Menköön tänne retropeliosastolle, kun tällä ohjaimella pelaan lähinnä retrokonsolipelejä.
Minulla on ollut jo pitkään Samsung Galaxy Tab S8+ 12.4" joka on iästään huolimatta mainio laite ja pyörittää konsoliemulaattoreita yllättävänkin hyvin. Akku kestää mainiosti, ruutu on riittävän iso, ja kaiuttimetkin on yllättävän hyvät. Tähän päälle Daijisho, joka on mainio frontend ja launcheri konsoliemulaattoripeleille, niin ainoaksi puutteeksi on jäänyt ohjain. On toki valikoimaa langattomissa ja langallisissa ohjaimissa vaikka kuinka paljon, mutta olin jäänyt kaipaamaan tabletin kylkiin kiinnittyvää ohjainta, joita kunnollisia ei tuon tabletin kokoluokassa ollut tullut vastaan. No, yksi Kiinan mikälie tuli ostettua halvalla, mutta se nyt oli halpa myös laadultaan...
Viime viikolla törmäsin sattumalta Razerin uunituoreeseen
ohjaimeen joista tämä suurin versio eli XL tuli tilattua samantien. Jossa hyvää on kokeilun perusteella kaikki mitä siihen on saatu ympättyä. Venyy jopa 13" tabletin ympärille, löytyy TMR-potikat, mikrokytkimet, mainio Razerin launcheri, USB-C läpivienti, useampi sovitinkumityyny, jämäkkä fiilis, Xinput tuki, force feedback yms yms.
Ainoa huono puoli oli hinta. Minun kevyesti kallein peliohjain koskaan, 230€