Rallin MM-sarja Kausi 2022

Video/kuvamateriaalia katsojien käyttäytymisestä Lankamaalla, joka siis peruttiin mm. juuri tällaisen perseilyn vuoksi. Kovin on kansainvälistä menoa.
Eipä tuo järjestysmies tehnyt elettäkään siirtääkseen ihmisiä. Virallisesti vaan vihelsi pilliin.
 
Eipä tuo järjestysmies tehnyt elettäkään siirtääkseen ihmisiä. Virallisesti vaan vihelsi pilliin.
Eiköhän sitä väkeä ole yritetty paimentaa ennen ja jälkeen videon, vai kuvitteletko oikeasti että tuossa oli kaikki? Jutussakin sanotaan, että näitä ylilyöntejä oli pitkin matkaa muuallakin kuin tuolla.

Ja siis tuossa tilanteessahan se järkkä ei edes enää voi paljon paimentaa, kun tehtävä on katsoa milloin auto tulee ja puhaltaa pilliin varoituksena laajemmalle joukolle ja seuraavalle pillimiehelle.
 
Ei helvetti. Teemu Sunisen hieno WRC2-luokkavoitto meni Red Grey -huoltotiimin kämmin vuoksi kankkulan kaivoon, sillä suoritus on hylätty jälkitarkastuksessa havaitun liian kevyen etupuskurin vuoksi.


The 28-year-old secured his first victory of the season in the WRC’s premier support category but was disqualified by event stewards following a hearing at the rally base in Jyväskylä.

The stewards’ decision said that in post-event scrutineering the weight of the front bumper was measured at 3,931g. That was below the minimum allowed weight of 4,510g required to comply with homologation.

Suninen’s team manager Pablo Marcos and Hyundai Customer Racing manager Andrea Cisotti both agreed the part was underweight.

They explained the front bumper was not an original part produced by Hyundai Motorsport but a copy, and that it was used as a replacement for the original bumper during testing.

The part was fitted to the car in error by the team Red Grey, which prepares Suninen’s car on behalf of Hyundai Motorsport.

Suninen’s disqualification means Škoda Fabia Rally2 driver Emil Lindholm, who finished 7.7sec behind in the rally, takes home maximum points. Egon Kaur and Hayden Paddon also gained a position to complete the new podium.
 
Yhdellä keltaiset "SAFETY" liivit päällä eli lienee järkkäri.

En tajua tuota omalla kännykällä kuvaamista muutenkaan, muissakaan lajeissa.
Raahautuu tuonne asti ja katsoo kännykän näytöltä kun autot menee ohi, näkiskö telkusta vähän paremmin... :rolleyes:
 
Ei helvetti. Teemu Sunisen hieno WRC2-luokkavoitto meni Red Grey -huoltotiimin kämmin vuoksi kankkulan kaivoon, sillä suoritus on hylätty jälkitarkastuksessa havaitun liian kevyen etupuskurin vuoksi.

Mitä järkeä kyseisessä säännössä on? Ymmärrän että auton kokonaispaino on rajoitettu, mutta että esim. puskurille on oma minimipaino? Onko kaikille osille vastaavat rajat olemassa?
 
Mitä järkeä kyseisessä säännössä on? Ymmärrän että auton kokonaispaino on rajoitettu, mutta että esim. puskurille on oma minimipaino? Onko kaikille osille vastaavat rajat olemassa?
kaikelle tai ainakin monelle osalle on tarkat rajat. Grönholm aikoinaan hylättiin kun takalasi Fordissa oli 0,5mm liian ohut

E: löytyi juttukin, ei näköjään hylätty mutta kaikki Fordit sai 5minuutin aikasakon Aikasakko pudotti Grönholmin ja Hirvosen
 
kaikelle tai ainakin monelle osalle on tarkat rajat. Grönholm aikoinaan hylättiin kun takalasi Fordissa oli 0,5mm liian ohut

E: löytyi juttukin, ei näköjään hylätty mutta kaikki Fordit sai 5minuutin aikasakon Aikasakko pudotti Grönholmin ja Hirvosen

Jännää että sivuikkuna voi olla "liian ohut" mutta jos ajetaan ilman tuulilasia niin se ei ole "liian ohut" :think: :think:
Sikäli jos nyt tuo sivulasisääntö on edelleen voimassa, ei välttämättä...
 
En oikeen ymmärrä mistä tuo etupuskurin paino sitten pitäisi koostua. Rallien jälkeen kuitenkin puntaroivat? Vai uutta alkuperäistä ajamatonta osaa? Rallia-ajetustahan puuttuu jo puolet puskurista, eihän se sitten painakaan enää sallittuja. Ja miksei se sitten olisi jo etukäteen tiedossa, vaan piikkinä lihassa jos satut voittamaan niin ilmoitetaan vasta sitten että hei poika, kuulepas.

Suninen on voittaja, sanovat mitä sanovat.
 
Sunisen puolesta nyt kyllä harmittaa. Komeasti vedetty viikonloppu vessasta alas.

Video/kuvamateriaalia katsojien käyttäytymisestä Lankamaalla, joka siis peruttiin mm. juuri tällaisen perseilyn vuoksi. Kovin on kansainvälistä menoa.
Millä lailla se on "kansainvälistä menoa"? Onko erikoiskokeiden peruminen ulkomailla niin arkipäivää, ettei siitä välitetä edes uutisoida, vai mitä tarkoitat?
 
Lähinnä kai että manana-maissa edes ketään kiinnosta missä katsojat ovat. Vain tyyliin suomessa ollaan näissä tarkkoja. Etelän ihmemaissa meno on ihan toista.
 
Oli kyllä hieno ja tapahtumarikas ralli, Tänak ansaitsi voittonsa. Mediapelistä nyt voi olla monta mieltä, mutta ajaminen oli loistokasta sekä Ottilta että Kallelta.
Kansainvälisissä uutiskuvissa varmasti eniten näkyy Lapin lauantai ja sunnuntai. Aivan loistava tuuri, että incar ei pyörähdyksestä hajonnut ja saatiin nähdä, miten nuotit lepattaa tuulessa, kun painetaan Ruuhimäkeä rallivauhtia ilman tuulilasia. Tätä kyllä mehustellaan varmasti vielä hamaan tulevaisuuteen rallikuvissa. Hyvä ajo silti Lapilta, lauantain episodille ei voinut mitään, mutta sunnuntai meni kyllä omaan piikkiin, vaikka sankarillinen selviytymistarina siitäkin lopulta tuli. En usko, että silti kärkikaksikkoa olisi kukaan haastanut edes ilman kippausta.

Lähinnä kai että manana-maissa edes ketään kiinnosta missä katsojat ovat. Vain tyyliin suomessa ollaan näissä tarkkoja. Etelän ihmemaissa meno on ihan toista.
Mitä sä luulet, ovatkohan ne katsojat siellä etelän ihmemaissa pari? Kaksi tyyppiä vierekkäin tiellä, yleensä siihen liittyy muutakin.
 
Millä lailla se on "kansainvälistä menoa"? Onko erikoiskokeiden peruminen ulkomailla niin arkipäivää, ettei siitä välitetä edes uutisoida, vai mitä tarkoitat?
Tarkoitin juuri sitä, että monissa muissa maissa tuollainen on ihan normaalia. Ei erikoiskokeita tuollaisen vuoksi muualla peruta, vaikka toki ovat pyrkineet turvallisuutta parantamaan muuallakin. Suomessa vaan on tapana vetää kaikki överiksi, "ettei nyt vaan sattuisi mitään".

Bonuksena ainakaan tuossa kuvakaappauksessa ei tainnut olla montaakaan kantasuomalaista.
 
Suomessa vaan on tapana vetää kaikki överiksi, "ettei nyt vaan sattuisi mitään".
Tästä on pakko vastata olevani eri mieltä. Mielestäni turvallisuudesta kiinni pitäminen ei ole millään lailla "överiksi vetämistä". Monella taholla tätä jo kommentoitiin, että katsojien turvallisuuden lisäksi kyseessä on urheilijoiden turvallisuus: jos tiellä hilluvat penkkiurheilijat saavat aikaan ylimääräisiä väistöliikkeitä ja paniikkireaktioita, siinä on kuskin ulosajo lähellä kun limiitillä mennään.

Bonuksena ainakaan tuossa kuvakaappauksessa ei tainnut olla montaakaan kantasuomalaista.
Tämäpä onkin sinulta mielenkiintoinen kommentti. Katsoin, että videolla ne tummimman ja karvaisimman näköiset kaverit olivat tukevasti puskan puolella, mutta tossa keskellä tietä olevasta jantterista en niin osaa sanoa. Haluaisitko vähän tarkentaa, että ketkä siinä olivat kantasuomalaisia ja ketkä eivät, mistä niin päättelit ja kuinka tärkeä osa rasismi on maailmankuvassasi?
 
  • Tykkää
Reactions: Exe
Tästä on pakko vastata olevani eri mieltä. Mielestäni turvallisuudesta kiinni pitäminen ei ole millään lailla "överiksi vetämistä".
Ei olekaan. Ottamatta laajemmin kantaa tuohon Lankamaan settiin, kun en siellä ollut itse paikalla, niin yleisesti ottaen Suomessa kuitenkin on pitkä kulttuuri sääntöjen noudattamisen vaatimisesta, vaikka niissä ei aina olisikaan järkeä edes sen henkilön puolesta, joka vaatimuksen esittää. Ralleissa tämä on varsinkin näkynyt vuosikausien ajan. Turva-alueita vedetään paikoitellen järjettömän kauaksi tiestä ja niitä veivataan edestakaisin usein vielä kisan aikanakin. Kitten kun niitä kritisoidaan, niin kehitellään kaikenlaisia olkiukkoja, jotka eivät tunnu olevan ongelma missään muualla kuin Suomessa.

Harjun rinteen turva-alueet ovat ehkä yksi hassuimmista esimerkeistä, mutta ehkäpä sillekin löytyy jotain perusteita jostakin "no kun nurmikko ei kestä" ja "järjestyksenvalvojien nilkkoihin sattuu, jos joutuu kävelemään rinteessä" -tyyppisistä näkökulmista. Sitten taas välistä on paikkoja, joissa auto vetää 2m päästä lippusiimasta mutkan jälkeen ja jossa oikeasti voisi olla vaaranpaikka, mutta kun satuttu vetämään raja siihen, niin siinä se on ja sillä siisti.

Saat olla ihan vapaasti eri mieltä, mutta nämä ovat minun, useiden tuttavien ja myös reitin varrella tavattujen satunnaisen henkilöiden kokemuksia ihan ilman että kukaan olisi halunnut sen kummemin pyrkiä tielle tai ulkokaarteeseen.

Haluaisitko vähän tarkentaa, että ketkä siinä olivat kantasuomalaisia ja ketkä eivät, mistä niin päättelit ja kuinka tärkeä osa rasismi on maailmankuvassasi?
Älä viitsi. Tätä flametusta/trollausta voit jatkaa jossakin muualla, tänne se ei kuulu.
 
Hieno kisa, paljon tapahtumia ja Ylen lähetys oli ensiluokkaisen hyvää. On se kuitenkin erikoista, että kuinka kapea on tuo osaavien kuskien joukko. Ja ikävä sekin, että kun uudet autot on niin kalliita, että onko lajilla tulevaisuutta. Tanäk ajoi kyllä upeasti, älyttömällä riskillä, mutta nyt se kannatti ja hieno voittohan sieltä tuli. Rovanperä ajoi todella fiksusti, Lapilla oli sekä hyvää, että huonoa tuuria, mutta varmasti maittoi tuo kolmas paikka.Tanäkin voitto oli myös tärkeä lajin jatkuvuuden kannalta, Hyundai innostuu taas rallista enemmmän.
 
Ei olekaan. Ottamatta laajemmin kantaa tuohon Lankamaan settiin, kun en siellä ollut itse paikalla, niin yleisesti ottaen Suomessa kuitenkin on pitkä kulttuuri sääntöjen noudattamisen vaatimisesta, vaikka niissä ei aina olisikaan järkeä edes sen henkilön puolesta, joka vaatimuksen esittää. Ralleissa tämä on varsinkin näkynyt vuosikausien ajan. Turva-alueita vedetään paikoitellen järjettömän kauaksi tiestä ja niitä veivataan edestakaisin usein vielä kisan aikanakin. Kitten kun niitä kritisoidaan, niin kehitellään kaikenlaisia olkiukkoja, jotka eivät tunnu olevan ongelma missään muualla kuin Suomessa.
Tuo marina on sen verran epäkoherenttia, että tulkitsen tästä vapaasti: sua harmittaa kun mielestäsi jossain on epäkohtia ja epäreiluutta ja jollain muulla on paremmin tai jotakin muuta kohdellaan reilummin. Joo, joo, harmittaahan se.

Turvallisuus, ja varsinkin henkilöturvallisuus on kuitenkin sellainen ala, jossa päättäjät ja suunnittelijat voivat uskoa olevansa oikealla asialla, ehkä takana on osaamistakin ja kokemusta, mutta siellä ruohonjuuritasolla turvallisuuden toteuttajat ovat alikoulutettuja ja alipalkattuja junioreita. Eipä niillä resursseilla aina täydellistä lopputulosta saa eikä varsinkaan humalaista ralliyleisöä kaikin puolin tyydytettyä, mutta jos henkilövahingoilta onnistutaan välttymään, niin lukisin tämän kisan menestykseksi ja järkkärit voivat taputtaa itseään selkään. Aina joku randomkatsoja voi jälkeenpäin sanoa pystyvänsä parempaan ja valittamista löytyy kaikesta, mutta vastuukysymykset tuolla on ihan järjettömiä. On vaikea haluta riskejä minimiin näin riskialttiissa lajissa.

Älä viitsi. Tätä flametusta/trollausta voit jatkaa jossakin muualla, tänne se ei kuulu.
Oi, anteeksi! Luulin että halusit aiheesta keskustelua, kun kerran otit puheeksi. Vai oliko se niin, että flametus/trollailu on vain Sinulle sallittua? Mistäs tuo linja onkaan tuttu, virkistäpä muistiani...
 
Tuo marina on sen verran epäkoherenttia, että tulkitsen tästä vapaasti: sua harmittaa kun mielestäsi jossain on epäkohtia ja epäreiluutta ja jollain muulla on paremmin tai jotakin muuta kohdellaan reilummin. Joo, joo, harmittaahan se.

Turvallisuus, ja varsinkin henkilöturvallisuus on kuitenkin sellainen ala, jossa päättäjät ja suunnittelijat voivat uskoa olevansa oikealla asialla, ehkä takana on osaamistakin ja kokemusta, mutta siellä ruohonjuuritasolla turvallisuuden toteuttajat ovat alikoulutettuja ja alipalkattuja junioreita. Eipä niillä resursseilla aina täydellistä lopputulosta saa eikä varsinkaan humalaista ralliyleisöä kaikin puolin tyydytettyä, mutta jos henkilövahingoilta onnistutaan välttymään, niin lukisin tämän kisan menestykseksi ja järkkärit voivat taputtaa itseään selkään. Aina joku randomkatsoja voi jälkeenpäin sanoa pystyvänsä parempaan ja valittamista löytyy kaikesta, mutta vastuukysymykset tuolla on ihan järjettömiä. On vaikea haluta riskejä minimiin näin riskialttiissa lajissa.
Epäkoherenttia marinaa? Vai niin. No, vastineeksi minä tulkitsen sinun kirjoitukset ylimieliseksi pätemiseksi.

Ei, en ole kokenut omalla kohdalla mitään laajempaa epäreiluutta, mutta vaikea noita tilanteita on olla huomaamatta. Tyhmien ihmisten tyhmä käyttäytyminen ottaa päähän, kuten myös tyhmät säännökset ja niiden tyhmä toteutus. Ja kyllä, vastuukysymysten vuoksihan Suomessa juuri on tapana kieltää ja rajoittaa vähän kaikkea leveämmän pensselin kanssa.

Harjulla mm. naureskeltiin juuri tänä vuonna sille, kun ennen EK:n alkua olevalla odotusalueella oli järjestäjien toimesta rajoitettu liikennetolpilla kuljettajien mahdollisuutta lämmitellä renkaita ja jarruja asfaltilla matkalla kohti starttipaikkaa, vaikka se on ollut vuosikausien ajan siellä normaali käytäntö, eikä siinä ole koskaan ole ollut lähellä edes sattua mitään. Nyt tuli sitten vielä yhtäkkiä määräys, että katsojia saakin olla vain toisella puolella katua ja varmaan 300 ihmistä hätistettiin pois, kunnes taas vähän ajan päästä siinä saikin taas olla. Ja seuraavana päivänä niitä tolppiakin oli ilmeisesti tallien vaatimuksesta höllätty.

Kisajärjestelyt ovat pääosin Suomessa ihan ok, mutta tuollaista tarpeettomien rajoitusten asettamista ja paikoitellen myös niiden edestakaista soutamista ja huopaamista se tuppaa olemaan ikävän usein. Vahinkojen määrä pyritään tietenkin minimoimaan ja se on ymmärrettävää, kun osa katsojista on tosiaan niin saakelin tyhmiä, että jäävät autojen alle ilman kaitsemista, mutta en silti pidä mallista, jossa rajat vedetään tämän vuoksi yli.

Oi, anteeksi! Luulin että halusit aiheesta keskustelua, kun kerran otit puheeksi. Vai oliko se niin, että flametus/trollailu on vain Sinulle sallittua? Mistäs tuo linja onkaan tuttu, virkistäpä muistiani...
Voit toki keskustella, jos sinulla on jotain järkevää sanottavaa asiasta, mutta nuo flametustarkoituksella heitetyt rasismisyyttelyt ja muut henkilökohtaisuudet eivät tänne kuulu. Minä kommentoin sitä yhtä kuvakaappausta ja sen mahdollista yhteyttä joidenkin muiden maiden rallikulttuuriin (ja jota ei siis itse pidä hyvänä, mutta sillä saattaa olla silti osansa tuossakin tapauksessa).
 
Niissä parissa screenshotissa sellaiset 80% on varmuudella ei-suomalaisia ja lopuista vaikea sanoa. Rasismi-nillitykset voisi säästää oikeisiin tapauksiin.
Kyllähän sen arvasi jo ennen kuvia että tästä kyse, kun YLE:n haastattelussa vihjailtiin "vaikea sanoa oliko kyse yhteisen kielen puutteesta vai mistä" :smoke:
Toki tapauksia on siellä ollut monia ja ei voi kaikkea yleistää ja läpätiläpä.
 
Kallella 94 pisteen johto ja 5 kilpailu jäljellä. Siellä Tanak ja Neuville ovat käytännössä tasapisteissä kärkkymässä kaukana takana.
5 kisasta on mahdollista ottaa 150 pistettä joten ei tämä vielä selvää ole, ralli on rallia ja jokainen piste pitää pitää ajaa ja yksikin pieni virhe voi tarkoittaa 0 pistettä. Sekin on ongelma että pitäisi yrittää ajaa varman päälle, se on yleensä se vaikein tehtävä rallissa.

Uskon kyllä että kalle vie tuon mestaruuden lopulta aika helpostikin, mutta pitäisin silti keskikaljat vielä sen osalta kylmässä, rallissa ei koskaan tiedä mitä tapahtuu.
 
Tarkoitin juuri sitä, että monissa muissa maissa tuollainen on ihan normaalia. Ei erikoiskokeita tuollaisen vuoksi muualla peruta, vaikka toki ovat pyrkineet turvallisuutta parantamaan muuallakin. Suomessa vaan on tapana vetää kaikki överiksi, "ettei nyt vaan sattuisi mitään".

Bonuksena ainakaan tuossa kuvakaappauksessa ei tainnut olla montaakaan kantasuomalaista.
Juu ei tuo nyt niin pahalta näyttänyt.. vs:
1660108778509.png
1660108798064.png
 
Just kun on kunnolla selvinnyt edellisen rallin krapulasta ni seuraavaa tulille eli Belgian ralli. Tästä tulee varmaan tasainen vääntö kärkikuskien kesken kun siirrytään asfaltille.. Ainoastaan veikkaan, että Lappi on hieman jäljessä.

Tuosta shakedown ilmaiseksi noin tunnin päästä:

 
Belgian MM-rallin aikataulu ja lähetystiedot

Torstai 18.8.
Shakedown (7,34 km) kello 17.01
Ennakkotunnelmat kello 18.45–19.15 TV2

Perjantai 19.8.

EK 1 (11,97 km) kello 11.16
EK 2 (19,60 km) kello 12.08
EK 3 (7,99 km) kello 13.03
EK 4 (8,95 km) kello 13.53
Päivähuolto kello 15.00
EK 5 (11,97 km) kello 16.16
EK 6 (19,60 km) kello 17.08
EK 7 (7,99 km) kello 18.03
EK 8 (8,95 km) kello 18.53
Iltahuolto kello 19.28
Huippuhetket kello 22.00 Yle Areena ja 23.30–00.00 TV2

Lauantai 20.8.

EK 9 (15,00 km) kello 11.13
EK 10 (14,29 km) kello 12.00–13.00 TV1
EK 11 (15,00 km) kello 13.00
EK 12 (22,32 km) kello 13.55
Päivähuolto kello 15.00
EK 13 (15,00 km) kello 16.13
EK 14 (14,29 km) kello 17.00–18.00 TV2
EK 15 (15,00 km) kello 18.00
EK 16 (22,32 km) kello 18.55
Iltahuolto kello 18.40
Huippuhetket kello 22.00 Yle Areena ja 23.30–00.00 TV2

Sunnuntai 21.8.

EK 17 (12,36 km) kello 09.43
EK 18 (13,31 km) kello 10.30–11.30 TV2
Päivähuolto kello 11.49
EK 19 (12,36 km) kello 12.49
Rallin huippuhetket & EK 20 Power Stage kello 14.00–15.30 TV1
 
Just kun on kunnolla selvinnyt edellisen rallin krapulasta ni seuraavaa tulille eli Belgian ralli. Tästä tulee varmaan tasainen vääntö kärkikuskien kesken kun siirrytään asfaltille.. Ainoastaan veikkaan, että Lappi on hieman jäljessä.

Tuosta shakedown ilmaiseksi noin tunnin päästä:


Mahtaako Belgian rallia nähdä livenä maksutta mistään tuon Youtuben shakedown-striimin lisäksi? Ei muuten, mutta kun Yle oli satsannut niin hienosti wrc+:n livelähetysten lisensseihin, niin ajattelin että josko tuolla olisi jotain samanlaista tarjontaa.

Kankkunen käy päristelemässä
Tämä vetyauto olisi kyllä mielenkiintoinen nähdä, tai siis varsinkin kuulla livenä.
 
Neuville aloittaa ottamalla 10,6 sekkaa takkiin Kalleen. Kävi hieman kolaroimassa radan ulkopuolellakin, mutta ei tuo koko ero sen piikkiin mennyt.
 
En ole aiemmin Belgian rallia seurannut, mutta ensivaikutelma on, että tuolla on katsojia noin 99% vähemmän kuin Suomessa. Melkoisen vaisua sekä huoltoparkissa että pätkillä. Rovanperä oli tossa juuri kakkospätkän startissa ja laskin ilmakuvasta, että siellä oli 21 katsojaa. :D

Erikoista sekoilua muuten tämän pätkän alussa Rovanperän kohdalla. Rovanperä oli jo lähdössä ja teki kaikki perinteiset rituaalinsa ja sitten tulikin toimitsijoiden puolesta joku viivästys ja lopputuloksena Kalle ja kartturi raivosivat parin minuutin ajan toimitsijoille, että ei näin.

Edit.
Ei helvetti. Kalle veti rajusti ulos ja se oli siinä.
 
Loivassa mutkassa valui leveäksi ja just ulostulossa oja loppui ja penkasta pari kertaa ympäri.
kalle.png
 
Viimeksi muokattu:
Harmin paikka, toivottavasti pääsee jatkamaan, niin sais edes pisteitä. Ralli on kyllä tosi vaativa.
 
Joo vituiks meni, kai sen ennemmin tai myöhemmin piti tapahtua. Eli onko tuo nyt sitten 0 pinnaa + power stage...
Helppo varmaan haukkua toimitsijat/järjestelyt tuosta startista, mutta Kalle selkeästi antoi itsensä vittuuntua siitä erittäin paljon eikä se vitutus lähtenyt ajamalla pois.
 
Joo vituiks meni, kai sen ennemmin tai myöhemmin piti tapahtua. Eli onko tuo nyt sitten 0 pinnaa + power stage...
Helppo varmaan haukkua toimitsijat/järjestelyt tuosta startista, mutta Kalle selkeästi antoi itsensä vittuuntua siitä erittäin paljon eikä se vitutus lähtenyt ajamalla pois.
Sama tuli heti mieleen. Se on noilla vauhdeilla kun äärinmäinen keskittyminen häiriintyy ni sitten ajellaan terveisiä.. Onneks vielä PS voi 5 pistettä hakea jos voi jatkaa.
 
Ensimmäisellä pätkällä oli Ferm jo rauhoitellut. Voivoi kun nyt vain malttaisi ajaa maaliin loput rallit... Helppoa on tähän saakka ollut kun kaikki onnistuu mutta nyt kyllä Kallea punnitaan tästä eteenpäin.
 
Siirtäkäämme kannatus huudot Lapille siis.. Joka tosin on liikenteessä asenteella pisteitä tallille joka nyt on entistä tärkeämpää.
 
Eihän tässä nyt suurempaa hätää vielä ole, vaikka pisteitä tulis ollenkaan silti vielä 60 pisteen johto.
 
Harmillinen kämmäys heti rallin alkuun Kallelle. Toisaalta onkin mennyt huippu hyvin aiemmin, niin toivotaan, että onnistuu sitten muissa kisoissa.
 
Olisikohan nyt sitten Kreikkaan tulossa sellainen varmisteleva Kalle kun tämä "ajetaan täysillä kun kerta hyvin menee" tuli hieman tiensä päähän. Vähän tietty livenä katsomisen kannalta menee astetta tylsemmäksi...muuten ei niin paha, mutta kun näitä tehdaskuskeja on niin helvetin vähän.
 
Turha sitä ny yhden tilastotappion takia on lähteä koko lähestymistä vaihtaan. Silloinhan se vasta jääkin möröksi takaraivoon.
 
Nyt alkoi sulaminen.

No joo, liekkö tosiaan mennyt tunteisiin (viitaten mm. tuohon kakkospätkän startin sekoiluun) ja eihän tuossa tarvitse kuin sekunnin murto-osaksi 110% keskittymisen herpaantua ja tulos voi olla nähdyn kaltainen.
 
Ei hätää. Olen sanonut, että Kalle voisi pitää kesäloman ja jättää pari kisaa ajamatta. Niin ylivoimainen on pistejohto. Hyvä vaan, ettei varmista mestaruutta liian ajoissa, muuten on päättäjillä kiusaus muuttaa sääntöjä.
 
Ei taida pää kuitenkaan kestää niinkuin arvelin.. noloa se ois kyllä menettää mestaruuden tuollaisesta pistejohdosta
 

Statistiikka

Viestiketjuista
264 200
Viestejä
4 578 116
Jäsenet
75 371
Uusin jäsen
Henrysolox

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom