Resident Evil 3 Remake (PS4/XB1/PC)

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Raxama
  • Aloitettu Aloitettu
Läpi meni standardilla vajaaseen kuuteen tuntiin. Koska hiukset oli mallinnettu hyvin, niin annan arvosanaksi 3.5/5. ;)
 
Pari tuntia pelattu ja ensimmäinen alue kahlattu, aika hitaanlaisesti ja turvallisesti kävin läpi.

Nemesiksestä ei toistaiseksi ole ollut niin mitään haittaa, ja oikeastan hyvä niin.

Tämä tosin osaksi johtui siitä, että olin jo tutkinut ja tyhjentänyt kaikki alueet ennen kuin kävin laittamassa sähköt takaisin päälle. Siis myös kaikki ketjuilla tai yksinkertaisilla lukoilla suljetut paikat. Kun Nemesis sitten vihdoin saapui suhteellisen ennalta-arvatusti paikalle, olin vähän o_O kun Nemesis sieti tippua yhteen kranaattiin. Tästä juoksin donitsikuppilan läpi suoraan Metro-toimistolle, mutta Nemesis ei saanut minua kiinni kun olin jo puzzle-huoneessa. Takaisin tultaessa donitsilan edessä... Nemesis tippui jälleen yhteen kranaattiin, kun lattialla oli vielä se sähkötolppa. Ja molemmissa tapauksissa siis sain supply packit, eli ihan kunnolla tippui eikä vaan hidastellut.

Melkoinen vitsi siis tähän asti, kun olin varautunut että panokset kuluu ottamallavähän enempi matsia, varsinkin kun originaalissa Nemesiksen kanssa sai kyllä joka kerta otella ihan tosissaan.

Vaikeustasolta (standard) toistaiseksi hyvin helppo, eikä panoksista ole ollut missään kohtaa pulaa. Aloitin taas RE2 käyttämälläni taktiikalla, eli tiputetaan zombit maihin pistoolilla ja sitten double-tap puukolla, mutta enpä ole pitänyt vihollisia kovin bullet spongeina, kun tippuvat 3-5 laukaukseen eikä puukkoa usein edes tarvitse. Nyt mukana on ~50 pistoolin panosta, ~15 haulikon ammusta, pari kranaattia ja laatikko pullollaan parannustarvikkeita ja 15+ ruutia, vaikuttaa että tämä pienikin säästäväisyys on ollut taas melkoisen turhaa. Varsinkin kun mitään adaptive difficultya ei tällä kertaa taida olla mukana. RE2:ssa miksaus antoi minulle yleensä 2-3 haulikon panosta tai alle 10 pistoolin panosta, tässä kokeilin vähän miksailla ruuteja ja sieltä tuli joka kerta 6 haulia tai 15 pistoolin panosta.

Vaikeustasosta huolimatta ollut tähän asti ollut jees, mutta ei missään määrin pelottava vaikka tunnelma on erittäin onnistunut. Minusta ainakin alkualue oli hyvin mainio, joskin puzzlejen määrä oli valitettavan pieni.

Siitä plussaa, miten ovat saaneet tuohon taustalle istumaan hyvin samanlaisia kappaleita kuin originaalissa:


vs.



Seuraavaksi sitten metrolla eteenpäin, joka tosin olisi originaalissa jo tyyliin puoliväli peliä. Ehkä tästä illasta tulee vielä jatkettua tai kokeiltua Resistancea kokeiltua.
 
Viimeksi muokattu:
Itse pelasin suoraan hardcorella läpi ja energiaa ja paukkuja jäi reippaasti yli. Välillä kuolikin ja ekalle kerralle vaikeusaste oli sopiva. Todella rauhassa menin ja tutkin tarkkaan. 8h20min näytti kello kun läpäisi. Mutta lyhyt peli oli. Harmi että ei ollut enemmän paikkoja, olisi tehnyt pelistä paremman. Mutta vahva 8.5 arvosanaksi. Paikoin nautin pelistä enemmän kun r2r ja paikoin en. Nyt Inferno vaikeutta seuraavaksi kokeilemaan.
 
Näinhän se on pelisarjan alusta asti ollut, että esim Huntereihin tehoaa vaan haulikko (X määrä Osumia) , Magnum yms tehopyssyt. Pistoolilla aina ollut itsemurha lähteä koittamaan. Siinä mielessä näissä remakeissa ollaan sentään oltu uskollisia alkuperäisille.

Puukolla ei koskaan ikinä ole ollut mitään virkaa missään muodossa tässä pelisarjassa. Inventoryn täyte joka lempataan ensimmäiseen laatikkoon.
 
No mut ihmettelin lähinnä sitä ettei kranaatinheitin ollu mitenkään tehokas niitä vastaan, mut haulikko kyl puri. Aiemmissa peleissä kranaatinheitin oli haulikon kanssa samalla viivalla loppujenlopuks.


Ja puukolle tuli ekaa kertaa pelisarjan historiassa oikeesti käyttöä RE2R:ssä, ja tässäkin sillä voi testailla et onko zombi kuollu tai miten voimissaan enää maassa ja säästää pateja siinä samalla.
OK en ole tosiaan tätä vielä pelannut joten tuo kranaatinheitin on kyllä yllätys. Originaali kolmosessa se oli hyvinkin tehokas. Ja noin yleensäkin pelisarjassa ollut se luottotehopyssy. Erikoista :hmm:
 
Jos tarkoitat sitä rikkinäistä transparencyä hiuksissa ja parrassa, ni ei ole, edelleen rikki niiku demossakin.

Hmm... Itselläni nuo ei ole rikki PC:llä, kunhan TAA on käytössä. Xbox One X:llä ja PS4 Prolla testailin tuon demoa, ja niissä pleikkariversiossa nuo oli rikki koska siinä ei ollut TAA käytössä, samoten PC:llä jos kytken TAA:n pois päältä.

Onko sulla minkä merkin/mallin näytönohjain käytössä? Itselläni nvidian RTX:ää, jos sulla on AMD:n kortti niin voisiko olla mahdollista että sillä ei pelin TAA toimi niinkuin pitäisi?

(Screen space reflection tässä on myös melko epämääräinen, samoin kuin RE 2 Remakessa ja RE VII:ssa. Niissä myös kaikki kimmeltävä sekä hiukset yms näytti persiiltä ilman TAA:ta...)
 
Hmm... Itselläni nuo ei ole rikki PC:llä, kunhan TAA on käytössä. Xbox One X:llä ja PS4 Prolla testailin tuon demoa, ja niissä pleikkariversiossa nuo oli rikki koska siinä ei ollut TAA käytössä, samoten PC:llä jos kytken TAA:n pois päältä.

Onko sulla minkä merkin/mallin näytönohjain käytössä? Itselläni nvidian RTX:ää, jos sulla on AMD:n kortti niin voisiko olla mahdollista että sillä ei pelin TAA toimi niinkuin pitäisi?

(Screen space reflection tässä on myös melko epämääräinen, samoin kuin RE 2 Remakessa ja RE VII:ssa. Niissä myös kaikki kimmeltävä sekä hiukset yms näytti persiiltä ilman TAA:ta...)

Mulla on RTX ja ainakin demossa oli ihan sama mikä aa oli päällä. Aina ihan karseen näkösiä hiukset ja parrat.
 
Hyvä että tuli alotettua tää peli hardcorella suoraan nii ei läpijuosta niin nopiaa (olen vasta demo maisemissa :lol: ). Huomisen vois pyhittää enempi tohon RE3.

Nyt pelannu enempi resistancea missä on potentiaalia tulla ihan hyväki peli jos vaan capcom jatkaa sen tukemista. Ainaski 17.4 pitäs tulla Jill siihen ja jotain muuta? Ja vielä kun pelin saa läpi pelattua niin on vaikeustasona inferno-> nightmare mikä houkuttaa pelaan kyllä lisää (RE2R 96 tuntia), että kyllä tää mulle on ollu ihan täyden hinnan arvonen tekele.

Tää on arvostelujen perusteella hieman jakanukki kahtia communityn ja ymmärtää sen kyllä. Osa ei kiinnosta, että Resistance tulee mukana ja oottaa alennuksia tai on refundannu tai jotkut on jopa ostanu RE3 pelkästään että saa samalla resistancen itelleen :alien: joka tapauksessa tuo DD-Indeed:n pistämä linkki Buy Resident Evil 3 - Remake - Steam CD KEY cheap on jo hyvä hinta pelkästä yksinpelistä jos ei moninpeli kinosta
 
Ai tuon saa standalonenakin? Ei sillä, preorder oli mulla ~45eur niin omaani voisin pitää pikemminkin edullisena. Ja Resistance mukana. Tuleeko ei-preorderissa classic vaatteet?

Kaikissa RE3-versiossa tulee Resistance mukana.

Pitihän tuo Hardcorella aloitella. Nemesis tekee melkoisesti lämää ja panokset on kortilla, mutta muuten vielä ollut ihan tehtävissä. :)
 
Läpi meni hardcorella. Yllättävän kevyesti meni, vaikka parissa kohti tuli kuoltua ihan turhaan. Bosseihin ei tullut kuoltua kertaakaan, vaikka panokset olikin välillä aika kortilla.

Seuraavaksi Nightmarella? :hmm::lol:
 

Liitteet

  • IMG_20200405_174616.jpg
    IMG_20200405_174616.jpg
    3,2 MB · Luettu: 79
Todella hyvä fixi kun näyttää aika karulta nuo jotkut zombit kaukaa katsottuna

Even if you play at 60 or variable (uncapped) FPS, zombies still animate at a maximum of 30 FPS when they are far from the player. With this mod, zombies will have an animation at 60 FPS or more

 
Mut onks toi korjattu silleen et toimii peli normaalisti ? Ku ensimmäinen fix tohon robleemaan aiheutti sen että pelissä hajos kaikki interaktiivinen, ovet, typewriterit, tavaralaatikot jne.
Q:Isn't there a way to edit the .exe Hex code like in RE2 instead of having to open this tool every time?
A:If you do that, there will be a game without interaction, for some reason, hexes use several bytes for many things
Eli ilmeisesti tämä olisi toimiva keino
 
Ihan mielenkiinnosta, onko tässä zombien polvet korjattu kun eikö ne ollu kakkosessa parempia ampua ja tästä kun videoita kattonu niin porukka aina tuntuu tähtäävän päähän vaikka samaa lottoa se on kuin kakkosessa crittaako se.
 
Ihan mielenkiinnosta, onko tässä zombien polvet korjattu kun eikö ne ollu kakkosessa parempia ampua ja tästä kun videoita kattonu niin porukka aina tuntuu tähtäävän päähän vaikka samaa lottoa se on kuin kakkosessa crittaako se.

Juu saman huomasin ja seki ettei ainakaa 3 pysty luottaa että zombi on varmasti kuollu kyllä saa husia puukolla useasti :D. RE2 tuliki ammuttia enempi polveen, kun oli paras stunnaus zombeja vastaan. Ainoastaan tappo ne zombit joista on haittaa tietyillä alueilla missä pitää ees taas liikkua.
 

Code Veronica maistuisi PC:lle remasteroituna, kun aiemmin ei sitä PC:lle vielä ole. :)
 
  • Tykkää
Reactions: S3p
Code Veronica maistuisi PC:lle remasteroituna, kun aiemmin ei sitä PC:lle vielä ole.

Code Veronica on myös se RE, joka tuota eniten kaipaa.

...kun erityisesti se juonipuoli herättää ihan ääretöntä myötähäpeää Steveineen ja Ashfordeineen. Samalla peli on ainoalla vaikeustasollaan ihan mielettömän helppo. Miljöön ja itse pelin puolesta tässä olisi varmasti potentiaalia todella hyvään remakeen, mutta sen kanssa ei sitten tarvitsisi hätäillä samaan tapaan kuin tämän RE3 remaken, että monilta osin pätkii ja yksinkertaistaa laajentamisen sijasta.
 
Ja niin se vaan on, jos on RE2 pelimekaniikka tullut tutuksi niin hardcorella kannattaa alottaa suosiolla :D seuraavaksi nightmare tulille
 

Liitteet

  • re3.jpg
    re3.jpg
    73,6 KB · Luettu: 84
Täälläkin tuli pelattua läpi. Peliaika 5h 13min, tai "Total play time" 6h 40min Standardilla. Kävin paikkoja aika hitaasti ja hyvin epämääräisesti läpi, ja item boxilla vierailtua tuli niin tiuhaan kun ei meinannut mukaan mahtua kaikki tavarat.

...en nimittäin käyttänyt pelin aikana käytännössä kertaakaan gunpowdereita, koska se ei yksinkertaisesti ollut tarpeen ja halusin loppua kohden nähdä, miten onnistuu. Muistaakseni saatoin kertaalleen tehdä haulikon panoksia pelin alkupuolella, ja ihan pelin lopussa tein kerran Acid-kranatteja, koska inventaariossa ei ollut tilaa kantaa tarvikkeita ja en ollut varautunut muulla tavoin viimeiseen Hunter käytävään. Ilmankin olisin selvinyt, ainakin jos olisin ottanut yhden tallennuksen taaksepäin ja ottanut magnumin matkalle mukaan.

Vaikeustaso varusteiden puolesta on ihan naurettava, koska "enpäs huvikseen käytä näitä" -asenteesta huolimatta pelin lopussa minulla oli 9+ full heal itemiä, 22 haulia, 7 magnumin panosta, 25 gunpowderia, 10 high-grade gun powderia, 8x Explosive A ja 4x explosive B tölkkiä... :x3: Joops, olisi voinut ihan suorilta pelata Hardcore-vaikeustasolla. Kuolemia tuli bosseissa ja muissa yllätyskohteissa yhteensä 12, jonka vuoksi peli vielä jaksoi mankua Assist-vaikeustasolle siirtymistä. Näistäkin osa tuli sen vuoksi, että ei tiennyt mitä tuleman pitää, niin ei sattunut olemaan sopivaa asetta varattuna mukaan.

Ehkä rustailen jotain tarkempia mietteitä "Viimeksi pelaamasi peli" -topiciin.
 
Viimeksi muokattu:
Ai niin, muutamat viestit täällä aikaisemmin on puhuneet Quick time eventeistä.

Nuo saa käytännössä kytkettyä pois. Asetuksesta löytyi muistaakseni jonkinlainen "Button prompt" niminen asetus, josta voi vaihtaa press/push -> hold. Pelasin itse koko pelin tällä tavalla, ja pelissä oli vain muutama tilanne jossa jokin nappi piti pitää pohjassa. Tässä kohtaa olisi sitten ollutkin sama dropata ne jo kokonaan, mutta eivät ainakaan aiheuttaneet lisä-ärsytystä.
 
Mulla tuli ongelmaksi ton kanssa se kohta missä Jillin pitää ryömiä eteenpäin Nemesiksen lonkero jalassa kunnes tulee toinen kaasusäiliön räjähdys. Näppiksellä pelaessa peli näyttää että paina W, mut ku sitä painaa vaan, ni Jill liukuu taakseppäin ja jos sitä näpyttää, ni sama homma. En tiiä et pitääks se sit jotenki rytmittää, mutta ku pidin A pohjassa ja näpyttelin W samaan aikaan ni sit onnistu

Pädillä tuo menee niin, että pyörittelee vasenta tattia. Varmaan sama periaate näppikselläkin. :)
 
Ei ainakaan tuo hold-asetus päällä tarvinnut mitään ohjaimella pyöritellä, riitti että analogitattia painoi eteenpäin.

...tuo oli kyllä just semmosia täysin turhia lisäyksiä, jotka maistuivat pahasti RE6:lta eikä niitä olisi tähän tarvinnut missään määrin tuoda.
 
:D joo thankiu for dis. Täytyy napata talteen. Onhan tosta ny silti jotain apua, jos koittaa vetää peliä nopeasti läpite.

Ja kyllä tää peli muuttuu paljo, kun vaikeustasona on nightmare :devilish: jos on jotain juomista niin tällä erää oon juonu vain safe roomissa tai pistäny pelin paussille :D pari säpsähdystä tullut. Assisted ja standard on IGN/Gamespot arvostelija moodi ihan selkeesti
 
Viimeksi muokattu:
Bawkbasoup, hazeblade sun muita pitää rueta seuraan ku yrittää nightmarea/infernoa s-rankilla ja ilman mitää shop itemeitä. Tässäki sais olla S+ rankki
 
Juu ei oo muttei haittais vaikka oiski niin erottus se pelaaminen onko käytettynä loputonta sinkoa vai ei :alien:


 
Viimeksi muokattu:
Jos ei modi tarjoa muuta kuin muita pakenimis keinoja(ehkä hyvästä?) niin minusta suht turha.
Ellei sieltä löydy sitten tyyliin easter eggeja tai vastaavia mitä toivoisivat pelille uutta.

Se on vain noissa aina perseestä että ellei sinulla ole viimeistä versiota alla(ei päivitetä enään) niin sitten kun steam lätkäisee päivityksen ja modi hajoo->Pelistä tulee jotenkin pelikelvoton ellei modin tekijä päivitä modia aina kun uusi versio saapuu pelistä.

Mutta nämä toki ovat aina niitä valinnan paikkoja PC:llä pelatessa.
 
Jos nyt vaikka odoteltaisiin puolisen vuotta ja kattoo sit et mitä noi modaajat on saanu aikaan :kahvi:
9kk niin sanon puhallan pillin poikki.
Sitten on vikat versiot ilmoitta ja denuvo on murretu.

Kakkosen remakessa jäi pari kohtaa Leon harcdcorella niin hampaan koloon kuin oli pari modia niin jotka hajosivat uuden päivityksen tulleen ja siten en jaksanut koskaan kunnolla alkaa sitä pelaa alusta.
Claire->Easy->Normal->Hardcore
Leon->Easy->Normal->hardcore jäi

Siitä vittuinuin taas koko sarjaan ja eikä kolmonen ole ollut enää ykkösprioriteetti, en koskaan edes ostanut kolmos ressaa vain lainasin kaverilta mutta kakkonen on se numeder uno.
 


Näemmä pelin Xbone X version seilaava FPS pätsätty kuntoon alentamalla resoluutiota 2160p > 1620p. Parempi näin, olinkin vähän WTF että mitä ne kehittäjät boksiversion kanssa oikein perseilee.
 


Näemmä pelin Xbone X version seilaava FPS pätsätty kuntoon alentamalla resoluutiota 2160p > 1620p. Parempi näin, olinkin vähän WTF että mitä ne kehittäjät boksiversion kanssa oikein perseilee.

Kiitos tiedosta. Näköjään olisi aika paljon varaa optimoinnille vielä, mutta hyvä näin. Pitää laittaa takaisin hankintalistalle sitten kun FFVIIr on läpi. :tup:
 
Samaa mieltä. CV mitä nyt pelivideoita kahtonu näyttäs eniten remakea kaipaavalta.
 
Nelonen kelpaa! Aloitin juuri kakkosen ja kolmonen alessa varmaan kohtuu pian. Perkele, että pelottaa aikuista miestä.
 
Eilen kiskoin nightmarella läpi ja meni siihen vikaan nemi battleen saakka ilman mitää shop itemeitä... sitte joutuki kymmenen yrityksen jälkeen nöyrtyy ja ostaan kaks defense coinia :shifty: jotain 5 tuntia oli kellossa ku läpäs, että kyllähän tää itelle on ihan saman verran kulunu aikaa ku vertaa RE2R kun claire A:ssa meni joku 8 tuntia ja leonilla se 5 tuntia. Peli muuttuu enempi survival horror painotteiseks nightmarella ja infernolla varsinki. Kokeilin infernoa tänään ja kun ihan pelin eka zombi tuli vastaan niin tappo mut heti (munasin väistön) :rofl2:. Joo että infernot toiseen kertaan nyt koittaa ennemmin S-rankkia, ei käytä itemi boxia ja ei healing itemeitä (toki yks heal on sallittu yhessä kohassa pakostakin). Eli assistedilla mennään :drool:
 
Ohan se kiva kun on AR heti alussa :cigarbeye: Luulisin ettei oo mitää ongelmaa hardcorelle saakka S:ssä. Siitä eteenpäin pitää kyllä kahtoo bawkan videot läpi jos meinaa ilman mitää shoppi itemeitä.

s-rääänk.jpg
 
Ku se vaatii just sen että sul on täysin kylmät ja karaistuneet hermot, lähes viiveettömät ohjaimet/näppikset+hiiri sekä virheettömät reaktioajat, koko pelin läpi muistava muisti, harjoitellut tekniikat ja taktiikat, sekä sit myös tuuria. Bawk on just semmoi kaveri et se osaa hommansa äärimmäisen hyvin ja on ehottomasti Top 10 Resident Evil striimaajissa ja speedrunnereissa ollu jo pitkään.
Näihin peleihin voisi hyvä olla että olisi satunais encounterit eri vihuen kanssa että jokaisella kerralla niiden sijanti muuttuisi ja näin toisi pientä lisämaustetta uusille pelikerroille kun ei tiedä mistä se koira/hunter hyppää niskaan.
(toki välibossit ja isot bossit samoilla sijanilla kuten tarina vaatii)
 
RE2R oli pienissä määrin en oo huomannu onko tässä nightmarella ja infernolla sitä, mutta toisaalta en mää sitä kyllä kaipaakkaan se on jo niin hazardia muutenki :rofl:
 
Itsehän haluaisin Dino Crisis remaken. Tuntuu ettei monet muista koko sarjaa edes; ykkönen oli varsin loistava peli ja tuli aikanaan PS1:llä pelattua läpi.

Tämä olisi itseasiassa hyvin kiinnostava valinta. Alkuperäinen peli ei ole minullekaan tuttu kuin puoli tuntia alusta, kun se ei tuntunut hyvältä pelata PSP:llä. Pitäisi vielä ottaa uudelleenkäsittelyyn jollain laitteella, mutta uusioversio ei olisi yhtään hassumpi. Tässä tapauksessa kiinnostaisi tietysti mahdollisimman uskollinen remake.
 
40 tuntia takana ja ei oo VIELÄ tullu ainakaa mitää hakkeria vastaan, vaikka oon tuosta lukenukki miten helppoa sekin ois :D
 
Empäs tiennykkää että nemmy pääsee yhteen safe roomiin. Sielä missä on bolt cutterit. Pitäs toimia joka vaikeustasolla

 
Heti kun vaan sais speedrunnattua RE2R Claire A ja Leon A alle tunnin ajat niin palaan tähän takas. On tätä sen verta parempi speedrunnata mitä tokaa imo. (Paitsi ei infernoa :D)
 
Kaks viikkoa sitte postasin ekan harjottelun speedrun.com assistedi kategoriaan ja siinä meni 56m 57s jahka saan re2 alta niin täytyy yrittää alle 50 minsaan. Tsekkaa youtuben puolelta niksit ja jos ei onnistu niin ota jotain new game+ itemeitä matkaan, kun tässä nyt ei oo S+ rankkia niin se rating ei huonone siitä
 
Assistedista infernoo on kategoria missä ei saa käyttää ng+ itemeitä ja pelaat pelin joko 60fps tai 120fps cäpillä. Ja sitte on ng+ kategoria erikseen missä saa käyttää mitä tahansa shoppi itemeitä ja sielä on ihan sama mikä on vaikeustasona kun niitä ei oo erikseen luokiteltu. nii ja sitte on low% knife only missä saa käyttää hot doggeria ja vikassa nemesiksessä saa käyttää normi glockki tai sitä bursti glockkia.

Ja tällä erää se on vaa 7rayD vs Orchlon kuka saa WR mihinki kategoriaan
 
Juu itelläki oli vielä 2500k ja gtx 1060 (3gb) setuppi ku re2 ekan kerran pelas ja seki pyöri hyvin. Tää re3 on imo vielä paremmin optimoitu
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 785
Viestejä
4 496 523
Jäsenet
74 292
Uusin jäsen
GeGGoZ

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom