Rallin MM-sarja Kausi 2024

IL kertoo, että olisivat kunnossa läteenä heillä RallyTV

RallyTV:n selostajien mukaan Tänak on ajanut mutkassa ulos, mutta virolaiskuski ja kartturi Martin Järveoja ovat kunnossa. Lääkintähenkilökunta on hälytetty onnettomuuspaikalle, ja Tänakin sekä Järveojan kuntoa tarkastetaan. Tänak ja Järveoja ovat päässeet autosta ulos.
 
Nopeelta mutkalta vaikutti Tänakin ulosajopaikka eli ehkä 100km/h(Ogierin mittarista arvioituna) ja kartturin ovi/puoli edellä koivuun joka ei edes mennyt poikki.
 
Mitähän siellä nyt on sattunut?
1722584832489.png
 
Itse olen kuunnellut nyt ralliradiota, joka vaikuttaa oikein hyvältä palvelulta, kun ei maksakaan.

Kovasti tullut pätkällä vettä?
 
kävin eilen ajamassa tuon kangasalaa lähinnä olevan ek:n. hurjaa kun miettii että nuo painaa lähes 200 lasissa siellä ja mutkatkin 150+
 
Mistähän tosiaan tuo Latvalan aika on arvottu? On kuitenkin käytännössä nopein niillä pätkillä jotka on päässyt ajaan.
 
Tänakilla on harvinaista ulosajot WRC 1 ralleissa. Oli kyllä niin ylikovaaa se mutka että ei mitään toivoa pysyä märällä tiellä..
 
Mistähän tosiaan tuo Latvalan aika on arvottu? On kuitenkin käytännössä nopein niillä pätkillä jotka on päässyt ajaan.
Moni sai Solansin ajan ek3 joka siis 18s hitaampi kuin Solberg pohjat.

Latvalan ajot suhteessa O. Solberg tähän asti:
EK1 3,48km hävisi +2,1s
EK2 17,96km voitti -0,3s
EK3 15,93km Solberg aika 8:02, moni sai 8:20 Solansin ajan myös Latvala
EK4 15,51km voitti -0,9s
EK5 7,76km voitti -1,2s

eli jos EK3 jäisi pois laskuista niin Latvalan johto 0.3s Solbergiin
 
"Martin Järveoja will remain in hospital overnight for observation as a precaution, Hyundai has confirmed.
That means car #8 has been withdrawn from the rally and Ott Tänak won’t return for the remainder of Rally Finland."
 
EP osui puuhun. Aikamoista pottupeltoa se osuus mitä ajoi ja auto pomppi leveäksi pariin puuhun, etu oikea rengas/ripustus/jousitus rikki ja jäähy höyrysi.

Luulisi että nuo tiimit tietäisi mitkä paikat menee huonoksi edellisiltä vuosilta ettei voi riskeerata yhtään, vai oliko tietoinen riski ja ajoi ylikovaa, mutta kun Tänak ulkona niin luulisi olvean tärkeää päästä maaliin Lapilla että saavat tiimipisteitä.

Pajari tuli hyvin tuon ek6 , 2. nopein aika vain 2,4s Roviksen pohjista 18km ek:lla
 
Viimeksi muokattu:
Latvian kisassa täälläkin hullu hehkutus Sesksistä. Nyt Pajari painaa EK:lle 2. niin hiljaista... :rolleyes:
Sillä meni aamu huonosti ja ei taistele podium sijoista toisinkuin Seski teki ja pitää muistaa että Sesk ajo "huonoimmalla" wrc1 autolla ja Pajari on saanu aikalailla parhaan alle heti kättelyssä.
 
Latvian kisassa täälläkin hullu hehkutus Sesksistä. Nyt Pajari painaa EK:lle 2. niin hiljaista... :rolleyes:
No ei tuo Pajarin alku kyllä hurraa huutoja saanut aikaan, mutta jospa se jännitys siitä helpottaa ja loppu ralli menis ok. Toki sieltä kärjestä on jo moni romuttanut autonsa.
 
Sillä meni aamu huonosti ja ei taistele podium sijoista toisinkuin Seski teki ja pitää muistaa että Sesk ajo "huonoimmalla" wrc1 autolla ja Pajari on saanu aikalailla parhaan alle heti kättelyssä.
Latvian ralli oli historian ensimmäinen WRC tasolla eli kaikille uusi paitsi Sesksille joka hinkannut noita teitä n vuotta. Sesksillä paras lähtöpaikka (Neuville otti keulassa +13sec/ek turpaan lähtöpaikan takia). Fordilla kulki tuolla tosi hyvin kaikilla. Kyllähän tuossa kaikkea extraa on. Pajarilla ei mitään noista.
 
Latvian ralli oli historian ensimmäinen WRC tasolla eli kaikille uusi paitsi Sesksille joka hinkannut noita teitä n vuotta. Sesksillä paras lähtöpaikka (Neuville otti keulassa +13sec/ek turpaan lähtöpaikan takia). Fordilla kulki tuolla tosi hyvin kaikilla. Kyllähän tuossa kaikkea extraa on. Pajarilla ei mitään noista.
Olihan se Seski Puolassakin nopea ilman hybridi yksikköä eikä ollu tuttuja reittejä :whistling:
 
Puolan tietkin oli itseasiassa Sesksille tuttuja. Samoja teitä ajanut moneen otteeseen rallin em-sarjassa (?) ja tainnut voittaakin siellä.

E. Toki onhan Suomen tiet myös Pajarille tuttuja, mutta nyt olosuhteen olleet todella hankalat vrt. Latvia tai Puola.
 
Ja tietysti Seski kiinnostaa Msporttia, Hyundaita ja Toyotaa kuskina tällä hetkellä, Pajari on ajanu 7eekota kahdestakymmenestä ja melkein puoltoista minuuttia jäljessä keulilta niin en usko että se kiinnostaa muita talleja tällä näytöllä. :tdown:
 
Suomlainen mänty vastaan Etelä-Korea.
Nous urasta ja hyppäs puuhun, joten ei paljoa tehtävissä.
 
Ogierkin odottaa huomista.
"Finally, some time! Conditions are nicer now, more grip and more fun to drive. Everybody is looking forward to tomorrow, best stage of the rally. Ouninpohja, Päijälä - always great!"
 
Pajari itsekin innoissaan pohjista. Hyvä veto.
"Oi oi oi! C'mon! I don't know what to say! What a rollercoaster of emotions today has been - oh my god. Honestly, first two braking zones I was too slow and the rest was then quite good. Thank you!"

Munster
"The last jump without the front splitter was a surprise, nice to see the sky for a second." :rofl:
 
Surkeesti menee Pajarilla joo:hmm:
Tossa ei kyl Puolaa pitäis laskea Sesksin kohdalla, vaikka tietty lasketaan. Tais kyllä jotain pohdintaa olla ketjussa aiemmin, että kuinka paljon se sit lopulta vaikuttaa ku ajaa ilman hybridiyksikköä, ku on kevyempi(vai pitääkö käyttää lisäpainoja?) auto jne.

No jokatapauksessa vain 9 pätkää Pajarilla meni.
 
Sesksin auto painoi Puolassa sen 1230kg(saman kuin Rally2 minimi) ilman hybridiä eli 30kg vähemmän kuin hybridiautot jotka on 1260kg. Tehoa autossa muuten se 370-380hv eli sama kuin hybrideissä joissa lisänä 100kW(134hv) lisää hetkittäin ja ek starteissa aina sen 10s ajan yli 500hv.
 
Sesksin auto painoi Puolassa sen 1230kg(saman kuin Rally2 minimi) ilman hybridiä eli 30kg vähemmän kuin hybridiautot jotka on 1260kg. Tehoa autossa muuten se 370-380hv eli sama kuin hybrideissä joissa lisänä 100kW(134hv) lisää hetkittäin ja ek starteissa aina sen 10s ajan yli 500hv.
Kiitos selvennyksestä.
 
Toyotalla on selkeet pelimerkit. Dirt Fishillä erikoisia kysymyksiä Rovanperälle :D

"Saatteko taistella (Evansin kans). - Ootteko kuullu joskus, että ei oltais saatu?
"Aateltiin, että jättäytyisit lauantaina Evansin taakse ja jatkaisit kisan voiton jahtaamista sunnuntaina" - Aika villi teoria.
"Mahdollista kuitenkin?" - Jos me ollaan johdossa, nii ei ole mahdollista mun puolesta.

Linkattu Rovanperän kommentti-kohtaan:


e: Ärsyttää kyl tyyppien asenne (tossa heti Kallen haastattelun jälkeen), että Rovanperän pitäis jättäytyä taakse. Vitut, Rovanperä ei saanut kumpaakaan mestaruutta ilmaiseksi. Päinvastoin Ogier vei hältä pisteitä osa-aikakuskina. Tuskin on Toyota Rovanperältä viemässä voittoja nyt yhtäkkiä Evansin vuoksi, ku odottavat hänen tulevina kausina tuovan lisää menestystä.

e2: Lisäksi ideassa ei oo mitää järkeä, ku Evans tarttee sunnuntailta kans pisteitä eli maksimipojot saadakseen pitäis ajaa nopeiten. Jaossa enemmän kuin 1. sija vs 2. sija lauantain päätteksi.
 
Viimeksi muokattu:

Statistiikka

Viestiketjuista
262 690
Viestejä
4 554 246
Jäsenet
75 046
Uusin jäsen
Jr15

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom