Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Onkos täältä kukaan tykästynyt killdevil rommeihin. Itsellä guyana cask vahvuinen koristeena, mutta juonut toisaalla. Hyvää noinkin vahvaksi. Ja olisko tietoa mistä kuluttajana saisi tilattua, kun ainut paikkani sanoi ei suomelle...
Tällaista avasin eilen litran lekan: Sailor Jerry Spiced Ai että mä sanon! Ei voi kuin suositella kokeilemaan, todellakin hintansa väärti. Joku hifistelijä varmaan nyrpistää nenäänsä, mutta toisaalta itse en ymmärrä >100€ pulloja ollenkaan.
![]()
Vaaleat rommit jäävät liian vähälle huomiota täällä. Brugalin vaalea maistelussa tänä iltana, aivan loistava vaalea rommi esim. cuba libre-drinkkiin.
Ei mitään kitkeryyttä tai epämiellyttävää makua havaittavissa.
Saa Alkon halvimmat liuotinnesteen maun suuhun tuovat vaaleat Bacardit ja Baltic-rommit unohtaa ja kaataa viemäriin, tämä on vaaleiden rommien yläluokkaa.
Netistä tilattuna 14,35€ per 0,7l puteli, money well spent.![]()
Mistäs kaupasta tätä saa tilattua? Omassa kokoelmassani ei ole yhtään vaaleaa rommia, niin ajattelin hankkia tätä ja Havana Clubin vaaleaa 3-vuotiasta.
Vinosonlinesta ainakin löytyy.
Brugal Especial Extra Dry White Rum 70 cl.
Havana Clubin vaaleaahan löytyy vaihtelevasti Suomen Alkoistakin.
Pitihän se nyt ottaa maistiaisiksi tuota matusalemia, kun sitä(kin) joku tossa aikasemmin kehui. Täytyy joku ilta maistaa, kun saa korkin auki, saa nähdä onko niin hyvää, että saa vetää viemäriin noi huonot morganit... Onneksi se viemäri löytyy ihan tosta nenän alta.![]()
Myy tuo Caroni minulle 200 eurollaMun elämän suurin virhe rommien suhteen, oli ostaa aikanaan alkosta Caronin Trinity. Tuote oli enemmänkin kuin kunnossa ja kävin sitten näppäränä ostamassa loputkin mitä omalta kylältä löytyi. Onneksi pulloja taitaa olla vielä yksi avaamatta jemmassa tulevaisuuden varalle. Ongelma on siinä ettei oikein mikään tuote pääse samalle viivalle, niin ei viitsi edes yrittää. Mainosta mukailleen paikallisista alkoista nykyään löytyvät juomat kelpaavat lähinnä auton pissapojan säiliöön.
Ei niitä kaapissa kannata pitää, nautittavaksi tehty. Tulossa juuri lähiaikoina tasting kaveriporukalle, sopisi hyvin mukaan. 220€?Voitoprosentti olisi ihan näpsäkkä, mutta antaa olla tuolla varastossa. Harmittaisi kahta kauheammin tieto siitä ettei sitä sitten saisikaan mistään.
![]()
Pakko se on vaan myöntää, että mulla on vaan halpa maku. Matusalem koestettu, ensimmäinen ja viimeinen pullo"parempaa" rommia. Mieluummin otan kumpaa vaan noista morganeista, tai sitten brugalia. Ja juu, jos sitä rommikolaa tekee, niin pepsi maxiin, ei sitä sokerilientä eli "normi"kolaa juo sikakaan vinkumatta... On nää jänniä nää makuasiat!![]()
En tiedä miten ne on tarkoitettu nautittavaksi, mutta Morganin Black Spiced menee ainakin itselle ihan sellaisenaan, ilman jäitä tai mitään muutakaan. Minun makuun ihan hyvää. Spiced Gold menee sekin ihan sellaisenaan alas.. Nuo Morganit ei kuitenkaan taida olla tarkoitettu maisteltavasti sellaisenaan, vaan enemmämkin drinkkeihin.
![]()
Don Papa 7-vuotias ensi kertaa maistelussa. Pullon avatessa pöllähtää kivan makeat vaniljaiset ja hedelmäiset aromit pullosta, maku on kanssa makea ja paljon hedelmäisiä vivahteita. Maultaan ei ehkä yllä Diplomatico Reserva Exclusivan tasolle ja tästä puuttuu se särmä mikä Diplomaticossa on, makupaletiltaan vähän yksinkertaisempi.
Jokuhan varmasti haukkuu tämän niinsanottuna epäaitona rommina kun makeaahan tämä on, mutta itse tykkään kyllä todella paljon. Menee sippailurommina vallan mainiosti huoneenlämpöisenä.![]()
Etiketin valmistaja on tainnut piirtäessään sippaillut Don Papaa jonkin verran.![]()
Kyllä ärsyttäisi, jos vitriinistä paistaisi joka kerta ohi kulkiessa "Mr. Dad".Mitä lie graafikko maistellut, mutta etiketti ja pullo kokonaisuudessaan on aivan uskomattoman upea ilmestys. Tuota kelpaa säilyttää lasivitriinissä.![]()

Ah, nyt sain vihdoin Diplomaticon käsiini. Samaa hintaluokkaa olisi ollut varmaksi valinnaksi todettu Plantation XO, mutta tätä olen silmäillyt niin monta kuukautta että oli pakko vihdoin kokeilla, eikä kyllä pettänyt. Tätä smoothimpaa saa hakea. Makeaakin on, mutta makeus on omaan makuun balanssissa. Tätä vetää illassa helposti huomaamatta puoli pulloa, jos ei varo. Arvosteluja kun lukee niin 4/5 ylistää tätä, kun taas loput 1/5 sanoo, että "onhan se hyvää, mutta..." tai suoraan lyttäävät ei-rommina ja makeana litkuna joka vetoaa vain heihin, jotka eivät oikeasti tykkää alkoholista. Kumma juttu, että vielä ylistetympi Plantation kerää myös samanlaisia kommentteja.
Seuraavana kiikarissa Plantation Pineapple.
En ole kokeillut perus-Morgania sen jälkeen kun aloin tutustumaan parempaan kamaan, mutta muistan että kyllä se varsin sutjakkaasti kului kolan kanssa, ja kuluisi varmasti edelleen. Black Spiced oli mielestäni vähän kumma väliinputoaja, kun ei oikein miksannut hyvin kolan kanssa, eikä tuntunut sellaisenaankaan olevan ihan elementissään. Kului se litran pullo silti ilman sen kummempia ongelmia.
Tosiaan, monella nämä makeat maustetut rommit jäävät ja Morganille nyrpistellään nenää parempiin rommeihin siirtyessä, mutta ei se missään nimessä tarkoita, että kaikkien olisi tätä kehitystä seurattava. Paras rommi/viski on se, josta pidät, sellaisena kuin siitä pidät.

.Tänään tuli omaan nurkkakaappiin Ron de Jeremy Reserva ja Plantation XO 20th Anniversary -pullot. Saapa nähdä koska saa maistiaiset.
. Noh, jos pitää paikkansa, että tuo akronyymi tulee sanoista oh fuck that's delicious, niin ei kai se ihan paskaa voi olla ostin alkosta joskus pullon, ja melko tiukkaa on, mutta tilkka vettä perään, niin erittäin hyvää. Noille prosenteilla ei tarvi pelätä, että kauheesti olis sotkettu melassia joukkoonkaan.Pitkästä aikaa teki mieli kulauttaa pari grogia jotain hyvää rommia. Menin handeliin amatöörinä katselemaan tarjontaa ja silmiin osui joku asiakastoiveena myymälään hommattu Plantation o.f.t.d. Ajattelin, että ei kai se voi olla ihan paskaa, jos joku alan harrastaja on toivonut valikoimaan. Kassalla vasta huomasin, että tämähän on 69 volttia tymäkkää, mitähän sitä tuli ostettua. Noh, jos pitää paikkansa, että tuo akronyymi tulee sanoista oh fuck that's delicious, niin ei kai se ihan paskaa voi olla
![]()
Plantation ainakin osoittautui suunmukaiseksiTänään tuli omaan nurkkakaappiin Ron de Jeremy Reserva ja Plantation XO 20th Anniversary -pullot. Saapa nähdä koska saa maistiaiset.

Mitä techiläiset suosivat rommikolan rommiksi? Mun vakkari on jo vuosia ollut tuo paljon parjattu Morganin Spiced Gold, ja mun mielestä se on kovin hyvää cokiksen kanssa
En ole aikoihin juonut raakana mitään viiniä vahvempaa, joten sikäli tuo rommikola on hyvä.
Mitä techiläiset suosivat rommikolan rommiksi? Mun vakkari on jo vuosia ollut tuo paljon parjattu Morganin Spiced Gold, ja mun mielestä se on kovin hyvää cokiksen kanssa
En ole aikoihin juonut raakana mitään viiniä vahvempaa, joten sikäli tuo rommikola on hyvä.

60 %:sta Strohia on kaapissa odottelemassa talvea. Suoriltaan ei uppoa, polttavan alkoholista ja makukin jokseenkin ällömakean marsipaaninen, mutta sekoitettuna lämpimään glögiin tai mustaherukkamehuun se on aivan erinomaista.Onks kenelläkään kokemuksia STROH merkkisistä rommeista?
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.