Richard Burns Rally (PC, PS2, Xbox)

Suurkiitos! Näillä alkoi toimimaan. Käynnistymisprosentti täysi 100! Nyt kun peliin pääsi helposti sisään sain tuon kameraongelman selätettyä. Piti ottaa Questin käsiseuranta pois käytöstä niin se ei enää heitellyt kameraa minne sattuu :tup:

Hienoa, että sait pelaamaan! Jos ja kun tulee päivityksiä tasaiseen tahtiin, niin muistaa aina vain päivittäessä jättää sen Gaugerplugin täpän valitsematta, niin ei ainakaan se pääse yllättämään. Samoten kannattaa aina katsella, että siellä ei ole mitään Pacenote pluginiin liittyvää rastitettuna. Näillä eväillä kun menee, niin ei kyllä ongelmia pitäisi ilmestyä. :)
 
Viimeksi muokattu:
Näyttää aika hauskalta noilla laseilla :p

On kyllä. Ajaminen on kyllä hienoa VR:ssä ja korkeuserot oikeasti näyttää oikealta ja mutkissa on hyvä kun pystyy katsomaan apexiin ja ulostuloihin ja jos lähtee liikaa sladiin, niin sivuikkunasta ulos :D

Välillä kuitenkin olisi hyvä saada peli flatilta käyntiin asentamista ja säätämistä varten. Saako tuon VR modin jotenkin helposti pois päältä ja takaisin päälle?
 
[...]
Välillä kuitenkin olisi hyvä saada peli flatilta käyntiin asentamista ja säätämistä varten. Saako tuon VR modin jotenkin helposti pois päältä ja takaisin päälle?
Vaihtaa vain Plugins -kansiosta sen "VR.dll" -tiedostopäätteen esim "VR.off" tai "VR.dll.off".
Voi olla että joutuu muitakin siihen liittyviä tiedostoja disabloimaan, mutta yleensä ei.

Lasit taitaa käyttää eri resoluutiota, virkistystaajuutta, asetuksia yms. kuin normi näyttö, joten niihin liittyvistä tiedostoista joutuu tekemään kaksi eri versiota.
Jos Batch.cmd -tiedostot on tuttuja, niin sillä se on aika helppo toteuttaa.

Toinen vaihtoehto voisi olla että kopio kaikki VR ja näyttöön liittyvät tiedostot erillisiin kansioihin jonnekkin muualle ja samalla kansio/tiedosto rakenteella kuin RBR/RSF ja kopioi/korvaa ne sieltä pelihakemistoon, riippuen kumpaa käyttää.

Tyhjän .dll -tiedoston voi ladata:

github.com/katahiromz/smalldll
github.com/katahiromz/smalldll/releases
github.com/katahiromz/smalldll/archive/refs/tags/1.1.zip

Huom!
En ota mitään kantaa smalldll -tiedostoihin enkä sen tekijään, se vain sattui tulemaan ensimmäisenä eteen kun googlettelin.
Jos tekee tyhjän "hämy.dll" -tiedoston tavallisesta .txt -tiedostosta, RBR valittaa asiasta, mutta tämän kanssa ei.

Käsittääkseni smalldll.dll -tiedosto sisältää vain pakolliset parametrit, jotta sitä voi sanoa .dll -tiedostoksi, mutta se ei sisällä mitään käskyjä/koodia.
Kokoa sillä on vain 384 tavua ja se on avointa lähdekoodia.

Voi olla helpompaa vain korvata haluttu .dll -tiedosto tyhjällä sellaisella, kuin vaihdella tiedostopäätteitä.

Esim.

C:\TV\RichardBurnsRally.ini (näyttöön tehdyt asetukset)
C:\TV\Plugins\VR.dll (uudelleen nimetty smalldll.dll)

C:\VR\RichardBurnsRally.ini (laseihin tehdyt asetukset)
C:\VR\Plugins\VR.dll (oikea ja alkuperäinen "VR".dll)
 
Vaihtaa vain Plugins -kansiosta sen "VR.dll" -tiedostopäätteen esim "VR.off" tai "VR.dll.off".
Voi olla että joutuu muitakin siihen liittyviä tiedostoja disabloimaan, mutta yleensä ei.

Tuota kokeilin aikaisemmin mutta se aiheutti vain että peli ei käynnistynyt enää laisinkaan.

Tuolla Kegetyksen sivuilla oli näköjään joku muu kysellyt samaa ja siellä oli joku toinen käyttäjä vastannut että myös d3d9.dll pitää ottaa pois käytöstä, täytyy kokeilla sitä seuraavaksi. Jos niillä kahdella tiedostolla pärjää, niin helppo homma.
 
Tuota kokeilin aikaisemmin mutta se aiheutti vain että peli ei käynnistynyt enää laisinkaan.

Tuolla Kegetyksen sivuilla oli näköjään joku muu kysellyt samaa ja siellä oli joku toinen käyttäjä vastannut että myös d3d9.dll pitää ottaa pois käytöstä, täytyy kokeilla sitä seuraavaksi. Jos niillä kahdella tiedostolla pärjää, niin helppo homma.

Using Generic Mod Enabler with RBR Itse oon käyttänyt tän ohjeen mukaisesti tuota JSGME softaa. Ei tarvi kauheasti puljailla, kun hoituu yhen .exen kautta tuo VR ja 2D välillä pomppiminen. Sille kyllä lämmin suositus minulta.
 
Using Generic Mod Enabler with RBR Itse oon käyttänyt tän ohjeen mukaisesti tuota JSGME softaa. Ei tarvi kauheasti puljailla, kun hoituu yhen .exen kautta tuo VR ja 2D välillä pomppiminen. Sille kyllä lämmin suositus minulta.
En ole käyttänyt kyseistä ohjelmaa, mutta eikös se ole vain GUI joka siirtelee tiedostoja edestakas?
Ja mitenkäs käyttö RSF -modin kanssa kun kaikki pluginit on leivottu sen sisään?

Jos tietää halutun lisäosan "avain -tiedoston", joka yleensä on Plugins\.dll, niin turha niitä aputiedostoja on liikutella.
 
Tänään sain asennettua pari uutta Suomipätkää RX pluginiin ajettavaksi, mutta mites sinne saa autot lisättyä ja miksi siinä pluginissa ei mene vaihde ykköstä isommalle, vaikka peliä uudelleenkäynnistämättä Rallysimfans plugariin siirryttäessä kaikki toimii normaalisti.

edit: (ahaa, eli juuri siksi kun ei ole NGP6 auto kyseessä)
 
Viimeksi muokattu:
En ole käyttänyt kyseistä ohjelmaa, mutta eikös se ole vain GUI joka siirtelee tiedostoja edestakas?
Ja mitenkäs käyttö RSF -modin kanssa kun kaikki pluginit on leivottu sen sisään?

Jos tietää halutun lisäosan "avain -tiedoston", joka yleensä on Plugins\.dll, niin turha niitä aputiedostoja on liikutella.

Olet varsin oikeassa, että periaatteessa turhaa siirrellä aputiedostoja kyllä, mutta allekirjoittaneella kun on monia lisäplugineja käytössä 2D:lla ajeltaessa myös RSF integroitujen lisäksi, niin niiden siirtely pois ja takaisin on huomattavan helppoa kun kuitenkin tulee pompittua VR ja 2D väliä oikeasti usein. Tämä siis helpottaa elämää huomattavasti, kun suurin osa edellämainituista lisäreistä ei VR:n kanssa toimi ollenkaan. Kerran tekee tuolle JSGME:lle kansiorakenteen kuntoon, niin siihen ei tarvi enää koskea. Ja kyllä, se on vaan pelkkä GUI..
Edit. Käytän tätä kaikissa RBR asennuksissani ongelmitta.
 
Saako VR:lle parannettuja tekstuureja kuten tässä modissa:
RBR P.O.R.N. 2.0 (Graphics Mod)

Ilman VR:ää hiiren oikean tuplaklikkaus tuo valikon esiin, miten saman valikon saa VR:llä vai saako lainkaan?
 
[...]
Ilman VR:ää hiiren oikean tuplaklikkaus tuo valikon esiin, miten saman valikon saa VR:llä vai saako lainkaan?
Tarkotat varmaan sitä Pacenote -pluginin valikkoa ja siihen liittyvää enableGUI -asetusta?
Laseilla tupla klikkaukset ei toimi, mutta niiden disabloinnilla saadaan peli käynnistymään.
 
Saako VR:lle parannettuja tekstuureja kuten tässä modissa:
RBR P.O.R.N. 2.0 (Graphics Mod)

Ilman VR:ää hiiren oikean tuplaklikkaus tuo valikon esiin, miten saman valikon saa VR:llä vai saako lainkaan?
Tekstuurimodeista en osaa sanoa, en ole kokeillut. Tuohon Pacenote pluginin hommaan, niin niitä valikoita ei saa valitettavasti auki, se GUI=0 on tehty ymmärtääkseni juuri sen takia, että itse Pacenote plugin toimisi oikein myös VR:llä eli custom kartturit ja nuotit toimivat oikein, mutta kääntöpuolena on sitten juurikin tuo että valikoita ei saa auki. Ennen kuin tuo enableGUI rivi tuli tohon Pacenote pluginin .iniin, niin oli ajettava orkkiskartturilla aina.
Sen kanssa on vaan elettävä, että esim. nuotitukset joutuu tekemään näytöllä ajaen.

Tietysti work around tähän on CrewChiefin käyttäminen nuotinlukijana, josta on Race Departmentin foorumilla juttua. Siinä on vaan se ongelma, että siinä on toistaiseksi vain englannin kielisiä karttureita saatavilla. Jos intoa riittää, niin siihenhän voisi periaatteessa itse implementoida äänet ja komennot myös suomeksi. Siihen en sitten ota kantaa, että kuinka valtavasta työmäärästä siinä tapauksessa puhutaan.
 
Kiitos vastauksista :)

Ok eli se liittyy siihen Pacenote pluginiin, katselin vaan Laahasen videota skinien teosta ja siinä hän otti valikon esiin josta pyöritteli autoa, aattelin josko sellainen oli mahdollista VR-laseilla mut reply on ihan riittävä.

Ei toi texturemodaus taida onnistua ainakaan helposti, eikä jaksa uhrata tunteja/päiviä sen selvittämiseen...riittävän hyvältä näyttää näinkin, ajettavuus on tietty se no:1.
 
Viimeksi muokattu:
Rallysimfans.hu - rallysimfans.hu plugin
1618112161643.png
Vielä ehtii mukaan, tämä päivä aikaa ajaa eka ralli.
Mukana mm Krisse Sohlberg ja Teemu Suninen :cool:
 
Suomennoksesta 1.7 -versio.

NGP ja FixUp -pluginit "päivitetty" uusimpiin versioihin, 6.4.759.432 ja 4.4.39.97.

Sanojen perässä olevat : -merkit poistettu, mikäli niille ei ole ollut pakottavaa tarvetta.
Tshekin verkkoturnauksien tiedoissa olevan Taso: -tekstin : -merkkiä ei voi poistaa, koska se on "kova koodattu".
Toisaalta, joihinkin sanoihin ei saa lisättyä : -merkkiä, joten "suo siellä, vetelä täällä".

Autojen nimet poistettu "Olet avannut Subaru 2003... yms." -kohdista, jotta suomennoksesta tulisi mahdollisimman neutraali eri modien takia.

Vaihteiden välityksissä olevassa taulukossa Y-akseli tuskin on Nm ja r/min näyttää grafiikat väärin, joten poistin sen tekstin kokonaan.

Kauden yhteenvetoja (Olit toinen... yms.) siistitty.

Huutomerkit poistettu, paitsi niissä tapauksissa jossa jokin toiminto on estetty, esim. rata on lukittu.
Asiat menettävät merkityksensä, jos niitä käyttää kokoajan ja sitten oikeasti tärkeissä paikoissa niitä ei enää huomaa.

Pätkän alussa olevasta tekstistä, "Mulligatawny, valmistaudu!" loppuosa poistettu.
Nyt on vain pelkkä profiilin nimi.

Väärä suunta -teksti on vaihdettu X -merkiksi, jotta se peittäisi mahdollisimman vähän näkökenttää.

Tshekin säätilassa oleva Oletus -teksti on vaihdettu Kaamos -tekstiksi.
Omien testailujeni mukaan se tarkoittaa käytännössä radan O -merkintää eli Overcast/pilvinen.
Onhan se vähän radikaali suomennos, mutta pilvisyys -sanoja on jo ihan tarpeeksi muualla.

Loput muutokset löytyvät tuttuun tapaan manuaalista.

Unkari -pluginin (RSF) yhteensopivuus:
En tiedä, en ole kokeillut.

Tshekin suomennosta (Plugins\rbrtm_fi.ini) ei luonnollisestikkaan tarvitse.
Pacenote -pluginin suomennoksen (Plugins\Pacenote\language\finnish\*) tarve riippuu siitä käyttääkö sitä (hiiren oikea/vasen klikkaus).
Richardin (Strings\bstrings.eng) ja NGP:n (Plugins\PhysicsNG\strings.ini) suomennoksen asennus on vähän rajoilla, koska Unkari taitaa käyttää aika paljon omia tekstejä.

Try it out!

RBR_Finnish_1.7.0.21101.7z
 
Mistäs löytyisi suomenkieliset numero nuotit jotka toimisi tuon Rallysimfans kanssa? Tai enkku numeronuotit? Kun semmoiset on esim Dirt Rally 2.0 ja itselle se on luontevampi kuin adjektiivit kuten helppo tai nopea, mitkä eivät mitenkään intuitiivisesti kerro kumpi on jyrkempi, vaikka kyllä noihinkin varmasti oppisi.

Numerot on itselle helppo tajuta molempiin suuntiin, jos kasvava niin se on vaan kuinka paljon rattia käännetään ja jos aleneva, niin se on vähän kuin vaihde millä mutkan voi ajaa, eikä sitä itse ainakaan helposti sekoita etäisyyksiin jotka yleensä ovet kymmeniä ja satoja.

Tuossa esimerkiksi kohdassa 8:30 eteenpäin Rhys Millenin tyyli nuotittaa pätkä, mikä on melko looginen, vaikka ratti ei vauhdissa tietenkään ihan samanlailla eikä edes aina saamaan suuntaan käänny kuin hitaassa vauhdissa, mutta kuitenkin.

 
Rallysimfans.hu - rallysimfans.hu plugin
1618112161643.png
Vielä ehtii mukaan, tämä päivä aikaa ajaa eka ralli.
Mukana mm Krisse Sohlberg ja Teemu Suninen :cool:

Hyppäsin mukaan peliä kolmen ajetun pätkän verran olevalla kokemuksella. Kaikki nuo kisassa olleet pätkät olivat itselleni täysin uusia eli joutui oikeasti nuotista ajamaan. Nuotti ei vain aina ole pätkästä toiseen ihan yksi yhteen ja joskus toi vakiokartturin rauhallinen lukeminen kertautuu ja kurvi tulee silmille. Pari pätkää menikin kirjaimellisesti puihin ja sieltä suuret aikasakot, mutta viikoilla pätkillä jo ajamalla lähelle puolenvälin sijoituksia.

Hauskaa oli kyllä :tup:
 
Janne Laahasen nuoteissa on myös numeeriset nuotit

Mistäs löytyisi suomenkieliset numero nuotit jotka toimisi tuon Rallysimfans kanssa? Tai enkku numeronuotit? Kun semmoiset on esim Dirt Rally 2.0 ja itselle se on luontevampi kuin adjektiivit kuten helppo tai nopea, mitkä eivät mitenkään intuitiivisesti kerro kumpi on jyrkempi, vaikka kyllä noihinkin varmasti oppisi.

Numerot on itselle helppo tajuta molempiin suuntiin, jos kasvava niin se on vaan kuinka paljon rattia käännetään ja jos aleneva, niin se on vähän kuin vaihde millä mutkan voi ajaa, eikä sitä itse ainakaan helposti sekoita etäisyyksiin jotka yleensä ovet kymmeniä ja satoja.

Tuossa esimerkiksi kohdassa 8:30 eteenpäin Rhys Millenin tyyli nuotittaa pätkä, mikä on melko looginen, vaikka ratti ei vauhdissa tietenkään ihan samanlailla eikä edes aina saamaan suuntaan käänny kuin hitaassa vauhdissa, mutta kuitenkin.

 
Suninen starttaa just nyt:


Joku ku viittis vääntää peliin kunnon nuotit...pystyis ajamaan kuten Teemu kolme ekaa pätkää.
Ite treenasin vain ekaa pätkää ja muut kylmiltään, vituiks män.

Krisse starttaa noin 20:30
 
Viimeksi muokattu:
Valitettavan totta kyllä, että nuotit ovat useimmilla pätkillä aika luvattoman surkeat. Jos itsellä töiltä aikaa riittää, niin tulen jakamaan tuonne FRC sarjan Discord kanavalle seuraaviin kisoihin omat nuottini, sillä oletuksella siis, että kerkeän kaikki pätkät nuotittamaan. Tämä siis siksi, että helpottaa uusien kuskien hyppäämistä RBR:n syövereihin, kun nuotti on edes sinnepäin. Kaikilla tietysti on erilainen maku nuoteista, joten syytä tässä varmaan lienee sanomattakin selvää, että kaikille ne eivät sovi. Pyrin kuitenkin parhaani mukaan tekemään sellaiset järkevät "perusnuotit", joita ei tarvitsisi hirveästi enää kenenkään muutella.

Auton säätöjä (R5 luokan DS3:lle todnäk) saatan myös laittaa yleiseen jakoon, jos oma aika riittää julkaisukelpoisten säätöjen hieromiseen.
 
Pitänyt opetella säätämään, mutta ei ole koskaan saanut aikaiseksi.
Tietty pitäs ensin ymmärtää miten mikäkin säätö ja niiden yhdistelmät vaikuttaa ettei ihan kokeilemalla tarvitsisi opetella.
Joonas Lönn on tehnyt ihan loistavan oppaankin, vieläpä suomenkielinen:
RBR-Säätöopas.pdf
 
Itsellä ei aika riitä säätöjen tekemiseen, mutta onneksi tuolla on valmiit perussäädöt soralle, lumelle ja asfaltille.

Laahasen Suomi nuotit sain eilen asennettua ja oli kyllä mukava niiden kanssa syöttää.



Penkinkeikuttimet kun vielä tuohon asentaisi niin olisi aika jees.
 
Viimeksi muokattu:
Tuossa unkari plugissa ei vissiin näe auton maavaraa tai pyörä kulmia mistään.

Kysyy nimimerkki olenko puusilmä
 
Tuossa unkari plugissa ei vissiin näe auton maavaraa tai pyörä kulmia mistään.

Kysyy nimimerkki olenko puusilmä
Joo valitettavasti ei tällä hetkellä näe. Tähän on tulossa tulevaisuudessa päivitystä, mutta tällä hetkellä tilanne on mitä on. Tämä nyt on se suurin ongelma säätäjän näkökulmasta. Moni, mukaanlukien allekirjoittanut on päätynyt käyttämään Workerbeen tekemää RBRSetupManager softaa tähän.
 
Aiheeseen ja minun suomennos pakettiin liittyen.

Kumpikohan on parempi tai oikeampi termi (RBR:ssa käytettäväksi):

Ajokorkeus vai maavara?
Auraus vai haritus?

Jälkimmäisessä auraus, jos negatiivinen arvo tarkoittaa haritusta.

Periaatteessahan ihan sama, mutta voisi tämänkin päivittää oikeaksi.
 
Omasta mielestä ajokorkeus ja riippuen onko alunperin toe in vai out se auraus tai haritus. (omaan korvaan auraus parempi)

Tänään huomasin että on tuon suomi-sarjan toinen osakilpailu tullut linjoille ja ajattelin sen vetäistä ennen töihin lähtöä. Peliin olikin tullut päivitys ja sen asennus vei oman aikansa niin ajattelin lähteä ajamaan taas sitten ilman ennakko tutustumista. Ei kun ajamaan ja kuvakulma olikin välissä nollautunut ja sitä säätämään kellon jo juostessa. Ensimmäinen Pätkä meni kuitenkin puoleenväliin hyvin kunnes ihan hiljaisesta vauhdista auto valui ojan pohjalle ja pyöränkulmat solmuun.

Ajoin pätkän kuitenkin maaliin ja ajattelin ajaa myös 2 pätkän riisalla autolla ennemmin kuin keskeyttää ja jatkaa Super Rally säännöllä. Ratti täristää suorilla niin kovaa että Pelotti että se menee rikki ja puolessa välissä erikoiskoetta värinä pudotti hiiren pöydältä jonka seurauksena näyttö alkoi vilkkua ja ajoin maaliin epilepsiakohtausta ja pahoinvointia uhmaten :x3:

Sitten olikin jo lähdettävä töihin ja loppu ralli jää suoritettavaksi toiseen aamuun.
 
Aurauskulmia autoista säädetään ja maavara niistä löytyy myös, jos se ei kelpaa niin jousituksen korkeus kertoo oleellisen myös. Ajokorkeus voi tarkoittaa vaikka penkin korkeussäätöä.
 
Justiin eilen päivitin tuon modin, oculus kapuloista johtuva kaatuminen pitäisi olla korjattu: RBRvr v1.6 – Fix for crash with some controllers | kegetys.fi

Näppiksellä/kapuloista tapahtuva keskitys kutsuu SteamVR:n recenteriä joka Oculuksen tapauksessa menee varmaan Oculuksen softalle, joten jos se ei pelitä niin vika melko varmasti on jossain siellä.

edit: jaa niin gheeD jo tuon mainitsikin.

Ei lähtenyt VR toimimaan Reverb G2:lla. Onko tuo ylipäänsä edes mahdollista?
 
Ei lähtenyt VR toimimaan Reverb G2:lla. Onko tuo ylipäänsä edes mahdollista?

Pitäisi olla jos ylipäätään pystyt SteamVR sillä käyttämään. Edellisellä sivulla on vinkit VR käyttäjille, miten saa pelin käyntiin ja toimimaan.

Itsellä jäi tuo sarjaralli ajamatta loppuun kun en tajunnut ettei service parkkiin voi jättää pitemmälle tauolle vaan olisi pitänyt legi ajaa loppuun ja sitten.

Vedin sitten omaksi ilokseni Ouninpohjan damaget pois päältä, että pääsisin maaliin. On meinaan haastava pätkä vetää puhtaasti. About puolivälissä katotus ja loppu pätkästä muutama ojissa rymyäminen.

 
Onkos olemassa jotain kaikenkattavaa world records / stage records sivustoa missä uusimmalla NGP6 pluginilla ajettuja aikoja eri pätkiltä jotta voisi vähän tehdä vertailua missä omat ajat huitelee?
 
Jahas, meikä sijalla 76. Ei olis kärkee ku melkeen 5min kirittävää.
 
Offlinenä, rx -plugin ja Ouni erikseen ladattuna, WRC Yariksella, melkein kylmiltään, yhdellä kaadolla, oletus säädöillä, loppuaika pari sekuntia päälle 18 minuuttia.
Minuutin sais helposti ajasta pois, mutta tuskin enempää.
Kovaa on kärjen vauhti.

Aikaisemmin oli puhetta Humalamäen ajasta, joka omien muistikuvieni mukaan piti ajaa alle 2 minuutin jos halusi sijoituksille.
Fysiikat ja autot on näköjään kehittynyt sen jälkeen, koska nykyään sen rajan alle pääsee ihan perus ajolla.

@pecu_83 ja @Pirttila
Vähän vastauksessa kesti mutta omasta mielestänikin auraus kuulostaa paremmalta sanalta kuin haritus.

Ajokorkeus on vain suora käännös orkkis englannista, Ride Height, jolle ei ole sen jälkeen tehty mitään.
Sen voisi muuttaa Maavaraksi, mutta molemmat asiat vaatisivat hieman telemetriaa tueksi.

Esim. WRC Yariksen oletus Ajokorkeus/Maavara pelissä on noin 250 milliä.
Kuulostaa ihan järkevältä arvolta, jos sillä tarkoitetaan pohjan alinta kohtaa.

Pitää tietysti muistaa että Richard Burns Rallyssa asiat ei välttämättä ole tehty oikein...
 
Käytättekö rallysimfansissa vsynciä? En tiedä kuvittelenko, mutta tuntuu kun tulis turhan paljon viiivettä.

Voi olla kyllä täysin kuvitelmaakin.
 
Nyt kun Suomen (toinen!) MM Ralli lähestyy, niin on tullut pitkästä aikaa käynnistettyä RBR ja on se vaan hienoa losottaa suomipätkiä meneen! Niitäkin on tullut edellisessä päivityksessä näköjään muutama lisää :tup: :kippis:.

Mitkä kaikki RBR pätkät muuten ovat oikeita mallinnettua MM pätkiä ja mitkä muuten vaan oikeita pätkiä (muista kuin MM Rallista tuttuja ek:ta)?

Noista mielikuvituspätkistä en niin perusta.
 
Tulipas haastavat pätkät uudessa päivityksessä noi Hassi ja Mattila sekä Makkola täytyy oikein yrittää että Wrc pirssi pysyy tiellä HIENOA
 
Tulipas haastavat pätkät uudessa päivityksessä noi Hassi ja Mattila sekä Makkola täytyy oikein yrittää että Wrc pirssi pysyy tiellä HIENOA
On tämä vaan mahtava peli ajonälkään, modauksen ja omistautumisen voima näkyy todenteolla, kun mietitään base pelin ikää, ei voi kuin hattua nostaa.
 
On joo,kyllä tää vaan on rallipelien kuningas vaikka wrc10 ja dirtti on hyviä kanssa,niin kyllä tää vaan vetää pisimmän korren tuntumassa ja ajettavuudessa.Ja tuolle rallysimfanssin porukalle suuri kiitos että tekevät tätä.
 
Mistähän lähtisi vikaa etsimään, kun rallysimfansin installerilla asennettuna lagaa menuissa ja ajossa aivan pelikelvottomaksi eikä kontrolleja pääse muuttamaan? Vauhtimurojen klinikkaa ja googlea on tutkailtu ilman apua. Kokeiltuna on mm. täys uudelleenasennus ja adaptiveFFB:n poistaminen käytöstä.
Koneessa Win10, Ryzen5 1600x, rx580, 32gb muistia ja peli HDD:llä. Thinkpad x230:lla peli pyörii kyllä ihan ongelmitta.
 
Mistähän lähtisi vikaa etsimään, kun rallysimfansin installerilla asennettuna lagaa menuissa ja ajossa aivan pelikelvottomaksi eikä kontrolleja pääse muuttamaan? Vauhtimurojen klinikkaa ja googlea on tutkailtu ilman apua. Kokeiltuna on mm. täys uudelleenasennus ja adaptiveFFB:n poistaminen käytöstä.
Koneessa Win10, Ryzen5 1600x, rx580, 32gb muistia ja peli HDD:llä. Thinkpad x230:lla peli pyörii kyllä ihan ongelmitta.
Onko HDD:llä muita pelejä jotka toimii ongelmitta? 32gb muisteissa ei ole vikaa, gpu+cpu kellot on vakiot?

Tieten voi kokeilla vielä sitäkin että kun pääsee peliin niin kaikki usb laitteet irti paitsi näppäimistö ja pelaa sillä (lagaako edelleen?).
 
Viimeksi muokattu:
Samalta levyltä pyörii steamin pelit ongelmitta. Kokeilin asentaa toisellekin hdd:lle, ei minkäänlaista muutosta. RichardBurnsRally_SSE.exe ja rsf_launcher kokeiltuna WinXPsp3 ja win7 -yhteensopivuustiloissa, NGP_Switcherillä kokeiltu NGP6, NGP5 ja original physics. Pelkällä näppäimistöllä lagaa samaan tapaan kuin hiiren kanssa.

Redditistä löytyi yksi kohtalotoveri samalla näyttiksellä ja 2500x-prossulla, sielläkään ei ratkaisua ollut löytynyt. Omassa käytössä en koneessa ole rautaongelmia havainnut, liekkö joku ohjelma sitten taustalla häiritsemässä. Kovin suurta intoa tuon selvittelyyn ei kyllä ole, kerran tuo läppärillä kuitenkin pyörii.
 
Saas nähdä tuleeko tähän noita rally1 autoja ja miten ne on toteutettu ja niin pois päin.Vähän odottelen että tulis vaikka noita uusia autoja lähinnä Wrc autoja ja rally 2 autoja on tullut niukasti liekö noi vähän liian lähellä R5 ettei ole laitettu ja Wrc autot ei ole liiemmin muuttuneet viime vuosina.Toivottavasti jossain vaiheessa sais rally1 peliin.
 
Saas nähdä tuleeko tähän noita rally1 autoja ja miten ne on toteutettu ja niin pois päin.Vähän odottelen että tulis vaikka noita uusia autoja lähinnä Wrc autoja ja rally 2 autoja on tullut niukasti liekö noi vähän liian lähellä R5 ettei ole laitettu ja Wrc autot ei ole liiemmin muuttuneet viime vuosina.Toivottavasti jossain vaiheessa sais rally1 peliin.
Ei kai Rally1 -autojen mallintamisessa RBR:hen muuten mitään ihmeellistä ole verrattuna aikaisempiin kuin se hybridi järjestelmä ja sen toiminta. Autojen runkoja (modeleja) voi niihinkin tehdä, mutta jos jonkunlaista "boostia" pitää fysiikoissa simuloida, niin sitä en tiedä onko se edes mahdollista toteuttaa. Jos taas sähköllä ajellaan vain siirtymät, niin veikkaisin että uusia autoja julkaistaan hyvinkin pian. Kunhan nyt edes tallit julkaisisivat omat autonsa, että niitä pääsisi kopioimaan.

En oo kauheasti vielä kerinnyt perehtymään uusiin Rally1 -sääntöihin, mutta vajaan viikon päästä Monte Carlossa ollaan viisaampia.

Uusista autoista vielä sen verran, että niiden tekijöitä ei tietääkseni kovin montaa henkilöä ole ja elämässä/RBR:ssä on muutakin. Tämän takia on keskitytty julkaisemaan vain eniten ajettuja autoja ja yksi per luokka.

Esim. viime kausien WRC:eet oli periaatteessa samanlaisia, joten ihan turha käyttää aikaa niiden eri sävyihin. Ja jos jotain autoa ajelee vain muutama ihminen maailmassa, niin hukkaan heitettyä aikaa senkin tekeminen on.

Toisaalta, joihinkin autoihin ei välttämättä löydy (hyvälaatuista) modelia ja/tai tarpeeksi tietoa.
 
Just tota hybridi järjestelmää tarkoitin että onko edes mahdollista tehdä tota lisäboostia ja kerätä energiaa talteen odotellaan.Uudet autothan julkaistiin lauantaina perinteisessä tilaisuudessa ainut vähän enemmän muuttunut oli Ford puma Sini violetti väritys muut aika saman värisävyisiä kuin ennen.
 
Saas nähdä tuleeko tähän noita rally1 autoja ja miten ne on toteutettu ja niin pois päin.Vähän odottelen että tulis vaikka noita uusia autoja lähinnä Wrc autoja ja rally 2 autoja on tullut niukasti liekö noi vähän liian lähellä R5 ettei ole laitettu ja Wrc autot ei ole liiemmin muuttuneet viime vuosina.Toivottavasti jossain vaiheessa sais rally1 peliin.

Rally2 ja R5 on käytännössä samoja laitteita.
Jansku tuossa jo mainitsikin nuo ongelmat näiden uusien autojen julkaisemiseen. Noita oikeasti hyvien modelien tekijöitä on erittäin vähän ja fysiikoiden tekijöitä on yksi. Ei nyt ihan ole realistista edes odottaa Rally1 autojen julkaisuja lähiviikkoina.
 
Ei tää nyt poijjaat jumankauta voi olla totta, että taas on RBR asentumassa! Varmaan kymmenes kerta pelin julkaisun jälkeen. Tämä peli se vaan jaksaa yllättää uudestaan ja uudestaan. Tällä kerralla liikkeelle panevana voimana uusien VR-lasien hommaaminen (Quest 2) ja niiden myötä erehdyin kyselemään että mikähän olisi hyvä rallisimu VR-käyttöön, niin tässä sitä taas ollaan. :D

Luvassa tyhmiä kysymyksiä asennuksesta ja pelin toiminnasta, yrittäkää kestää. Ei ole tarkoitus suunnata nettipeleihin, mutta mistäs sitä koskaan tietää.

1643318314207.png


Edit.
Oho, sehän tuli nopeasti. 100Mbps-yhteydellä "Full install" ja 30min päästä asennuskansiossa 101GB. Lähti norminäytöllä myös tulille kertalaakista. Pitää viikonloppuna pultata ratti pöytään ja yrittää saada asetuksia sen verran kohdalleen, että pääsisi testaamaan VR-lasien kanssa.

Joku "suositeltavat asetukset" -listaus olisi kyllä hyvä, niin ei tarvitsisi kahlata läpi ihan niin mahdotonta määrää foorumipostauksia ja kaikenkarvaisia manuaaleja. Ensivaikutelma RSF:n paketista on joka tapauksessa hyvä ja sen kautta saa suoraan kaikki olennaiset palikat kohdalleen kertalaakista. Ihan erilainen fiilis jäi tässä vaiheessa kuin RSRBR-sekasotkusta muutama vuosi sitten.
 
Viimeksi muokattu:
Sain tämän asennettua ja nopeasti jotain testattuakin VR-lasien kanssa mutta aika kankeaa on omalla setupilla kun ei pysty valikoissa liikkumaan muuta kuin näppiksellä. Saakos VR resettia bindattua jotenkin rattiin? Nyt piti näppäimistöltä "ajella" kuvakulma auton sisälle jostain kaukaa.
Nopealla kokeilulla tässä on kyllä autoissa massan tuntua enemmän kuin Dirt rallyssa, mutta vähän liikaa tuntuu vaativan säätämistä että pääsee ajamaan. FFB säätöjä en ehtinyt vielä laittaa kohdilleen (jos niitä voi jostain säätää?) mutta auton ollessa paikallaan tämä oli ensimmäinen peli missä renkaiden kääntäminen tuntui varsin aidolta! Tosin ulkopuolen kuvakulmassa ei näkynyt renkaita ollenkaan :D
 

Statistiikka

Viestiketjuista
262 372
Viestejä
4 548 786
Jäsenet
74 978
Uusin jäsen
Omi77

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom