Centropolis_Laval_%2710%29.jpg


Ja sitten vielä kolmantena on tuo Edsel. Sen keula on aina tökkinyt. Jos Alfan keula tuo @Tulva :n mieleen vaginan, niin kuis sitten tämä?

58_edsel_pacer.jpg
 
Omaan silmään eivät oikein uppoa seuraavat, mitä en huomannut ketjussa aiemmin manituiksi:

Ja sitten vielä kolmantena on tuo Edsel. Sen keula on aina tökkinyt. Jos Alfan keula tuo @Tulva :n mieleen vaginan, niin kuis sitten tämä?

Samaa vittua koko perse... Kyllähän näitä maanatai aamun tuotoksia rapakon takaa löytyy, mm. Mercuryn 90-luvun kukkaset kuten sable niin edestä kuin takaa

3rd-Sable-sedan.jpg


Mercury_Sable

3rd_sable_rear.JPG

Mercury_Sable
 
Alfa 33:n erikoinen kylkilinjan muutos takaovien jälkeen on kuin auto olisi peräkolaroitu. Myöhemmissä vuosimalleissa muotoilua onneksi korjattu.
 

Liitteet

  • alfa-romeo-33-14.jpg
    alfa-romeo-33-14.jpg
    110,9 KB · Luettu: 297
bmw_7series_banglebutt.jpg

En kykyne ymmärtämään miten pääjohtaja ei ole itse korkeimman omakätisesti ottanut kyniä pois Banglelta ja siirtänyt siivous osastolle.

A4-Avant-xlarge.jpg

Nää Naama-auki audit ei kyllä ole koskaan istuneet silmään.

mb_cla.jpg

Jos jossain autossa on liian pienet pyörät korin muotoihin ja sivulinjaan nähden niin se on tämä ja muutenkin varsin pielessäolevilla mittasuhteilla varustettu auto, keula on ainakin kolme numeroa liian iso.
 
Yksi kanssa tuli mieleeni. Vaikka olenkin suuri viivotinmuotoilun ja Volvojen ystävä, niin tämä 780-malli. Se vaan ei istu mun silmääni, ei osaa päättää olisko lintu vai kala.

346391-1000-0@2x.jpg
 
On tyylikkään näköinen volvo. En löydä siitä mitään vikaa :) Samoin mersu näyttää ihan suht hyvältä.
 
Niin ne makuasiat on vaan erinlaisia. :D Tämä kun on suunniteltu italialaisessa suunnittelutoimistossa, ni omaan makuun on paremman näköinen kuin muut Volvot paremman linjakkuuden ansiosta. Näyttää paljon Maserati Bi-Turbolta.
Tää on taas se, että tosielämässä kahdessa positiivisesta asiasta ei tule välttämättä vielä parempaa kuten matematiikassa :D Kieltämättä se Maseratin Bi-Turbo tosta itsellekin mieleeni tulee ja se on ihan hieno auto, samaten kuten omaan silmään vaikkapa 760 ja ruotsalainen insinöörimuotoilu, mutta ei ne nyt jotenkin vaan kohtaa yhdessä :D Noh, jälleen kerran mielipiteet ja persreiät...
 
Näin on. :D Mutta, yksi asia todettava: Rikkooko tuo Volvo sen rajan, että se menee rumien puolelle vai jääkö se väliinputoajaksi sinne ok-osastolle ? Siinä on kuiteskin hyvää, mutta myös huonoa.
Veikkaan, että 760 kuuluu siihen niin ruma että jo hieno -kategoriaan ja Bi-Turbo vuorostaan vielä sinne lähtökohtaisestikin hienojen puolelle, joten toi on se väliinputojamalli :tup:
 
Varmaankin tuo oma auto menee myös "rumat autot" kategoriaan.Citroen Xantia farkku. Kai niitä rumempiakin autoja on, mutta en tuossa nyt oikein mitään nättiäkään ole :D En tiedä onko italian pojat piirtäneen ranskiksen vai jotu aivan muu.

Auto näyttää tuollaiselta palikalta :D Jos ei muuta niin yksinkertaiselta se ainakin näytää.

citroen-xantia-break-06.jpg
 
Xantiassa tuntuu vaikuttavan auton väri todella paljon. Harmaa/vaaleat sävyt.....ei näytä hyvältä, ei alkuunkaan.
Mutta tumma/vahva sävy on varsin hyvän näköinen. Ja xantia on myös livenä paljon paremman näköinen kuin kuvissa

Citroen%20Xantia%20(6).jpg


Joskus on facelift-farkulla ajeltu pari vuotta, muotoilusta tykkään todella paljon ja jos nelivetona olisi ollut saatavilla niin pihassa olisi vieläkin xantia

EDIT:
Ja sitten se ketjun mukainen ruma citikka, Ami

250px-Citroen_Ami_-_Flickr_-_exfordy.jpg
 
Xantiassa tuntuu vaikuttavan auton väri todella paljon. Harmaa/vaaleat sävyt.....ei näytä hyvältä, ei alkuunkaan.
Mutta tumma/vahva sävy on varsin hyvän näköinen. Ja xantia on myös livenä paljon paremman näköinen kuin kuvissa

Joskus on facelift-farkulla ajeltu pari vuotta, muotoilusta tykkään todella paljon ja jos nelivetona olisi ollut saatavilla niin pihassa olisi vieläkin xantia
Tosi hienolta tosiaan näyttää tummanpunainen Xantia farkku. Itsekin jo melkein pidän Xantian yksinkertaisesta keulasta ja siitä että auto näyttääkin isolta / suht tasapainoiselta.

Xantia on tosiaan vaalean sininen, lähes hopea / lähes valokoinen metalliväri, jossain valossa jäyttää vihreää siinä vaaleassa maalissa?. Sitten on myös melkein musta, tumman sininen metalliväri Peugeot 406 farkku. Pösö näyttää tummana myös oikein hyvältä.

Tuossa kuvassa on vähän liian vaalea sininen. Peugeot 406. Xantian kori on lähes sama, mutta esim etuvalot on erilaiset. Pösössä vähän hienommat valot ja ikkunalinja on suora. Xantiassa vähän nousee linja takakontin kohdalla.

Xantiasta ehkä se sedan malli on rumempi? Perä näyttää jotenkin lyhyeltä?

PEUGEOT-406-Break-2790_13.jpg
 
Ketjussa ei toistaseks näkynyt vielä juurikaan katujen väsyneimpiä kulkuneuvoja eli pakettiautoja... Uusimmat Hiacet onnistuu silti jotenkin olemaan vielä kaikkia muita pakuja väsyneemmän näköisiä jollakin tavalla.

Hiace200Commuter13Silver.JPG
 
Ketjussa ei toistaseks näkynyt vielä juurikaan katujen väsyneimpiä kulkuneuvoja eli pakettiautoja... Uusimmat Hiacet onnistuu silti jotenkin olemaan vielä kaikkia muita pakuja väsyneemmän näköisiä jollakin tavalla.

Hiace200Commuter13Silver.JPG


Onnistuit sitten löytämään juuri sen Hiace mallin, jota euroopassa ei ole koskaan myyty... se täältä tuttu 2000-luvun hiace on maailmalla Granvia nimellä tunnettu pikkubussi, josta on penkit jätetty takaa pois.

220px-Toyota_Granvia_001.JPG
 
Mielestäni ton ikäiseksi ja kokoiseksi tila-autoksi varsin hieno, sekä täälläpäin ainakin Pontiacina tunnetumpi.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 603
Viestejä
4 501 847
Jäsenet
74 234
Uusin jäsen
Theun

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom