Robottiruohonleikkuri kokemuksia

Liittynyt
12.12.2018
Viestejä
127
Hommahan menee sitten vähän kuten olen olettanutkin
Kuinkahan lipputanko, melko hankalaa/mahdotonta varmaan tehdä pelkästä lipputangosta saareketta, annanko robotin vaan törmäillä tankoon vai onko tähän jotain kikka kuutosta?
Eihän se ole sen kummempaa, jos terät ei pääse osumaan mihinkään, niin en rajaisi mitenkään. Siihen tuo kpsahtaa, ja käätyy pois. Halutessas rajaat sen, ja trimmeröit. Joka tapauksessa joudut jotain trimmeröimään..
 
Liittynyt
13.08.2018
Viestejä
587
Miten saan Worx Landroid takarenkaat irti rikkomatta mitään?

Tarkoitus asentaa metallipiikit renkaiden sisäpuolelle.
 
Liittynyt
23.04.2018
Viestejä
6
Miten saan Worx Landroid takarenkaat irti rikkomatta mitään?

Tarkoitus asentaa metallipiikit renkaiden sisäpuolelle.

20200726_121718.jpg


Worx Landroid M1000 mallia 2020:
Muovinen "pölykapseli" meisselillä / puukolla kammeten pois, siinä on kolme muoviklipsiä pitämässä sitä kiinni tuossa itse renkaan kehässä.
Sen jälkeen paljastuu akselilla oleva mutteri joka pitää takanaan lukkoprikan, tuon painavahkon metallipainon ja itse muovisen renkaan.
Oli marjapensaan verkon pyörittänyt melko sotkulle niin tein vasta tämän jumpan.
 
Liittynyt
31.12.2016
Viestejä
184
Löytyisiköhän täältä vinkkiä Robomow RX20:n rajajohdon vian etsintään.

Ongelmana siis että leikkuri ei eräänä päivänä enää suostunut lähtemään liikkeelle ja huomasin että lataustelakan valo käy aina välillä punaisella. Eli vilkuttaa 3-8 kertaa vihreää kuten normaalisti, ja sitten tulee yksi tai kaksi punaista, minkä jälkeen taas pidempään vihreää. Järjestys/sekvenssi täysin satunnainen.

Paras arvaus siis jonkunnäköinen rajamailla heiluva huono rajausjohtoyhteys, koska jos se olisi kokonaan poikki niin se vilkuttaisi pysyvästi punaista.

Seuraavat asiat on tullut debugattua:
- Maassa olevan johdon vastus näyttää yleismittarilla n. 2 ohmia ja pituutta sillä on se mitä robon mukana tulikaan, olikos 80m?
- Ongelma poistuu (telakka vilkuttaa jatkuvasti vihreää) jos terminaalit yhdistää pelkällä 10cm hyppylangalla
- Ongelma poistuu (telakka vilkuttaa jatkuvasti vihreää) jos terminaalit yhdistää hyppylangalla ja 5 ohmin vastuksella
- Muuntaja antaa normaalit ~17,3V

Tässä nyt siis hämää tuo että oikea rajajohto näyttää 2 ohmia ja sillä ei toimi, mutta 5 ohmin vastuksella ja hyppylangalla kuitenkin näyttäisi toimivan.

Ja tuo johto on siis asennettu viime kesänä ja siitä asti toiminut ihan normaalisti.
Onkohan Espoossa / pääkaupunkiseudulla Robomow RX20 omistajia jotka seuraavat tätä palstaa? Jos voisin kiikuttaa leikkurin ja latauspään toiselle pihalle testiin, niin saisi haarukoitua mistä kiikastaa.

Uusi rajajohto tuli asennettua vanhan tilalle, ei auttanut. Vähän kuun asennosta riippuen lataustelakka vilauttelee noita satunnaisia punaisia vihreiden seassa tai sitten tulee pelkkää vihreää minuuttikaupalla. Mutta ei tunnu vaikuttavan lopputulokseen.

Sovelluksen etäohjauksella voi ajella eli robotti kyllä pystyy liikkumaan tarvittaessa. Mutta minkäänlaisen leikkuun käynnistäminen, joko sovelluksesta tai leikkurin napista, sytyttää punaisen vikavalon eikä laite inahdakaan.
 
Liittynyt
07.12.2016
Viestejä
174
Onko kokemuksia Husqvarnan maastosarjasta ja etenkin rengasharjoista? Kuinka hyvin ne estävät kosteaa ruohoa tarttumasta renkaisiin?

Ruohokertymän vuoksi leikkurini (430X) liukuu turhan usein pienenkin kallistuksen vuoksi rajalangan yli. Oma leikkuri ajelee lasten (lasten jättämien rojujen) vuoksi lähinnä yöllä, jolloin ruoho on etenkin loppukesästä hyvinkin kosteaa ja tämän vuoksi renkaissa on nopeasti paksu kerros ruohoa/lehtiä peittämässä renkaan harkkoja.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 916
Onko kokemuksia Husqvarnan maastosarjasta ja etenkin rengasharjoista? Kuinka hyvin ne estävät kosteaa ruohoa tarttumasta renkaisiin?

Ruohokertymän vuoksi leikkurini (430X) liukuu turhan usein pienenkin kallistuksen vuoksi rajalangan yli. Oma leikkuri ajelee lasten (lasten jättämien rojujen) vuoksi lähinnä yöllä, jolloin ruoho on etenkin loppukesästä hyvinkin kosteaa ja tämän vuoksi renkaissa on nopeasti paksu kerros ruohoa/lehtiä peittämässä renkaan harkkoja.
Minulla ei valitettavasti Hussesta kokemusta, mutta samaistun Mccullochin osalta asiaan. Nousukyky pysyy kyllä täällä hyvänä vaikka tavarat jääkin renkaisiin. Lähinnä olen miettinyt, että lähteekö ruoho itsestään renkaista pois kun kohdalle sattuu kuivempi hetki. Sama pätee teriin. Lähteekö terälevyn alle jäävät ruohot kyydistä pois kun materiaali kuivuu. Joka kerta kun olen robottia putsannut, on terien alla ruohoa joka käsin pyöritettäessä estää terää pyörimästä kevyesti ympäri. Renkaiden kuvoinnin välissä oleva materiaali on myös melko tiukkaa tavaraa. Miten tämän pitäisi jatkuvassa käytössä toimia?
 
Liittynyt
07.06.2020
Viestejä
15
Olikos kukaan löytänyt Rob R1000 / R600 malleihin sopivia piikkipyöriä? Ja nyt 200h leikkaamisen jälkeen se kääntyvä takapyörä modi pitää tehdä. Lisäksi sateella kiinni jäämiset olisivat vähentyneet todennäköisesti piikkipyörillä. Arvosana leikkurille 8,5/10 haastavssa mökkimaastossa. Kehtaa suositella varsinkin jos tontti on selkeän muotoinen.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 916
Olikos kukaan löytänyt Rob R1000 / R600 malleihin sopivia piikkipyöriä? Ja nyt 200h leikkaamisen jälkeen se kääntyvä takapyörä modi pitää tehdä. Lisäksi sateella kiinni jäämiset olisivat vähentyneet todennäköisesti piikkipyörillä. Arvosana leikkurille 8,5/10 haastavssa mökkimaastossa. Kehtaa suositella varsinkin jos tontti on selkeän muotoinen.
Ei mccullochiin oikein löydy. Pitää ostaa originaalit ja itse tuunata. Muiden valmistajien sisarmalleihin saattaa löytyä jo suoraankin.
Kun on aikaa niin ajattelin cadilla suunnitella uudet isokuvioisemmat renkaat ja tulostaa.
 
Liittynyt
13.08.2018
Viestejä
587
Kellään kokemusta harjaksista renkaiden puhdistamiseen? Husqvarnalla oli näköjään tehdasvalmisteisiakin olemassa.

Tilasin sopivalta näyttävät harjat tulemaan ja tarkoitus laittaa Worxin perään kiinni, jos se vähän edes auttaisi pitämään renkaat puhtaampana.
 
Liittynyt
03.12.2019
Viestejä
488
Kellään kokemusta harjaksista renkaiden puhdistamiseen? Husqvarnalla oli näköjään tehdasvalmisteisiakin olemassa.

