Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Ogier ajoi mestaruudesta tähän aamuun saakka. Päätökset on varmaan tehty ajat sitten.Kukahan teki viimeisen päätöksen. Jotain ei ole Toyotallakaan tehty oikein kun ei Kallea kiinnosta lähteä puolustamaan merkkimestaruutta...
Haisee siltä, siitä tiedän. Jos olisi ollut halua ja kiinnostusta auttaa merkkimestaruudessa pysymisessä, Kalle ois voinu todeta että hei tottakai tuun, perun nää muut hommat tästä eipä nämä niin tähdellisiä olisi ollutkaan. Kallen ei tarvi edes rahan takia osallistua kaikenlaisiin pyyntöihin, kyseessä ois ollu Toyotan maine ja kunnia, mutta se sivuutettiin aika kylmästi, josta vedän johtopäätöksen ettei viitsi kovin lojaali kuitenkaan jostain syystä olla.Ogier ajoi mestaruudesta tähän aamuun saakka. Päätökset on varmaan tehty ajat sitten.
Mistä muuten tiedät ettei Kallea kiinnosta?
Latvala kertoo, että hän kysyi hallitsevaa maailmanmestaria Kalle Rovanperää ajamaan Japanissa. Rovanperä ajaa tällä kaudella vain osan kilpailuista.
– Kalle valitettavasti vastasi, että koettakaa pojat pärjätä. Se oli hänen kanssaan sovittu tälle vuodelle. Jouduimme käyttämään sen kortin kesällä. Onneksi ensi vuonna Kalle ajaa täyden vuoden, mikä on todella tärkeää.
No tuskinpa se nyt noin on vaan tokaissut, lienee lopuksi kannustukseksi todennut.Haisee siltä, siitä tiedän. Jos olisi ollut halua ja kiinnostusta auttaa merkkimestaruudessa pysymisessä, Kalle ois voinu todeta että hei tottakai tuun, perun nää muut hommat tästä eipä nämä niin tähdellisiä olisi ollutkaan. Kallen ei tarvi edes rahan takia osallistua kaikenlaisiin pyyntöihin, kyseessä ois ollu Toyotan maine ja kunnia, mutta se sivuutettiin aika kylmästi, josta vedän johtopäätöksen ettei viitsi kovin lojaali kuitenkaan jostain syystä olla.
”Koettakaa pojat pärjätä” – Kalle Rovanperä lähetti tylyn viestin Jari-Matti Latvalalle MM-kauden huipennuksesta
Takamoto Katsutan ja Elfyn Evansin sunnuntain suoritukset kavensivat Hyundain johtoa valmistajien MM-sarjassa kahdella pisteellä.yle.fi
Aika nokkavalta kuulostaa nuoren klopin pärjäilyjä vaan toivotella ja hymyillä auringonlaskuun taskut täynnä käteistä. Kuitenki Toyota mahdollistanu aika paljon asioita Kallen uralla.
Kyllähän se itse kutakin pistäisi vtuttamaan jos on sovittu vajaasta kaudesta ja että nyt otetaan eroa lajista. Sitten tallipäällikkö soittele TAAS että tuutko ajamaan.Haisee siltä, siitä tiedän. Jos olisi ollut halua ja kiinnostusta auttaa merkkimestaruudessa pysymisessä, Kalle ois voinu todeta että hei tottakai tuun, perun nää muut hommat tästä eipä nämä niin tähdellisiä olisi ollutkaan. Kallen ei tarvi edes rahan takia osallistua kaikenlaisiin pyyntöihin, kyseessä ois ollu Toyotan maine ja kunnia, mutta se sivuutettiin aika kylmästi, josta vedän johtopäätöksen ettei viitsi kovin lojaali kuitenkaan jostain syystä olla.
”Koettakaa pojat pärjätä” – Kalle Rovanperä lähetti tylyn viestin Jari-Matti Latvalalle MM-kauden huipennuksesta
Takamoto Katsutan ja Elfyn Evansin sunnuntain suoritukset kavensivat Hyundain johtoa valmistajien MM-sarjassa kahdella pisteellä.yle.fi
Aika nokkavalta kuulostaa nuoren klopin pärjäilyjä vaan toivotella ja hymyillä auringonlaskuun taskut täynnä käteistä. Kuitenki Toyota mahdollistanu aika paljon asioita Kallen uralla.
Niin tuskinpa se sentään. Tuskin on Jarimatti edes kysellyt, kunhan keksii kivoja uutisia.No tuskinpa se nyt noin on vaan tokaissut, lienee lopuksi kannustukseksi todennut.
Kalle on myös Toyotalle tärkeä ja toisinpäin, eiköhän siellä olla ihan molemmilla puolilla samaa mieltä.
Noh, ralli on rallia. Neuvillella oli paikka ratkaista, mut viimeiseen kisaan siirtyi. MUTTA vaatii käytännössä, että Neuville keskeyttää ja jää nollille (tai saa max 4p), mut ainaha se mahdollista on Japanin teillä. Ton lisäksi Tänak tietty kans tarttis vähintään 26 pistettä yhteensä.Kyl ois tavallaan melkonen sensaatio mikäli Neuville vielä menettäis MM-tittelin Tänakille..
25pts riitttää koska enemmän kokonaiskisan voittoja.Noh, ralli on rallia. Neuvillella oli paikka ratkaista, mut viimeiseen kisaan siirtyi. MUTTA vaatii käytännössä, että Neuville keskeyttää ja jää nollille (tai saa max 4p), mut ainaha se mahdollista on Japanin teillä. Ton lisäksi Tänak tietty kans tarttis vähintään 26 pistettä yhteensä.
Ihmisiä soitellaan töihin vapaapäivinä jatkuvasti. Joo, ei oo ehkä pakko mennä, mutta kyllä tuo nyt aika paljon lojaalisuudesta tai paremminkin sen puutteesta tallia kohtaan kertoo, kun ei kysyttäessä viitsi lähteä ratkaisevaan kisaan. Aivan vitun sama mitä sopimuksessa seisoo, mutta kun talli tarvii apua, niin silloin autetaan, eikä toivotella mitään tsemppejä. Välillä melkeen toivoo, että lähtisi helvettiin koko sarjasta, kun ei kerran ajelu maistu.Kyllähän se itse kutakin pistäisi vtuttamaan jos on sovittu vajaasta kaudesta ja että nyt otetaan eroa lajista. Sitten tallipäällikkö soittele TAAS että tuutko ajamaan.
Ihmisiä soitellaan töihin vapaapäivinä jatkuvasti. Joo, ei oo ehkä pakko mennä, mutta kyllä tuo nyt aika paljon lojaalisuudesta tai paremminkin sen puutteesta tallia kohtaan kertoo, kun ei kysyttäessä viitsi lähteä ratkaisevaan kisaan. Aivan vitun sama mitä sopimuksessa seisoo, mutta kun talli tarvii apua, niin silloin autetaan, eikä toivotella mitään tsemppejä. Välillä melkeen toivoo, että lähtisi helvettiin koko sarjasta, kun ei kerran ajelu maistu.
– Kyllä mä vähän yritin jo tos aikaisemmin Chilessä, mutta Kalle vain totesi mulle aikalailla, että koettakaa pojat pärjätä. *naurahdus*
Evans ja Katsuta parhaat kuskit? Ehkei nyt kuitenkaan. Sehän se ongelma tällä kaudella on, kun se keihäänkärki tahtoo lepäillä. Tuskin tässä muuten Toyotalla olisi hädän päivää. Ja toki Kallen ja Sebin mokailut on maksanut paljon pisteitä tällä kaudella.Alkaa jari-matilla olla paineita : paras auto ja parhaat kuskit, silti molemmat mestaruudet karkaamassa naapuri-leiriin. Tätä ei toyotalla ehkä hyvällä katsota ,aletaan miettiä onko kaikki hyvin tallin sisällä mukaan lukien tallipäällikköllä joka itsekin olisi mieluummin ajamassa rallia eikä päällikköä esittämässä.
Kuten Maikkarin toimittaja Mikko Hyytiä asian ilmaisi:Omasta mielestä täysin oikea päätös kallelta että ei lähtenyt tuonne japaniin. Sopimus on sopimus ja ajetaan ne määrät kisoja mitä sopimuksessa lukee ja sillä selvä.
Ens vuonna sitten on taas kallella täysi kausi, ja toivottavasti virtaa riittää hyvin kun on saanut vähän lomaa rallista, kalle on ajanut nyt putkeen vuosia ihan pikkupojasta asti, moni ei vissiin ymmärrä että kuinka paljon valmistautumista yksi ralliviikonloppu vaatii, jos sitä verrataan rata-autoiluun.
Tervepäinen nuorimies.
2.01 | Testierikoiskoe, Kuragaike Park (2,75 km) |
12.05 | EK1 Toyota Stadium 1 (2,15 km) |
23.19 | Huolto A, Toyota Stadium (15 min) |
00.44 | EK2 Isegami's Tunnel 1 (23,67 km) |
1.44 | EK3 Inabu/Shitara 1 (19,38 km) |
3.12 | EK4 Shinshiro 1 (17,41 km) |
5.27 | Rengashuolto, Inabu Donguri Koubou (15 min) |
6.32 | EK5 Isegami's Tunnel 2 (23,67 km) |
7.32 | EK6 Inabu/Shitara 2 (19,38 km) |
9.00 | EK7 Shinshiro 2 (17,41 km) |
11.35 | EK8 Okazaki SSS 1 (2,54 km) |
11.44 | EK9 Okazaki SSS 2 (2,54 km) |
12.44 | Huolto B, Toyota Stadium (45 min) |
23.19 | Huolto C, Toyota Stadium (15 min) |
1.05 | EK10 Mt. Kasagi 1 (16,47 km) |
2.03 | EK11 Nenoue Kougen 1 (11,60 km) |
3.16 | EK12 Ena 1 (22,79 km) |
5.04 | Rengashuolto, Nakatsugawa Park (15 min) |
6.05 | EK13 Mt. Kasagi 2 (16,47 km) |
7.08 | EK14 Nenoue Kougen 2 (11,60 km) |
8.16 | EK15 Ena 2 (22,79 km) |
11.07 | Huolto D, Toyota Stadium (45 min) |
12.05 | EK16 Toyota Stadium 2 (2,15 km) |
23.26 | Huolto E, Toyota Stadium (15 min) |
00.39 | EK17 Nukata 1 (20,23 km) |
1.35 | EK18 Lake Mikawako 1 (13,98 km) |
2.38 | EK19 Nukata 2 (20,23 km) |
4.49 | Rengashuolto, Toyota Stadium (15 min) |
5.17 | EK20 Toyota Stadium 3 (2,15 km) |
7.15 | EK21 Lake Mikawako 2, Power Stage (13,98 km) |
Jahas, tämähän voi mennä jännäksi. Joutuis Neuvilleki pitään vauhtia sunnuntaina eikä luottaa siihen, että Tänak ei ois tarpeeksi nopea.Neuvillellä hajosi "mystisesti" autosta tehot, ottaa takkiin pari minuuttia per EK ja ei tuosta kai lauantain pisteille enää nousta kun ei tämä mikään Safari-ralli ole. Saakohan tuota ennen huomista/sunnuntaita kuntoon...
Eli näyttäisi siltä että piste-ero on 7 sunnuntaille mennessä, olettaen että Tänak voittaa lauantain ja ajaa maaliin.
Jopa toivottavaaSunnuntailta 6 pistettä riittää, eli aika paljon pitää sunnuntainakin tapahtua että mestaruus lipuu taas kerran ohi.. Toki mahdollista.
Niin riippuu ihan että saako ne sitä autoa kuntoon. Jos ottaa jokaiselta pitemmältä EK:lta 2 minuuttia takkiin niin pistesaldo on 0 ja Tänak voittaa mestaruuden.Sunnuntailta 6 pistettä riittää, eli aika paljon pitää sunnuntainakin tapahtua että mestaruus lipuu taas kerran ohi.. Toki mahdollista.
Montako tuossa luokassa ajaa, vai meneekö ne pisteet kokonaiskilpailun sijoituksen mukaan.Just joo Neuvillen autossa ongelmia ja vasta 15:s ja Tänak johtaa!
Jep, siitä on jo hyvin keskusteltu ketjussa. Kiitos nollapostaus-chat-onelinerista.Just joo Neuvillen autossa ongelmia ja vasta 15:s ja Tänak johtaa!
Emt, enkä jaksa tarkastaa, ku on vielä näitä osa-aikakuskejakin. Neuvillella on kyl mahikset päästä vielä iha pisteillekki, jos auto huomenna toimii. Rally2:set on niiiin paljon hitaampia Japanissa, että minuuttienki takaa-ajo on mahdollista. Lauantain päätteeksi annetaan ehdolliset pisteet, jotka saa, jos ajaa rallin maaliin. Sunnuntaina on iha oma kisansa taas. Ens kaudella muuttuu jo uudestaan, koska tämän kauden systeemi on vihattu kuskien että katsojien kannalta.Montako tuossa luokassa ajaa, vai meneekö ne pisteet kokonaiskilpailun sijoituksen mukaan.
Siis mietin että saiko tänään pisteitä vai ei jos huomenna ajaa malliin,
Onhan tossa se, että jännitys säilyy nyt Sunnuntaihin, ellei Tänak joudu ongelmiin. Muutenkin toi Rally 1 kaipaisi lisää autoja. Käytännössä siis rajua kulujen karsimista, jotta saataisiin autoja lisää. Ehkä siirtyvät Rally 2 autoihin vai joko toi on päätetty? Kisat jatkuu la aamuyöstä jotain yhden aikaan, joten siihen samaan aikaan luultavastiJep, siitä on jo hyvin keskusteltu ketjussa. Kiitos nollapostaus-chat-onelinerista.
Emt, enkä jaksa tarkastaa, ku on vielä näitä osa-aikakuskejakin. Neuvillella on kyl mahikset päästä vielä iha pisteillekki, jos auto huomenna toimii. Rally2:set on niiiin paljon hitaampia Japanissa, että minuuttienki takaa-ajo on mahdollista. Lauantain päätteeksi annetaan ehdolliset pisteet, jotka saa, jos ajaa rallin maaliin. Sunnuntaina on iha oma kisansa taas. Ens kaudella muuttuu jo uudestaan, koska tämän kauden systeemi on vihattu kuskien että katsojien kannalta.
Onpa vaa ärsyttävä seurata tätä, ku ei oikee tiiä missä mennää. Yöllä ne vissii taas lauantai "aamupäivän" ainaki vetää?
Hybridit ainaki poistuu heti tän kauden jälkee. Siitä ainaki pisteet, että eivät hyväksyneet rahan lypsämistä. Kallein yksittäinen kulu. Alle puoleen miljoonaan on uutisissa puhuttu, että olis tavoite uusilla säännöillä. Nykyää ku ovat kaiketi siinä miljoonassa eurossa.Onhan tossa se, että jännitys säilyy nyt Sunnuntaihin, ellei Tänak joudu ongelmiin. Muutenkin toi Rally 1 kaipaisi lisää autoja. Käytännössä siis rajua kulujen karsimista, jotta saataisiin autoja lisää. Ehkä siirtyvät Rally 2 autoihin vai joko toi on päätetty? Kisat jatkuu la aamuyöstä jotain yhden aikaan, joten siihen samaan aikaan luultavasti
sunnutainakin aloittavat? Kyllähän toi Neuville on menossa, mutta Tommi Mäkinen ainakin muistaa, että mitä vaan voi tapahtua.
Kokonaiskilpailun, riippumatta kuskien luokasta.Montako tuossa luokassa ajaa, vai meneekö ne pisteet kokonaiskilpailun sijoituksen mukaan.
Siis mietin että saiko tänään pisteitä vai ei jos huomenna ajaa malliin,
Joo eipä tota Japanin rallia kovin helpolla seuraa ellei valvo öitä. Toki parit eekoot nyt aamullaki ollu.Stage results FORUM8 Rally Japan 2024
Ihmettelin mitä Tanakille tapahtu EK12:lla, mutta se näemmä keskeytettiin turvallisuussyistä.
Ei tullut ostettua tätä rallia, ni pitää seurailla tuolta linkin takaa tai "Legit Reddit™ " linkistä
Suunta on oikea, mutta kyllä ne vieläkin törkeän hintaiset monelle ovat, ellei sponsoreita löydy. Kisojen ja viihteen kannalta sais olla autoja enemmän.Hybridit ainaki poistuu heti tän kauden jälkee. Siitä ainaki pisteet, että eivät hyväksyneet rahan lypsämistä. Kallein yksittäinen kulu. Alle puoleen miljoonaan on uutisissa puhuttu, että olis tavoite uusilla säännöillä. Nykyää ku ovat kaiketi siinä miljoonassa eurossa.
No jos alle puolen miljoonan päästään, nii ei oo enää rally2:sta kaukana. 200-300ke noiki maksaa? Sähköön eivät ole siirtymässä. e: 400ke on tavoite ollut joskus huhtikuussa uutisoinnin perusteella.Suunta on oikea, mutta kyllä ne vieläkin törkeän hintaiset monelle ovat, ellei sponsoreita löydy. Kisojen ja viihteen kannalta sais olla autoja enemmän.
Toivottavasti eivät sähköön siirry kuten on jo rallicrossissa MM-tasolla.