Resident Evil 3 Remake (PS4/XB1/PC)

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Raxama
  • Aloitettu Aloitettu
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 748
Capcom teki jekut. Alunperin julkistettu Project Resistance onkin RE3 Remaken multiplayer, ei täysverinen julkasu. Sinänsä hyvä kun tosta kiinnostuneet voi varmaan laskea yhden käden sormilla.

Ei varmaankaan tuu yllärinä, johan tää vuos vähän aikaa sitten julkisuuteen, mut kyllähän tää kelpaa, varsinkin kun noin nopeesti ovat puskemassa ulos.



Julkasupäivä 3.4.2020.
 
Mahtavaa. Alkuperäinen RE3 oli loistava peli, eikä tähänastiset Remaket ole ainakaan pieleen mennyt. Pitääkin jatkaa RE2-remakea pitkästä aikaa tänään, kun vasta puoliksi pelattu :)
 
Redditissä oli ilmeisesti juttua et tekisivät sit samaan syssyyn myös ykkösestä tänkaltaisen remaken. En pistäis pahakseni sitäkään!

Mitäs ihmettä, ykkösestähän tehtiin hd-remake hieman alkuperäistä juonta ohittaen jo jokunen vuosi sitten. Meinaako ne tehdä siitä vielä tuollaisen olan yli ammuskeltavan version?
 
Mitähän pelaajat mieltä nemesiksen kanssa jos Mr.x oli hankala jo kakkosen remakessa, jos muistelee alkuperäisten mr.x ja nemesiksen eroja.

Alkuperäisessä kun nemesis ei vain kävellyt pelaajan perässä ja oli sinko mukana, suhteuta tuo sitten uuteen peliin :dead:
(toisin alkuperäisissä kun mr.x/nemesis tyrmättiin niin ne eivät enään nousseet ylös vaan ilmestyivät seuraavassa skripti kohdassa)

Edit:
Capcom: You want STARS? I'll give you STARS!

Sopineen jouluteemaan:
V4ACayk.jpg
 
Kyl mulla itellä oli vaan pettymystä ilmassa kun Project Resistancea esiteltiin ensimmäistä kertaa. Tajuttoman kova alkuvuos 2019 RE2 Remaken ja DMC5:en kanssa ja sit lyödään pöytään projekti mikä ei todennäkösesti kenenkään toivelistalla ollut. Voihan se olla ihan kivaakin se 1+4 multiplayeri, mutta kokonaista peliä siitä ei varmaan ois saanu millään ilveellä. Jonka takia se nyt varmaan tän kanssa lyötiinkin samaan pakettiin, onneks.

Toisaalta ite ikuisena pessimistinä ajattelen jokaikisen pelin multiplayerin enemmänkin silleen et se on vaan syömässä resursseja siltä pääruualta, eli yksinpeliltä. Toivottavasti näin ei kuitenkaan oo vaan saadaan RE2 remaken tasonen yksinpeli, moninpeli sit saa sen jälkeen olla ihan mitä haluaa.
 
Ai että, paljon hyviä muistoja alkuperäisen RE-trilogian parissa. Tämä on kyllä pakkohankinta DAY 1! :tup:

Moninpeli-idea kuulostaa hyvältä, jos se vaan on toteutettu RE: Outbreakin tyylisesti, eli oikeasti hyvin.
 
Resident evil 3: Nemesis oli muistaakseni sarjan selvästi huonoimmaksi arvostettu. Tuossa sarjassa taisi olla arvostuksessaan yleisesti suurimmasta pienimpään 2,1,3. Noista Code Veronicoista ym. ei sitten muistikuvaa eikä kokemustakaan.
 
Mitäs ihmettä, ykkösestähän tehtiin hd-remake hieman alkuperäistä juonta ohittaen jo jokunen vuosi sitten. Meinaako ne tehdä siitä vielä tuollaisen olan yli ammuskeltavan version?
Jokunen vuosi on yli 17v sitten ja HD remakestakaan voida puhua kun Gamecubesta kysymys :vihellys:

Toki tota on sit käännetty ps3, ps4, pc yms. Oikeastaan kaikille alustoille mille on saanu. En toisaalta tiiä onks toi siltikään se peli mikä ois Remaken tarpeessa, mut oishan se aika hyvä viimenen silaus.
 
Resident evil 3: Nemesis oli muistaakseni sarjan selvästi huonoimmaksi arvostettu. Tuossa sarjassa taisi olla arvostuksessaan yleisesti suurimmasta pienimpään 2,1,3. Noista Code Veronicoista ym. ei sitten muistikuvaa eikä kokemustakaan.
Resident evil 3 oli aikalailla viimeinen eransa peli(Siis ps1 pelaajille) kun valitettiin kuinka samaa "vanhaa" tulee vuosi vuodelta ja sitten kun capcom käänsi nelosen kohdalla desingin uuteen suuntaan niin sekään ei kelvanut, toisin sitä mentiin sitten pari osaa vielä eteenpäin kunnes oikeastaan seiskassa tuli se turhasta räiskinästä takaisin päin enemmän kauhuun.

