Resident Evil 3 Remake (PS4/XB1/PC)

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 396
Resident Evil 3 Remake Won't Have Alternate Endings - PlayStation Universe

Those of you who played the original game may recall that players were able to make various choices throughout the game, which resulted in new sequences depending on what decisions you made. This also affected the ending, resulting in one of two outcomes for Jill Valentine when she escaped the city, as well as the fate of a certain villain (fans will know what I’m on about).

However, it seems that Capcom is going for a single narrative this time around, Fabinao confirmed to OPM UK. Whether this means the Live Selection choices that pop up on screen (such as the option of fighting Nemesis or running away when you first encounter him) will return or not isn’t made clear.

Resident Evil 3 Remake Does Away With Alternate Endings
Here’s the full snippet:

Fans will also remember Resident Evil 3 broke the mould by offering choices that would affect immediate routes through the game at key moments throughout the story, leading to different endings. So will the remake return with a mix of endings? “No,” confirms Fabiano.

Still, it’s not all bad news. We know that Resident Evil 3 remake will feature numerous additional content over the original 1999 title, including characters such as Brad Vickers and Dario Rosso. Jill and Carlos have been redesigned too, so check them out here.
Elikkä ei vaihtoehtoisia lopetuksia, en nytten muista alkuperäisestä vaihtoehtoisia mutta olisko ollut että selviääkö joku hahmo elossa ykkösen tapaan(?)
 

BOT

Liittynyt
14.11.2016
Viestejä
2 404
Tein tos ihan piruuttaan hidastetun version tosta trailerista, missä näkee vähän paremmin noita kohtauksia, oli meinaan aika vauhdikkaasti leikattu normaalisti :D

Youtubessa pystyy hidastamaan videon nopeutta suoraan toistonäkymästä.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 466
Jotenkin koko ajan katsellut, että tämä tulee maaliskuussa. Huhtikuussapa vasta.

...noh, ehkä tällä kertaa voisi varautua ottamalla tänään esiin GameCuben RE3-käännös, niin voi tällä kerralla tuoreesta muistista sitten vertailla miten asiat ovat muuttuneet remakeen ja mikä on kenties tehty paremmin/huonommin. Voisi samalla kerrankin yrittää oppia alkuperäisen väistöliikkeen ja piestä Nemesistä, kun tähän asti olen pelannut läpi aina nuo vapaaehtoiset tappelut vältellen.
 
Liittynyt
26.08.2017
Viestejä
1 273
Jotenkin koko ajan katsellut, että tämä tulee maaliskuussa. Huhtikuussapa vasta.

...noh, ehkä tällä kertaa voisi varautua ottamalla tänään esiin GameCuben RE3-käännös, niin voi tällä kerralla tuoreesta muistista sitten vertailla miten asiat ovat muuttuneet remakeen ja mikä on kenties tehty paremmin/huonommin. Voisi samalla kerrankin yrittää oppia alkuperäisen väistöliikkeen ja piestä Nemesistä, kun tähän asti olen pelannut läpi aina nuo vapaaehtoiset tappelut vältellen.
Nemesis on helppo kun tietää mitä tehdä.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 466
RE3SHDP

AI-tekoälyllä upskaalattuja taustoja ja muita visuaalisia parannuksia.
Yleensä en ole tämmöisten päälle, mutta pakkoa sanoa, että yllättävän komea.

Tästä huolimatta taidan pelata ihan tuolla aidolla raudalla, ettei Gamecube pelkästään keräisi pölyä televisiotasossa. Ehkä jos sattuu huvittamaan, voi sitten jälkikäteen katsella tuota ja Resident Evil Classic REbirthiä PC:llä, kun ei ole DS-versiota tuota orignaali ressastakaan enää hyllyssä.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 396
Mietin vain että miksi ei esim SquareEnix käyttänyt FF8 remasteroinissa tuota AI kikkaa taustoihin vaan pelkät polygon hahmot.
Luulisi että square olisi pienellä rahatukulla saanut luvan käyttöön.

Capcomi sitten taas olisi voinut tuoda vanhat ressat samalla tavalla vaikka season passin kylkiäiseksi näihin remake peleihin.

Resident Evil 2 oli siitä outo nykyajan AAA peli ettei tullut yhtää maksullista DLC siihen vaikka olisi mielellään toivonut että olisi ollut esim Marvinin tarina pelattavissa jne.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
162
Resident Evilin virallisella Facebook-sivulla sanottiin että RE3 Remaken demo on tulossa vielä tässä lähiaikoina. Eli pääsee ennakkoon jo koettaa vähän.


Edit: Ja Twitterissä myös


Ei taida nykyään enää monia pelejä päästä demona pelaamaan, joten tästä iso plussa. Pääsee myös pelisarjaa tuntemattomat kokeilemaan ilman steam refund- rumbaa.

Itsellenihän kakkosen remakesta muodostui kovin peli miesmuistiin, joka tuli hinkattua läpikotaisin. Enkä ole edes mikään originaali RE veteraani, vaan olen vasta viimeisen viiden vuoden sisään tutustunut sarjaan.

Kolmostakaan en ole alkuperäisenä pelannut, niin eihän tässä malta enää odottaa julkaisupäivää. Trailerit yms. toki katsomatta, ettei turhaan spoilaannu. :tup:
 

S3p

Liittynyt
25.10.2019
Viestejä
398
Tässä oikeestaan paras gameplay pätkä tähän saakka missä ei oo mitää rasittavaa kommentointia taustalla
 

DjSunki

S Y N T H W A V E
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 156
Jaahas olisi kaiketi aika pelata kakkosen remake ensimmäistä kertaa läpi, nyt kun alkaa tämän julkaisu lähestyä. Saisi molemmat sitten pelata peräjälkeen :thumbsup:

Vaikuttaa todella hyvältä.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 099
Hyvin pieni paljastava lisätieto pelistä, mutta ehkä joku tykkää yllättyä näistä yksityiskohdista, niin laitetaan spoileriin:
Ilmeisesti Nemesiksellä on pääsy tallennushuoneisiin. :eek: Olihan se huvittavaa, kun Mr X ei päässyt noihin huoneisiin, vaikka ovi oli aivan selällään auki, mutta Nemesis on kaikin tavoin uhkaavampi vastustaja muutenkin, joten saa nähdä tuleeko tuosta hiukkasen liian hektistä. Toivottavasti tarjotaan hengähdystaukoja jossain muodossa.

Edit: Spoilerin yksityiskohta olikin bullshittiä.

Peli näyttää kaikin puolin loistavalta, mitä tähän mennessä olen nähnyt.
 
Viimeksi muokattu:

P c L A Y E R

Team Ryzen
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
4 560
Hieman mietityttää että kuinka rasittavaksi tuo Nemesis käy. Jospa se ois tehty hyvin tyyliin Alien Isolationin alien, sekin jahtasi koko ajan mutta ei käynyt ärsyttämään.
No AI:n vanilla ailien nimenomaan kävi ärsyttämään ihan hemmetisti vaikeammilla vaikeustasolla. Se pyöri tietyissä kohdissa koko ajan pelaajan lähellä, vaikka kuinka kykit piilossa. Modilla sen sai toki oikeasti liikkumaan randomisti. Toivottavasti RE3:n remake ei ainakaan siitä AI:n modaamattomasta alienista ota mallia.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 099
Saisivat ainakin keksiä jonkin ratkaisun/selityksen, jos Nemesis ei pääse safe roomiin sisälle. Ihan imbesilliä vuonna 2020, että on jokin näkymätön seinä, jonka läpi se ei pääse seuraamaan tämän luokan peleissä. Nemesishän pääsee tiiliseinänkin läpi, kuten videoissa nähdään.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 396
Saisivat ainakin keksiä jonkin ratkaisun/selityksen, jos Nemesis ei pääse safe roomiin sisälle. Ihan imbesilliä vuonna 2020, että on jokin näkymätön seinä, jonka läpi se ei pääse seuraamaan tämän luokan peleissä. Nemesishän pääsee tiiliseinänkin läpi, kuten videoissa nähdään.
Tulihan mr.x myös seinien läpi ;)

Mutta saisivat oikeasti laittaa noi sitten vaikeusasteiden taakse, vaikeamalla sitten oikeasti seuraakin sinua joka paikkaan.
Joku sanoi ressa 2 ketjussa aikanaan hyvin Mr.x:stä se oli alkuun ahdistava ja pelottava mutta pidemän päälle, se kävi vain vituttaa.

Toki tässä kohdassa olin pelanut jo useasti clairella ja leonilla läpi.
 

BOT

Liittynyt
14.11.2016
Viestejä
2 404
Olisiko paras antaa pelaajan itse säätää vaikeustasoa mieleisekseen? Muistaako/tietääkö täällä kukaan System Shock ensimmäisen vaikeustasosäätimet? Jos haluaa että tallentaminen on vaikeaa niin voisi tehdä siitä vaikeaa ja jos haluaa paljon vihulaisia ammuttavaksi niin sekin käy. Minä ainakin suunnittelisin pelin tällälailla, eli voisi säädin ratkaista sen pääseekö Nemesis tallennushuoneisiin vaiko ei. Kaikista tärkeintä olisi tehdä ratkottavista vaikeampia, kun nehän eivät vissiin muutu kakkosen uusinnossa mihinkään jos säätää vaikeustasoa vai onko näin? Hyvin helppoja ovat kaikkiaan ja miksei vaikka saisi ajan juoksemaan ratkottaessa jos haluaa, niin joutuisi ampumaan tai eksyttämään ensin mörmyt ja sitten mahdollisimman nopeasti ratkaisemaan ennen kuin tulee lisää. Se on hassua miten helppoa tällaisia muutoksia on tehdä ja miten paljon ne parantavat peliä, kun taas moni työläs asia ei välttämättä ole kovinkaan olennainen lopulta kokonaisuudessa.

 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 396
Olisiko paras antaa pelaajan itse säätää vaikeustasoa mieleisekseen? Muistaako/tietääkö täällä kukaan System Shock ensimmäisen vaikeustasosäätimet? Jos haluaa että tallentaminen on vaikeaa niin voisi tehdä siitä vaikeaa ja jos haluaa paljon vihulaisia ammuttavaksi niin sekin käy. Minä ainakin suunnittelisin pelin tällälailla, eli voisi säädin ratkaista sen pääseekö Nemesis tallennushuoneisiin vaiko ei. Kaikista tärkeintä olisi tehdä ratkottavista vaikeampia, kun nehän eivät vissiin muutu kakkosen uusinnossa mihinkään jos säätää vaikeustasoa vai onko näin? Hyvin helppoja ovat kaikkiaan ja miksei vaikka saisi ajan juoksemaan ratkottaessa jos haluaa, niin joutuisi ampumaan tai eksyttämään ensin mörmyt ja sitten mahdollisimman nopeasti ratkaisemaan ennen kuin tulee lisää. Se on hassua miten helppoa tällaisia muutoksia on tehdä ja miten paljon ne parantavat peliä, kun taas moni työläs asia ei välttämättä ole kovinkaan olennainen lopulta kokonaisuudessa.
Jos ei laske ammuksia ja tähtäin avustusta, vihollisten kestoa niin kakkosessa vaikein vaikeusaste vaikuttaa vain että savettamalla joutuu käyttää ing ribboneita.
Helpolla ja keskivaikealla ei ole tuota.

Olen siinä samaa mieltä että noi voisi tehdä vaikeusasteiden taakse:
Helpomalla vastustajan(Mr.x/Nemesiksen) voi tiputtaa kanveisiin ja saada panoksia kuten alkuperäisissä ja seuraavan kerran ilmestyy kun tarina näin tekee.
Vaikeamalla sitten sama juttu kuin ressa 2 remakessa tehty että se notkuu hetken ja lähtee tutkimaan paikkoja.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 466
Jos ei laske ammuksia ja tähtäin avustusta, vihollisten kestoa niin kakkosessa vaikein vaikeusaste vaikuttaa vain että savettamalla joutuu käyttää ing ribboneita.
Helpolla ja keskivaikealla ei ole tuota.
RE2 remake käyttää muokautuvaa vaikeustasoa (adaptive difficulty).

Hardcore vaikeustaso kytkee tuon pois, ja pitää sen aina vaikeimmalla. Lisäksi muunmuassa Mr.X kävelee huomattavasti nopeammin perässä kuin standardissa, jossa häntä pääsee pakoon kävelemällä. Vaikuttaa myös mm. puukkojen kulumiseen, osaan puzzleista ja muuhun.

Lähteet:





...en muista mistä tuon "adaptive difficulty" kytkeytyy pois hardcorella kuulin, muistaakseni joku Ink Ribbon -kanavan video.
 
Liittynyt
26.08.2017
Viestejä
1 273
Toivoisin kyllä että jättävät pois tuon adaptive difficultyn aka rankin RE3:sta. Raivostuttavaa kakkosessa kun zombit imee luoteja kuin sieni.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 396
RE2 remake käyttää muokautuvaa vaikeustasoa (adaptive difficulty).

Hardcore vaikeustaso kytkee tuon pois, ja pitää sen aina vaikeimmalla. Lisäksi muunmuassa Mr.X kävelee huomattavasti nopeammin perässä kuin standardissa, jossa häntä pääsee pakoon kävelemällä. Vaikuttaa myös mm. puukkojen kulumiseen, osaan puzzleista ja muuhun.

Lähteet:


...en muista mistä tuon "adaptive difficulty" kytkeytyy pois hardcorella kuulin, muistaakseni joku Ink Ribbon -kanavan video.
Puhuinkin omasta kokemuksesta lähinnä mutta noin suurinpiirtein suurimmat muutokset jotka havaitsin.
Toisin sen myönnän etten koskaan laskenut mr.x juoksu nopeutta tässä vaan juoksin aina karkuun ja katsoin kartasta etten vahingossa pussita itseäni.

Toivoisin kyllä että jättävät pois tuon adaptive difficultyn aka rankin RE3:sta. Raivostuttavaa kakkosessa kun zombit imee luoteja kuin sieni.
Olen samaa mieltä ja kun alkukohtauksessa Leon pudottaa zombien yhdellä headshotilla(kun pelastaa Clairen)

Itse pelissähän pystyi tekee siten että ampui pari laukausta polveen ja zombie kaatui, sitten pari luotia selkärankan ja pään välille(n.s niskalaukaus) niin loppui eläminen kun taas suoria headshotteja sai ampua enemmän.

Kaveri pelasi PS4:llä ja sitten tuskastui kun kaikki panokset meni pelkiin zombeihin niin tuolla kikalla helpottui.

Edit: En muista muuttuko HC:llä tuo mutta sillä vaikeusasteella käytin vain polvi kikkaa tai kiersin ohi.
 

Rane

Coordinator @ Diablo 4 clan "iotech"
Tukijäsen
Liittynyt
01.11.2016
Viestejä
2 893
Liittynyt
26.08.2017
Viestejä
1 273
Demo pelattu läpi PC:llä, ja voi veljet, oli kerta kaikkiaan upea kokemus. Itse peli tulee olemaan todella upea videopeli, ihan sanattomaksi veti jo tää demo. Wau.

Kakkosen Remakesta on selvästi otettu oppia, kaikki tuntuu vain paljon paremmalta ja suuremmalta. Mukana oli myös positiivisia yllätyksiä alkuperäisestä. Väistömekaniikka tosin vaatii opettelua jotta sen kanssa oppii elämään. Ja dialogi on aivan eri planeetalla ku kakkosessa, huomattavasti paljon paremmin kirjoitettua ja luontaista.
Aikaisemmin kun katsoin ei demoa Steamiin vielä ollut tullut (?), niin latasin jo PS4 version. Nyt kuitenkin löytyi niin mielumminhan sen tuolla pelaa.
 

Rane

Coordinator @ Diablo 4 clan "iotech"
Tukijäsen
Liittynyt
01.11.2016
Viestejä
2 893
Pari kertaa demo läpi ja oikein hyvältä vaikutti! UWQHD:lla pyöri täysillä 100 fps pintaan. Eiköhän tämä tule hommattua.

Ainoa häiritsevä tekijä oli, että zombit saa aina purtua jos pääsee iholle rämpytyksestä huolimatta.
 

Pingviini

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
2 106
Mä en tiiä et oliko se toiminto jotenki sit rikki vai mitä ihmettä, ku koitin rämpytellä irti ni ei onnistunu ikinä. Pitää viel testailla ja ''harjoitella'' :comp:
En tiedä olenko ihan hakoteillä, mutta eikös se pointti ole siinä, että se vaan vähentää sitä purennan kestoa, eli pienentää damagea? Pelkällä rämpytyksellä ei saa sitä tulevaa osumaa kokonaan vältettyä.

Demon pelasin eilen illalla kertaalleen läpi ja hyvältähän se maistui. Jos pidit Remake 2:sta, niin tämäkin uppoaa varmasti. Ostoon menee :tup:
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 466
Hmmh, demon perusteella jään ehkä odottelemaan miltä julkaisu näyttää, ja sen perusteella sitten ostan kun ostan. RE2:stahan on saanut jo alle 15€, joten hinta tippuu vuodessa melkoisesti.

...ei nimittäin ihan vakuuttanut tuo spödermän-Nemesis, kun en yleisesti näistä stalkkaavista puolikuolemattomista hirviöistä erityisemmin pidä, ja tässä se kuitenkin on pitkälti pelin pointti. Noin muuten vaikutti oikein hyvältä. Hankala päätös, mutta ehkä jaksan ainakin hetken tuumia onko peli minua varten vai ei.

Rämpytys-A ei tosiaan voi olla zombista irti pääseminen, optionseissahan oli erikseen vaihto rämpytyksestä holdiksi, jotta ei tartte sormiaan kiusata.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 722
Mites tuon demon pystyy lopettamaan kun itsellä siinä pause screenissä on vain se options ja return? Ja siellä options valikossa ei ole mitään "quit game"
Hyvin kyllä näytti pyörivän allekirjoituksen koneella 1440p 70-110fps, kaikki asetukset maks paitsi se volumetric fog
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 466
Siin tosin on vähän se et jos tässä ei olis jotain tommosta erikoisempaa tapausta pitämässä jännitystä yllä, ni peli kävis aika tylsäks, jos pelkkiä perusörkkejä pitäis tappaa.
Ehkä näin, tosin Re 0-2 pärjäsivät mielestäni varsin hyvin ilman kuolemattomia vihollisia, eikä Mr.X ehkä olisi ollut tarpeen remakessakaan molemmissa skenaarioissa.

Alkuperäisestä RE3:stakin pidän eniten silloin, kun Nemesis ei pompi naamalle. Tosin jos tässä remakessa voi samalla tavalla tapella Nemesistä vastaan, saada päihittämisestä jotain pieniä palkintoja ja päästä Nemesiksestä eroon siksi aikaa että voi rauhassa ympäristöä tutkia, niin ehkä se ei ole suuri murhe. Demossahan se ei onnistu. Katsotaan. Vähän makustelin vielä asiaa illasta ja aamusta, jos parin viikon päästä on sopivasti pelibacklogissa tilaa niin kai tämä tulee osteltua sillä noin ~43€ mikä on isthereanydeal.comin listaama alin hinta.

Hienoin asia demossa: Donitsimestassa soi radiosta Resident Evil 2:n originaali lopputekstien musiikki, jonka puutosta kritisoin remakessa. Kesti hetken hiffata, miksi kuulostaa niin kovin tutulta. :)
 
Viimeksi muokattu:

P c L A Y E R

Team Ryzen
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
4 560
Mites tuon demon pystyy lopettamaan kun itsellä siinä pause screenissä on vain se options ja return? Ja siellä options valikossa ei ole mitään "quit game"
Hyvin kyllä näytti pyörivän allekirjoituksen koneella 1440p 70-110fps, kaikki asetukset maks paitsi se volumetric fog
Joo samaa ihmettlin itsekkin eilen. Tainnu vaan jäädä demobuildista quit nappi puuttumaan.
 
Liittynyt
26.08.2017
Viestejä
1 273
Normaalisti demon voi lopettaa vain pelaamalla sen läpi. Muuten vain raa'asti alt+f4/taskmanilla kiinni.
 
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
246
Jotenkin hailakan näköinen paletti, ihan niin kuin musta ei olisi ihan mustaa. Onko tämä pelille ominainen "tyylikeino" vai onko mulla joku asetus vain pielessä?
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 466
Jotenkin hailakan näköinen paletti, ihan niin kuin musta ei olisi ihan mustaa. Onko tämä pelille ominainen "tyylikeino" vai onko mulla joku asetus vain pielessä?
Täysin samaa oli Resident Evil 2 remakessa. En muista demon osalta kun ei tullut huomioitua, mutta ainaki Re2 Remaken asetuksissa on "Color space", ja jos vaihtaa sRGB -> Rec. 709 niin korjasi ainakin minulla tuon harmausongelman, tosin samalla paikoista tuli jonkin verran pimeämpiä. Osalla vissiin auttanut myös HDR-asetuksen räplääminen.
 

P c L A Y E R

Team Ryzen
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
4 560
Tossa kirkkausongelmassa perus puucee näyttö ei oikein osaa sitä laittaa nätiks, mut ku kokeilin Steam Linkin kautta 4K töllöstä missä on HDR:ää ynnä muuta kontrastin parannusta, ni siinä se näytti lähes täydelliseltä. Toi Rec.709 tosiaan auttaa, mut se vetää tosi pimeäks pelin, et sit joutuu rukaa taas lisää. Ehkä tähänkin ongelmaan ois joku softa saatavilla millä sais helpommin onnistumaan. ReShaderilla ainaki saa ton ongelman pois + säädeltyä palettia sopivammaks + poistettua Haze-efektiä.
Eikös re2 remakeen ollu joku "modi" millä sai tummemmat mustat ja muutenkin paremmat värit... Jospa tähänkin tulee jossain vaiheessa.
 
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
246
Juu. Itekkin pelailen nykyään pääosin olohuoneen plasma-tv:llä, koska nuppi ei kestä ips lcd:n huonoa kontrastia ja mustan tasoa. Sillä kysyinkin, kun näyttää vähän kehnolta tuo kontrasti plasmallakin.
 
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
246
7 vuotta vanha on tuo oma. Toki noista puuttuu uusimmat bling blingit, mutta ei se poista sitä faktaa, että mustan taso on liki oledin luokkaa ja natiivikontrasti about 20000:1. Toki plasmalla on omat puutteensa, mutta peli/leffakäytössä silti aika lyömätön lcd vehkeisiin verrattuna. Mutta jääkööt offtopic osaltani tähän.
 
Liittynyt
30.06.2017
Viestejä
338
Ikävästi on gorea laimennettu ressu kakkosesta, mikähän aivopieru tuon päätöksen takana on?
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 466
Ikävästi on gorea laimennettu ressu kakkosesta, mikähän aivopieru tuon päätöksen takana on?
Joko demossa on jätetty pois, tai sitten voi olla tekniset syyt - RE2 remake on aika hyvin sidottu huoneisiin, eikä näe kovin pitkäll, eikä juuri missään ole kuin kourallinen vihollisia, yleensä max 5. Tässä "huoneet" eli nuo alueet ovat vähän isompia, on efektejä, katuvalaistuksia, autonromuja ja zombeja paljon enemmän ympärillä. Ehkä moottori ei yksinkertaisesti kestä niin paljoa asioita, ja irtojalat ym. on ollut se kohta karsia jolla on vähiten vaikutusta itse peliin.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 396
Joko demossa on jätetty pois, tai sitten voi olla tekniset syyt - RE2 remake on aika hyvin sidottu huoneisiin, eikä näe kovin pitkäll, eikä juuri missään ole kuin kourallinen vihollisia, yleensä max 5. Tässä "huoneet" eli nuo alueet ovat vähän isompia, on efektejä, katuvalaistuksia, autonromuja ja zombeja paljon enemmän ympärillä. Ehkä moottori ei yksinkertaisesti kestä niin paljoa asioita, ja irtojalat ym. on ollut se kohta karsia jolla on vähiten vaikutusta itse peliin.
Engineä mäkin veikkaisin koska ressa 7 suunnitteltu alunperin ja toki myös se että konsoleilla pyritty 60fps.

Mutta gorella tarkoitettaan tässä sitä että kuinka pelaaja kuolee ja zombiet repii lihanpaloja vai?
Tämähän ei kai pitäisi olla sen raskaampi PC:llä kuin kakkosen remake?

Edit: Pahalta kyllä oli katsoa sitä ressa 2:ssa kun sillä yhdellä zombielta se leuka tippui :dead:
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 396
Sitä pikemminkin että zombeilta jäis niitä irtonaisia jalkoja ja käsiä pitkin karttaa, ja että niiden ragdoll toimis edelleen senkin jälkeen ku ne on kuolleita. Nyt ne on ku kiviä maassa ku ne kuolee, kakkosessa ne heilu ku ammuit ja huidoit niitä viel puukolla. Samoin zombeja ei saa tässä ilmeisesti haulikolla katki keskeltä tosin ku kakkosessa. Ja ei, tää ei oo sen raskaampi, mut ne on joutunu konsoleille tätä entisestään rajoittamaan ku on isompi kenttä jne, ja ne on tietty sit samat rajoitukset laittanu tähän PC versioon. Mut oon 100% varma että nää saa rukattua jokupäivä pois ja palautettua sen normaalin goren PC:lle.
Hei, ne ottaa kirjamellisesti tämän "remaken" vs orginaali :rofl2:
(eihän orginaalissa saanut kuin pään pois, sitä meinasin)

Joo paska juttu oli mutta uskoisin että kuitenkin pään saa hienosti ammuttua haulikolla sentäs?

Edit: Nytten tuli oikosulku mutta jäikö ressa 2 zombiet kuoleina makaamaan ja irto raa'at levälleen vaikka etenit pelissä... Nytten pätkii muisti mutta muistaakseni ei jos etenit pelissä eteenpäin.
Edit2: Jos oikeasti pelimoottori rajoitukset ollut kyseessä niin noidan arvojen muuttaminen voi aiheuttaa epävakautta ehkä.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 396
Sen näkee sit. Mut moni homma kakkosessa oli rajoitettu ihan simppeleillä HEX-koodien On/Off kytkimillä, joten samansorttiset korjaukset pätee varmasti tähänkin ku on sama moottori jne. Aika näyttää sit. Tuol jo modaajat alkanu tutkimaan et miten rukailla noita ja korjata esmes se Screen Space Reflections, mikä on tässäkin rikki niiku kakkosessakin oli.
Kakkosen suojaukset murrettiin aika äkkiä(oliko viikko tai kaksi maks) niin toivon mukaan denuvo suojaus ei päde kaikkiin tiedostoihin sitten vaan pelkkään exe tiedostoon kuten kakkosessa.

Koska se vaikeuttaa sitten modaamista aikalailla jos muutkin kuin pelkkä exe.
Edit: Hidastaa latausaikoja myös aikalailla koska denuvon pitää tutkia käytettävissa olevat tiedostot.
Edit2: Eihän tässä kolmosessa ollut mikään kakkosen demo homma että vain 30min sai pelata?
 
Liittynyt
26.08.2017
Viestejä
1 273
Alkuperäsessä kakkosesa ja kolmosessa PS1:llä kyllä sai pään lisäksi silputtua zombeilta jalat sekä katkaistua ne kahtia lantion kohdilta.

Tosiaankin kakkosen remakessa jäi zombit vapaiksi ragdolleiksi kuoleman jälkeen jolloin niitä voi silputa lisää. Tuosta oli ihan achievementtikin.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 396
Alkuperäsessä kakkosesa ja kolmosessa PS1:llä kyllä sai pään lisäksi silputtua zombeilta jalat sekä katkaistua ne kahtia lantion kohdilta.
Siis tarkoitat että jalka jäi taakse ja sitä että meni kahtia?
Nytten pakko sanoa että vaikka katsoin kaverien pelaavan noita kymmeniä tunteja ja itsekin vielä päälle niin en muista kyllä moista kohtaa, ainoastaan pään kun tähtäsi haulikolla ylös kun zombie oli lähietäisyydellä tai magnumilla ampui ja randomisti pää lensi.

Edit: Ei kyllä varmaan kokeiltu ampua koskaan haulikolla lähietäisyydeltä jalkoihin kun pää oli se targetti.
 
Liittynyt
26.08.2017
Viestejä
1 273
Siis tarkoitat että jalka jäi taakse ja sitä että meni kahtia?
Nytten pakko sanoa että vaikka katsoin kaverien pelaavan noita kymmeniä tunteja ja itsekin vielä päälle niin en muista kyllä moista kohtaa, ainoastaan pään kun tähtäsi haulikolla ylös kun zombie oli lähietäisyydellä tai magnumilla ampui ja randomisti pää lensi.

Edit: Ei kyllä varmaan kokeiltu ampua koskaan haulikolla lähietäisyydeltä jalkoihin kun pää oli se targetti.
Kakkosessa onnistuu ihan vaan ampumalla normaalisti päivitetyllä haulikolla iholla. Kolmosssa vissiin piti käyttää parempia haulikon ammuksia, joita sai tekemällä haulikon ammuksia tietyn määrän.
 
Liittynyt
17.01.2018
Viestejä
168
Kyl tää taas maukkaalta vaikutti demon perusteella. Jäi kuola suupielessä odottamaan, että mitä sieltä on tulossa valmiissa pelissä. RE Engine tuottaa omaan silmään tosi hyvännäköistä kamaa ruudulle. Varsinkin hahmomallit on todella hienot. En huomannut edes kiinnittää huomiota tohon goreen demoa pelatessa. Toki olen tuon vain kertaalleen pelannut läpi tällä hetkellä, että ihan kaikkea ei muutenkaan ole tullut tutkittua tarkasti.

Mulla tää kolmonen on siinä mielessä mielenkiintoinen peli, että tää ei ole välttämättä ollut se sarjan pelatuin taikka rakkain. Kakkonen on itselle ollut se sarjan kaikista rakkain peli ja ykkönen tulee hyvin siinä peesissä. Hyvä peli tuo kolmonen oli toki kuitenkin aikanaan. Demon jälkeen tätä uusioversiota odottaa kuitenkin todella mielenkiinnolla. Hieman vaan pelottaa, että kuinka kuumottavia hetkiä tuo Nemesiksen pakoilu oikein tarjoaakaan varsinaisessa pelissä. Voi tarjota aika kiperiä hetkiä. :D

Nauhoittelin myös videota kun pelailin tuota demoa, joten linkaan sen vielä tuohon peräänn jos jotain sattuu kiinnostamaan. Aika paljon meni varmasti ekalla pelikerralla ohitte ja muutenkin tuli tuuhioitua aika lailla pelatessa. Eli ei semmonen ns. täydellinen läpipeluu tuosta. Tykkäsin kuitenkin.

 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 396
Tämän kohdalla sitä ongelmaa ei ole, ja tälläkertaa kaikki odottaa tätä ku kuuta nousevaa. Kakkosen remake toi valtavasti huomiota pelisarjalle, ja tämä on kerännyt sitä vielä enemmän.
Nousevan auringon maassa varmasti mietittään kuumeisesti mitä tehdä ressa 8 kanssa.
Jatkaako ressa 7 linjaa vai ottaa remakeista mallia.

Ressa 2 tiimi oletattavasti vääntää nytten tuota kasia.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 396
Kasista on vähän huhuja tullu pihalle, et se sijoittus jonnekki kylmään maahan ja siinä ois jotain ihmissusien kaltaisia otuksia. :hmm: :rolleyes:
Ekassa revalationissa oli paikka joka sijoittui suomeen joten kasissa ollaan suomessa ja ihmisudet ovatkin humalaisia suomalaisia jotka pukeutuneet suden nahkaan.
 
Liittynyt
03.12.2017
Viestejä
321
Kasista on vähän huhuja tullu pihalle, et se sijoittus jonnekki kylmään maahan ja siinä ois jotain ihmissusien kaltaisia otuksia. :hmm: :rolleyes:
Ei vaan suden kaltaisia otuksia, zombit tekisi paluun ja Ethan olisi jälleen päähenkilö.
Toivon että tekisivät seuraavaksi Veronica x:n remaken. Se taitaa olla viimeisin kunnollinen ressa ennen niitä ihme örkkejä.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 472
Viestejä
4 163 295
Jäsenet
70 412
Uusin jäsen
O&G

Hinta.fi

Ylös Bottom