Robotti-imurit

Liittynyt
20.09.2018
Viestejä
329
Aikalailla samoja asioita pähkäilen kuin edellinen kirjoittaja. Millaisilla toimituskuluilla ja takuu-ehdoilla tuolta Saksan Amazonista imureita saisi?
Ilmaiset postit kun arvo Amazonin varastosta yli 99e ja palautus ilmainen 30vrk tms... Takuuehdot lienee samat ja luulisi takuun hoituvan Suomessa jollain tavalla...
 
Liittynyt
13.03.2021
Viestejä
95
Täälläkin oli arvuuttelua Q Revo vai L10s Ultra mutta Q Revon kävin hakemassa koska tuntuu että Dreamessa on liikaa kompromisseja vaikka väistelykyky on parempi. Ensimmäinen oli DOA, lataus tippui aina nollaan prosenttiin telakasta irrottamisen jälkeen mutta toinen vaikuttaa ihan pätevältä vehkeeltä. Verrokkina Xiaomi Mop Pro joka on palvellut hyvin 3.5v imurointihommissa kun sen moppaaminen oli surkuhupaisan huonoa. Q Revon moppaaminen vakuuttaa toistaiseksi ekoilla ajoilla.

L20 Ultra on asia erikseen mutta niin on hintakin.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
03.12.2016
Viestejä
1 622
Q Revo käyttäjät. Miten saan asetettua imuroinnissa, että siivoaisi muut huoneet balanced teholla, mutta keittiön ja eteisen turbo teholla? Kävisi siis koko asunnon läpi, mutta muuttaisi tehoa näissä kahdessa huoneessa.
 
Liittynyt
15.10.2022
Viestejä
665
Q Revo käyttäjät. Miten saan asetettua imuroinnissa, että siivoaisi muut huoneet balanced teholla, mutta keittiön ja eteisen turbo teholla? Kävisi siis koko asunnon läpi, mutta muuttaisi tehoa näissä kahdessa huoneessa.
Et yhdellä syklillä mitenkään. Laita ajastus jossa muut huoneet erikseen ja sitten oma ajastus keittiölle ja eteiselle jos on pakko säätää.

Itse käytän MAX+ kaikkien tilojen imuroinnissa, enkä kyllä toisaalta keksi miksi ei käyttäisi maksimitehoja joka paikassa. Moppauspäivinä riittää vähempikin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
298
Q Revo käyttäjät. Miten saan asetettua imuroinnissa, että siivoaisi muut huoneet balanced teholla, mutta keittiön ja eteisen turbo teholla? Kävisi siis koko asunnon läpi, mutta muuttaisi tehoa näissä kahdessa huoneessa.
Huonekohtaisia säätöjä pääsee tekemään imurin kotinäkymästä. Se vasemman puoleinen painike siitä "play"-nappulan vierestä avaa valikon mistä voi valita siivousmoodin: Vac&Mop/Mop/Vacuum/Customize, joista tuo jälkimmäinen vie näkymään, missä voi muokata huone- ja siivousmoodikohtaisesti siivousasetuksia.

Ei ole tullut noita koskaan kokeiltua, mutta oletan, että toimivat juuri kuten tahdot. Veikkaan myös, että nuo huonekohtaiset asetukset tallentuu karttaan, joten jatkossa siivoaa joka kerta noilla asetuksilla sitten.
 
Liittynyt
03.12.2016
Viestejä
1 622
Et yhdellä syklillä mitenkään. Laita ajastus jossa muut huoneet erikseen ja sitten oma ajastus keittiölle ja eteiselle jos on pakko säätää.

Itse käytän MAX+ kaikkien tilojen imuroinnissa, enkä kyllä toisaalta keksi miksi ei käyttäisi maksimitehoja joka paikassa. Moppauspäivinä riittää vähempikin.
Näin arvelinkin, sen verran kauan tuli etsittyä asetuksista. Kiitos varmistuksesta.
Itse en ole huomannut max+ käytännön eroa laminaatilla kun joka toinen päivä on imuri kierroksella. Lapsi tosin vielä niin pieni ettei kuraa ja hiekkaa ehdi kunnolla kertymään.
Ainoana poikkeuksena sitten keittiö ja eteisen hiekat olisi kiva saada vähän tehokkaammalla, ehkä vaihdan turboon koko kämpän sen osalta. Max+ kovempi ääni ja isompi akunkulutus. Sitten toki ei haittaisi jos oltaisi poissa kotoa.
 
Liittynyt
03.12.2016
Viestejä
1 622
Huonekohtaisia säätöjä pääsee tekemään imurin kotinäkymästä. Se vasemman puoleinen painike siitä "play"-nappulan vierestä avaa valikon mistä voi valita siivousmoodin: Vac&Mop/Mop/Vacuum/Customize, joista tuo jälkimmäinen vie näkymään, missä voi muokata huone- ja siivousmoodikohtaisesti siivousasetuksia.

Ei ole tullut noita koskaan kokeiltua, mutta oletan, että toimivat juuri kuten tahdot. Veikkaan myös, että nuo huonekohtaiset asetukset tallentuu karttaan, joten jatkossa siivoaa joka kerta noilla asetuksilla sitten.
Jummi! No tuoltahan se. Kiitoksia!
 
Liittynyt
13.05.2022
Viestejä
32
Lueskelin ketjua läpi muutamat viimeisimmät sivut ja aikaisemmat kokemukset robotti-imurista itsellä on tosiaan jostain 2010-luvun alkupuolelta jolloin nuo vehkeet olivat kyllä aika onnettomia :D

Tulin lopputulokseen, että Dreame L10S Ultra 599€ hintaan voisi täyttää vaatimukset sekä imuroinnin että moppauksen osalta 160m2 koiratalouteen.

Katselin kuitenkin vielä tarkemmin kyseistä vehjettä ja huomasin että tämä Dreame L10S Ultra on tullut myyntiin jo 9/2022, niin mietin että onko näissä uudemmissa -23/24 julkaistuissa malleissa sitten vielä jotain oleellisesti parempaa että kannattaisi maksaa muutama satku € enemmän robotti-imurista?
 
Liittynyt
20.06.2017
Viestejä
179
Olisko täällä kellään PK-seudulla lainata Dreame breakoutPCB:tä L10s ultran roottausta varten?
Kyselen, ennen kuin lähden tilailemaan kittiä.
Edit: tilasinkin kitit. Voin myydä niitä ylimääräisiä sitten omakustannehintaan muille tarvitseville.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
601
Onko olemassa robotti-imuria mikä ei vaadi wi-fiä, gps ja lähetä kaikkea dataa Kiinaan tai Amazonille?
 
Liittynyt
15.10.2022
Viestejä
665
Onko olemassa robotti-imuria mikä ei vaadi wi-fiä, gps ja lähetä kaikkea dataa Kiinaan tai Amazonille?
Ei tietääkseni Roborock ainakaan vaadi, lähtee napista käyntiin, kartoittaa kämpän ja tekee täyden siivouksen oletusasetuksin napista aina.

En tosin olisi itse valmis sovellusohjauksesta ja muista ominaisuuksista olisi valmis luopumaan, siinähän lähettää asunnon pohjakartan yms. jos joku jossain siitä kiinnostunut on.
 
Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
81
Mistä kannattaa ostaa varaosia Roborock Q Revoon? Kaikenlaisia kauppoja näyttää olevan, mutta olepa noista perillä, mitä sieltä tulee.

Ja siis mielellään ostaisin etenkin suodattimia, joista ei näy läpi, ja jotka ei maksa 15 euroa kappale.

Verkkiksessä oli aikaisemmin jokin tarvikepaketti myynnissä, mutta ei näytä olevan enää. Pölypusseja mulla on.
 
Liittynyt
18.06.2018
Viestejä
493
Mistä kannattaa ostaa varaosia Roborock Q Revoon? Kaikenlaisia kauppoja näyttää olevan, mutta olepa noista perillä, mitä sieltä tulee.

Ja siis mielellään ostaisin etenkin suodattimia, joista ei näy läpi, ja jotka ei maksa 15 euroa kappale.

Verkkiksessä oli aikaisemmin jokin tarvikepaketti myynnissä, mutta ei näytä olevan enää. Pölypusseja mulla on.
Kiinnostais kyllä itseänikin. Jostain syystä Amazonilla (.de) näyttää olevan todella edullisia hintoja noissa. Onkohan laatu millä tasolla kun tietenkin kuvat on about alkup. varaosista/pölypusseista jne
 
Liittynyt
21.02.2019
Viestejä
845
Itse olen suosiolla osanut alkuperäisiä osia imuriin, ei niitä nyt niiiiin usein kulu että siitä konkurssiin menisi.
Pois lukien pölypussit jotka ostin gigantin marketplacesta ja olivat mielestäni identtiset orggisten kanssa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 137
Minulla pyörii edelleen laatikossa joitakin halpoja Roborockin kulutusosia. Osaa ei ole edes kannattanut kokeilla paikalleen, loppuja on kokeiltu ja todettu kelvottomaksi. Pari käyttökelpoisen oloista ollut käytössäkin mutta kuluneet heikkoon kuntoon kymmenesosassa alkuperäisten käyttöajasta. Nykyisellään pelkästään aitoja (tai uskottavia kopioita) käytössä.

Muistaakseni maininnut aiemminkin tämän, mutta toistosta ei liene haittaa: kannattaa suoraan ostaa (riittävän) aitoja, niihin sitä joutuu turvautumaan kuinkin. Säästyy aikaa, rahaa ja ennenkaikkea vähentää vitutusta.
 
Liittynyt
15.10.2022
Viestejä
665
Mistä kannattaa ostaa varaosia Roborock Q Revoon? Kaikenlaisia kauppoja näyttää olevan, mutta olepa noista perillä, mitä sieltä tulee.

Ja siis mielellään ostaisin etenkin suodattimia, joista ei näy läpi, ja jotka ei maksa 15 euroa kappale.

Verkkiksessä oli aikaisemmin jokin tarvikepaketti myynnissä, mutta ei näytä olevan enää. Pölypusseja mulla on.
Powerilta löytyy aika hyvin alkuperäisiä kamoja, muuta en itse suostu käyttämään. Search - Power.fi
 
Liittynyt
28.12.2019
Viestejä
2 940
Pölypusseja roboimurissa? Kuulostaapa vihonviimeiseltä. Vaikka oma Mi onkin kaukana täydellisestä, tuo puoli on sentään hoidettu järkevästi käyttämällä kiinteää muovista lokeroa, jonka voi tyhjentää helposti roskikseen. Silloin tällöin voi myös huuhdella vedellä ja laittaa kuivumaan yön yli. Ei tosiaan tarvitse mitään kertakäyttöpusseja ostella.
 
Liittynyt
13.03.2021
Viestejä
95
Olen käyttänyt monta vuotta AliExpress osia eikä mitään valittamista kunhan katsoo myyntimäärät ja palautteet. En ole huomannut mitään eroa toimivuudessa tai kestossa alkuperäisiin. Q Revoon saapui juuri 30e setti jossa 6 sivuharjaa, 2 pääharjaa, 6 suodatinta ja kauhea kasa pusseja sekä moppeja. Moppien väriä lukuunottamatta aivan identtisiä alkuperäisten kanssa.
 

tjkoo

Tukijäsen
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
2 673
Pölypusseja roboimurissa? Kuulostaapa vihonviimeiseltä. Vaikka oma Mi onkin kaukana täydellisestä, tuo puoli on sentään hoidettu järkevästi käyttämällä kiinteää muovista lokeroa, jonka voi tyhjentää helposti roskikseen. Silloin tällöin voi myös huuhdella vedellä ja laittaa kuivumaan yön yli. Ei tosiaan tarvitse mitään kertakäyttöpusseja ostella.
Siinä tyhjennysasemassa on pölypussi, ei kai itse imurissa missään.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
154
Pölypusseja roboimurissa? Kuulostaapa vihonviimeiseltä. Vaikka oma Mi onkin kaukana täydellisestä, tuo puoli on sentään hoidettu järkevästi käyttämällä kiinteää muovista lokeroa, jonka voi tyhjentää helposti roskikseen. Silloin tällöin voi myös huuhdella vedellä ja laittaa kuivumaan yön yli. Ei tosiaan tarvitse mitään kertakäyttöpusseja ostella.
Imureissa on muoviset pölysäiliöt. Telakassa pölypussit. Ainakin Roborockeissa.
Itse siirryin alkuperäis osiin, kun kerran kokeilin halpoja tarvikeosia.
 
Liittynyt
06.11.2018
Viestejä
1 936
Roborock S8 imas toisella käyttökerralla puhelimen laturin piuhan tiukasti sisäänsä ja se oli leikannut läpi niistä kumi-laipoista jotka sisällä pyörivät. En ole varma, mutta ehkä tuntuma on, että ennen sitä putsasi paremmin? Eli jos se laippa ei ole yhtenäinen kärsiikö jälki teidän kokemuksen perusteella?
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
204
Olen käyttänyt monta vuotta AliExpress osia eikä mitään valittamista kunhan katsoo myyntimäärät ja palautteet. En ole huomannut mitään eroa toimivuudessa tai kestossa alkuperäisiin. Q Revoon saapui juuri 30e setti jossa 6 sivuharjaa, 2 pääharjaa, 6 suodatinta ja kauhea kasa pusseja sekä moppeja. Moppien väriä lukuunottamatta aivan identtisiä alkuperäisten kanssa.
Itselläkin aliexpressin varaosat ja pölypussit käytössä revossa, eikä mullakaan mitään valittamista ole ollut. Hintaansa nähden ihan toimivaa tavaraa pölypusseista lähtien. Kannattaa tosiaan katsoa niitä myyntimääriä, eikä ottaa sitä kaikista halvinta ja sellaisesta kaupasta mistä ei löydy mitään muuta imureihin liittyvää.
 
Liittynyt
21.05.2023
Viestejä
39
Lueskelin ketjua läpi muutamat viimeisimmät sivut ja aikaisemmat kokemukset robotti-imurista itsellä on tosiaan jostain 2010-luvun alkupuolelta jolloin nuo vehkeet olivat kyllä aika onnettomia :D

Tulin lopputulokseen, että Dreame L10S Ultra 599€ hintaan voisi täyttää vaatimukset sekä imuroinnin että moppauksen osalta 160m2 koiratalouteen.

Katselin kuitenkin vielä tarkemmin kyseistä vehjettä ja huomasin että tämä Dreame L10S Ultra on tullut myyntiin jo 9/2022, niin mietin että onko näissä uudemmissa -23/24 julkaistuissa malleissa sitten vielä jotain oleellisesti parempaa että kannattaisi maksaa muutama satku € enemmän robotti-imurista?
Nostetaan hyvää kysymystä, kun täällä toinen samassa tilanteessa. Itse vielä kysyisin, moniko täällä tykkää tuosta moppausominaisuudesta :D?

Omassa taloudessa tulee mopattua ehkä kerran vuoteen lattiat, joten mietin maksanko ihan turhasta. Mikä robo vastaisi tuota Dreamen L10S ultraa ilman moppausominaisuutta?
 
Liittynyt
20.06.2017
Viestejä
179
Tuli L10s ultra viikolla ja kyllä se vaan on useampaan kertaan mopatessa löytänyt yllättävän paljon moskaa lattialta. Eli moppausominaisuus tässä ihan oikeasti toimii.
Aikaisemmin moppasin itse 1-2x kuukaudessa lattiat, mutta pitäähän tuo nyt puhtaampana lattiat.
Hyvä päivitys S5:sta.

Tosin vielä odottelen pcb:tä ja siihen juotettavia komponentteja, että saan rootattua ja Valetudon tuohon L10s ultraan. Tähän mennessä siis nappia painamalla hoitanut siivoukset.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 757
Nostetaan hyvää kysymystä, kun täällä toinen samassa tilanteessa. Itse vielä kysyisin, moniko täällä tykkää tuosta moppausominaisuudesta :D?

Omassa taloudessa tulee mopattua ehkä kerran vuoteen lattiat, joten mietin maksanko ihan turhasta. Mikä robo vastaisi tuota Dreamen L10S ultraa ilman moppausominaisuutta?
Deebot T20 Omni täällä käytössä ja moppaus joka kerta kun imuroi aikataulutettuna, eli 3x viikossa. Moppausvesi on joka kerta sen verran likaista että ei juuri tarvitse miettiä toimiiko se, tai onko siitä hyötyä. Ja kun moppaus ei sitä lempipuuhaa itsellenikään ole, niin kyllä tuosta näin jälkikäteenkin ajateltuna kannatti pari sataa pulittaa extraa.
 
Liittynyt
13.05.2022
Viestejä
32
L10 Ultra käytössä ja moppi on loistava. Ripaus mäntysuopaa mukana ja kyllä tuo jynssää lattiat paremmin kuin, mitä itse koskaan luutun kanssa jaksaisi touhuta.
Ostin itse myös tuon L10S Ultran 599€ tarjouksesta ja viikon kokemuksen perusteella on kyllä aivan loistava vehje koiratalouteen.

Oletko laittanut tuota mäntysuopaa sinne "Cleaner Bottlen" sisään mikä annostelee pesuainetta automaattisesti vai ihan veden sekaan ja toimiiko moppausominaisuus sitten kun tuo mukana tullut "Cleaner Bottle" on tyhjä?

P.S. Moppausvesi on tosiaan aina aika likaisen näköistä, vaikka edellisestä moppauksesta olisi vain pari päivää aikaa, joten pakko kai se on uskoa, että se on oikeasti hyvä :p
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
762
Ostin itse myös tuon L10S Ultran 599€ tarjouksesta ja viikon kokemuksen perusteella on kyllä aivan loistava vehje koiratalouteen.

Oletko laittanut tuota mäntysuopaa sinne "Cleaner Bottlen" sisään mikä annostelee pesuainetta automaattisesti vai ihan veden sekaan ja toimiiko moppausominaisuus sitten kun tuo mukana tullut "Cleaner Bottle" on tyhjä?

P.S. Moppausvesi on tosiaan aina aika likaisen näköistä, vaikka edellisestä moppauksesta olisi vain pari päivää aikaa, joten pakko kai se on uskoa, että se on oikeasti hyvä :p
Internetin mukaan sitä tiivistettä se ei käytä kuin moppien puhdistukseen. Tankkiin tavaraa jos haluaa lattialle (ja tietysti samalla moppien puhdistukseen).
Laite vaikuttaa kyllä hyvältä, saa nähdä kauanko pysyy kasassa.
 

omenanraato

Team Tesla
Liittynyt
22.10.2017
Viestejä
4 476
Osaakos joku kertoa vinkkiä kun eron myötä muutin uuteen kämppään, nollasin/poistin asunnon kartan. Skannasin uuden. Niin tässä uudessa kartassa Xiaomin mop 2 ultra ei mene pätkääkään suoraan. Sekoilee omiaan edes takas, jättää isoja aukkoja. Pyörii paikallaan. Vaikka kartassa tietää missä on, niin saattaa telakkaan palaaminen kestää puoli tuntia. Säheltää siinä telakan edessä miten sattuu.
 
Liittynyt
28.12.2019
Viestejä
2 940
Osaakos joku kertoa vinkkiä kun eron myötä muutin uuteen kämppään, nollasin/poistin asunnon kartan. Skannasin uuden. Niin tässä uudessa kartassa Xiaomin mop 2 ultra ei mene pätkääkään suoraan. Sekoilee omiaan edes takas, jättää isoja aukkoja. Pyörii paikallaan. Vaikka kartassa tietää missä on, niin saattaa telakkaan palaaminen kestää puoli tuntia. Säheltää siinä telakan edessä miten sattuu.
Ihan samoja kokemuksia itsellä, vaikka kämppä pysynyt samana. Toimi alussa hyvin mutta sittrn alkoi sekoilemaan kartan kanssa eikä saa enää järkevää karttaa muodostettua, vaikks moneen kertaan yrittänyt ja tuntikausia siihen mennyt. Nyt vaan täytynyt hyväksyä se, että mennään koko kämpän kämpän siivouksella, tai todella suurpiirteisesti määritelty zone cleanup..
 
Liittynyt
01.01.2017
Viestejä
580
Ootteko käyttänyt jotain pesuainetta moppausveden seassa? Huomasin, että Roborockilla on ilmeisesi myynnissäkin jotain?
Minä oon käyttäny sitä Roborockin omaa ainetta. Hirmu kallis puteli, mutta laskin että riittää luokkaa 30 vuotta kun kerran pariin viikkoon sillä moppaa. Ainakin siitä jää miellyttävämpi haju lattioille.
 
Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
81
Pölypusseja roboimurissa? Kuulostaapa vihonviimeiseltä. Vaikka oma Mi onkin kaukana täydellisestä, tuo puoli on sentään hoidettu järkevästi käyttämällä kiinteää muovista lokeroa, jonka voi tyhjentää helposti roskikseen. Silloin tällöin voi myös huuhdella vedellä ja laittaa kuivumaan yön yli. Ei tosiaan tarvitse mitään kertakäyttöpusseja ostella.
Kuten moni sanoikin, niin pölypussi tosiaan menee siihen telakkaan. Robo tyhjää itsensä sinne. Pussi täytyy vaihtaa noin kerran muutamassa kuukaudessa.


Ja kiitos monille muillekin vastauksista. Tilasin Gigantin marketplacesta joltain INF.fi firmalta rompetta, katsotaan millaista tulee.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
243 218
Viestejä
4 249 561
Jäsenet
71 302
Uusin jäsen
Maukkaonhoukka

Hinta.fi

Ylös Bottom