Robottiruohonleikkuri kokemuksia

Liittynyt
22.11.2016
Viestejä
456
Kiinnostavaa jos näin. Missään ei näy, että hinta olisi alennettu...
Omalla kohdallani meni (toivottavasti) hyvin tuo keissi: olin yhteydessä aspaan ja sanoin ettei tuo tilaus onnistunut alehinnalla. Soittelivat tänään ja nyt sain tilauksen sisään. Äkkiseltään aika no-brainer hinta rajalangattomasta leikkurista, kun nurtsia nyt on tuo 1800 m2. Posteineen vajaa 1350 e. Ei harmita, vaikka keväällä pukkaisi uutta mallia.
 
Liittynyt
08.01.2020
Viestejä
143
Omalla kohdallani meni (toivottavasti) hyvin tuo keissi: olin yhteydessä aspaan ja sanoin ettei tuo tilaus onnistunut alehinnalla. Soittelivat tänään ja nyt sain tilauksen sisään. Äkkiseltään aika no-brainer hinta rajalangattomasta leikkurista, kun nurtsia nyt on tuo 1800 m2. Posteineen vajaa 1350 e. Ei harmita, vaikka keväällä pukkaisi uutta mallia.
Minun kohdallani ei mennyt keissi yhtä hyvin, katselin eilen juuri tuota dreame a1 ja olisin tilannut 2kpl kun on +3000m² nurmikkoa, mutta ei tosiaan alennusta näkynyt kuten muilla tuotteilla, noh reklamoin chattiin jossa käskivät reklamoida sähköpostilla kun halusivat kuvakaappauksia. Ei ollut kuin yksi kaappaus tuotesivusta ja se ei riitä, olisi pitänyt olla kaappaus vielä ostoskoristakin...
Liitin myös tämän keskustelun linkin ja kerroin että ongelma on ollut yleinen eikä vain minulla, vastaus oli vaan tälläinen.
"
Hei,

kiitos yhteydenotostasi.

Alennus on ollut sellainen, että se on aktivoitunut asiakkaalle siinä vaiheessa, kun tuotteen kanssa ollaan oltu katsomassa maksua verkkosivujen puolella kuntoon.

Valitettavasti emme näiden kuvakaappausten avulla voi tuota alennusta myöntää. Jos sinulta löytyy tuolta hetkeltä muita kuvakaappauksia, niin voit välittää ne meille ja katsomme sitten, voimmeko niiden varjossa antaa alennuksen.

Mikäli sinulla ilmenee vielä kysyttävää tämän asian suhteen, voit vastata tähän viestiketjuun, soittaa asiakaspalveluumme tai olla yhteydessä chatin kautta verkkosivuiltamme.

Mukavaa päivänjatkoa näiltä erin!

Ystävällisin terveisin,
Aleksi
Gigantti asiakaspalvelu"
 
Liittynyt
22.11.2016
Viestejä
456
Minun kohdallani ei mennyt keissi yhtä hyvin, katselin eilen juuri tuota dreame a1 ja olisin tilannut 2kpl kun on +3000m² nurmikkoa, mutta ei tosiaan alennusta näkynyt kuten muilla tuotteilla, noh reklamoin chattiin jossa käskivät reklamoida sähköpostilla kun halusivat kuvakaappauksia. Ei ollut kuin yksi kaappaus tuotesivusta ja se ei riitä, olisi pitänyt olla kaappaus vielä ostoskoristakin...
Liitin myös tämän keskustelun linkin ja kerroin että ongelma on ollut yleinen eikä vain minulla, vastaus oli vaan tälläinen.
"
Hei,

kiitos yhteydenotostasi.

Alennus on ollut sellainen, että se on aktivoitunut asiakkaalle siinä vaiheessa, kun tuotteen kanssa ollaan oltu katsomassa maksua verkkosivujen puolella kuntoon.

Valitettavasti emme näiden kuvakaappausten avulla voi tuota alennusta myöntää. Jos sinulta löytyy tuolta hetkeltä muita kuvakaappauksia, niin voit välittää ne meille ja katsomme sitten, voimmeko niiden varjossa antaa alennuksen.

Mikäli sinulla ilmenee vielä kysyttävää tämän asian suhteen, voit vastata tähän viestiketjuun, soittaa asiakaspalveluumme tai olla yhteydessä chatin kautta verkkosivuiltamme.

Mukavaa päivänjatkoa näiltä erin!

Ystävällisin terveisin,
Aleksi
Gigantti asiakaspalvelu"
Itse perustelin sillä, että kuvankaappauksesta näkyy kellonaika ja se, ettei tuotekuvan nurkassa näkynyt -15 % -merkintää. Alkujaan kyllä kyselivät minultakin kuvankaappausta ostoskorista.
 

Telaketju88

Tukijäsen
Liittynyt
27.02.2017
Viestejä
849
Itse perustelin sillä, että kuvankaappauksesta näkyy kellonaika ja se, ettei tuotekuvan nurkassa näkynyt -15 % -merkintää. Alkujaan kyllä kyselivät minultakin kuvankaappausta ostoskorista.
Itsekin testasin laittaa leikkurin ostoskoriin ja ei tullut alennusta.
 
Liittynyt
08.01.2020
Viestejä
143
Itsekin testasin laittaa leikkurin ostoskoriin ja ei tullut alennusta.
Mulla Gigantti vaan sanoi pysyvänsä käytännöissään, ja haluaa sen ostoskorin kuvakaappauksen... Pitää vissiin kuluttajansuojan kautta hankkia ne leikkurit ja laittaa sen jälkeen firma boikottiin..
 

Telaketju88

Tukijäsen
Liittynyt
27.02.2017
Viestejä
849
Mulla Gigantti vaan sanoi pysyvänsä käytännöissään, ja haluaa sen ostoskorin kuvakaappauksen... Pitää vissiin kuluttajansuojan kautta hankkia ne leikkurit ja laittaa sen jälkeen firma boikottiin..
Laita se kuvankaappaus. Ota vaikka tänään se ja muuta kellonaika ja pvm windowsissa. Tuotteessa ei tosiaan ollut edes sitä -15 leimaa.
 
Liittynyt
08.01.2020
Viestejä
143
Laita se kuvankaappaus. Ota vaikka tänään se ja muuta kellonaika ja pvm windowsissa. Tuotteessa ei tosiaan ollut edes sitä -15 leimaa.
Mietin aiemmin ihan samaa mutta en pidä tuota moraalisesti oikeana toimintana -> jätän sen väliin.

Ja juuri sen leimanpuutteen vuoksi otinkin sen kuvakaappauksen tuotesivulta enkä ostoskorista
Katsotaan nyt vaikka vaikean kautta tämä... Ja jos ei tärppää niin muistan minkä kaupan saranoita tai pakkausteippiä en tulevaisuudessa kuluta..
 
Liittynyt
12.09.2020
Viestejä
22
4 kesää toimi ihan kohtuullisesti Yard Works NX60i, ja mutta nyt ei enää lataa akkua. Virtaa tulee telakasta, ja jos yhdistän telakan liittimistä piuhalla akkuun, niin se latautuu ja akku pitää virran. Leikkurin liittimiin siirtyy virta laitteen ollessa telakassa, mutta akku vaan tyhjenee hitaasti virtojen ollessa laitteessa päällä.

Vielä en ole saanut aikaiseksi koko laitteen purkua, mutta kait se on pakko jos asiaan haluaa porautua tarkemmin. Laitteen räjäytyskuvat löysin, mutta purkuohjetta ei tietenkään löydy mistään.

Onko kenellekään tuttu laite/ongelma?

Edit:
Vikakin löytyi kun purki hieman laitetta. Robotin sisuksen ja kuoren välissä on mm. virtajohdon liitin, ja siinä oli selvästi huono kontakti toisessa johdossa. Täysin suojaamaton liitin, ja oli jo hieman lämpöä kehittänyt, kun muovi oli mustunut.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
22.11.2016
Viestejä
456
Osaako joku muu Dreame A1 -käyttäjä vinkata: mulla 1400 m2 nurtsia ja luonnollisesti alueen määrityksessä tulee aina joku kohta, josta robo ei selviäkään. Työvaiheen päätteeksi hienosti näyttää vaikeat kohdat, mutta en ole keksinyt mitään järkevää tapaa fiksata noita kohtia ilman, että tekee koko alueen uusiksi. Kielletyn alueen toki voisi lisätä, mutta pelkän kartan perusteella tuo on aika haastavaa osua juuri oikeaan paikkaan.
 
Liittynyt
31.03.2021
Viestejä
1 812
Osaako joku muu Dreame A1 -käyttäjä vinkata: mulla 1400 m2 nurtsia ja luonnollisesti alueen määrityksessä tulee aina joku kohta, josta robo ei selviäkään. Työvaiheen päätteeksi hienosti näyttää vaikeat kohdat, mutta en ole keksinyt mitään järkevää tapaa fiksata noita kohtia ilman, että tekee koko alueen uusiksi. Kielletyn alueen toki voisi lisätä, mutta pelkän kartan perusteella tuo on aika haastavaa osua juuri oikeaan paikkaan.
Kiellettyjä alueita lisäämällä olen noita hoitanut: ympyrää, viivaa, suorakaidetta... Voit myös ajella robotilla sinne minne haluat sen kielletyn alueen niin saat tarkan paikan.
 
Liittynyt
01.12.2016
Viestejä
167
Kunka tiuhaan kanssa robotistit leikkaavat pihaa? Minkälaisia aikatauluja olette luoneet varsinkin, jos teillä on eri alueita? Kaikki kerralla vai jaottetu? Leikattavat alueet itsellä 200+400m2 ja jälkimmäinen erittäin haastava ja vie enemmän aikaa.

Alkuun leikkasin alueet eri päivinä 2x viikossa. Nyt, kun aamut on kosteita olen siirtynyt aikatauluun missä 4pv viikossa annetaan 4h leikkaus aikaa kaikille alueille.
Akku riittää leikkurissa juuru tuon 4h, siksi tämä. Pienemmän alueen leikkaus vie vajaat 2h ja isompi 4+. Katsotaan mien toimii.
 

Telaketju88

Tukijäsen
Liittynyt
27.02.2017
Viestejä
849
Kunka tiuhaan kanssa robotistit leikkaavat pihaa? Minkälaisia aikatauluja olette luoneet varsinkin, jos teillä on eri alueita? Kaikki kerralla vai jaottetu? Leikattavat alueet itsellä 200+400m2 ja jälkimmäinen erittäin haastava ja vie enemmän aikaa.

Alkuun leikkasin alueet eri päivinä 2x viikossa. Nyt, kun aamut on kosteita olen siirtynyt aikatauluun missä 4pv viikossa annetaan 4h leikkaus aikaa kaikille alueille.
Akku riittää leikkurissa juuru tuon 4h, siksi tämä. Pienemmän alueen leikkaus vie vajaat 2h ja isompi 4+. Katsotaan mien toimii.
Klo 7 ->19 7pv viikossa keväästä syksyyn.

65% alue1 ja 35% alue2. En välitä akun kestoista.
Alue 2ssa kasvaa melkein puolet hitaampaa nurmikko, mutta on isompi ala kuin alue1.
 
Liittynyt
03.12.2019
Viestejä
1 070
Kunka tiuhaan kanssa robotistit leikkaavat pihaa? Minkälaisia aikatauluja olette luoneet varsinkin, jos teillä on eri alueita? Kaikki kerralla vai jaottetu? Leikattavat alueet itsellä 200+400m2 ja jälkimmäinen erittäin haastava ja vie enemmän aikaa.

Alkuun leikkasin alueet eri päivinä 2x viikossa. Nyt, kun aamut on kosteita olen siirtynyt aikatauluun missä 4pv viikossa annetaan 4h leikkaus aikaa kaikille alueille.
Akku riittää leikkurissa juuru tuon 4h, siksi tämä. Pienemmän alueen leikkaus vie vajaat 2h ja isompi 4+. Katsotaan mien toimii.
07-22 ko välillä jumissa ja renkaat pidä... Pääasia on et joudun vaan joskus trimmeröimään pahimmat reunat ja ojat
Edit: monasti vaan ajelee eikä leikkaa mitään.. mutta pare niin.. on siistimpää
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
671
Tuli koitettua pari kuukautta Ecovacsin GOAT G1-800 -mallia. Sitä varten ei tarvitse asentaa reunajohtoa, vaan se suunnistaa navigation beaconeiden avulla.

Olen todella pettynyt tuohon. Alunperin valitsin sen siksi, että se leikkaa tehokkaasti pihan suorissa linjoissa. Jostain syystä en vaan saanut sitä leikkaamaan kunnolla reunoja edes sellaisissa paikoissa, joissa nurmikko ja reunakivetys on samalla tasolla. Muitakin reunoja se leikkasi normaalia reunajohtomallia huonommin. Se ei myöskään tunge pensaiden tai puiden alle, jos oksat ovat liian matalalla.

Kerkesin olemaan kahden kuukauden jälkeen pettynyt leikkaustuloksiin, mutta sitten siihen tuli joku ohjelmistopäivitys. Sen jälkeen robotti ei liikkunut mihinkään asemaltaan edes manuaalikomennoilla. Tein kaikki mahdolliset resetit ja välimuistin tyhjennyksen, mutta mitään ei ollut tehtävissä.

Pallottelin asiaa pari viikkoa Ecovacsin supportin kanssa. Kerran ne jo käski laittamaan robotin pakettiin, niin ne sitten lähettäisi kuriirin hakemaan sen huoltoon. Kun olin pakannut robotin nesanoi, että tarvii vielä ottaa toiminnasta video. Otin siis robotin uudestaan paketista ja asentelin sen. Videon jälkeen luonnollisesti supportti käski pakkaamaan sen ja lähettämään heille.

Tuosta vittuuntuneena otin yhteyttä Amazonin asiakaspalveluun chatin välityksellä ja sain palautusoikeiden 100% korvauksella. Robotti lähtee siis huomenna takaisin. Onneksi pääsin tuosta eroon. Turhaa stressiä tullut siitä viime viikoiksi.

Nyt sitten tarvitsen uuden ja en edes harkitse muita kuin reunajohdollisia malleja. Mitä yksinkertaisempi sitä parempi. Päädyn varmaan Gardenan Sileno Minimoon. Nurmikkoa on vain 200m2, joten tuo riittänee mukavasti.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
253 180
Viestejä
4 407 912
Jäsenet
73 103
Uusin jäsen
silusilu

Hinta.fi

Ylös Bottom