Ja mitä tulee Jill Valentinen uuteen asuun niin ehkä sittenkin uusi on vähän uskottovampi kuin mitä alkuperäisessä versiossa jos miettii että erikoisjoukkojen jäsen kuitenkin, tuskin tuollainen lähtisi topissa ja pikkuhameesa pyörimään kylille mikä on täynnä zombeja :vihellys:

Mutta ketkä kaipaa vanhaa lookkia niin PC:llä uskoisin ongelman poistuvan modauksen ansiota kun jo kakkososalle on olemassa modi:
(Ellei sitten tekijät laita maksullisen DLC taakse)

Jill Valentine RE3 Costume
 
Resident evil 3: Nemesis oli muistaakseni sarjan selvästi huonoimmaksi arvostettu. Tuossa sarjassa taisi olla arvostuksessaan yleisesti suurimmasta pienimpään 2,1,3. Noista Code Veronicoista ym. ei sitten muistikuvaa eikä kokemustakaan.

Muistat väärin. RE3 sai erittäin hyvätkin arvosanat. Monessa paikassa jopa paremman, kuin osista 1 ja 2.
Wikipediassa vielä osa listattuna "reception" kohdassa.
 
Muistaako joku pelattiinko tuossa ressa kommosessa pelkästään Jillillä vai oliko jotain kohtia Carloksella?
 
Jooh elikkä. Mr X oli jo sen verta kuumottava tapaus kakkosen remakessa. Nähtäväksi jää uskaltaako tätä pelata ollenkaan. Nemesis osasi juosta perässä jo PS1llä ja seurata läpi latausruutujen, mites nyt kun niitä latausruutuja ei enää ole. Onko missään turvassa?
 
Jooh elikkä. Mr X oli jo sen verta kuumottava tapaus kakkosen remakessa. Nähtäväksi jää uskaltaako tätä pelata ollenkaan. Nemesis osasi juosta perässä jo PS1llä ja seurata läpi latausruutujen, mites nyt kun niitä latausruutuja ei enää ole. Onko missään turvassa?
Veikkaan kuten kakkosessa että tietyt paikat ja ainakin save roomit olet turvassa.
Edit: Mr.x aluksi oli sellainen säikytteljiä kunnes sitä ei enää pelänyt vaan lähinnä vitutusta aiheutti kun tuli vastaan.

Tässä suhteessa capcomi ehkä teki sen oman mokansa ja näemmä kolmosessa mennää samalailla.
Noitakin pitäisi osata järkevästi käyttää ja eikä koko aikaa, tietyissä kohdissa kuten alkuperäisissä.
 
Jokunen vuosi on yli 17v sitten ja HD remakestakaan voida puhua kun Gamecubesta kysymys :vihellys:

Toki tota on sit käännetty ps3, ps4, pc yms. Oikeastaan kaikille alustoille mille on saanu. En toisaalta tiiä onks toi siltikään se peli mikä ois Remaken tarpeessa, mut oishan se aika hyvä viimenen silaus.

Tarkoitan juurikin sitä pc-remakea mikä on aidosti jo ihan ok näköinen versio. Gamecuben versiota en ole testannut :)
 
Tulihan se kolmosen julkistus sieltä odotetusti. Minusta alkuperäinen kolmonen ei ollut kovin kummoinen kahden ensimmäisen osan jälkeen, mutta eiköhän tämä tule hankittua. Jospa remake olisi tälläkertaa parempi kuin alkuperäinen. :vihellys:
 
Pakko ostos RE3 mielestäni huippu peli. Tota 3:sta pelasin ensin koko pelisarjasta eikä niihin ainakaan vielä oo kyllästyny :)
 
Löyty uus screenshot:

amprjeinequ4ogczi5wp.jpg





Mietin tota haulikkoa, et ei oo ihan perus remington
Vähän näyttää Benelli M3:lta... En tiedä miksi, mutta jostain syystä jäänyt sellainen mielikuva että RE-sarjassa on useampikin noita Benellin haulikkoja tai niitä mukailevia malleja.

M3 (SG)
 
Omaan makuun ressa 1 oli sellainen enemmän tunnelma ja seikkailu peli kuin räiskintä.
Kakkosen osalta taas mielestäni homma oli erinomaisesti balansissa ja korkea uudelleen peluu arvo(kaksi eri hahmoa ja A/B puolet)

Kolmonen taas oli toiminallisin ja nemesis oli erinomainen vihollinen.



Vieläkin nousee niskakarvat pystyyn tuosta musiikista :nb:

Vähän näyttää Benelli M3:lta... En tiedä miksi, mutta jostain syystä jäänyt sellainen mielikuva että RE-sarjassa on useampikin noita Benellin haulikkoja tai niitä mukailevia malleja.

M3 (SG)
Tässä muuten hyvä sivusto katsoa peleissä käytettävät aseet:
Resident Evil (disambiguation) - Internet Movie Firearms Database - Guns in Movies, TV and Video Games
(toisin 100% paikkansa pitävyyttä en voi taatta mutta omaa silmääni vaikuttaa ainakin kakkosen ja kolmosen kohdalta hyviltä)
 
Tässä ääninäyte ja kuulostaa pahemalta kuin alkuperäinen:


Miten tuota kolmosta uskaltaa pelata

:sworried:

Edit: Tubesta poimittua
Nemesis: S.T.A.R.S!!!
Leon: Nope I'm just a rookie. First day here actually.
Nemesis: Oh I am so sorry you have a nice evening sir.
 
Nyt steamista ennakkotilattavissa :)

Hmm, hintaa 60€.... aika suolaista.

Toivottavasti toi moninpeli ei ole se syy, minkä vuoksi hinta on 20€ kalliimpi kuin Re2 Remakella, koska jos peliä ei ole erityisesti laajennettu, ei sisältöä ainakaan alkuperäisessä ole juuri sen enempää kuin kakkosessakaan. Varsinkin jos Mercenaries satutaan karsimaan pois - tosin nämä ressojen extra-moodit ovat minua harvemmin kamalasti innostaneet.

...tosin tulee varmaan ostettua tämä GreenManGamingista tai jostain muusta legitistä kaupasta, kun Re2 Remakenkin sai niistä jo ennen julkaisua ~30-35€ eurolla eli vajaan kympin halvemmalla kuin steamista. Ennakkotilaukselle Steamin kautta en näe niin yhtikäs mitään syytä.

[edit] Tai sitten ei ja muistan ihan päin mäntyä.
 
Viimeksi muokattu:
No uh, onpas muisti tehnyt tepposet. :facepalm: Muistelin että oli uutena jo 40€, kun se on viime aikoina pyörinyt jo niin pohjahinnoissa (-75%). Näemmä olen itse maksanut 45€ GMG:lle tammikuun puolella.
 
Toivottavasti saa "alkuperäiset äänet" -päkin tähänkin kuten RE2. Lisää nostalgian tunnetta 100%. :comp:
 
Onhan nämä remaket sentään olleet ison budjetin AAA pelejä ettei vain vanhoista ressoista ole taustoja/hahmo malleja HD laitettu ja otettu helpot rahat.

Gamecuben HD masterointi ei kyllä montaa kymppiä steamissa ollut lähtöhinnaltaan ja kuten ei pidäkkään olla mutta nämä ovat ihan remakeja että hinnan ymmärtää.

It Takes Lots Of People To Remake Resident Evil 2
 
Onhan nämä remaket sentään olleet ison budjetin AAA pelejä ettei vain vanhoista ressoista ole taustoja/hahmo malleja HD laitettu ja otettu helpot rahat.

Gamecuben HD masterointi ei kyllä montaa kymppiä steamissa ollut lähtöhinnaltaan ja kuten ei pidäkkään olla mutta nämä ovat ihan remakeja että hinnan ymmärtää.

It Takes Lots Of People To Remake Resident Evil 2
RE1 oli juuri tälläinen remasteroitu, muistaako kukaan hintaa? Ei tainnu kuitenkaan sitä 60€ olla.
 
RE1 oli juuri tälläinen remasteroitu, muistaako kukaan hintaa? Ei tainnu kuitenkaan sitä 60€ olla.

Resident Evil Remake alkuperäisellä alustallaan, GameCubella, oli ihan sen saman 60-65€ kuin tuon ajan muutkin GameCube-pelit kaupan hyllyssä. HD Remake julkaisut näistä olivat sitten suoraan halvempia. Toisaalta GameCubelle julkaistiin myös suorat käännökset Playstation-peleistä, RE2/3/CodeVeronicaX, jotka olivat julkaisussa täydellä hinnalla. Saivat tuosta kritiikkiä osakseen aika paljon, ja toisaalta pitivät hintansa aika sitkeästi myös käytettyjen jälleenmyynnissä koska volyymit olivat melko pieniä. Code Veronica X on edelleen ebayssa ~40-45€ hinnoissa.

Resident Evil 2 Remake/3 Remake hintoja toki olisi voinut "perustella" sillä, että Re2 käyttää seiskan moottoria ja joitakin assetteja, ja edelleen 3 remake käyttää samaa moottoria ja pystyy hyödyntämään aika paljon kakkosen assetteja. Mutta eipä tämä silti poista tuota työn määrää, varsinkin kun pistävät selvästi aika paljon paukkuja kaikkeen motion captureen, näyttelijöihin ynnä muuhun kalliiseen. Että eiköhän tuo nykyinen hinta ole ihan jees, oma muistini vain pätki kun mietin että oli jo alunperin halvempi.
 
Resident Evil Remake alkuperäisellä alustallaan, GameCubella, oli ihan sen saman 60-65€ kuin tuon ajan muutkin GameCube-pelit kaupan hyllyssä. HD Remake julkaisut näistä olivat sitten suoraan halvempia. Toisaalta GameCubelle julkaistiin myös suorat käännökset Playstation-peleistä, RE2/3/CodeVeronicaX, jotka olivat julkaisussa täydellä hinnalla. Saivat tuosta kritiikkiä osakseen aika paljon, ja toisaalta pitivät hintansa aika sitkeästi myös käytettyjen jälleenmyynnissä koska volyymit olivat melko pieniä. Code Veronica X on edelleen ebayssa ~40-45€ hinnoissa.

Resident Evil 2 Remake/3 Remake hintoja toki olisi voinut "perustella" sillä, että Re2 käyttää seiskan moottoria ja joitakin assetteja, ja edelleen 3 remake käyttää samaa moottoria ja pystyy hyödyntämään aika paljon kakkosen assetteja. Mutta eipä tämä silti poista tuota työn määrää, varsinkin kun pistävät selvästi aika paljon paukkuja kaikkeen motion captureen, näyttelijöihin ynnä muuhun kalliiseen. Että eiköhän tuo nykyinen hinta ole ihan jees, oma muistini vain pätki kun mietin että oli jo alunperin halvempi.
En enää muistanutkaan että alkuperäinen remake tuli jo aikaa sitten gamecubelle, puhuin siis tuosta sen jälkeisestä hd remasterista.
 
Mutta eipä tämä silti poista tuota työn määrää, varsinkin kun pistävät selvästi aika paljon paukkuja kaikkeen motion captureen, näyttelijöihin ynnä muuhun kalliiseen. Että eiköhän tuo nykyinen hinta ole ihan jees, oma muistini vain pätki kun mietin että oli jo alunperin halvempi.
Fatkaa ei nytten ole mutta:
Remedy avautui AAA-tason pelien tekemisestä: "Yksinpelit ovat nykyään todella kalliita" - Muropaketti.com

Suomalaisstudio Remedyn Thomas Puha kertoo tuoreessa haastattelussa AAA-tason yksinpelien ongelmista. Yksinpelikokemus on hänen mukaansa entistä kalliimpi tehdä ja pelaajien odotukset korkealla.

Kotimainen Remedy tunnetaan yksinpeliseikkailuista kuten Max Payne (2001), Alan Wake (2010) ja Quantum Break (2016). Perinteisesti studio on kehittänyt pelejä hitaasti ja vain yhtä kerrallaan, mutta nyt puhaltavat uudet tuulet. Remedy tehtailee samaan aikaan salaperäistä Project 7 -peliään sekä tulevan Crossfire 2:n tarinallista yksinpeliä.

Remedyn viestintäjohtaja Thomas Puha kertoo Games Industryn tuoreessa haastattelussa, kuinka AAA-yksinpelien tekeminen on muuttunut.

”Tosiasia on, että perinteinen AAA-yksinpelikokemus on todella kallis tehdä”, Puha kertoo. ”Pelaajien odotukset ovat todella korkealla pelin kestosta, ominaisuuksista ja tuotantoarvoista. Ne ovat kaikki kalliita tehdä.”

”Jos katsotaan 10 vuotta taaksepäin, konsolimarkkinat olivat jo samaa kokoluokkaa. Nykyään yleisö on siis jotakuinkin yhtä suuri, mutta pelikehityksen kustannukset ovat kymmenkertaiset. Eli siinä on selkeä ongelma.”

Puhan mukaan yksinpelien ongelma on myös niiden lyhyt kesto, ja tulevan Project 7:n onkin kuvailtu olevan ”pitkäkestoinen kokemus”.

”Pelin tekemisen hulluus on siinä, että teet neljä tai viisi vuotta peliä, ja sitten se on pelattu yhdessä viikonlopussa”, Puha toteaa.
Jos peli maksoi vuonna 2000 300mk niin nykypäivänä se olisi jotain 66€(yritin laskee jollain rahan-arvo laskurilla) että jos oikeasti suhteuttaa tuon 66€ pelien budjetteihin vuonna 2000 ja sitten suhteuttaisi sen nykypäivään niin jotain satoja euroja pelit maksaisi mutta ostaisko niitä kukaa?
Tuskin mutta osaltaan tuon takia ymmärtää nykyiset DLC ja muut rahastukset tai sitten tekijät ovat hyvin rahastaneet silloin ennen vanhaan ja silloihan pelit pärjäsi paljon vähemillä myyneillä jos olisi iso AAA peli kyseessä.

En enää muistanutkaan että alkuperäinen remake tuli jo aikaa sitten gamecubelle, puhuin siis tuosta sen jälkeisestä hd remasterista.
Niin mäkin tarkoitin HD remakea joka julkaistiin silloin 2015 tammikuussa vanhoille/nykypolvelle ja PC:lle steamiin, aikoinaan ostin gamecubella ainostaan Zeron kun ei löytynyt tuota alkuperäistä mistään ja kuten ei löytynyt MGS Twin snakea(en osanut tarpeeksi syvältä etsiä mutta kiertelin siihen maailman aikaan vain VPD/kirpputoreja)

Itsellenikin kelpaisi tuo @DD-Indeed mainitsema Thridperson ressa 1 remake, viihdyin kyllä myös tuossa cube version HD remasterissa myös.
Tässä pitäisi kyllä sitten tehdä hommat eritavalla että paljon vähemmän panoksia ja Zombeilta ottaa se hiton Nokia 3310 pois päänkohdalta.

hrx2pLX.png
 
Toivoisin, että tässä 3 Remakessa olisi jollain tavalla laajennettuina mukana ne valinnat, joita alkuperäisessä oli. Siis nämä "pakene/taistele Nemesistä vastaan" vaihtoehdot.

...oikeastaan tuntuu, että jokaisessa kolmessa ensimmäisessä Resident Evilissä on ollut vaihtoehtoja ja tarinaan liittyviä ominaisuuksia, joita ei koskaan ole hyödynnetty oikein loppuun asti, tai varsinkaan yhdistetty.

Ensimmäisessä Resident Evilissä oli muutamia vaihtoehtoisia kohtauksia, jotka riippuivat siitä missä järjestyksessä ja miten teit joitakin asioita. Nämä olivat mukana vahvasti myös Remakessa. Esimerkiksi jos Barry pelastaa sinut kuolemalta ykköskerroksessa, hän ei ole myöhemmin toisessa kerroksessa tutkimassa Forestin ruumista. Toisaalta jos käyt yläkerrassa ensin, Barry ei tule apuun vaan laukaistessasi ansan kuolet. Sivuhahmoilla oli myös jokaisella muutama paikka, jossa he saattoivat kuolla. Päätöksessä lyhytkin video (ja jopa loppupomo) vaihtuivat sen mukaan, kenet oli saanut pelastettua ja pidettyä hengissä loppuun asti.

Resident Evil 2:ssa taas olivat A/B polut, jotka vaihtoivat hieman sitä kumpi aloittaa mistäkin päästä poliisiasemaa ja keitä hahmoja he tapaavat. Alkuperäisessä järjestykselläkin oli väliä, ja tästä sai kaksi melko uniikkia tarinaa (Leon A + Claire B ja Claire A + Leon B). Myös muistaakseni kaikki välibossit olivat poluille eriävät. Remakessa samaa on, mutta ei yhtä paljon, ja omien kokemuksien mukaan ainakin puoliväliin asti välibossit ovat olleet täysin samat. Alkuperäisessä oli myös eräs asevarasto, josta aseen ja inventory-lisäyksen vieminen skenaariossa A tarkoitti, etteivät ne enää olleet saatavilla kun skenaariossa B pääsi samaan pisteeseen.

Kolmosessa sitten oli ~4-5 valintakohtaa, joissa valittiin "väistä / hyökkää" tyylisistä vaihtoehdoista, jotka vaikuttivat (aika minimaalisesti) siihen, mitä seuraavaksi tapahtui - yleensä lähinnä siihen saiko Nemesistä vältettyä yhden tappelun verran vai ei... toisaalta Nemesiksen kohtaamisesta ja "tappamisesta" palkittiin jokaisella kerralla uudella tavaralla, joten sekin oli pieni valinta.

Trilogian jälkeen nämä taisivat aika hyvin haihtua kokonaan, tosin muistikuvani (mielestäni melko kehnosta) Code Veronicasta ovat aika hatarat.

----

...tästä päästään tilanteeseen, että vielä puuttuu se unelmien uudelleenpeluuarvoinen Resident Evil, joka yhdistäisi nämä kaikki tiukaksi paketiksi. Olisi kohtauksia, jotka tapahtuvat vain kun alueita tutkii tietyssä järjestyksessä tai aikaisemmat ehdot täyttyvät. Olisi valintakohtia, joissa olisi kaksi tai kolme ulospääsytapaa tilanteista, joka sitten vaikuttavat pienesti siihen mitä seuraavaksi käy. Ja peli olisi jaettu first ja second runiin, joiden välillä tehdyillä asioilla olisi merkitystä. Esim. ykkösen remakessa oli ovi, joista pystyi kulkemaan vain x kertaa ennen kuin sen kahva hajosi. Entä jos tämäkin olisi kahdessa osassa, ja jos ensimmäisellä pelikerralla on tuhonnut kahvan, niin toisella kerralla ovesta ei pääse? Tai ensimmäisellä kerralla tapetut zombit makailevat toisella kerralla maassa, ja nousevat sieltä Crimson headeina kimppuun? :drool: Tai muutenkin tilanteita, joissa joutuu valitsemaan tarvikkeista, avaimista, tai jostain muusta, joka sitten vaikuttaa siihen mitä toisella hahmolla on käytettävissä tai mitä kautta pitää edetä.

...ja jos nyt vielä esittäisi toivomuksia, niin MrX ja Nemesiksen tapaiset puolikuolemattomat jahtaavat hirviöt voisi minun puolestani jättää pois, mutta sitten taas toisaalta kaikki viholliset voisivat liikku huoneiden välillä vähän vapaammin. Nythän esim. 2 Remakessa zombit liikkuvat eri huoneiden väliä hieman, ja mihin ne viimeksi jätti, sai hieman ennakoitua missä ne odottavat seuraavalla kertaa (esim. jos huoneesta pääsi ulos juuri zombi kintereillään, se todennäköisesti tulee ovesta läpi tai hyppää päälle jos yrität samasta ovesta takaisin)... toisaalta sitten taas pelissä on hyvin selkeitä näkymättömiä seiniä, josta zombit eivät jahtaa. Toisaalta zombeille ainoa tapa jahdata nykyisellään on ovi, eivät esimerkiksi maasta kömmi jostain putkesta toiseen huoneeseen. Ja lickerit eivät tunnu seuraavaan mistään huoneesta toiseen. Jos perusviholliset olisivat vielä hieman vaarallisempia ja pystyisivät hieman ennalta-arvaamattomasti vaeltamaan koko avatulla pelialueella, ei MrX/Nemesikselle mielestäni olisi enää tarvetta.

Teknisesti ja designin kannalta nuo olisivat luonnolllisesti melkoisia haasteita, mutta ainahan sitä saa haaveilla.
 
-- rikkoutuva ovenkahva on vähän semmoi että sitä alkaa miettimään, miksi vain tuommoinen ongelma on yhdessä ovessa, --

...jos koulussasi/työpaikallasi/kotonasi yhden oven kahva on löysä ja hajoaa millä hetkellä hyvänsä, miksi kaikkien muidenkin kahvojen pitäisi olla samoin paskana? :think:
 
Lisäksi tuossa Remakessahan on nimenomana vähennetty Claire/Leon kohtaamisia, alkuperäisessä näitä yhteentörmäyksiä on ainakin 1-2 enemmän, kun mm. Leon näkee Clairen yrittämässä saada kiinni Sherryä, ja olisivatko vielä kommunikoineet radiopuhelimitsekin (tästä hatarat muistikuvat)... Nykyisellään hahmot tapaavat muistaakseni vain pelin alussa ja lopussa.
 
Tuosta A ja B hommasta niin jos oikein nytten muistan niin pelin kanjonin mukaan Clairella tapahtuu A sektori ja Leonilla B.

Samahan taitaa olla ykkösessäkin oma kanjoni miten hommat mennyt oikeasti tai jos olsii trilogia tehty uusiksi ja peli ottaisi aina huomioon edellisen pelin tapahtumat(saven kautta tms) niin sittehän ei pahimassa tapauksessa kolmosta pelattaisin koska muistaakseni ykkösessä oli sellainen vaihtoehto että vain chris pelastautuu kartanosta.

ja jos nyt vielä esittäisi toivomuksia, niin MrX ja Nemesiksen tapaiset puolikuolemattomat jahtaavat hirviöt voisi minun puolestani jättää pois
Porukka hiiltyi Mr.x ja itsellänikin alkoi vain lähinnä ärsyttämään myöhemillä pelikerroilla mutta tosiaan voisivat vaikeusasteet taakse laittaa noita mutta alkuperäisessähän zombien ruumiit ja mr.x/Nemesis hävisi kun menit seuraavaan huoneeseen(aka peli latas seuraavan huoneen) ja näin pystyttiin tekee homma, toihan olisi kaiketi paljon vaikeampi toteuttaa nytten kun peli varsinaisesti lataa itseitseänsä koko aika että missä kohtaa mr.x/nemesis häviäisi ja sitten olisi taas seuraavassa encounter paikassa.

Vähän kyllä pelottaa ennakkoon Nemesis jos se sinkon kanssa juoksee perässä niin voi olla tiukat paikat Jillillä, toisin oli Jillillä aseistuskin vähän parempi kuin Clairella tai Leonilla.
 
-- alkuperäisessähän zombien ruumiit ja mr.x/Nemesis hävisi kun menit seuraavaan huoneeseen(aka peli latas seuraavan huoneen) ja näin pystyttiin tekee homma, toihan olisi kaiketi paljon vaikeampi toteuttaa nytten kun peli varsinaisesti lataa itseitseänsä koko aika että missä kohtaa mr.x/nemesis häviäisi ja sitten olisi taas seuraavassa encounter paikassa.

Teknisestihän tuo olisi tosiaan hyvin haastavaa, jos kaikki zombiet/lickerit ym. voisivat vaellella miten sattuu. Nyt remakessahan zombit muistavat jossain määrin sen sijainnin, johon ne on viimeksi jätetty. Lickerit tuntuvat liikkuvan takaisin tiettyihin spotteihin huoneissa. Zombit ovat kuitenkin sen verran hitaita, että en olettaisi tässä "unelma-ressassakaan" ne zombit olisivat jatkuvasti kintereillä, vaan luovuttaisivat aika pikaisesti kun näköyhteys katoaa, ja viholliselle sitten muistettaisiin sen hetkinen sijainti, tai satunnainen sijainti samassa huoneessa/viereisessä huoneessa perustuen siihen kuinka kauas pelaaja katoaa latausalueelta ennen kuin tullaan takaisin. Eihän pelaaja sitä vihollisen teleporttausta koskaan näe, joten syntyy mielikua että ohhoh tänne se on ihan itse laahustanut.

...ja toki pitäisi miettiä noita turva-alueita, umpikujia ja muita tosi paljon, ettei joku läjä zombeja ja lickereitä seuraa huoneisiin jossa pitäisi saada olla rauhassa.

Mutta tosiaan, en näitä toiveita suoranaisesti suuntaa tulevaan 3 Remakeen, vaan toivoisin että näiden 1-3 remaken pohjalta tehtäisiin kokonaan uusi Re samalla tyylille, mutta panostettaisiin sitten kaikkiin näihin jännyyksiin kun teknologia löytyy eikä olla uudistamassa vanhaa.
 
Mutta tosiaan, en näitä toiveita suoranaisesti suuntaa tulevaan 3 Remakeen, vaan toivoisin että näiden 1-3 remaken pohjalta tehtäisiin kokonaan uusi Re samalla tyylille, mutta panostettaisiin sitten kaikkiin näihin jännyyksiin kun teknologia löytyy eikä olla uudistamassa vanhaa.
Nämähän saattavat olla capcomin "kokeiluita" jossain määrin että katsovat palautteet näistä 2&3 remakeasta ja sitten tulee se Resident Evil 8 johon tehdään parannuksia näiden pohjalta.

Kesällä(kö?) oli huhuja että kasi tulisi jopa aikasemmin kuin kolmonen mutta kasin voisin hyvällä itseluottamuksella sanoa saapuvan vasta seuraavalle polvelle=2-3v päähän, toisin ylllätti se tämä kolmosenkin remaken julkaisun nopeus vaikka voivatkin käyttää samaa pelimoottoria/osaa poliisiasemasta jne.

Jos kasi käyttää vanhoja tuttuja naamoja ja tapahtuu seiskan tapaan nykypäivässä niin sitten onkin Leonilla/Clairella/Jillillä ja kumppaneilla ikää, Claire joka nuorin näistä niin syntynyt 1979, kun nämä remaket sijouttuvat vuoteen 1998 ja silloin mietti mitä vanhuksia noiki on ja nytten katsoo vain kun pelasi että teinejä itseensä verrattuna :beye:

Tuli mieleeni kun katselin tuossa joku hetki sitten resident evil.
 
Lienee odotettavissa, että peliin lisätään alkuperäisen tiimoilta dodge-mekaniikka, jolla voi siis väistää monsujen hyökkäyksiä ajoittamalla napin painalluksen oikein. Tätä olisi kaivannut kakkosen uudelleenlämmittelyssäkin, pelissä kun ei defense itemien lisäksi ole mitään mahdollisuutta väistää saattikka edes vähentää monsujen hyökkäystä, toisinkuin alkuperäsessä jossa voi mashata nappeja ja ottaa vähemmän lämää. Ehkä eniten ärsyttää se ettei hahmo tallaa ryömivien zombien päätä tohjoksi, kenties tämäkin keksitään uudelleen 3R:ään.
 
Kai noilla poisjättämisellä haluttiin nostaa zombien vaaralisuusastetta(väistö/päähän potkiminen) ja samaan syyssyyn varmaan se että miksi puukko hajoo koska muutehan se olisi ikuinen counter väline.

Tokihan nämäkin olisi voinut eritavoin tehdä että ei ole counteria vaan väistö hetkellisesti(Zombieta vastaan tietystä kulmasta) ja ikuinen puukko/voit potkaista zombielta pään paskaksi kun maassa jne.

Koska jos hahmot alkaa lickerin tai koirien iskuja väistelemään niin silloin mennään liian ressa 5/6 välianimaatio tasoille..... mutta tuntui se niin tyydyttävältä ressa 2 remaken jälkeen ressa 6 Leonilla pelattaessa potkaista maassa ryömivältä zombielta pää pannukakuksi.

Muuten muistaakseni tietyssä tilanteessa Leonilla kävi niin että se "ohjasi" zombien ohi itsensä, en muista että kuuluiko pelin kohtaan mutta kirjastossa vahingossa kävi noin.
Toki ei sama kuin täydellinen väistö mutta kuitenkin.
 
Ja muistakaa: zombeilla on edelleen samanlaista luuta se pää ku ihmisellä, ei sitä tosta noin vaan saa paskaks yhellä potkulla. Sun pitäis pomppia sen päällä monta minuuttia, siinävaiheessa muut zombit on tullu siihen ympärille kattoo sua et mitä sä oikein teet.


535925173199568932.png
Tai jos ottaa ressa 2 remaken tapauksen niin pitäisi olla tiejyrä jolla sen saisi tuhottua.
(Siinä olisi Zombeilla katsomista :D)

Tuosta oli joskus steam keskusteluissa väittelyä ja joku tiesi kertoa että T/G virus vaikuttaisi jotenkin luiden kestoon mutta lähdettä tuolle ei kai löydetty.

Mutta ihmeelisesti se tippuu yhdellä tässä.


Ehkä resident evil franchisessa ei ehkä kaikki asiat muutenkaan mene kuin oikeassa maailmassa :vihellys:

En muista oliko ihan ensimmäisessä alkuperäisessä Resident Evil pelissä tuota animaatiota että potkaisee pään irti maassa olevalta zombielta joka tarttuu jalkaan kiinni mutta kakkosessa se oli ainakin jo.
 
Oli siinä ykkösessäkin, Chris:llä polkasee pään tohjoks, Jillillä potkasee pään irti. Sama homma kakkosessa, Leon polkasee pään tohjoks ja Claire potkaisee irti. Ja kolmosessa jälleen sama homma, Jill potkasee pään irti ja Carlos polkasee tohjoks :D


Resident evili maailman naiset tottuneet potkimaan ukkoja kulkusille niin on potku voimaa omasta takaa :D
(sori mutta oli pakko jatkaa vielä mutta jatketaan seuraavaksi sitten ihan tästä kolmosen remakesta ja jätettään nostalgia tripit vähemälle ettei muut hermostu)

P.S en edes tiennyt/muistanut että naiset ja miehet tuhos noi päät eritavalla, oppi ikä kaikki sanotaan:tup:
 
Kai noilla poisjättämisellä haluttiin nostaa zombien vaaralisuusastetta(väistö/päähän potkiminen) ja samaan syyssyyn varmaan se että miksi puukko hajoo koska muutehan se olisi ikuinen counter väline.

Tämä oli RE1:n 2001 remakessa ratkaistu sillä, että pelissä on normaali puukko aseena ja erilliset veitset defensive iteminä.

Sitäpaitsi saahan 2R:ssakin unlockattua tuhoutumattoman puukon. Kyllä se rokottaa ammusvarastoja sienizombien kanssa jo tarpeeksi jos sen puukon haluaa vielä takaisinkin niin en näe miksei se alunperinkin voinut olla tuhoutumaton.
 
Loputon puukko olisi vain liian ylivertainen ase perus zombeja vastaan tai vähentäisi niiden uhkaa aikalailla.

Toki tässä olisi mahdollisuus että sinulla on hc asteella panokset vähissä ja etkä haluaisi alkaa enään counerin jälkeen zombielta puukkoa takaisin ottamaan mutta ainakin helpomilla helpottaisi pelaamista aikalailla.

Ilman couneria niin toimisi paremmin, näin olen itse yrittänyt järkeillä tai olla ykkösen remaken def puukot erikseen kuten @tuskis tuossa mainitsi.

Edit: Tuostakin varmaan joku vetäisi hernen nenään nykyaikana miksi en voi käyttää loputonta perus puukkoa counterissa.
 
Ei se kakkosessa kyllä ollu mikään ylivertainen siltikään, kyllä niitä sai puukottaa sen öbaut 20 kertaa ennenku oli lopullisesti hengiltä
Tarkoitin tässä counterina/zombie ei pääse puraisemaan sinua, siksi sanoinkin että ilman counter mahdolisuutta loputon puukko olisi paremmin balansissa koska loputtomalla puukolla ja counterilla sinulla olisi lähes aina yksi "suojelusenkeli" joka ei kulu.

Kolmosen näkisin näin että counter pois mutta hetkellinen zombien väistö onnistuu(et voi väistää montaa kerralla) ja sitten loputon puukko.

Tokihan näitäkin asioita capcon voisi piilotella vaikeusasteiden taakse niin jokainen saisi ruuvattua omaa makuun sopivan vaikeusasteen.
 
Toivotaan parasta ja pelätään pahinta.
Itse en ole kyllä koskaan tuosta counterista tykänyt koska se pudottaa aikalailla pelottavuutta jos sinulle annettaan yksi mahis perus zombeja vastaan.

Tämä siis tilanne että sinä voit juoksenella miten sattuu "oho, olikin puukko/kranaatti onneksi messissä niin pääsin ilman damagea" juttua lähinnä ajoin takaa.

Paljon jännempi mennä kurkistelen nurkkien taakse ja vähän pelko perseen alla niin sanotusti.

Enemmän mä huolissani olen nemesiksen jutusta ja jos se pystyy seuraa sua tietystä kohdin peliä koko aika.... Olen varmaan :dead:

(muutenkin ne encounterit toimii paljon paremmin kun et voi ennakoida milloin se tulee vastaan jne)
 
Kuten arvata saattaa niin vaatimukset koneelta näyttäs olevan ihan samat ku re2 minimit. Ja mulle nyt on oikeestaan sama sitte re3:n jälkeen tuleeko sieltä dino remake, re1 remake vai re cv. Ostasin jokatapauksessa kaikki, jos yhtä laadukkaita tekeleitä satelee vain :cigar2:

re3mini.jpg
 

Statistiikka

Viestiketjuista
261 541
Viestejä
4 539 672
Jäsenet
74 817
Uusin jäsen
pepponen

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom