Robottiruohonleikkuri kokemuksia

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Sampsa
  • Aloitettu Aloitettu
Taitaa Yukan / Luban ainoa huono puoli olla todella hidas leikkuuaika ja latausaika. 13,5 tuntia 586m2 alueen ajamiseen? Huhhuh. Vanha Landroid hoitaa homman kyllä nopeammin, vaikkei nyt mitään suoraa vertailudataa olekaan antaa. Ja etenkin lataa nopeasti. Siitä huolimatta on ostohousut jalassa... :)

Lähinnä vaan mietin että ei taida jatkossa nurmi pysyä ihan tasaisen lyhyenä jos on esim. vajaat 700m2 leikattavaa (nyt on ollut noin 600m2 mutta ajattelin laajentaa aluetta), ja jatkossa mahdollisesti jopa se 800m2, etenkin loppukesäisin jolloin kaste pysyy pitkälle päivään eikä leikkuuaikaa kovin montaa tuntia per vuorokausi jää. Ottaen huomioon että tuo ei taida leikata kuin sen 2h ja hoitaa siinä ajassa 180m2 jonka jälkeen ollaankin sitten latauksessa 2h 40min ennenkuin päästään taas jatkamaan. No, vaikka Landroidin kanssa onkin tottunut siihen että nurmikko on jatkuvasti lyhyt, niin ennen robottileikkurin hankkimista perinteisellä leikkurilla venähti kyllä välillä hyvinkin pitkäksi ennenkuin vaivauduin leikkaamaan, ja toisaalta olen tuosta Lubasta nähnyt jonkun Youtube-videon missä ukko laittoi Luban leikkaamaan melkoista perunapeltoa jossa ruoho oli oikeasti pitkää, ja näytti se siitäkin selviävän joten ehkei tuo ole kuitenkaan kovin suuri ongelma, jos ei vaadi täydellistä trimmattua nurmikkoa 100% ajasta...
Niin täähän välilatauksen lataa 80%:in ja jatkaa sit leikkuuta.
En nyt tiedä mitä tos on tällä leikkuulla tapahtunut. Laitoin pauselle, kun meni illalla välilataukseen. Aikaisemmin ei ole jatkanut leikkuuta, ennennkuin on painanut jatka namiskaa. Nyt tänään aamulla , kun katsoin ikkunasta niin robo oli menossa lataukseen saatuaan leikkuun valmiiksi. Liekkö päivitys muuttanut jotain, vai käyttäjän virhe.
Vähän on hakusessa, et kuinkahan usein tätä nyt kannattaa ajattaa. Vanha husse pyöri joka toinen päivä 8 tuntia ja nurtsi oli virheetön. Jaa a pitäisköhän sitä oikein käyttöohjekirjaa vilkasta, olisko siel joku taulukko niinkun Hussessakin oli.

Aika huonoo että tossa leikkurissa ei voi vaa asentaa paikallista IOT simkorttia mitä teliat sun muut tarjoaa vaan pitää odottaa niiden oman paskan tukea.

Yuka miniin saa sovelluksen kautta 4G-palvelun tilattua, tuolta sivulta löytyy hinnat: MAMMOTION 4G Service. Tosiaan iNavi ei toimi vielä suomessa, mutta en sitten tiedä olisiko se mitenkään tarpeellinen palvelu kun RTK-antenni hoitaa hommansa hyvin.

Onko tuon Yuka mini 800:n kapasiteetti ihan maksimirajoissa? Nimestään huolimatta luvataan 1200m2 alueen leikkaavan. Mitä olen Facebookista lueskellut, niin ilmeisesti tuo maksimiraja on ehdoton sovelluksessa, eikä sen suurempaa aluetta saa kartoitettua.
1745912129965.png
Kyllä tuo 1200m2 riittää, todellinen jossain 1000-1100 paikkeilla. Mietin vain kun olen ymmärtänyt jos pihalla on paljon kierrettäviä puskia yms niin silloin olisi hyvä vähän ylimitoittaa laite? Ja isompi ehtisi nopeammin leikkaamaan ettei tarvi koko aikaa höylätä.

Taidan lopettaa jahkaamisen ja pistää tuon 800 minin tilaukseen. Taitaa olla tuolla hintaluokalla best bang for buck?
Onko porukat tilanneet nämä tuolta mammutin omasta kaupasta?

Kyllä tuo 1200m2 riittää, todellinen jossain 1000-1100 paikkeilla. Mietin vain kun olen ymmärtänyt jos pihalla on paljon kierrettäviä puskia yms niin silloin olisi hyvä vähän ylimitoittaa laite? Ja isompi ehtisi nopeammin leikkaamaan ettei tarvi koko aikaa höylätä.

Taidan lopettaa jahkaamisen ja pistää tuon 800 minin tilaukseen. Taitaa olla tuolla hintaluokalla best bang for buck?
Onko porukat tilanneet nämä tuolta mammutin omasta kaupasta?
Tokihan se isompi Yuka leikkaisi nopeammin, onhan siinä kaksi terälautastakin. Ihmisillä on tietysti omat mieltymyksensä, mutta minulle ainakin on ihan sama hyrrääkö se laite siellä pihalla kahden tunnin sijasta vaikka kuusi tuntia, kunhan vaan minun ei tarvitse sitä leikkuria lykkiä. 300€ on hintaeroa ison Yukan ja Yuka mini 800:n välillä, että ihan oman budjetin mukaan sitä voi miettiä. Noin iso piha toki kannattaa jakaa useampaan alueeseen ja ajella niitä sitten vuoropäivinä, ei se nurmikko parissa päivässä paljoa kasva vielä. Tilasin oman leikkurini Mammotionin kaupasta, sieltä saa vielä uudet asiakkaat 50€ alennusta. Suomessa Yuka mini 800 hinnat näyttää olevan joka paikassa 1199€ ja tuolta heidän kaupasta saa 150€ halvemmalla.

Tokihan se isompi Yuka leikkaisi nopeammin, onhan siinä kaksi terälautastakin. Ihmisillä on tietysti omat mieltymyksensä, mutta minulle ainakin on ihan sama hyrrääkö se laite siellä pihalla kahden tunnin sijasta vaikka kuusi tuntia, kunhan vaan minun ei tarvitse sitä leikkuria lykkiä. 300€ on hintaeroa ison Yukan ja Yuka mini 800:n välillä, että ihan oman budjetin mukaan sitä voi miettiä. Noin iso piha toki kannattaa jakaa useampaan alueeseen ja ajella niitä sitten vuoropäivinä, ei se nurmikko parissa päivässä paljoa kasva vielä. Tilasin oman leikkurini Mammotionin kaupasta, sieltä saa vielä uudet asiakkaat 50€ alennusta. Suomessa Yuka mini 800 hinnat näyttää olevan joka paikassa 1199€ ja tuolta heidän kaupasta saa 150€ halvemmalla.
Se vaan noissa joissakin että ne voi olla aika rajoitettu. hussen ja gardenan romut esim. niissä on tietty tuntimäärä päivässä ettet vaan aja enemmän mitä mainostettu alue.

Statistiikka

Viestiketjuista
275 902
Jäsenet
77 399
Uusin jäsen
canada wet

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom