RC-ketju: Lennokit/Autot/Veneet

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 089
NiMH akkupaketin lataus, mikä meni pieleen?

DIY 6S 7,2V 2500mAh Eneloop Pro akkupaketti, seissyt X kuukautta.
Latasin SkyRC Imax B6 laturilla Charge->Discharge->Charge modella, akkuun meni vajaa 1000mAh. Otin kennot irti ja latasin NiMH laturilla ensin 4kpl Disharge -> Charge ja tulos oli 2500mAh ja sen jälkeen 2 jäljellä olevaa kennoa suoralla latauksella ja niihin meni 1500mAh eli kennot kunnossa, mutta miksi tuo SkyRC sai puskettua vain 1000mAh tuohon koko akkupakettiin?

Miten tuollainen paketti pitäisi ladata oikein?
 

Ho Lee Fuk

Team R&T
Liittynyt
24.07.2017
Viestejä
849
Moikka kaikille.

Vanha-uusi RC-harrastelia ilmoittautuu! Hankin ex-tempore Kärkkäiseltä poistomyynnissä olleen viimeisen kappaleen Traxxasin TRX-6 scalecrawlerin. Ainoa syy hankinnalle oli hinta; 520e kun sama laite halvimmissakin ebaypuljuissa £620 eli 745e + postit päälle. Nyt tuo tulee Kärkkäiseltä lähipostiin 532,75e eli ihan hyvä diili? Varsinkin kun laite on käytännössä uutukainen, esitelty syksyllä 2019 ja tullut myyntiin meillä vasta loka-marraskuulla?



Samalla hankintaan meni laturi, käytettynä rc-offipalstalta ja akkuja tässä tätä stooria kirjoitellessani mietin. Päätynen NiMH, koska helppous ja crawlertyyppinen harrastaminen. Minulla oli 10 vuotta takaperin saman valmistajan Summit johon hankin halpoja kiinanlipoja ja yhden niistä sain jo pullistumaan vaikka latasin ja purin niitä ns. kunnollisella, yli satasen älylaturilla aivan oikeaoppisesti.

Nyt vain mietityttää sopiiko tähän autoon universaalit NiMH-akut vai tarvitseeko niiden kanssa sitten jonkin Traxxas -yhteensopivan liittimen ja sitä rataa. Niinkin tyhmä ajatus on päässä että mahtaakohan noi akkujen "kotelot" olla jollain tavalla yhteneväisen kokoisia ettei tule tilattua fyysisesti liian isoja akkuja.
 
Liittynyt
22.02.2017
Viestejä
486
No nyt on kyllä hyvä diili. Itsekin olen tuota katsellut, mutta vielä on ollut turhan suolainen hinta tuolla. Ehkä joskus..

Akuissa varmaan pitää olla Traxxaksen oma ID-liitin (adaptereita löytyy kyllä latureille jos tarvii). Akun pitää olla oikean kokoinen, mutta epäilisin että tuohon mahtuu "melkein mikä vaan", paitsi kyttyrällä olevat tuskin menee. Tässä jotain esimerkkejä, näistä varmaan kaikki Nimh, Lipo 2S-3S menee paitsi "hump backit": Akut, laturit ja tarvikkeet - Hobbylinna verkkokauppa

Jos on LiPo-valmis balansoiva laturi, niin käyttäisin itse LiPoja. Toki niissä pitää olla huolellisempi ja saattavat olla hintavampia. Toisaalta ovat kevyempiä ja pienempiä ja muutenkin ominaisuudet ovat paremmat. "Kiinan LiPoja" en itsekään uskalla käyttää, vaan käytän (toki myös Kiinassa valmistettuja) merkkituotteita, niissä on ollut laatu kohdallaan eikä ole mitään ihmeellistä tullut eteen. Muistaa vaan aina ladata balansoituna ja tarkistaa akkujen ulkonäön ja kennojen voltit suht säännöllisesti (nämä näkee asiallisesta laturista).

Kyllä NiMheillä silti pärjää varsinkin crawlerissa, kun vauhtia ei tarvita niin paljoa. Itse kyllästyin omassa crawlerissa hitaaseen nopeuteen, kun se meni alle kävelyvauhtia Nimheillä, 3S LiPolla menee just sopivaa vauhtia, voi ajella suoraan kömpimispaikoille eikä tarvi kanniskella tai raahustaa mummovauhtia sen perässä. Tätä ongelmaa tosin ei ole TRX-6 kanssa, kun siinä on pari vaihdetta.
 
Viimeksi muokattu:

Ho Lee Fuk

Team R&T
Liittynyt
24.07.2017
Viestejä
849
No nyt on kyllä hyvä diili. Itsekin olen tuota katsellut, mutta vielä on ollut turhan suolainen hinta tuolla. Ehkä joskus..

Akuissa varmaan pitää olla Traxxaksen oma ID-liitin (adaptereita löytyy kyllä latureille jos tarvii). Akun pitää olla oikean kokoinen, mutta epäilisin että tuohon mahtuu "melkein mikä vaan", paitsi kyttyrällä olevat tuskin menee. Tässä jotain esimerkkejä, näistä varmaan kaikki Nimh, Lipo 2S-3S menee paitsi "hump backit": Akut, laturit ja tarvikkeet - Hobbylinna verkkokauppa

Jos on LiPo-valmis balansoiva laturi, niin käyttäisin itse LiPoja. Toki niissä pitää olla huolellisempi ja saattavat olla hintavampia. Toisaalta ovat kevyempiä ja pienempiä ja muutenkin ominaisuudet ovat paremmat. "Kiinan LiPoja" en itsekään uskalla käyttää, vaan käytän (toki myös Kiinassa valmistettuja) merkkituotteita, niissä on ollut laatu kohdallaan eikä ole mitään ihmeellistä tullut eteen. Muistaa vaan aina ladata balansoituna ja tarkistaa akkujen ulkonäön ja kennojen voltit suht säännöllisesti (nämä näkee asiallisesta laturista).

Kyllä NiMheillä silti pärjää varsinkin crawlerissa, kun vauhtia ei tarvita niin paljoa. Itse kyllästyin omassa crawlerissa hitaaseen nopeuteen, kun se meni alle kävelyvauhtia Nimheillä, 3S LiPolla menee just sopivaa vauhtia, voi ajella suoraan kömpimispaikoille eikä tarvi kanniskella tai raahustaa mummovauhtia sen perässä. Tätä ongelmaa tosin ei ole TRX-6 kanssa, kun siinä on pari vaihdetta.
Kiitos kattavasta palautteesta! :tup: En ole saanut RC-offi-palstan 10 vuotta vanhoja tunnareitani pelaamaan ja yrittäessäni tehdä uusia herjaa s-postia joka olisi käytössä. Laitoin viestiä ylläpidolle ja odottelen vastausta.

Itse pallottelen juurikin NiMH vs LiPo akkujen kanssa, ei niinkään ajoneuvon nopeus vaan enemmänkin ajoaika. En ole "tehokäyttäjä" enkä "rällääjä", minulle riittäisi puhtaasti ryömintäsetit yksin jossain metsiköissä, mutta osaako kukaan edes arvioida kuinka pitkäksi aikaa ryömimistä esimerkiksi jokin 5000mAh NiMH riittää vs samantehoinen 2S 5000mAh LiPo?
 
Liittynyt
22.02.2017
Viestejä
486
Oma 4x4 crawler meni 3000mAh Nimh-akulla varmaan lähemmäs tunnin hidasta möngintää. En ole vielä kattavasti LiPoa testannut tuon kanssa, mutta olettaisin että tuo nykyinen 3S 3300mAh LiPo kestää ehkä saman tai hieman vähemmän, riippuu kuinka pitkä siirtymä on (koska siirtymällä tulee painettua enemmän kaasu pohjassa). 5000mAh akulla ajaa varmasti yli tunnin möngintää tuollakin vehkeellä.

Voisin kuvitella ettei akun tyypillä ole ajoaikaan niin merkitystä, enemmän se vaikuttaa keveyteen/kaatumisherkkyyteen, koska painopisteen saa alemmas LiPolla (tai samalla painolla saa enemmän kapasiteettia). Lisäksi LiPoja ei tarvitse ajaa tyhjiksi ennen latausta, koska niissä ei ole niin paljon "muisti"-efektiä kuin Nimheissä. LiPoissa on suurempi virranantokyky, mutta sitä ei crawlereissa niin tarvitse, kun edetään hitaasti.
 

Ho Lee Fuk

Team R&T
Liittynyt
24.07.2017
Viestejä
849
Oma 4x4 crawler meni 3000mAh Nimh-akulla varmaan lähemmäs tunnin hidasta möngintää. En ole vielä kattavasti LiPoa testannut tuon kanssa, mutta olettaisin että tuo nykyinen 3S 3300mAh LiPo kestää ehkä saman tai hieman vähemmän, riippuu kuinka pitkä siirtymä on (koska siirtymällä tulee painettua enemmän kaasu pohjassa). 5000mAh akulla ajaa varmasti yli tunnin möngintää tuollakin vehkeellä.

Voisin kuvitella ettei akun tyypillä ole ajoaikaan niin merkitystä, enemmän se vaikuttaa keveyteen/kaatumisherkkyyteen, koska painopisteen saa alemmas LiPolla (tai samalla painolla saa enemmän kapasiteettia). Lisäksi LiPoja ei tarvitse ajaa tyhjiksi ennen latausta, koska niissä ei ole niin paljon "muisti"-efektiä kuin Nimheissä. LiPoissa on suurempi virranantokyky, mutta sitä ei crawlereissa niin tarvitse, kun edetään hitaasti.
Upeaa, kiitän :interested:

Saattanen ostaa alkuun NiMH ja sitten LiPo toiseksi akuksi jos oikein innostuu harrastamaan. Käytettynä ostamassani älylaturissa on myyjän mukaan jokin toiminto, jolla laite ensiksi tarkistaa, sitten tarvittaessa tyhjentää NiMH akun ja sitten lataa sen täyteen. Tai vaihtoehtoisesti laittaa akun "storage"-moodiin eli tyhjää ja lataa ... sopivan täyteen.

Nyt vain etsimään pk-seudun harrastajia sekä -tapahtumia / tiloja.

:shy:


Niin ja tosiaan vinkiksi kaikille; Kärkkäiselle jäi vielä hyllyyn pari Traxxasin 1:10 scalecrawleria hämmentävän edulliseen hintaa, Chevy Trailblazer sekä M-B G500 jotain vähän reilu 400e. Paljon halvemmalla kuin ebay.co.uk :sta löysin euroina tai edes jenkki-ebaysta dollareissa. Ostaisin talteen jos olisi extrarahhulia.
 

omenanraato

Team Tesla
Liittynyt
22.10.2017
Viestejä
4 469
Ei mitään muita enää tänäpäivänä kuin Lipoja! Ja tuon auton kanssa 3S. Ja ei todellakaan Traxxasin aivan hävyttömän hintaisia. Jos ei itse/kukaan tuttu pysty vaihtamaan päätä johonkin standardiin, niin sit vaikka adapterilla.
 

Ho Lee Fuk

Team R&T
Liittynyt
24.07.2017
Viestejä
849
Ei mitään muita enää tänäpäivänä kuin Lipoja! Ja tuon auton kanssa 3S. Ja ei todellakaan Traxxasin aivan hävyttömän hintaisia. Jos ei itse/kukaan tuttu pysty vaihtamaan päätä johonkin standardiin, niin sit vaikka adapterilla.
Kiitos. Kuulemma Hobbyfactoryssa Vantaalla vaihtavat mihin tahansa heiltä ostettavaan akkuun asiakkaalle Traxxas-liittimet, jos (kun) asiakas (minä) on moiseen kädetön (ei uskalla) :btooth:Täytyy suunnata sinne LA ja kysellä samalla koeajoa mainitulla indoor crawlerradalla.
 

Ho Lee Fuk

Team R&T
Liittynyt
24.07.2017
Viestejä
849
Tyhmä kysymys:

Osaako Traxxasin EZ-Peak -sarjan entrylevel-laturit myös purkaa akkuja? Kaikissa puhutaan pelkästään lataamisesta / "storage modesta". Esimerkiksi: EZ-Peak Plus 4A NiMH/LiPo Charger Auto ID - Hobbylinna verkkokauppa

Case: Lataan LiPon täyteen mutten ehdi ajella sitä edes etäisesti tyhjäksi. Miten on, saako sitä noilla "storage modeen" muuta kuin kuluttamalla se tyhjäksi ja iskemällä laturiin kiinni joka sitten lataa sen 3,7V/cell -tilaan?
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
581
Tyhmä kysymys:

Osaako Traxxasin EZ-Peak -sarjan entrylevel-laturit myös purkaa akkuja? Kaikissa puhutaan pelkästään lataamisesta / "storage modesta". Esimerkiksi: EZ-Peak Plus 4A NiMH/LiPo Charger Auto ID - Hobbylinna verkkokauppa

Case: Lataan LiPon täyteen mutten ehdi ajella sitä edes etäisesti tyhjäksi. Miten on, saako sitä noilla "storage modeen" muuta kuin kuluttamalla se tyhjäksi ja iskemällä laturiin kiinni joka sitten lataa sen 3,7V/cell -tilaan?
Laitteen manuaalista lueskeltuna, onnistuu: Storage chargeMakes it easy to charge or discharge the battery to the proper storage voltage. Use this mode whenever the battery will be stored unused for more than 7 days. https://traxxas.com/sites/default/files/HKC14012-R02_2970-TraxxasID-Charger-INST-EN.pdf
 

omenanraato

Team Tesla
Liittynyt
22.10.2017
Viestejä
4 469
Kiitos. Kuulemma Hobbyfactoryssa Vantaalla vaihtavat mihin tahansa heiltä ostettavaan akkuun asiakkaalle Traxxas-liittimet, jos (kun) asiakas (minä) on moiseen kädetön (ei uskalla) :btooth:Täytyy suunnata sinne LA ja kysellä samalla koeajoa mainitulla indoor crawlerradalla.
Fiksumpaa se olisi ostaa laturi minkä hinta on 1/4 Traxxasin laturista. Sit vaihtaa autoon esim XT90 tai XT60 liittimeen, koska isossa osassa akkuja on ne ja latureissa myös.
 

Ho Lee Fuk

Team R&T
Liittynyt
24.07.2017
Viestejä
849
Fiksumpaa se olisi ostaa laturi minkä hinta on 1/4 Traxxasin laturista. Sit vaihtaa autoon esim XT90 tai XT60 liittimeen, koska isossa osassa akkuja on ne ja latureissa myös.
Sain jo itse vehkeen niin hyvään alehintaan, että ajattelin näin sähköropailuja karsastavana kädettömänä vasta-alkajana mennä autovalmistajan omilla laitteilla ja kysellä Hobbyfactoryssä mitä ammattilainen tähän suosittelee :interested:

Auto odottelee postissa mutta akkuja ei ole, odottavan aika on pitkä :btooth:

Lisäksi pettymykseni on suuri kun kilpailuhenkisenä selailin kaikenmoisia rc-offiskaboja. Ei ole tällä mitään asiaa niihin, edes harrastelijaluokkiin sosialisoimaan. Oispa enemmän 6x6 harrastelioita :beye:
 

omenanraato

Team Tesla
Liittynyt
22.10.2017
Viestejä
4 469
Sain jo itse vehkeen niin hyvään alehintaan, että ajattelin näin sähköropailuja karsastavana kädettömänä vasta-alkajana mennä autovalmistajan omilla laitteilla ja kysellä Hobbyfactoryssä mitä ammattilainen tähän suosittelee :interested:

Auto odottelee postissa mutta akkuja ei ole, odottavan aika on pitkä :btooth:

Lisäksi pettymykseni on suuri kun kilpailuhenkisenä selailin kaikenmoisia rc-offiskaboja. Ei ole tällä mitään asiaa niihin, edes harrastelijaluokkiin sosialisoimaan. Oispa enemmän 6x6 harrastelioita :beye:
Jos sinne hobbyfactoryyn oot menossa, niin sieltäkin löytyy halvemmalla akut, että laturi kuin traxxasin.
Otat auton mukaan ja vaihtakaa nimenomaan siihen päähän se liitin, eikä akkuihin. Jatkossa otat tarvittaessa akut suoraan oikealla liittimellä. Ja jos joskus innostut ostamaan esim parempaa osaa autoon, tai toisen merkkisen auton ni en kyllä itse lähtisi leikkimään traxxasin akuilla/latureilla, ne kun ei mitenkään maagisen hyviä ole. Nimi vaan tuo hintaa.

Esim:

Ja


Edit: jos joku muu kaipaa laturia vanhan tilalle, eikä ole saatava just nyt, niin itsellä tälläinen kosketusnäytöllinen kahden akun laturi ja ei voi kuin suositella.
Itse ostin jostain tarjouksesta alle 50:llä.

 

omenanraato

Team Tesla
Liittynyt
22.10.2017
Viestejä
4 469
Voisin täs samal päivitellä omaa kokoelmaa. Autoina löytyy siis nykyisin:
Element RC Enduro Sendero:
D3E12280-9F80-4D8D-8138-4FC689B2BA69.jpeg
BF19844E-156B-4E24-8492-9904ADE520CA.jpeg
Autossa akku siirretty servon viereen ihan eteen, etuakselin takana entisen akun paikalla on äänimoduli jollain Isuzun bensakoneella. Autossa on jokin halpa kiinalainen muoviohjaamo ja siellä joku action ukko istumassa. Autossa nykyisin alla Gmaden käsittelemättömät peltivanteet, jotka yritän saada ruostumaan, renkaina Prolinen Hyraxit. Autossa myös Overdrive. Molemmat puskurit olen myös vaihtanut ja tehnyt taakse valot, edessä olikin vakiona. On pitkät valot, lyhyet, jarruvalot, pakki ja vilkut.
Tekniikkaa olen muuttanut sen verran, että nopeudensäätimenä Hobbywingin 1080 ja servona 40kg tehoservo ja Bec antamassa sille virtaa. Ohjaimena Spektrumin erittäin laadukas ohjain.
Autoon on kyllä myös vinssi, mutta otin pois kun ei tullut käytettyä ja sain akun sen viemään tilaan.
(Edit: niin ja lavalla oleva trukkilava on oikeasti tehty millilleen oikeaan mittasuhteeseen käyttäen oikeaa trukkilavaa)

Traxxas TRX4 Ford Bronco ”Police”:
8D18E89C-26A7-4641-BB45-EB2D36261E9E.jpeg
Autosta poistettu orginaali teippaukset, lisätty valkoiset teipit ja poliisitarrat. Lisäksi vastaavat valot kuin Elementissä, mutta extraa poliisivalot katolla, takana, että etusäleikössä. Äänenä V8 Bensa poliisisireenein. Poliisivalojen vuoksi olen yhdistellyt vaihdelaatikkoa ja lukkoja siten, että vaihtoehdot on pieni vaihde lukot auki, pieni vaihde lukot kiinni ja iso vaihde lukot auki.
Laitoin myös underdriven, joka oli tähän autoon paras lisäys ikinä.
Vanteina mustat gmaden peltivanteet, joissa päällä RC4WD valmistamat Goodyear Wrangler renkaat, parhaat renkaat jotka tiedän.
Sähköissä löytyy myös hobbywingin 1080 nopari. Lisäksi on traxxasin BT palikka akku ja lämpötilaanturein, joten näkee kallistuskulmat, akun kapasiteetin, että moottorin lämmön. Bec antamassa virtaa tehoservolle.

Traxxas TRX4 Defender ”Camel Trophy”:
734502B5-9755-47BA-85C1-27728C3DC928.jpeg
B9E2E963-1CB2-4D87-A231-913B4236E0F7.jpeg
Tässä on tehty ulkonäöllisesti kaikkea mahdollista, jotta olisi vähän tuollaista Camel Trophy fiilistä. Puskurit vaihdettu, tarroja, vararenkaita jne. Lisäksi olen tehnyt pleksistä läpinäkyvät ikkunat orkkis mustien tilalle. Ovenkahvat jne myös erikseen lisätty, samoin kuin polttoainetankin korkki.
Vanteita jotkin valkoiset kiinavanteet, renkaina nykyisin RC4WD valmistamat Goodyear AllTerrain renkaat. Löytyy myös traxxasin överihintaiset valot led palkilla ja lokasuojissa olevilla valoillaan, sekä BT palikka samoine antureineen, kuin Bronco. Sama äänimoduli löytyy tästäkin V8 Dieselin kera.
Hobbywing 1080 nopari tuttuun tyyliin ja moottorina trailmasterin moottori. Bec antamassa virtaa tehoservolle.
 
Viimeksi muokattu:

omenanraato

Team Tesla
Liittynyt
22.10.2017
Viestejä
4 469
Hobao DC1
6C410F6C-F343-4491-99E5-DA4C2F2CCE02.jpeg
7BE88E89-AFE2-480E-A644-1EB0FFB56A30.jpeg
737AA5DA-F00B-4D66-BA85-49B26E57B631.jpeg
6D4A143F-09AC-4DB9-B273-3C9A2172DA4E.jpeg
Lisäksi vielä näin eri viestiin tämä Hobao, kun ei voi niin montaa liitettä laittaa yhteen viestiin.
Hobaon oma kori on kamala, autona aikalailla muutenkin kamala, joten kärryä vetämään muutin tämän kovakoriseksi. Akseliväliä jouduttu itse jatkamaan aikalailla kopan vuoksi ja muokkaamaan muutenkin rajusti, jotta tuo ohjaamo mahtuu olemaan paikallaan. Esim toinen vaihde poistettu kokonaan. Löytyy täysiverinen kova sisusta myös. Autossa myös V8 bensa äänet (eri kuin broncon) ja töötti äänimodulista.
Nyt tällä viikolla saatu kunnon tavarasta myös astinlaudat.
Sähköt muuten orkkikset, mutta taas kerran hobbywingin nopari. Bec antamassa virtaa tehoservolle.
 

omenanraato

Team Tesla
Liittynyt
22.10.2017
Viestejä
4 469
Ja ajopaikkana 90% kerroista omaan puuhuoneeseen rakennettu rata:
98C52A48-67E4-4ED9-8468-41DA461F570E.jpeg
49424040-2BF0-406D-9F68-D93BAE8AC67D.jpeg
3FC0DF05-79CC-434F-902B-595BFF389EDE.jpeg
E30E6BA9-1396-470D-86CB-D0079566452D.jpeg
FEDFC41C-F08E-4FD7-B3D9-110A9B2F340F.jpeg

Kuvien ottamisen jälkeen aika isolla kädellä taas muutettu, mutta jokatapauksessa. Kätevä kun kesällä viileä ja talvella suojassa. Toki myös kosteuden estää. Kesällä tuli laatua sohvalla parhaimmillaan 8h putkeen. :D
 

Ho Lee Fuk

Team R&T
Liittynyt
24.07.2017
Viestejä
849
Voisin täs samal päivitellä omaa kokoelmaa. Autoina löytyy siis nykyisin:
Element RC Enduro Sendero:
Autossa akku siirretty servon viereen ihan eteen, etuakselin takana entisen akun paikalla on äänimoduli jollain Isuzun bensakoneella. Autossa on jokin halpa kiinalainen muoviohjaamo ja siellä joku action ukko istumassa. Autossa nykyisin alla Gmaden käsittelemättömät peltivanteet, jotka yritän saada ruostumaan, renkaina Prolinen Hyraxit. Autossa myös Overdrive. Molemmat puskurit olen myös vaihtanut ja tehnyt taakse valot, edessä olikin vakiona. On pitkät valot, lyhyet, jarruvalot, pakki ja vilkut.
Tekniikkaa olen muuttanut sen verran, että nopeudensäätimenä Hobbywingin 1080 ja servona 40kg tehoservo ja Bec antamassa sille virtaa. Ohjaimena Spektrumin erittäin laadukas ohjain.
Autoon on kyllä myös vinssi, mutta otin pois kun ei tullut käytettyä ja sain akun sen viemään tilaan.

Traxxas TRX4 Ford Bronco ”Police”:
Autosta poistettu orginaali teippaukset, lisätty valkoiset teipit ja poliisitarrat. Lisäksi vastaavat valot kuin Elementissä, mutta extraa poliisivalot katolla, takana, että etusäleikössä. Äänenä V8 Bensa poliisisireenein. Poliisivalojen vuoksi olen yhdistellyt vaihdelaatikkoa ja lukkoja siten, että vaihtoehdot on pieni vaihde lukot auki, pieni vaihde lukot kiinni ja iso vaihde lukot auki.
Laitoin myös underdriven, joka oli tähän autoon paras lisäys ikinä.
Vanteina mustat gmaden peltivanteet, joissa päällä RC4WD valmistamat Goodyear Wrangler renkaat, parhaat renkaat jotka tiedän.
Sähköissä löytyy myös hobbywingin 1080 nopari. Lisäksi on traxxasin BT palikka akku ja lämpötilaanturein, joten näkee kallistuskulmat, akun kapasiteetin, että moottorin lämmön. Bec antamassa virtaa tehoservolle.

Traxxas TRX4 Defender ”Camel Trophy”:
Tässä on tehty ulkonäöllisesti kaikkea mahdollista, jotta olisi vähän tuollaista Camel Trophy fiilistä. Puskurit vaihdettu, tarroja, vararenkaita jne. Lisäksi olen tehnyt pleksistä läpinäkyvät ikkunat orkkis mustien tilalle. Ovenkahvat jne myös erikseen lisätty, samoin kuin polttoainetankin korkki.
Vanteita jotkin valkoiset kiinavanteet, renkaina nykyisin RC4WD valmistamat Goodyear AllTerrain renkaat. Löytyy myös traxxasin överihintaiset valot led palkilla ja lokasuojissa olevilla valoillaan, sekä BT palikka samoine antureineen, kuin Bronco. Sama äänimoduli löytyy tästäkin V8 Dieselin kera.
Hobbywing 1080 nopari tuttuun tyyliin ja moottorina trailmasterin moottori. Bec antamassa virtaa tehoservolle.
Upeita scaleryömijöitä, TRX-4:a elikkäs meikäläisen vempaimen erään sortin serkkuja :interested:
 

Ho Lee Fuk

Team R&T
Liittynyt
24.07.2017
Viestejä
849
kuva1.jpg


kuva2.jpg


-Tollainen sieltä Kärkkäiseltä lopulta tupsahti. Aivan alkupään tuotantoa joka on tarkoitettu kauppoihin esittelykäyttöön. Boksissa tuollainen tarra ja käyttöohjekirjassakin lukee mallinimenä otsikossa "TRX-4", jonka siis Traxxas vaihtoi myyntiversioihin "TRX-6" akseleiden määrää kuvatakseen.

Tosiaan hieman oli jännäkakka housussa tämän kanssa sillä olin mainostellut Kärkkäisen loppuunmyyntiä muutamalla eri nettipalstalla, joista yhdessä joku oli mennyt tilaamaan alelaarista tämän laitteen pikkuveljen. Eli TRX-4 "Mercedes-Benz G500"-auton. Oli saanut autonsa jo eilen, mutta pakkauksesta oli puuttunut koko ohjain sekä autosta oli ollut osia rikki sekä irti! Epäilivät auton olleen jonkinlainen hyllykoriste & esittelykappale liikkeessä. Mullakin pakkaus oli avattu ja korin "pölysuojapussikin" on jossainvaiheessa ollut irti (ei ollut kunnolla auton päällä), mutta mikä tärkeintä itse auto on koskematon. Ei sormenjälkiä, ei pölyä, mitään ei puutu eikä ole rikki.

Toistaiseksi hyvä fiilis. Koko tosin yllätti. Auto on luonnossa aivan jäätävän kokoinen, paljon isompi (korkeus & pituus) kuin 10 vuoden takainen Traxxas Summittini. Kuvassa kahvipaketti verrokkina.
 

omenanraato

Team Tesla
Liittynyt
22.10.2017
Viestejä
4 469
Upeita scaleryömijöitä, TRX-4:a elikkäs meikäläisen vempaimen erään sortin serkkuja :interested:
Juu itseäkin sekä tuo, ett axialin 6x6 on houkuttanut, mutta kun ei niillä tee mun radalla mitään. Sen verran kankeampia kääntymään ja nyt jo tekee todella tiukkaa esim pidemmän akselivälin Defenderillä. Joten oon tyytynyt ihastelemaan muiden videoita ja kuvia vaa. :)

Edit: ja jos sinne hobbyfactoryyn menet, niin osta ohjausservo samalla. Trx on tunnettu umpisurkeasta servosta ja sen kestävyydestä.
Itsellä Defender kesti 5min ajoa ja Broncolla en ehtinyt sisältä ulos, kun servo hajosi kynnyksellä. :D
 

Ho Lee Fuk

Team R&T
Liittynyt
24.07.2017
Viestejä
849
Latureista puheenollen hommasin vastoin omenanraadon suosituksia tämmöisen Traxxasin "kaksoislaturin":


-Pääasiassa koska jos ajeluaika on yhdellä 2S 4000mAh LiPoakulla 45-55min ja latausaika jopa ~1,5h niin aika kehnoa lähteä jonnekin pidemmälle ajelemaan ja sitä ennen odotella akkujen latautumista pahimmillaan 3h. Kuulemma tuo TRX-6 syö nopeammin akkuja kuin TRX-4 (ja vastaavat), koska voimansiirron suurempi vastus, auton paino ja sitä rataa.

Hommasin laturin siis käytettynä. Laitteen pyynti oli 60e sisältäen myös 2 x Traxxasin 3000mAh NiMH-akut (joiden tilasta ei tosin ole tietoa) ja originaalin myyntipaketin kaikkine rojuineen. Pyysin myyjää heittämään sen tänään postiin pikapakettina (jotta saisin sen vklopulle...) ja maksoin sen johdosta pyyntihinnan päälle vaivanpalkkaa 20e. Silti mielestäni ihan kohtuudiili mikäli tulee ehjänä perille (tai ylipäätään perille) :interested:

Bonarina laitteessa on jonkinsortin "poweeeeer!"-lataus jos kovakin kiire:

Charging Traxxas iD Batteries in High Output Mode High Output Mode allows you to charge high capacity batteries at a faster charge rate. Use the high output channel to charge your 5000 mAh NiMH batteries at 5 amps and your 4000 mAh and larger LiPo batteries at a “2C” charge rate (2C is 2 times the capacity; 4000 mAh x 2 = 8000 or 8 amps). Only one Traxxas battery at a time can be charged in High Output Mode using the output port on the right side of the charger (the left side of the charger is disabled). Move the switch to High Output, and follow steps 1-4 for Traxxas iD battery charging.
 
Viimeksi muokattu:

GadnenMulkoSilmä

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
20.11.2018
Viestejä
294
DJI Spark/Mavic Mini haussa järkevään hintaan ja ehjänä.

Yht.otot YV:llä.

En droneille löytänyt erillistä ketjua niin kokemuksia myös ko. laitteista otetaan vastaan.
 

omenanraato

Team Tesla
Liittynyt
22.10.2017
Viestejä
4 469
-Pääasiassa koska jos ajeluaika on yhdellä 2S 4000mAh LiPoakulla 45-55min ja latausaika jopa ~1,5h niin aika kehnoa lähteä jonnekin pidemmälle ajelemaan ja sitä ennen odotella akkujen latautumista pahimmillaan 3h.
Tuo riippuu aivan akusta mikä sulla on. Yleisesti lipo akulla suositellaan 1:1 latausta käyttöiän säilyttämiseksi. Eli jos sulla on 5000mah akku, niin lataus on 5A, 5200:lla 5,2A jne. Silloin lataus kestää aika tarkalleen tunnin.
Itsellä akkuja joilla tarvittaessa lataus onnistuu 3x nopeudella, eli 5200:t akut kun on, niin 15,6A:lla, jolloin lataus on jo huomattavan nopeaa tarvittaessa. Siksi myös suosin kahden akun laturia, jotta ei tarvi yksitellen latailla.

Vertailua akunkulutuksesta, niin TRX4 Bronco menee 5200:lla 3S lipo akulla äänimodulin kera noin 1,5h, ilman äänimodulia noin 2h. Enkä jaksa uskoa, että trx6 siitä mitään ihan älyttömästi jää, varmasti mulla äänimoduli haukkaa niin paljon, että pienemmällä kulkee sulla.
Ja vertailuun ElementRC. Jaksoin ajaa kesällä 4,5h myös äänimoduli päällä, sama akku. Sit pistin lataukseen ja akussa oli vielä virtaa 10,6V, eli olisi sillä ajellut vielä pitkään. :D todella hurja ero.
 
Liittynyt
03.11.2016
Viestejä
679
DJI Spark/Mavic Mini haussa järkevään hintaan ja ehjänä.

Yht.otot YV:llä.

En droneille löytänyt erillistä ketjua niin kokemuksia myös ko. laitteista otetaan vastaan.
Kannattaa katsoa esim. useampi youtube arvostelu eri kanavilta niin saa aika realistisen käsityksen molemmista, kunhan suodattaa sen pahimman hypetyksen pois. Kannattaa tsekata myös DJI foorumi, kunhan ei säikähdä lukemattomia "crashed/lost" ketjuja, joista suurin osa johtunut käyttäjävirheestä...
Sparkia en enää ostaisi kun Mini on markkinoilla ihan jo pelkän kameran takia, mutta riippuu paljolti käytöstä.

Mini on loistava kampe kunhan odotukset on realistiset, DJI toimittaa mitä lupaa. Näitä on sitten muutamia maanantaimalleja markkinoilla, joten käytettyä ostaessa suosittelisin varmentamaan tavalla tai toisella laitteen toimivuuden.

Omassa käytössä Mini täysin riittävä kampe jolla saa amatöörille loistavan tasoista materiaalia ja helppo lennettävä. Kovassa tuulessa tai pakkasessa lennätys ei onnistu ja ilmeisesti ei tykkää lentää matalalla veden yllä (korkeusanturi sekoaa ja pyrkii uittamaan dronen), viimeisestä ei omia kokemuksia koska talvi.
 

Ho Lee Fuk

Team R&T
Liittynyt
24.07.2017
Viestejä
849
Sen verran mukavaa ryömimistä tuolla Traxxasin TRX-6:lla tuli harrastettua että yritin jo hankkia erään toisen keskusteluforumin käyttäjän rikkinäisenä hänelle saapunutta TRX-4 -autoa. Mutta Kärkkäinen ei suostunut sitä minulle myymään :rage:

Mikä on edullisin TRX-4 -pohjainen auto? Mulla olisi tuo ohjain valmiina, mutta jokin tosihalppis TRX-4 Sport "kit" vaatisi niin servot kuin vastaanottimen, moottorin kuin ESC:kin hankinnan:


Sitten taas astetta paremmassa kitissä tulee moottori, ESC sekä lähetin ja servot... JA kauko-ohjain, jollainen minulla on jo. MUTTA tästäpä puuttuu kori.


Vinkkejä miten saisi kakkosautoksi halvan TRX-4 pohjaisen auton? Aivan sama onko tuollainen SPORT vai normaali. Käytettynäkään ei löydy mistään, etsitty tämä viikko.

:btooth:
 
Liittynyt
02.01.2017
Viestejä
164
Mavic Ministä: manuaalin mukaan pitäisi käyttää U3-luokan muistikorttia. Kuitenkin kameran maksimiresoluutio on videokuvauksessa 2,7k@30 eli eikö tuohon pitäisi riittää U1-luokan kortti? Ainakin jos tyytyy kuvaamaan Full HD resoluutiolla. Näin myös jossain Youtuben testivideolla väitettiin.

Sen takia kyselen kun itseltä löytyy yksi U1 kortti joka on tällä hetkellä Minissä sisällä ja videot ovat täysin luokattomia, saattaa olla 10 sekunnin katkoksia ja muutenkin nykii ihan jumalattomasti. Nopeampaa korttia ei tähän hätään löydy eikä tekisi mieli käydä ostamassa pelkkää testausta varten.

EDIT: terävänä poikana tajusin, että tämänhän voi testata ihan itse:
Full HD @30Hz: ei nyi
Full HD @60Hz: nykii ihan törkeästi

Eli eiköhän tosiaan kyseessä ole liian hidas muistikortti eli ostoksille vie tieni.
Argh. Hommasin nopeamman U3-luokan kortin. Edelleen maksimissaan pystyy kuvaamaan 1080@30 Hz videota. Jos yrittää kuvata fullHD-videota tuota korkeammalla frameratella niin kuva nykii. Jos yrittää kuvata 2,7k videota niin tuloksena on pelkkää vihreätä mössöä. Onkohan tuo drone itsessään jotenkin hajalla vai pitäisikö yrittää vielä jollain kolmannella muistikortilla?

Testasiin kyllä tuon uuden kortin Crystaldiskmarkilla, eikö näillä arvoilla pitäisi kuvauksen kuitenkin sujua ihan OK (kts. kuva)?
CMinfo.JPG
 
Liittynyt
31.03.2017
Viestejä
346
Onko tuossa nyt jotain merkitystä vielä hyväksi todetuilla korteilla (löytyy DJI:n sivuilta). En tiedä. Itse ostin Sandisk Extreme Pro 128GB:n ja rupes pelaamaan laakista. En muista minkä merkin ja nopeusluokan korttia yritin aikasemmin käyttää, mut sitä ei drone suostunu edes alustamaan.
 
Liittynyt
03.11.2016
Viestejä
679
Argh. Hommasin nopeamman U3-luokan kortin. Edelleen maksimissaan pystyy kuvaamaan 1080@30 Hz videota. Jos yrittää kuvata fullHD-videota tuota korkeammalla frameratella niin kuva nykii. Jos yrittää kuvata 2,7k videota niin tuloksena on pelkkää vihreätä mössöä. Onkohan tuo drone itsessään jotenkin hajalla vai pitäisikö yrittää vielä jollain kolmannella muistikortilla?

Testasiin kyllä tuon uuden kortin Crystaldiskmarkilla, eikö näillä arvoilla pitäisi kuvauksen kuitenkin sujua ihan OK (kts. kuva)?
Mikä se kortti sitten on? Itse sain kyllä Minin nauhoittamaan nykivää matskua supervanhalle 16gb mikälie Samsungille, mutta todetusti DJI foorumillakin on tapauksia joissa kortit ei vaan pelaa vaikka speksit riittäisikin, jos ko. kortti ei ole suositeltujen listalla.
Kokeile vielä jollain kortilla DJIn listalta ja jos ei pelaa niin takuuremppaan, suottakai sen kanssa enempää ämpylöi?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 192
Kannattaa katsoa esim. useampi youtube arvostelu eri kanavilta niin saa aika realistisen käsityksen molemmista, kunhan suodattaa sen pahimman hypetyksen pois. Kannattaa tsekata myös DJI foorumi, kunhan ei säikähdä lukemattomia "crashed/lost" ketjuja, joista suurin osa johtunut käyttäjävirheestä...
Sparkia en enää ostaisi kun Mini on markkinoilla ihan jo pelkän kameran takia, mutta riippuu paljolti käytöstä.

Mini on loistava kampe kunhan odotukset on realistiset, DJI toimittaa mitä lupaa. Näitä on sitten muutamia maanantaimalleja markkinoilla, joten käytettyä ostaessa suosittelisin varmentamaan tavalla tai toisella laitteen toimivuuden.

Omassa käytössä Mini täysin riittävä kampe jolla saa amatöörille loistavan tasoista materiaalia ja helppo lennettävä. Kovassa tuulessa tai pakkasessa lennätys ei onnistu ja ilmeisesti ei tykkää lentää matalalla veden yllä (korkeusanturi sekoaa ja pyrkii uittamaan dronen), viimeisestä ei omia kokemuksia koska talvi.
En myöskään keksi mitään syytä hankkia sparkkia. DJIn lupaukset minin kantamasta kannattaa jakaa kolmella niin ei pety niin paljon. Tosin eipä sillä merkitystä, koska lennätettäessä pitää olla lennokkiin näköyhteys.
 
Liittynyt
02.01.2017
Viestejä
164
Mikä se kortti sitten on? Itse sain kyllä Minin nauhoittamaan nykivää matskua supervanhalle 16gb mikälie Samsungille, mutta todetusti DJI foorumillakin on tapauksia joissa kortit ei vaan pelaa vaikka speksit riittäisikin, jos ko. kortti ei ole suositeltujen listalla.
Kokeile vielä jollain kortilla DJIn listalta ja jos ei pelaa niin takuuremppaan, suottakai sen kanssa enempää ämpylöi?
Korttina on tällä hetkellä 128 gb Samsung Evo plus, löytyy DJIn listalta. Eli taitaapi olla niin, että vikaa on dronessa ja täytyy lähettää tuo takuuhuoltoon. Kiitokset avusta & vinkeistä.
 
Liittynyt
03.11.2016
Viestejä
679
Korttina on tällä hetkellä 128 gb Samsung Evo plus, löytyy DJIn listalta. Eli taitaapi olla niin, että vikaa on dronessa ja täytyy lähettää tuo takuuhuoltoon. Kiitokset avusta & vinkeistä.
Itsellä kans Evot käytössä, eikä ongelmia. Sökö Mini, toivottavasti korjaus ei veny nykyisen maailmantilanteen vuoksi... Valmistajan foorumilla moni oli saanut suoraan uuden vastaavassa tilanteessa, joten ehkä menee suht kivuttomasti...
 

j98

Liittynyt
01.09.2017
Viestejä
91
Minkälainen rc-auto olisi hyvä peli aloittelijalle? Pitäisi kolmen vanha tytärkin päästää joskus ajamaan, niin saisi kestää runtua jonkin verran. Ympärivuotinen ulkokäyttö olisi tärkeä juttu.

Amazonista lähtisi Hosim 9125 120€, mutta siihen ei saa isompaa akkua. Traxxasilta on tullut Rustleria, Stampedea ja Bigfootia tullut katseltua 2wd-vekottimina, kun niissä on päivitetysvaraa. Ilmeisesti Kärkkäinen pistänyt loput Traxxasit juuri kuukausi takaperin pihalle kohtuu hintaan? Mistä Traxxaseja lähtee halvimmalla, jos niihin päätyy?
 
Liittynyt
07.10.2017
Viestejä
102
Joku "laatu"merkin auto vaan heti alkuun, varaosien ja päivitysosien saatavuus älyttömästi parempaa kuin joidenkin halpisten, sekä jälleenmyyntiarvo on parempi jos harrastus ei kiinnostakkaan.

Ohjaimesta saa kyllä rajoitettua tehoja niin saa junnukuskille säädettyä sopivan vauhdin alkuun.
 
  • Tykkää
Reactions: j98

Ho Lee Fuk

Team R&T
Liittynyt
24.07.2017
Viestejä
849
Lisäksi käytettynä noita on tori.fi:ssä. Säästyy melkoinen kasa euroja jos harrastaminen lopahtaakin ensimmäisen kesän jälkeen. Vehkeen ulkokuoresta voi saada osviittaa millaisessa käytössä / millaisella käyttäjällä vehje on ollut.
 
  • Tykkää
Reactions: j98
Liittynyt
09.11.2016
Viestejä
624
Millaisia kantomatkoja olette saaneet DJI droneilla vakiona? Ostin syksyllä Mavic Air ja tuolloin haja-asutusalueella 400m päästä rupesi jo katkeilemaan signaali, mutta jotkut ovat saaneet 1-2km matkoja helposti. Mitä teen väärin?
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
581
Phantom 3 Advancedilla joskus kokeilin pellolla, olikohan 500 vai 1000m kun pysähty seinään ja jäi paikoilleen. Joku rajoitin asetuksissa tai firmwaressa. Kuvayhteis säilyi koko ajan hyvänä. Omassa käytössä riittävästi kuitenkin kun ei ole tarvetta surffailla ympäri kylää.
 
Liittynyt
03.11.2016
Viestejä
679
Millaisia kantomatkoja olette saaneet DJI droneilla vakiona? Ostin syksyllä Mavic Air ja tuolloin haja-asutusalueella 400m päästä rupesi jo katkeilemaan signaali, mutta jotkut ovat saaneet 1-2km matkoja helposti. Mitä teen väärin?
Mavic Minillä ympäristöstä riippuen 100-1500m. Omasta pihasta laitakaupungilta kuva alkaa pätkimään ja lähes heti perään yhteys katkeaa n. 150m kohdalla. Lähin tukiasematorni on ehkä 300m päässä ja wifi analyzerin mukaan ihan järkyttävä signaalisaaste okt alueella. Haja-alueilla kantomatka on jotain 200-800m riippuen missä se lähin torni on, mitä lähempänä torni sitä lyhyempi range. Korvessa mennään sitten jo helposti yli kilometriin kun wifi saaste käytännössä nolla, metsäalueilla kantavuus riippuu lähinnä siitä löytääkö esteetöntä linjaa ohjaimen ja dronen väliin. Minin CE versiosta ainakin katkeaa yhteys jo muutaman tiheän puun osuessa väliin...

Et siis tee mitään väärin, vaan wifi-yhteydellä toteutetut dronet nyt vaan ovat täysin riippuvaisia/haavoittuvaisia ympäristön signaalisaasteelle. Todetusti antennipeileillä eli range extendereillä saa 10-30% lisää kantomatkaa.
Omasta mielestä Minin ja Airin kanssa joku 400-500m on jo max laillinen kantomatka missä VLOS säilyy. Jos haluaa suurempia kantavuuksia DJI droneilla niin on ostettava kalliimpaa Ocusyncillä varustettua dronea...
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 690
Mavic Minillä ympäristöstä riippuen 100-1500m. Omasta pihasta laitakaupungilta kuva alkaa pätkimään ja lähes heti perään yhteys katkeaa n. 150m kohdalla. Lähin tukiasematorni on ehkä 300m päässä ja wifi analyzerin mukaan ihan järkyttävä signaalisaaste okt alueella. Haja-alueilla kantomatka on jotain 200-800m riippuen missä se lähin torni on, mitä lähempänä torni sitä lyhyempi range. Korvessa mennään sitten jo helposti yli kilometriin kun wifi saaste käytännössä nolla, metsäalueilla kantavuus riippuu lähinnä siitä löytääkö esteetöntä linjaa ohjaimen ja dronen väliin. Minin CE versiosta ainakin katkeaa yhteys jo muutaman tiheän puun osuessa väliin...

Et siis tee mitään väärin, vaan wifi-yhteydellä toimivat dronet nyt vaan ovat täysin riippuvaisia/haavoittuvaisia ympäristön signaalisaasteelle.
Omasta mielestä Minin ja Airin kanssa joku 500m on jo max laillinen kantomatka missä VLOS säilyy. Jos haluaa suurempia kantavuuksia DJI droneilla niin on ostettava kalliimpaa Ocusyncillä varustettua dronea...
Osasyynä rajoitettuun kantavuuteen on CE-määräykset ja niiden mukana tuleva n. 2 km kantama. Jenkkien FCC-määräyksien mukaan jos mennään niin kantavuus tuplaantuu. Oma Air oli USAssa viime vuonna ja vielä se näyttää olevan käytössä.

Mavic Air tietoja:

Remote Controller
Operating Frequency 2.400 - 2.4835 GHz
5.725 - 5.850 GHz
Max Transmission Distance (unobstructed, free of interference) 2.400 - 2.4835 GHz:
FCC: 4000 m
CE: 2000 m
SRRC: 2000 m
MIC: 2000 m

5.725 - 5.850 GHz:
FCC: 4000 m
CE: 500 m
SRRC: 2500 m
 
Liittynyt
03.11.2016
Viestejä
679
Osasyynä rajoitettuun kantavuuteen on CE-määräykset ja niiden mukana tuleva n. 2 km kantama. Jenkkien FCC-määräyksien mukaan jos mennään niin kantavuus tuplaantuu. Oma Air oli USAssa viime vuonna ja vielä se näyttää olevan käytössä.

Mavic Air tietoja:

Remote Controller
Operating Frequency 2.400 - 2.4835 GHz
5.725 - 5.850 GHz
Max Transmission Distance (unobstructed, free of interference) 2.400 - 2.4835 GHz:
FCC: 4000 m
CE: 2000 m
SRRC: 2000 m
MIC: 2000 m

5.725 - 5.850 GHz:
FCC: 4000 m
CE: 500 m
SRRC: 2500 m
Tiedän, ja ainakin muutaman YT videon mukaan myös DJI Airilla ja Mavic Minillä onnistuu tuo FCC moodiin huijaaminen fake GPS:llä, jolla saisi täyden kantomatkan käyttöön.
Itse olen hieman skeptinen, koska FCC ja CE mallit ovat fyysisesti eri malleja (tai ainakin omilla valmistenroillaan), joten en ole testannut. Enkä kyllä koe tarpeelliseksikaan kun omat lentelyt tapahtuu 99% 150m kupolissa.
Pitää kyllä varmaan jossain vaiheessa kokeilla kun FCC mode kuitenkin tuplaa signaalitehon ja lentely "saasteisessa" ympäristössä onnistuisi vakaammin.
 

Markkedi

:smoke:
Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
775
Tulipahan taas aloitettua harrastus ja tällä kertaa sillä mitä olen kuolannut pitkään. Oli ostoilmo jossa etsin projektiksi 1/5 bensa turistia ja sieltähän löytyi suht halvalla jonkun edellinen kisapeli FG Evo 08.
Mukana tuli lihalaatikollinen osia ja renkaita mukana. On se vaan upea, vaikka onkin bemarin kori:hungry:

Jarru/kaasuservot puuttuu mutta muuten on ajokunnossa. Koneen voisi kuitenkin purkaa ja tarkistaa kun ei ole kuulemma hetkeen ajettu
IMG_20200405_190347.jpg


IMG_20200405_195736.jpg


IMG_20200405_200559.jpg


IMG_20200405_200553.jpg
 

j98

Liittynyt
01.09.2017
Viestejä
91
Traxxasin Bigfoot lähti sitten lopulta tilaukseen ja mukaan verkkovirtalaturi ja toinen 3000 mAh akku, niin voi vähän pidempään rällätä, kun on kaksi akkua. Youtubesta tuli katsottua monta videoarviota ja kaikissa kehuttiin, että kestää hyvin runtua.
 

Ho Lee Fuk

Team R&T
Liittynyt
24.07.2017
Viestejä
849
Traxxasin Bigfoot lähti sitten lopulta tilaukseen ja mukaan verkkovirtalaturi ja toinen 3000 mAh akku, niin voi vähän pidempään rällätä, kun on kaksi akkua. Youtubesta tuli katsottua monta videoarviota ja kaikissa kehuttiin, että kestää hyvin runtua.
Muista sitten näiden ehkäpä paras ominaisuus lasten kanssa, sen nopeudensäätimen eli ESC:n saa "lapsimoodiin":

Training Mode:* 50% FWD, 100% brakes, 50% REV
 
  • Tykkää
Reactions: j98

Stail

Tukijäsen
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
610
Tulipahan taas aloitettua harrastus ja tällä kertaa sillä mitä olen kuolannut pitkään. Oli ostoilmo jossa etsin projektiksi 1/5 bensa turistia ja sieltähän löytyi suht halvalla jonkun edellinen kisapeli FG Evo 08.
Mukana tuli lihalaatikollinen osia ja renkaita mukana. On se vaan upea, vaikka onkin bemarin kori:hungry:

Jarru/kaasuservot puuttuu mutta muuten on ajokunnossa. Koneen voisi kuitenkin purkaa ja tarkistaa kun ei ole kuulemma hetkeen ajettu






Noilla joskus kisaa ajaneena niin koita löytää puhdasta asfalttia ja koittaa edes vähän lämmittää renkaita. Muuten on liukasta :) tehoa on kivasti

Kolme rataa taitaa olla vielä toiminnassa mihin ton kokoluokan autolla kehtaa mennä :)
 

Markkedi

:smoke:
Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
775
Noilla joskus kisaa ajaneena niin koita löytää puhdasta asfalttia ja koittaa edes vähän lämmittää renkaita. Muuten on liukasta :) tehoa on kivasti

Kolme rataa taitaa olla vielä toiminnassa mihin ton kokoluokan autolla kehtaa mennä :)
Mukana seurasi myös renkaanlämmittimet ja sama neuvo että kylmillä renkailla lähtee suht helposti lapasesta :joy:

Läheltä löytyy FK-rata johon jo kyselin aikanaan lupaa mennä ja silloin sopi. Täytyy vielä varmistaa että edelleen pääsee.
 
Liittynyt
31.05.2017
Viestejä
4 336
Tästä ketjusta saisi erottaa drone-jutut erikseen IMO. Mavicceja ym. vehkeitä on jo niin paljon porukalla ja niihin liittyvä keskustelu häviää tänne radio-ohjattaviin autoihin ym. muihin vehkeisiin liittyviin juttuihin.

Veikkaisin, että monikaan Mavic- tai muu dronemies ei ole radio-ohjattavista sen kummemmin kiinnostunut.
 

Lem

Liittynyt
11.09.2017
Viestejä
75
Mitäs lisävarusteita suosittelette Mavic Minille ja mistä? Tällä hetkellä mennään siis ihan yhdellä akulla, ei ole edes kantolaukkua... Aikeissa olisi ainakin yhden akun ja tuon kantolaukun hommaaminen.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 480
Viestejä
4 163 702
Jäsenet
70 414
Uusin jäsen
O&G

Hinta.fi

Ylös Bottom