Robottiruohonleikkuri kokemuksia

Liittynyt
12.12.2018
Viestejä
127
Husqvarna on ostanut McCullochin aikoja sitten joten tuo "lisenssituote"-väite on harhaanjohtavaa. Joku jo aiemmin väitti että Gardenan leikkurit ovat samoja kuin Husqvarnat, koska Husqvarna omistaa Gardenan.

Tämä menee nyt samaan sarjaan, eli jos haluaa antaa ymmärtää McCullochin ja Husqvarnan koneilla olevan muutakin yhteistä kuin konserni, pitäisi perustellakin asiaa ettei joku saa väärää käsitystä.
Sen takia siellä on se kysymysmerkki, kun en tiennyt vaan olin kuullut sen. Jos joku ostaa sen takia jotain, että netissä kirjoitetaan " kuulemma" teksitin pohjalta ilman lisä selvitystä, niin ei voi muita syytellä kuin itseään. Lähinnä herätin keskustelua, kun ajattelin että täällä joku tarvittaessa korjaa. Se ettei olekaan lisenssituote, ei tee siitä huonoa. McCulloch merkkinä on käsittääkseni hyvässä maineessa, eikä itsellä valittamista.

Sanoohan se järkikin että jos toinen maksaa 800€ ja toinen 3000€, niin on siinä muutakin eroa kuin ulkoasu.
 
Liittynyt
27.02.2017
Viestejä
718
Sanoohan se järkikin että jos toinen maksaa 800€ ja toinen 3000€, niin on siinä muutakin eroa kuin ulkoasu.
Ei varmaan tarvi verrata 3000e husqua 800euron Mcullochiin? :
McCullochin Robo 1000neliölle maksaa 800e.
Husqu maksaa noin 1400-1600e + asennuspaketti 100-200e.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
375
Mulla on varmaan maailman ainoa Landroid tuplanäytöllä. Näyttö hajosi tuosta, ja ainoa korjauskeino on koko näytön piirikortin vaihto. Tilasin näytön, mutta se ei käynyt (eri 791e1 mallille), joten palautin sen. Tilasin uuden jossa oli samanlaiset liittimet emolevylle, mutta noissa näppäimistön liitin tulee näytön piirikorttiin ja näytön kortista emolle. Tuo liitin mun omassa oli erilainen kuin vaihtotuotteessa. Koska en löytänyt sopivaa näyttöä, päätin että näytön ohjaa tuo uusi lcd pcb ja näppiksen ohjaa tuo vanha.

Kai tuon näppiksen liitoksen olisi saanut modattua leikkaamalla vanhan liittimen poikki (wire to pcb? ) ja raapimalla suojapinnoitteen irti jotta johtojen pinta tulee näkyviin (jotta se sopii uuteen ffc liittimeen). Johtojen leveys oli sama, liitin vaan eri. En uskaltanut ottaa riskiä koska sitten olisi pitänyt tilata myös uusi näppis..
 
Liittynyt
08.12.2016
Viestejä
422
Kellään tarvetta Worx Landroid varaosiin? Olisi tarpeettomana vanha malli WG795e. Siinä on nyt jumitus/korkeustunnistimien anturat ja niiden kumit rikki - ja niitä ei löydy uusia mistään. Voisin myydä tuon pois.Onhan siinä vielä paljon toimivaa - esim. virtalähde, akku, näppäimistö - jopa piirilevy?

Laite Oulussa.
 
Liittynyt
30.12.2016
Viestejä
324
Kuinka vanhana teillä on alkanu hajoamaan noi leikkurit?
Oma Worx WG790e kesti pari kuukautta käyttöä viime vuonna. Sain takuusta toki uuden, joten tuosta jäi vain säätämisen vaiva. Siitä jäi telakka ja laturi yli, jos jollain on tarvetta.
 
Liittynyt
28.02.2017
Viestejä
126
Uusin kuluttajalehti NO 5/19 Heinäkuu ilmestyy pian.
Siinä robottileikkureiden testejä.

Imgur
Testin kolme parasta leikkuria oli:
1. AL-KO Robolinho 500E, arvosana 79 / 100
2. McCulloch ROB S600, arvosana 78 / 100
3. Wolfgarten Loopo M1500, arvosana 77 / 100

Testin viimeiseksi jäi Ambrogio Next 4.0 basic medium arvosanalla 32 / 100, joka oli myös reputtanut ns. "jalkatestin", jossa kyseinen leikkuri oli kiivennyt jalan päälle ja jatkanut leikkaamista. :bored:
 
Liittynyt
27.02.2017
Viestejä
718
kyllä taas laadukas testi. Husqu jätetty pois. Turvallisuudelle myös annettu 0% painoarvo. Ihan ihme merkkejä testattu...

Robottiruohonleikkurit - Kuluttaja.fi

Tohonkin listaan on arvottu firmat. Gardenan ja Mcgullochista ei löydy mitään tietoa husqun sivuilta.

SmartSelect_20190731-220725_Chrome.jpg SmartSelect_20190731-221421_Facebook.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
689
On siinä jotenkin turvallisuuttakin painotettu kun viimeiseksi jäänyt leikkuri jäi viimeiseksi turvallisuuden takia. Taulukossa tosiaan turvallisuudelle annettu 0% painoarvo. Gardena ja McCulloch kuuluu samaan konserniin Husqvarnan kanssa.

Sinänsä itse ihmettelin Gardenan omistajana sen sijoituksia, mm. mainintaa epätasaisesta leikkuujäljestä kun esim. Kuluttajan omassa vuosia sitten tehdyssä robottileikkuritestissä sen jälki on ollut tasaista. Ja useilla leikkureilla valitellaan huonoa leikkuutulosta pitkän ruohon ja sen silppuamisen kanssa, mutta ei kai kukaan laita robottia nurmelle joka on kuukauden ollut leikkaamatta. Itse ainakin vedin tavallisella leikkurilla sen ensin lyhyeksi.

Mutta mites muut partakoneenteräleikkureiden omistajat, kuinka usein puhdistatte teriä? Tuntuu nopeasti kertyvän ruohoa terän ja levypyörän väliin, josta aiheutuu se, ettei terät enää liiku vapaasti kuten pitäisi vaan niistä tulee lähes kiinteitä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
257
On siinä jotenkin turvallisuuttakin painotettu kun viimeiseksi jäänyt leikkuri jäi viimeiseksi turvallisuuden takia. Taulukossa tosiaan turvallisuudelle annettu 0% painoarvo. Gardena ja McCulloch kuuluu samaan konserniin Husqvarnan kanssa.

Sinänsä itse ihmettelin Gardenan omistajana sen sijoituksia, mm. mainintaa epätasaisesta leikkuujäljestä kun esim. Kuluttajan omassa vuosia sitten tehdyssä robottileikkuritestissä sen jälki on ollut tasaista. Ja useilla leikkureilla valitellaan huonoa leikkuutulosta pitkän ruohon ja sen silppuamisen kanssa, mutta ei kai kukaan laita robottia nurmelle joka on kuukauden ollut leikkaamatta. Itse ainakin vedin tavallisella leikkurilla sen ensin lyhyeksi.

Mutta mites muut partakoneenteräleikkureiden omistajat, kuinka usein puhdistatte teriä? Tuntuu nopeasti kertyvän ruohoa terän ja levypyörän väliin, josta aiheutuu se, ettei terät enää liiku vapaasti kuten pitäisi vaan niistä tulee lähes kiinteitä.
Kauden aluks vaihdan terät ja unohdan loppu kesäks laitteen[emoji1]
Syksyllä sit perusteellinen putsaus.
 
Liittynyt
20.05.2019
Viestejä
29
<klip>

Mutta mites muut partakoneenteräleikkureiden omistajat, kuinka usein puhdistatte teriä? Tuntuu nopeasti kertyvän ruohoa terän ja levypyörän väliin, josta aiheutuu se, ettei terät enää liiku vapaasti kuten pitäisi vaan niistä tulee lähes kiinteitä.
Terve. Kolmannet terät menossa tälle kesää. Syynä ainoastaan se jumalattoman kovaksi pakkautuva lehtivihreä(?), jota en laiskuuttani ole viitsinyt poistaa teristä. Nyt tosin kuivalla kaudella ei tunnu olevan tätä ongelmaa. Kone ekaa vuotta käytössä, mukana tuli kolmet/neljät varaterät, niin kynnys vaihdolle olematon. Voisi kai noita putsaillakin... Lisäksi tilasin varateräsatseja (alkuperäisiä) Saksasta hymyilyttävän halvalla.

Sen verran on viitsinyt silloin tällöin tehdä, että kääntänyt koneen selälleen ja nitkutellut tuota väliin menevää ruohoa pois.

AHi
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
257
Terve. Kolmannet terät menossa tälle kesää. Syynä ainoastaan se jumalattoman kovaksi pakkautuva lehtivihreä(?), jota en laiskuuttani ole viitsinyt poistaa teristä. Nyt tosin kuivalla kaudella ei tunnu olevan tätä ongelmaa. Kone ekaa vuotta käytössä, mukana tuli kolmet/neljät varaterät, niin kynnys vaihdolle olematon. Voisi kai noita putsaillakin... Lisäksi tilasin varateräsatseja (alkuperäisiä) Saksasta hymyilyttävän halvalla.

Sen verran on viitsinyt silloin tällöin tehdä, että kääntänyt koneen selälleen ja nitkutellut tuota väliin menevää ruohoa pois.

AHi
Mistä tilasit teriä?
 
Liittynyt
02.08.2019
Viestejä
3
On tuo worxin tuki aivan kaamea, olen yrittänyt vaihdattaa s-postiosoitetta kun rekisteröity sarjanumero on sellaisen osoitteen takana etten siihen käsiksi enää pääse( vaihdoin duunia ja en muistanut sitä silloin vaihtaa) joten:

Onko kenelläkään worx softapäivityksiä tallessa? Malli wg790e.1

Kiitokset etukäteen jos jollain on apuja antaa..
 
Liittynyt
10.07.2017
Viestejä
2 162
On tuo worxin tuki aivan kaamea, olen yrittänyt vaihdattaa s-postiosoitetta kun rekisteröity sarjanumero on sellaisen osoitteen takana etten siihen käsiksi enää pääse( vaihdoin duunia ja en muistanut sitä silloin vaihtaa) joten:
Ehkä vähän myöhäistä, mutta haluaisin tietää, että miksi alunperin rekisteröit henkilökohtaisen laitteen työsähköpostilla (jonka työnantaja voi muutenkin ottaa halutessaan pois milloin vain)? :think:
 
Liittynyt
02.08.2019
Viestejä
3
Ehkä vähän myöhäistä, mutta haluaisin tietää, että miksi alunperin rekisteröit henkilökohtaisen laitteen työsähköpostilla (jonka työnantaja voi muutenkin ottaa halutessaan pois milloin vain)? :think:

Mä taasen haluaisin tietää että miten se liittyy mihinkään tässä asiassa. En pyytänyt vittuilua vaan jeesiä sen tiedoston muodossa.
 
Liittynyt
20.05.2019
Viestejä
29
Mistä tilasit teriä?
Tilasin Amazonista https://www.amazon.de/dp/B06WP6YRKS/ref=pe_3044161_185740101_TE_item

Hinta väkevämpi kuin "Wrathchild"illa pari säiettä ylempänä. 2 x 12 terän pakkausta (Eli KAHDEKSAT TERÄT) sai alle 30 € ilman postikuluja. Alkuperäisiksi mainostavat. Tilattu 26.7., lähetetty 27.7. Katsotaanpa, kuinka alkuperäiset sieltä tulee. Noilla terillä kyllä leikkaa tämän loppukesän ja ensi kesänkin, ehkä sitä seuraavaakin...

AHi
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
577
Täällä myös käytössä tuo McCullochin R1000 eikä ole valittamista toiminnan suhteen. Rajakaapelia ja hakukaapelia tuli asennetua yhteensä vajaat 300m ja kaikki vedettiin suosiolla maan alle eikä niillä hakasilla joita tuli mukana. Pysyy varmemmin ehjänä se kaapeli. Kertaakaan ei ole jäänyt jumiin mihinkään ja tekee siistiä jälkeä.

Leikattava alue on varmaan lähempänä 1300m2 mutta hyvin tuo leikkuri siitäkin selviytyy. Terätkään tuohon ei ole kalliita. Ja tosiaan Husqvarnan kanssa tämän pitäisi olla käytännössä aika sama laite, sisuskaluissakin näytti lukevan husqvarnaa kun tuli laitetta tutkiskeltua.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
375
On tuo worxin tuki aivan kaamea, olen yrittänyt vaihdattaa s-postiosoitetta kun rekisteröity sarjanumero on sellaisen osoitteen takana etten siihen käsiksi enää pääse( vaihdoin duunia ja en muistanut sitä silloin vaihtaa) joten:

Onko kenelläkään worx softapäivityksiä tallessa? Malli wg790e.1

Kiitokset etukäteen jos jollain on apuja antaa..
Oletko facebookin chatin kautta ollut noihin yhteydessä, itse olen sieltä saanut nopeasti apua.

Mun mielestä tuossa on sama fw kuin 791e1 versiossa, joka mulla on. Multa löytyy vuoden 2017 firmis (en muista numeroa) ja sitten 5.20 ja 5.21.
 
Liittynyt
02.08.2019
Viestejä
3
Oletko facebookin chatin kautta ollut noihin yhteydessä, itse olen sieltä saanut nopeasti apua.

Mun mielestä tuossa on sama fw kuin 791e1 versiossa, joka mulla on. Multa löytyy vuoden 2017 firmis (en muista numeroa) ja sitten 5.20 ja 5.21.

Kiitos neuvosta, laitoin viestiä Ruotsin puolelle tästä ketjusta löytyneeseen yhteystietoon ja sain ruotsista s-postitse 5.21.

Case closed.
 
Liittynyt
20.05.2019
Viestejä
29
Tilasin Amazonista https://www.amazon.de/dp/B06WP6YRKS/ref=pe_3044161_185740101_TE_item

Hinta väkevämpi kuin "Wrathchild"illa pari säiettä ylempänä. 2 x 12 terän pakkausta (Eli KAHDEKSAT TERÄT) sai alle 30 € ilman postikuluja. Alkuperäisiksi mainostavat. Tilattu 26.7., lähetetty 27.7. Katsotaanpa, kuinka alkuperäiset sieltä tulee. Noilla terillä kyllä leikkaa tämän loppukesän ja ensi kesänkin, ehkä sitä seuraavaakin...

AHi
Tänään postilaatikossa ja tosiaan oli alkuperäiset varaosat.

AHi
 
Liittynyt
28.02.2017
Viestejä
126
Mites muilla 2019 Landroidin omistajilla leikkuri löytää saarekkeen langalta rajalangalle? Eli tarkoitan tilannetta, jossa leikkuri huomaa lataustarpeen ja alkaa etsimään rajalankaa ja ensimmäinen vastaan tuleva lanka on tuo saarakkeen lanka. Jääkö se teillä kiertämään saareketta akun loppumiseen saakka? Tätähän voi myös testata sillä, että laittaa leikkurin kohti saareketta ja laittaa leikkurin manuaalisesti menään kotiin. Itselläni on 4 erimuotoista ja kokoista saaraketta ja kaikissa homma toimii just niinkun ei pitäisi... :confused:
 
Liittynyt
20.05.2019
Viestejä
29
Eli esimerkki: ylhäältä katsottuna vasemmalta saarekkeeseen tuleva lanka pitäisi kiertää saarekkeen myötäpäivään, että toimisi oikein.
...siis vasemmalta päin tuleva rajalanka, vielä kun "rautalangasta yrittää vääntää", mistä kyse
 
Liittynyt
28.02.2017
Viestejä
126
...siis vasemmalta päin tuleva rajalanka, vielä kun "rautalangasta yrittää vääntää", mistä kyse
Saarekkeet on rajattu ao ohjekuvan mukaisesti, joka on saatu Worxin tuesta:



Kysymys Husqvarnan omistajille: Toimiiko teillä saarekkeet moitteetta?
 
Liittynyt
27.02.2017
Viestejä
718
Saarekkeet on rajattu ao ohjekuvan mukaisesti, joka on saatu Worxin tuesta:



Kysymys Husqvarnan omistajille: Toimiiko teillä saarekkeet moitteetta?
Toimii. Pihalla joku 7 saareketta, ei ongelmia.

Piuhat mahdollisimman lähelle toisiaan, niin ne kumoavat toisensa.
 
Liittynyt
27.10.2016
Viestejä
439
Täällä myös samanlaisia havaintoja WR155E mallista, joka karkaa välillä yli rajalangan. Erityisesti kohdat, joissa leikkuri ajaa kohtisuoraan rajalankaa päin ja lanka on muutaman asteen kaltevassa maastossa. Firmiksenä laitteessa on 2.87, joka on tällä hetkellä uusin saatavilla oleva versio.
Meillä tämä ongelma ilmaantui nyt parin viikon sisään. Ennen kaikki sujui kuin tanssi. Johtuisiko tuosta uudemmasta firmwaresta vai voiko tuo rajalangan signaali heikentyä liitosten myötä? Jouduin tekemään yhden liitoksen vähän huonommalla liittimellä, pitäisi käydä korjaamassa.

Onko kukaan päivittänyt vanhempaa firmistä näihin Worxin 2019 malleihin, onko millainen homma?
 
Liittynyt
28.02.2017
Viestejä
126
Meillä tämä ongelma ilmaantui nyt parin viikon sisään. Ennen kaikki sujui kuin tanssi. Johtuisiko tuosta uudemmasta firmwaresta vai voiko tuo rajalangan signaali heikentyä liitosten myötä? Jouduin tekemään yhden liitoksen vähän huonommalla liittimellä, pitäisi käydä korjaamassa.

Onko kukaan päivittänyt vanhempaa firmistä näihin Worxin 2019 malleihin, onko millainen homma?
Downgreidasin omaani 2.87:n tilalle version 2.74 vajaa viikko takaperin, meni ihan heittämällä USB-tikulta. Samanlaista, päivittäistä langan yli karkailuongelmaa on myös tuossa ja alkaa pikkuhiljaa loppumaan huumori tämän vekottimen kanssa . Oman kokemuksen mukaan langan yli karkailut johtuu leikkurin huonosta käännöslogiikasta yhdistettynä renkaiden käytännössä olemattomaan sivuttaissuuntaiseen pitoon, jonka takia leikkurin peräosa pääsee liukumaan sivusuunnassa jopa 5 - 10cm ja lopputulemasta ei liene epäselvyyttä :(
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
27.10.2016
Viestejä
439
Downgreidasin omaani 2.87:n tilalle version 2.74 vajaa viikko takaperin, meni ihan heittämällä USB-tikulta. Samanlaista, päivittäistä langan yli karkailuongelmaa on myös tuossa ja alkaa pikkuhiljaa loppumaan huumori tämän vekottimen kanssa . Oman kokemuksen mukaan langan yli karkailut johtuu leikkurin huonosta käännöslogiikasta yhdistettynä renkaiden käytännössä olemattomaan sivuttaissuuntaiseen pitoon, jonka takia leikkurin peräosa pääsee liukumaan sivusuunnassa jopa 5 - 10cm ja lopputulemasta ei liene epäselvyyttä :(
Korjasin tuon rajalangan jatkoliittimen heti tuon viestin kirjoittamisen jälkeen ja taas on leikkuri pysynyt moitteettomasti toiminnassa.

Itsellä tuo rajalangn ylittäminen tapahtui 2 kertaa, eri paikassa mutta tasaisella. Siten että leikkuri oli tullut kohtisuoraan lankaan nähden. En ole tsekannut logeista, mutta mielestäni ei ole edes yrittänyt peruuttaa/kääntyä vaan oli stopannut suoraan siihen. Ko. paikat molemmat tasaisella eikä mitään esteitä.

Samoin tänä aikana leikkuri oli 2 kertaa sammunut saarekkeen rajalla. Eli olisko lähtenyt sitä kiertämään, mitä se ei ole aikaisemmin tehnyt.

Pitää seurata tilannetta, että voisiko tuo rajalangan heikompi signaali olla syynä huonoon käytökseen.
 
Liittynyt
14.08.2017
Viestejä
2 343
Robomow RC308u tukiasema katkaisi virtansa ja ei enää vilkuta lediä. Mistä lähtisi etsimään vikaa? Pistorasia ok, liitin ok ja kaapeli ok.

Tuesta pyysivät mittaamaan laturista voltteja yleismittarilla. Ehkä tuollainen mittari olisikin jo aika hankkia talouteen :btooth:
 

demu

Conducător & Geniul din Carpați
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
4 365
Hetken piti hieraista silmiä, että Robomowillako oli leikelty lasten varpaita...
:confused2:
upload_2019-8-14_13-0-8.png
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
32
Husqvarna 105 kokemuksia ja havaintoja ensimmäiseltä kesältä
  • Rajalangan olisi voinut asentaa jonkun verran lähemmäs reunakiveä. "Aja rajalangan yli"-säätö ei riitä kompensoimaan jos lanka on liian kaukana. Olisi ehkä kannattanut jättää pintaan ja hienosäätää muutaman viikon jälkeen.
  • Lanka hautautuu yllättävänkin hyvin nurmen sekaan.
  • Pari kertaa terät vaihtanut. Paketin mukana tulleita teriä vielä jäljellä. Teräkustannus tuntuu merkityksettömältä jos niitä ensi vuonna ostaa.
  • Ajopäivät + tunnit tuntuu olevan riittävä tarkkuus ohjelmointiin.
  • Kännykkäsovellusta ei ole osannut kaivata kun sellaista ei ole - ehkä rankkasateen aikana voisi jättää ajamatta, mutta samalla menee vähän ajatus robotin autonomisuudesta hukkaan.
  • Manuaalinen leikkuunkäynnistys on hieman hassu ominaisuus, koska leikkuri (ainakin sen yhden kerran kun kokeilin) ajoi niin kauan kuin akkua riitti ja pysäsi keskelle nurmikkoa.
  • Leikkurin työtä on yllättävän hauska seurata terassilta
  • 105-mallin kiinteä takapyörä herättää vähän kysymyksiä, että miksi siitä ei ole tehty kääntyvää. Mielenkiintoista nähdä kauanko kestää. Saksasta saa sitten tarvittaessa jonkun mestarin valmistaman kääntyvän pyörän jos tuosta tulee ongelma.
Olen tyytyväinen tuotteeseen ja nurmi pysyy hyvänä. Hyötyä ei ihan täysin ehkä hoksaa, koska nurmikko ei pääse koskaan ylipitkään kuntoon: nurmikko näyttää aina samalta.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
37
Oliko tästä vekottimesta mitään kokemuksia? Eipä tässä isoa tappiota synny mutta hirveä vaiva asentaa ja sitten todeta täydeksi pommiksi.

Alueelta löytyy pikkuista puuta, vähän kiviä ja pari puskaa. Mutta ei mikään mahdoton varmasti.

Sellainen simppeli kyssäri vielä että pitääkö tuo latausasema jotenkin asentaa säältä suojaan vai voiko se olla taivasalla?
 
Liittynyt
17.10.2018
Viestejä
120
Robomow RC308u tukiasema katkaisi virtansa ja ei enää vilkuta lediä. Mistä lähtisi etsimään vikaa? Pistorasia ok, liitin ok ja kaapeli ok.

Tuesta pyysivät mittaamaan laturista voltteja yleismittarilla. Ehkä tuollainen mittari olisikin jo aika hankkia talouteen :btooth:
Tukiasemasta on kaksi ruuvia siinä takalevyssä missä on rajalangan liitin. Ruuvaa se irti ja katso piirikortin liittimet. Mulla hajosin piirikortti ja vilkutteli silloin punaista. Palaako muuntajassa kuitenkin vihreä valo ja oletko katsonut mitä erroria itse leikkuri sekä Robomowin app näyttää?
 
Liittynyt
14.08.2017
Viestejä
2 343
Tukiasemasta on kaksi ruuvia siinä takalevyssä missä on rajalangan liitin. Ruuvaa se irti ja katso piirikortin liittimet. Mulla hajosin piirikortti ja vilkutteli silloin punaista. Palaako muuntajassa kuitenkin vihreä valo ja oletko katsonut mitä erroria itse leikkuri sekä Robomowin app näyttää?
En löytänyt muuntajasta edes mitään paikkaa valolle [emoji848]

Appi taisi antaa vain ilmoituksen, että leikkurin akku on aivan lopussa.
 
Liittynyt
17.10.2018
Viestejä
120
Siinä muuntajassa johdon kanssa linjassa on jommassa kummassa päässä sentin parin mittainen juova, jossa pitäisi palaa vihreä valo. Ainakin tässä vm2018 myrobotcenterin myymässä on sellainen.
 
Liittynyt
26.05.2019
Viestejä
14
Korjasin tuon rajalangan jatkoliittimen heti tuon viestin kirjoittamisen jälkeen ja taas on leikkuri pysynyt moitteettomasti toiminnassa.

Itsellä tuo rajalangn ylittäminen tapahtui 2 kertaa, eri paikassa mutta tasaisella. Siten että leikkuri oli tullut kohtisuoraan lankaan nähden. En ole tsekannut logeista, mutta mielestäni ei ole edes yrittänyt peruuttaa/kääntyä vaan oli stopannut suoraan siihen. Ko. paikat molemmat tasaisella eikä mitään esteitä.

Samoin tänä aikana leikkuri oli 2 kertaa sammunut saarekkeen rajalla. Eli olisko lähtenyt sitä kiertämään, mitä se ei ole aikaisemmin tehnyt.

Pitää seurata tilannetta, että voisiko tuo rajalangan heikompi signaali olla syynä huonoon käytökseen.

Hei,

Minulla Worx Landroid leikkuri 2.87 firmiksellä. Alussa rajalangan ylityksiä oli muutamia mutta myöhemmin ylityksiä useampia samana päivänä. Korjasin yhden huonon rajalangan liitoksen ja sen jälkeen robotti toimi moitteettomasti muutaman päivän. Nyt ylityksiä on alkanut taas tulemaan. Varsinkin kostea nurmikko näyttää tuottavan ongelmia.
 
Liittynyt
26.05.2019
Viestejä
14
Hei,

Worxin leikkuri oli taas kerran mennyt rajalangan yli ja näytöllä oli avaimen kuva ja PIN- koodin kysely. Mutta kun yrittää antaa PIN- koodia , niin mitään ei tapahdu vaikka painaa painikkeita (ei ota koodia vastaan)
 
Liittynyt
27.02.2017
Viestejä
718
Hei,

Worxin leikkuri oli taas kerran mennyt rajalangan yli ja näytöllä oli avaimen kuva ja PIN- koodin kysely. Mutta kun yrittää antaa PIN- koodia , niin mitään ei tapahdu vaikka painaa painikkeita (ei ota koodia vastaan)
Varmaan asiakaspalveluun yhteyttä. Kuulostaa lähettelyhommilta.

Oma husqu automower 1000 nyt pari kuukautta leikannut noin 11 tuntia päivässä lepopäivillä ja luutamalla lepoviikolla kuumimpaan aikaan Yhden kerran jäi jumiin johonkin, kun ruoho oli pitkää alussa. En ole jäänyt kaipaamaan manuaalista leikkuuta. Rajalangatkin menneet piiloon nyt kesän aikana.
 
Liittynyt
14.08.2017
Viestejä
2 343
Siinä muuntajassa johdon kanssa linjassa on jommassa kummassa päässä sentin parin mittainen juova, jossa pitäisi palaa vihreä valo. Ainakin tässä vm2018 myrobotcenterin myymässä on sellainen.
Avullasi sain vian paikannettua ja laitoin Robomowille viestiä. Lupasivat laittaa takuuseen uuden virtalähteen.

Sain nyt kaksi uutta virtalähdettä.

Vanha
KSA-68B-340200M2

Uusi1
YSC120-3402000

Uusi2
MSB7010 /SPP7010A

Uusi1 oli vanhaa vähän isompi, mutta saman tyyppinen laite. Uusi2 taas ihan erilainen.



Mitä tuolla isommalla tekee? [emoji848]
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2018
Viestejä
120
Linkki ei kännykällä aukea eikä haku toimi tuolla sivulla, mutta kyseessä on varmaankin se muuntaja missä neljä painiketta. Sen voi porata seinään ja ohjata leikkurin toimintoja nappeja painamalla.
 
Liittynyt
08.12.2016
Viestejä
938
McCulloch ROB R1000 Clas Ohlsonilta hintaan 519e (koodilla CLASU20). Jos tuo nyt ketään tässä syksyn kynnyksellä enään kiinnostaa.
 
Liittynyt
21.02.2019
Viestejä
87
Oliko tästä vekottimesta mitään kokemuksia? Eipä tässä isoa tappiota synny mutta hirveä vaiva asentaa ja sitten todeta täydeksi pommiksi.
Ei ole kokemusta ja muutenkin vähän myöhässä vastaus. Siis jos asennat rajakaapelin, niin tuo toimi useimpien laitteden kanssa. Ei ole turhaa asennusta. Kaapelille ja tapeille kannattaa laskea arvo, tosin tuossa ei sanottu paljonko sitä tulee.
 
Liittynyt
21.02.2019
Viestejä
87
McCulloch ROB R1000 Clas Ohlsonilta hintaan 519e (koodilla CLASU20). Jos tuo nyt ketään tässä syksyn kynnyksellä enään kiinnostaa.
Syksy parasta aikaa silputa lehdet robolla pihasta, tosin ei se ihan kaikkeen yllä.
Myös Landxcape LX790 noin 350€ alennuksen jälkeen (tupla alennus), tosin ei yhtään tietoa tästä mallista.
Robottiruohonleikkuri Landxcape LX790 | Clas Ohlson

Tähän käy näköjään worxin varaosia (esim. terälevy ja takapyörä) clasun mukaan eli kohtalainen huoltotuki jos itse itsellä pysyy meisseli kädessä ja on vähänkään mielenkiintoa.
 
Liittynyt
21.02.2019
Viestejä
87
Hei,

Worxin leikkuri oli taas kerran mennyt rajalangan yli ja näytöllä oli avaimen kuva ja PIN- koodin kysely. Mutta kun yrittää antaa PIN- koodia , niin mitään ei tapahdu vaikka painaa painikkeita (ei ota koodia vastaan)
Mulla oli aluksi isommilla numeroilla pin-koodi ja jossain välissä ei totellut niitä, samaan tapaan kuin sullakin. Yhtäkki rupesikin toimimaan mutta kaiken varalta vaihdoin pinkoodin niin että käyttää vain pieniä numeroita eikä ole sen jälkeen ollut ongelmia.
 
Liittynyt
26.05.2019
Viestejä
14
Mulla oli aluksi isommilla numeroilla pin-koodi ja jossain välissä ei totellut niitä, samaan tapaan kuin sullakin. Yhtäkki rupesikin toimimaan mutta kaiken varalta vaihdoin pinkoodin niin että käyttää vain pieniä numeroita eikä ole sen jälkeen ollut ongelmia.
Alussa näppäimet eivät reagoineet ollenkaan ja muutaman päivän jälkeen kun kokeilin, niin yhdellä näppäimen painalluksella 3- merkkiä ja sen jälkeen näppäimet eivät reagoineet. Laitoin Clasun kautta huoltoon.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 473
Viestejä
4 163 431
Jäsenet
70 414
Uusin jäsen
O&G

Hinta.fi

Ylös Bottom