Tilasin sopivalta näyttävät harjat tulemaan ja tarkoitus laittaa Worxin perään kiinni, jos se vähän edes auttaisi pitämään renkaat puhtaampana.
Missä te ajatatte oikeen robojanne? Vai pitääkö sen näyttää kokoajan uudelta? Välillä worx ruopii mut ihan on itellään puhdistuneetkin ainakin mulla.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 916
Missä te ajatatte oikeen robojanne? Vai pitääkö sen näyttää kokoajan uudelta? Välillä worx ruopii mut ihan on itellään puhdistuneetkin ainakin mulla.
:D No ei pidä näyttää, mutta märän nurmen jälkeen renkaissa ei ole enää kuvioita. Mä en ole seurannut, että puhdistuuko ne itsestään vai käykö siinä niin, että renkaat pakkautuu nurmesta ja sitten ajetaan kuviottomilla renkailla siihen asti kunnes joku putsaa ne pois. Kellään ihan aitoja kokemuksia, että se nurmi joka pakkaantuu ja kuivuu renkaisiin kiinni, niin lähteekö se itsekseen renkaista ajossa pois?
 
Liittynyt
03.12.2019
Viestejä
488
:D No ei pidä näyttää, mutta märän nurmen jälkeen renkaissa ei ole enää kuvioita. Mä en ole seurannut, että puhdistuuko ne itsestään vai käykö siinä niin, että renkaat pakkautuu nurmesta ja sitten ajetaan kuviottomilla renkailla siihen asti kunnes joku putsaa ne pois. Kellään ihan aitoja kokemuksia, että se nurmi joka pakkaantuu ja kuivuu renkaisiin kiinni, niin lähteekö se itsekseen renkaista ajossa pois?
No mun worx o ny ajellu puoltoista kuukautta.. välil ollu ihan mullas mut en oo koskenu ja ihan puhtaat noi on kuvaa ei valitettavasti ole mis kunnos o ollu pahimmillaan. Veikkaan jos jotain harjoja laittaa ni ne on si savessa seuraavaks...
 

Liitteet

Liittynyt
13.08.2018
Viestejä
587
Missä te ajatatte oikeen robojanne? Vai pitääkö sen näyttää kokoajan uudelta? Välillä worx ruopii mut ihan on itellään puhdistuneetkin ainakin mulla.
Niin paljon länttejä mullalla vielä pihassa kun maisemointi kesken, että on jatkuvasti moskassa renkaat.
 
Liittynyt
03.12.2019
Viestejä
488
Niin paljon länttejä mullalla vielä pihassa kun maisemointi kesken, että on jatkuvasti moskassa renkaat.
Niin on mullakin ku olen tasotellu robolle paikkoja ja muutenkin parantanu nurtsia worxin saavuttua.. ajelee siis ihan tuoreenki mullan yli päivittäin.. tänään viimeks levitetty pari kottarillista lisää
 
Liittynyt
07.12.2016
Viestejä
174
Sama täällä, nurmikolla on ollut tänä kesänä jatkuvasti paljasta multa- ja savipintaa. Niiden myötä moskan tarttuminen on lisääntynyt. Eipä se tarttuminen olisi ongelma, jos ei olisi kaltevia pintoja lainkaan tai ajaisi vain kuivalla nurmella päivällä.

Ensi viikolla tulee postissa Husqvarnan maastosarja. Sittenpä sen toimivuuden näkee.
 
Liittynyt
07.06.2020
Viestejä
15
Ei mccullochiin oikein löydy. Pitää ostaa originaalit ja itse tuunata. Muiden valmistajien sisarmalleihin saattaa löytyä jo suoraankin.
Kun on aikaa niin ajattelin cadilla suunnitella uudet isokuvioisemmat renkaat ja tulostaa.
Kiitos vastauksesta. Husqvarnaan tehdyt voisi mahtua pyörimään renkaan sisäreunalla koska kopassa on hyvin tilaa sisällä. Ehkä.
Rasenroboter Spikes / Ebay.de

Näitä jälkiasennettavia nastojakin tulee vastaan => Nastat
 
Liittynyt
24.07.2017
Viestejä
143
Toukokuusta asti ajellut husky 315x rinne tonttia satoi tai paistoi ja
renkaat näyttää vielä aivan puhtaalta.
Terät piti vaihtaa kun opeteltu tonttia missä on esteet liian korkeella ja hakkas terät kieroon.
Esim tramppa.kannot ja 1 kivi
 
Liittynyt
05.12.2019
Viestejä
76
Mcullogh Rob 600R omistajana ei voi todeta et paras kone mitä markkinoilla on, tekee työt mukisematta ja jälki todella siisti. Hintakin oli hyvä kun -50% myivät Clas Ohlson loppuu myynnissä. Taloudessa 2 koiraakin jotka eivät ole moksiskaan

Onko tässä mallissa mahdollista säätää etäisyyttä seuranta langasta, nurmi alue on ns koukku mallinen ja todella kapea käytävä jonka rajalankoihin kone törmää.
 

ATR

Liittynyt
01.06.2020
Viestejä
112
Mcullogh Rob 600R omistajana ei voi todeta et paras kone mitä markkinoilla on, tekee työt mukisematta ja jälki todella siisti. Hintakin oli hyvä kun -50% myivät Clas Ohlson loppuu myynnissä. Taloudessa 2 koiraakin jotka eivät ole moksiskaan

Onko tässä mallissa mahdollista säätää etäisyyttä seuranta langasta, nurmi alue on ns koukku mallinen ja todella kapea käytävä jonka rajalankoihin kone törmää.
Noissa R-malleissa on kiinteä käytäväleveys, joka on 120cm. Eikä niissä ole säätöä tuolle etäisyydelle hakukaapelista.
 
Liittynyt
13.08.2018
Viestejä
587
Niin on mullakin ku olen tasotellu robolle paikkoja ja muutenkin parantanu nurtsia worxin saavuttua.. ajelee siis ihan tuoreenki mullan yli päivittäin.. tänään viimeks levitetty pari kottarillista lisää
Muuten varmaan ei haittaisi, mutta jyrkkä rinnetontti asettaa omat haasteet renkaille, mitkä moskaa täynnä.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 916
En ole ihan varma, että ymmärtävätkö kaikki täällä mitä tarkoitan sillä, että ruoho jää renkaisiin ja teriin kiinni. Alla havainnekuva kun kävin viikoittaisella putsaussessiolla.

Eli parin päivän kruisailu märällä nurmikolla tarkoittaa tätä.
IMG_20200809_141028.jpg

Renkaassa on muutoin kuviot..
IMG_20200809_141043.jpg

Terien alla on tiivistynyttä ruohoa. Nämä varmaan lähtevät itsekseen, koska terät pyörivät vauhdikkaasti ja osumaa tulee nurmesta ja oksistakin.
IMG_20200809_141643.jpg

Tässä kuvassa pohja putsattuna ja terät vaihdettuna.
IMG_20200809_141852.jpg

Eli en itse ole kyennyt toteamaan, että kun kaikki mahdollinen nurmi on kerätty pohjaan ja renkaisiin, niin mitä tapahtuu. Itse oletan, että uutta ei kiinni mahdu kun kaikki on jo tupaten täynnä. Pakkaantunut nurmi voi ehkä kuivuessa tippua pohjasta pois jos pohja osuu johonkin. Teräsuojan alta...hmm.. veikkaan, että ei..
Entäpä renkaat? Väitän, että kun nurmikko on kertaalleen pakkaantunut renkaisiin, niin se ei pois lähde ennen kuin manuaalisesti se poistetaan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
690
Sulla on kyllä jotenkin enemmän leikkuujätettä kun ei mulla renkaat näytä tolta milloinkaan, toki sitä silppua pohjaan yms vähän kertyy. Renkaat mulla ihan samanlaiset Gardenassa.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 916
Kyllähän tohon vaikuttaa mm. millainen nurmikko on. Meillä lähti sammalet kälppimään ja piha vihertää nyt nurmea ja apilaa, eli on paljon leikkurilla ylläpidettävää. Lisäksi piha on hieman epätasainen, joka varmaan omalta osaltaan vaikuttaa siihen miten tavaraa niputtuu kummuissa pohjaan. Lisäksi mä ajatan joka yö..koko yön. Eli meillä leikkaa usein. Päivisin nurmikko on kuiva, joten se varmaan eniten vaikuttaisi jos tästä ongelmia koituisi. Päiväajoon en kuitenkaan ole valmis, kun päivisin pihan on lukuisien lasten käytössä ja loogista on, että kamat siivotaan nurmikolta päivän pääteeks tieltä pois. Tää leikkurihan putsaantuu viikoittain kun putsaan. Mietin vain, että olisko rengasharjoista ja erikuvioisista renkaista edes pientä apua asiaan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 590
Kyllähän tohon vaikuttaa mm. millainen nurmikko on. Meillä lähti sammalet kälppimään ja piha vihertää nyt nurmea ja apilaa, eli on paljon leikkurilla ylläpidettävää. Lisäksi piha on hieman epätasainen, joka varmaan omalta osaltaan vaikuttaa siihen miten tavaraa niputtuu kummuissa pohjaan. Lisäksi mä ajatan joka yö..koko yön. Eli meillä leikkaa usein. Päivisin nurmikko on kuiva, joten se varmaan eniten vaikuttaisi jos tästä ongelmia koituisi. Päiväajoon en kuitenkaan ole valmis, kun päivisin pihan on lukuisien lasten käytössä ja loogista on, että kamat siivotaan nurmikolta päivän pääteeks tieltä pois. Tää leikkurihan putsaantuu viikoittain kun putsaan. Mietin vain, että olisko rengasharjoista ja erikuvioisista renkaista edes pientä apua asiaan.
Tuo yöllä leikkaaminen lienee se ongelma. Nyt etenkin loppukesästä nurmikko on öisin ja aamuisin todella märkää kasteen vuoksi. Ja tämä vain lisääntyy sykyä kohti mentäessä. Jos vain mitenkään pystyy välttämään 03-09 välillä leikkaamista niin se varmasti auttaisi tuohon silpun kerääntymiseen.

Täällä näyttää tältä. Leikkuu välillä 19-24.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 916
Tuo yöllä leikkaaminen lienee se ongelma. Nyt etenkin loppukesästä nurmikko on öisin ja aamuisin todella märkää kasteen vuoksi. Ja tämä vain lisääntyy sykyä kohti mentäessä. Jos vain mitenkään pystyy välttämään 03-09 välillä leikkaamista niin se varmasti auttaisi tuohon silpun kerääntymiseen.

Täällä näyttää tältä. Leikkuu välillä 19-24.
Joo, no on sullakin siellä pikkasen puhdistettavaa. Toi kääntyvä rengas kerää hienosti tavaraa. Heittääkö toi sun mallissa leikkuujätettä jotenkin sivulle vai onko tossa vaan joku teräsuoja?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 590
Joo, no on sullakin siellä pikkasen puhdistettavaa. Toi kääntyvä rengas kerää hienosti tavaraa. Heittääkö toi sun mallissa leikkuujätettä jotenkin sivulle vai onko tossa vaan joku teräsuoja?
No on tavaraa, mutta ei tuo menoa haittaa. Tuota ei ole putsattu pariin viikkoon. Kesä-heinäkuussa ei kertynyt juuri mitään, nyt alkanut selvästi olemaan kosteampaa ja lisäksi nurmikko paljon tiheämpää.

Tuo on teräsuoja. Varmaan siksi näissä Worxeissa kun terä on normaalia reunemmassa. Kerää kyllä hyvin ruohoa ja haittaa puhdistusta. Jotkut näitä vissiin modanneet niin, että koko suoja veks.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 334
Onko joku ostanut jonkinlaisen harjan jonka on todennut hyväksi ruohojätteen puhdistukseen? Tähän asti oon lähinnä käsin putsaillut pohjan, mutta joku harja voisi olla kyllä parempi ahtaampiin väleihin. Olisikohan tiskiharja tai lyhyt vartinen kalusteharja toimiva?
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 916
Onko joku ostanut jonkinlaisen harjan jonka on todennut hyväksi ruohojätteen puhdistukseen? Tähän asti oon lähinnä käsin putsaillut pohjan, mutta joku harja voisi olla kyllä parempi ahtaampiin väleihin. Olisikohan tiskiharja tai lyhyt vartinen kalusteharja toimiva?
Mä käytän tiskiharjaa ja hammasharjaa. Suurimmat saa tosin pois ihan vaan käsin viiltosuojattua hanskaa käyttäen. Sit voi pyyhkästä terienkin vierestä pelkäämättä.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
375
Mua kiinnostaa myös tuon toimivuus, koska vähän sama idea mielessä - pienemmällä määrällä ja popniiteillä.. En ole tehnyt vielä, koska epäilen toimivuutta (kaapii rajalankaa ylös, jää jumiin, kerää vain enemmän paskaa). Itsellä siis sama ongelma kuin monella, pyörien urat usein täynä multa/ruoho + bonuksena mulla koiranpaska coctailia..
 
Liittynyt
27.10.2016
Viestejä
879
Jessus mikä määrä nastaa! :D Pistäs raporttia miten kävi. Pääseköhän toi enää kääntymään nätisti paikallaan, van tuleeko haasteita..
48 per rengas. Toimi erittäin nätisti. Yksi akullinen testiä takana. Ainakin tässä omalla nurtsilla kääntyi ihan okei.
Mua kiinnostaa myös tuon toimivuus, koska vähän sama idea mielessä - pienemmällä määrällä ja popniiteillä.. En ole tehnyt vielä, koska epäilen toimivuutta (kaapii rajalankaa ylös, jää jumiin, kerää vain enemmän paskaa). Itsellä siis sama ongelma kuin monella, pyörien urat usein täynä multa/ruoho + bonuksena mulla koiranpaska coctailia..
Täällä ei koiranpaskaa. Eikä rajalanka näy oikeastaan missään. Pienessä rinteessä märällä nurtsilla, kun pitäisi kääntyä, niin on selkeästi haasteita. Nyt oli kuivaa, pitää latauksen jälkeen ajeluttaa uudelleen. Oikein urakalla.
 
Liittynyt
15.04.2020
Viestejä
64
Vähän tuntuu että välillä osalle porukasta on tärkeintä päästä riittävästi puuhastelemaan tuon robotin kanssa, ei niinkään se pihan hoidon helppous. :D

Oma hinnat alkaen Gardena on jauhanut pihassa ~5v enkä ole sitä ikinä kesken kauden putsannut. Leikkaa normisti satoi tai paistoi, ja kyllä ne ruohon jämätkin sieltä aikanaan irtoaa..
 
Liittynyt
18.05.2020
Viestejä
1 107
Joo oma husse 305 oli kanssa aikas tukossa tuossa sateiden aikana, en jaksanut putsata niin nyt kun vilasin niin oli ihan puhdas. kai se jos jotenkin menee renkaat ihan tukkoon niin sitten putsata mutta muuten se putsaantuu itsekseen kunhan kuivuu.
sehän tuossa silpussa on hyvää että se on hyvin lyhyttä palasta ja varisee pois kun kuivuu
 

jv8

Liittynyt
15.12.2018
Viestejä
263
Miten kapean kujan voi tehdä rajakaapelilla Landroidille että se menisi siitä vielä läpi?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
991
Omalla kohdallani kapein kohta on 20cm, mutta muistaakseni sai olla vielä tuotakin kapeampi.
 
Liittynyt
07.07.2017
Viestejä
2 459
Onkohan Espoossa / pääkaupunkiseudulla Robomow RX20 omistajia jotka seuraavat tätä palstaa? Jos voisin kiikuttaa leikkurin ja latauspään toiselle pihalle testiin, niin saisi haarukoitua mistä kiikastaa.

Uusi rajajohto tuli asennettua vanhan tilalle, ei auttanut. Vähän kuun asennosta riippuen lataustelakka vilauttelee noita satunnaisia punaisia vihreiden seassa tai sitten tulee pelkkää vihreää minuuttikaupalla. Mutta ei tunnu vaikuttavan lopputulokseen.

Sovelluksen etäohjauksella voi ajella eli robotti kyllä pystyy liikkumaan tarvittaessa. Mutta minkäänlaisen leikkuun käynnistäminen, joko sovelluksesta tai leikkurin napista, sytyttää punaisen vikavalon eikä laite inahdakaan.
Joko löysit? Täällä on ainakin yksi.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 590
Landroidin äppiin tullu näemmä päivitys ja sitä myötä kieli vaihtui suomeksi sekä jotain uusia ominaisuuksia.
Androidiin ei ole vielä tullut.

Miltä manuaalisen ajastuksen sivu näyttää? Pystyykö vihdoin laittamaan ajastuksen vuorokauden vaihtumisen yli? Tai edes 24:00 asti - nythän tuossa vanhassa versiossa myöhäisin aika on 23:45, koska 24:00 puuttu ja 00:00 tarkoittaa vuorokauden alkua.
 
Liittynyt
14.08.2017
Viestejä
2 343
Vähän tuntuu että välillä osalle porukasta on tärkeintä päästä riittävästi puuhastelemaan tuon robotin kanssa, ei niinkään se pihan hoidon helppous. :D

Oma hinnat alkaen Gardena on jauhanut pihassa ~5v enkä ole sitä ikinä kesken kauden putsannut. Leikkaa normisti satoi tai paistoi, ja kyllä ne ruohon jämätkin sieltä aikanaan irtoaa..
Pitäähän säästyneelle ajalle keksiä jotain tekemistä ;)

Itse laitoin jotain ihan perusruuvia Robomow RC308u. 4 kpl testiksi per rengas ja jäivät n. 1,5 cm irti renkaasta eli aika paljon vrt. tuo kateruuvi. Ehkä itsekin pitää keksiä jotain parempi ruuveja noiden kupupäisten tilalle ja määrää nostaa reilusti.
 
Liittynyt
27.10.2016
Viestejä
879
Androidiin ei ole vielä tullut.

Miltä manuaalisen ajastuksen sivu näyttää? Pystyykö vihdoin laittamaan ajastuksen vuorokauden vaihtumisen yli? Tai edes 24:00 asti - nythän tuossa vanhassa versiossa myöhäisin aika on 23:45, koska 24:00 puuttu ja 00:00 tarkoittaa vuorokauden alkua.
Taitaa olla niiltä osin vielä puutteellinen.
 

Liitteet

Liittynyt
27.10.2016
Viestejä
879
mikä tuo party mode on?
Ei mitään käryä. En juuri niin, että robo pysähtyy. Pitänee tänään kokeilla.

Nastarenkaista sen verran, että aiemmin robo jäi kiinni käytännössä joka päivä johonkin. Oli siis ajautunut rajalangan väärälle puolelle. Mulla oli ajastettu niin, että ajaa kaksi akullista ma-pe 11-15 välillä. Nyt akullisia on ajettuna 5-6 eikä ole jäänyt kertaakaan jumiin. Jotenkin myös renkaiden jättämät urat on ehkä hitusen pienemmät. Eli ainakin tällä kokemuksella näyttäisi olevan meidän olosuhteisiin sopiva modaus.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 916
hyvä jos nastatuunaus toimii. Mulla alkoi rajalangan yliajot yleistymään ja vasta tovin päästä ymmärsin, että olin kasvattanut valikossa rajalangan yliajoa nykyisestä mitastataan vielä 10cm..
Muutin takaisin oletukseen, niin leikkuri ei jumita enää yhtään missään. On ilo katsella kun nurmi on nätti ja leikkuria ei tarvitse päivittäin tsekkailla.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 590
Tuo yöllä leikkaaminen lienee se ongelma. Nyt etenkin loppukesästä nurmikko on öisin ja aamuisin todella märkää kasteen vuoksi. Ja tämä vain lisääntyy sykyä kohti mentäessä. Jos vain mitenkään pystyy välttämään 03-09 välillä leikkaamista niin se varmasti auttaisi tuohon silpun kerääntymiseen.

Täällä näyttää tältä. Leikkuu välillä 19-24.
Pari päivää ollut vähän kuivempaa niin leikkuri puhdistuu ihan itsestään. Tässä tuore kuva. Mitään putsausta en tässä kuvien välillä, eli parin päivän aikana, ole tehnyt.

 
Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
259
Löytyykö kokemuksia tai ehdotuksia mikä leikkuri olisi paras pitämään vähän rouheammankin maaston rikkaruohot aisoissa ja siinä sivussa ajelemaan varsinaiset pihanurmikotkin?

Tontin koko 3000m2 johon sisältyy 900m2 hoitamaton pellon tapainen pläntti. Leikattava pinta-ala varmaan 2000m2 tienoilla.
Ajoleikkuri oli aikaisemmin mielessä, mutta rupesi nämä robotit kiinnostelemaan.


Screenshot_20200813_222326.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
27.02.2017
Viestejä
718
Löytyykö kokemuksia tai ehdotuksia mikä leikkuri olisi paras pitämään vähän rouheammankin maaston rikkaruohot aisoissa ja siinä sivussa ajelemaan varsinaiset pihanurmikotkin?

Tontin koko 3000m2 johon sisältyy 900m2 hoitamaton pellon tapainen pläntti. Leikattava pinta-ala varmaan 2000m2 tienoilla.
Ajoleikkuri oli aikaisemmin mielessä, mutta rupesi nämä robotit kiinnostelemaan.


Ei mikään leikkuri kovin rouheissa maastoissa ajele. Kyllä se alusta pitää muistuttaa nurmikkoa.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 530
Viestejä
4 165 682
Jäsenet
70 422
Uusin jäsen
Minibee

Hinta.fi

Ylös Bottom