Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
On tuo Tänäk vaan kova kun paskalla autolla roikkuu suomalaisten kyydissä, tallikavereiden körötellessä jossain sijoilla ynnä muut.
Voittaja auto alla tällä hetkellä. Kovaa täytyy ajaa toki, kun Kalle ei enää autaa tietä.Herättää kysymyksen, että onko se auto kuitenkaan oikeasti niin paska?
Onko koominen se sana, millä rytmiä ja painotuksia hän itsekin kuvailee?
– Kun olen joskus katsonut omaa incaria (videokuvaa auton sisältä), kyllä se on saattanut olla se sana, millä olen kuvaillut sitä itsekin, Hämäläinen nauraa ennen kuin vakavoituu.
– Oikeasti se on meille sopiva tapa Emilin kanssa, joten sitä me tehdään.
Tää on muuten tosi mielenkiintoinen kysymys, että miten toi toimii. Ilmeisesti kuitenkin toimii, kun Emil sitä edelleenkin kuuntelee. Arjessahan tollaista jodlausta ei haluaisi kuunnella hetkeäkään, mutta tuolla ohjaamossa on kuskilla ihan eri tilanne. Kuljettaja ajaa adrenaliinit tapissa äärimäisen stressin päällä ja nuotit pitää saada tajuntaan sen stressin läpi. Ehkä tuollainen nuotinluku toimii sitten siinä, että kuskin huomio kiinnittyy oikeisiin asioihin ja sopii yhteen stressitason kanssa. Eiköhän tota ole harjoiteltu sen verran, että saadaan painotukset ja tonaalinen intonaatio kuskin kanssa sovittua. Eikö se kaikilla muillakin mene niin, että nuotitus on jokaisen kuskiparin keskinäinen salakieli...On kyllä melkoisen erikoinen nuotinlukutapa Emil Lindholmin kartturilla Reeta Hämäläisellä. Vähän kuin jotain kesäteatterin ylinäyteltyä dialogia kuuntelisi. Tiedostaa asian itsekin ja osaa ottaa huumorilla. Juuri haastattelussa sanoi, että pitää omaa tapaansa jälkikäteen nauhalta katsottuna lähinnä koomisena ja sitähän se onkin. Näyttää keränneen jonkin verran fanejakin, mutta omalla kohdalla noista jää sellainen fiilis, että ajaisin varmaan tahallaan ojaan, jos joutuisi enemmän kuuntelemaan.
Mitä? Oletko sä 15, vai mitä toi nyt on?Mutta ovatko siis pari muuten?
Eivät ole pari siviilissä. Naiskarttureita on Suomessa tosi vähän, mutta maailmalla heitä on enemmän. Kannattaa päivittää asenne 2000-luvulle.Mies ja nainen samassa autossa, yleensä siihen liittyy muutakin.
Mun mielestäni sulla olis nyt erinomainen tilaisuus kasvaa ihmisenä ja korjata asenteitasi. Korjaa toki, jos olen väärässä mutta nimenomaan "yleensä" siihen ei todellakaan liity muutakin. Ne tekee työtään siinä missä kuka muu tahansa omaa työtään tekevä, ja työkavereina on useimmilla aloilla miehiä ja naisia.Mies ja nainen samassa autossa, yleensä siihen liittyy muutakin.
On kyllä melkoisen erikoinen nuotinlukutapa Emil Lindholmin kartturilla Reeta Hämäläisellä. Vähän kuin jotain kesäteatterin ylinäyteltyä dialogia kuuntelisi. Tiedostaa asian itsekin ja osaa ottaa huumorilla. Juuri haastattelussa sanoi, että pitää omaa tapaansa jälkikäteen nauhalta katsottuna lähinnä koomisena ja sitähän se onkin. Näyttää keränneen jonkin verran fanejakin, mutta omalla kohdalla noista jää sellainen fiilis, että ajaisin varmaan tahallaan ojaan, jos joutuisi enemmän kuuntelemaan.
Jumalauta, kyllä se Tänak vaan tulee niin vahvasti, että aika perhanan vaikea voitettava se tässä rallissa on. Aivan liekeissä ja hurmoksissa ajaa. Onneksi mestaruutta päästään juhlimaan Suomeen tossa jo varmana aika paljon ennen kauden loppua.
Ei se ole meinaamisesta kiinni, kun ei ole vaihtoehtoja ennen huoltoa. Juuri sanoi live-lähetyksessä, että se lasin särö on niin pahassa paikassa, ettei näe mutkissa yhtään mihin sijoittaa renkaat ja sitten ollaan jatkuvasti väärässä kohdassa, jossa ei ole pitoa. Yksi pätkä tälle päivälle jäljellä ja huomiseksi tulee huollossa uusi lasi, eli kyllä se vielä ihan hyvältä näyttää, vaikka palkintopalli onkin tiukassa.Sai kyllä melkoisen tällin ja lasiin aikamoisen läiskän. Jos se nyt meinaa tolla lasilla vielä ajaa, niin pakko himmata kun ei voi puolisokkona ajaa samaa tahtia tai on metsässä. Taisi kisa voitosta kaatua nyt siihen, että se on Kallelle kakkossija tulossa. Jos Lappi saa auton maaliin pistesijoilla, niin sen voi laskea onnistumiseksi.
Itse potkisin lasin kadulle ja laittaisin hiihtolasit päähänEi se ole meinaamisesta kiinni, kun ei ole vaihtoehtoja ennen huoltoa. Juuri sanoi live-lähetyksessä, että se lasin särö on niin pahassa paikassa, ettei näe mutkissa yhtään mihin sijoittaa renkaat ja sitten ollaan jatkuvasti väärässä kohdassa, jossa ei ole pitoa. Yksi pätkä tälle päivälle jäljellä ja huomiseksi tulee huollossa uusi lasi, eli kyllä se vielä ihan hyvältä näyttää, vaikka palkintopalli onkin tiukassa.
Kalle on jo vähän rauhoitellut hyökkäystä, vaikka ei kuulemma mieli tekisi. Voittoa tärkeämpää on silti saada mies ja auto ehjänä maaliin, eikä Tänakia saa pelkästään ajamalla kiinni.
Se olisi vielä suurempi ongelma, kun sitten menee auton aerodynamiikka persiilleen ja bonuksena tulisi hiekkaa, kiviä ja muuta paskaa sisään koko ajan. Ja jos alkaisi satamaan vettä, niin sitten olisi vielä sekin sotkemassa. Kyllä nuo varmasti tietävät mikä on paras vaihtoehto huonossa tilanteessa.Itse potkisin lasin kadulle ja laittaisin hiihtolasit päähän
Hyvin rikkinäisestä lasista huolimatta Lappi vetää, EK17 ja 2,8 sekuntia pohjista!
Vaihtoehtohan toki on: lasi potkimalla helvettiin siitä edestä. Onneksi se mälli ruudussa ei kuitenkaan oo niin ratkaisevan paha, että sen kanssa näemmä pystyy vielä ajamaan isommin häviämättä. Kaikki kiveniskemiä kokeneet tietävät, että niillä perhanan iskemillä on tapana levitä pitkin lasia. Toi on ihan eri luokkaa kuin pikku iskemä: sehän voi romahtaa kasaan mistä tahansa.Ei se ole meinaamisesta kiinni, kun ei ole vaihtoehtoja ennen huoltoa.
Huomenna 4 pätkää jäljellä ja Kallella eroa 8,4 sekuntia Tänakiin.
Loppuuko matka kesken?
Todella kovaa pitäisi Roviksen tulla.
Pari ek:tta kova attack päällä aamulla ja sen jälkeen arvio, miltä näyttää.
Olisihan se upeata kotikisa voittaa vai kannattaisiko jo kuitenkin hieman varmistella?
Tuntuu olevan, viime vuonna tais olla OO-LET nykyisen signaali pätkii enemmän ??
Lauantain viimeisellä pätkällä Kalle sai kiinni noin 3s, eli ei se ihan mahdotonta olisi ajaa kiinni, mutta se edellyttäisi käytännössä kuitenkin Tänakilta ajovirhettä jokaisella huomisen EK:lla, tai sitten yhtä isompaa virhettä. Ja lisäksi Kallelta 100% onnistumisen lisäksi täyttä hyökkäystä loppuun saakka, joka lienee sekin tässä tilanteessa tarpeetonta riskinottoa.Taitaa olla kyllä liikaa eroa huomisen 4 pätkälle jos ei virolainen mokaile. Rovanperä jos osaisi ajaa kaupunkipyörityksiä ni eroa ei olisi kun pari sekkaa joka olisikin sit jo ihan eri juttu. Hävisi kuitenkin harjulla yhteensä luokkaa 5s tänäkille joka pätkän pituuteen suhteutettuna ihan liikaa.
Tuo on aika paha, levinny aika laajalle! Näytti vielä paljon pahemmalle, kun näyttivät lähetyksessä suoraan edestä.Vaihtoehtohan toki on: lasi potkimalla helvettiin siitä edestä. Onneksi se mälli ruudussa ei kuitenkaan oo niin ratkaisevan paha, että sen kanssa näemmä pystyy vielä ajamaan isommin häviämättä. Kaikki kiveniskemiä kokeneet tietävät, että niillä perhanan iskemillä on tapana levitä pitkin lasia. Toi on ihan eri luokkaa kuin pikku iskemä: sehän voi romahtaa kasaan mistä tahansa.
Tosiasia on, ettei ole muillakaan helppoa ja kyllä se Lappi sieltä vielä mitalin tuo kotiin. Tämä kisa jää varmasti aikakirjoihin samalla lailla kuin konepelti auki maaliin ajaminen!
Mutta voitto on ratkaisematta! Tänak vetää todella vakuuttavasti, mutta Kalle on painostanut kovaa takana ja usuttanut Tänakin virheeseen! Tässä on vielä kaikki auki. Hermopeliä, kenellä kestää kantti. Erittäin jännittävä sunnuntai tulossa.
Niin on, mutta todennäköisesti vielä pahempi olisi ollut ajaa kokonaan ilman lasia ja siksi eivät sitä poistaneet. Onneksi oli iskemä edes sen verran alhaalla, että ei tämän enempää vaikuttanut ja Elfynilläkin oli omat ongelmansa, niin Lappi sai pitää kolmospaikan. Nyt on joka tapauksessa huollossa uutta lasia jo odottamassa, joten huomenna jatkuu meno viimeiset 4 pätkää taas normaalisti.Tuo on aika paha, levinny aika laajalle! Näytti vielä paljon pahemmalle, kun näyttivät lähetyksessä suoraan edestä.
Lappi sanoi kuitenkin, että suoraan näkökentässä tuo. Auringon paistaessa alhaalla ajelivat paikotellen täysin sokkona.Niin on, mutta todennäköisesti vielä pahempi olisi ollut ajaa kokonaan ilman lasia ja siksi eivät sitä poistaneet. Onneksi oli iskemä edes sen verran alhaalla, että ei tämän enempää vaikuttanut ja Elfynilläkin oli omat ongelmansa, niin Lappi sai pitää kolmospaikan. Nyt on joka tapauksessa huollossa uutta lasia jo odottamassa, joten huomenna jatkuu meno viimeiset 4 pätkää taas normaalisti.
Jaa että vika onkin nyt MM-pisteissä selvästi johtavassa kuskissa ja lähes ylivoimaisessa tallissa? Oliko sulla tarjota jotain syvällisempää antia ketjulle, vai ihan vaan tyypilliseen tapaan annat tuulen louskuttaa poskia? Kuinka monta voittoa sinun kirjoissa pitää saada ja mistä/kenestä ennen kuin on "ihan voitto taisteluu"?Taas nähdään tässä ettei rovanperöstö oo ihan voitto taisteluu
Pitkästä aikaa Suomesta tulee jonkun lajin kiistaton supertähti!
Pumppaako kaasujalka liikaa, vai mistä johtuu kun ei pärjääTaas nähdään tässä ettei rovanperöstö oo ihan voitto taisteluu
Kesärölli heräs suomen ralliin?Taas nähdään tässä ettei rovanperöstö oo ihan voitto taisteluu
Esapekan omia kommentteja näihin "lasi vaan pois ja nasta lautaan" -tyyppisiin asiantuntijalausuntoihin:Vaihtoehtohan toki on: lasi potkimalla helvettiin siitä edestä.
Yksi vaihtoehto olisi ollut irrottaa tuulilasi kokonaan, mutta siihen Lappi ei edes harkinnut ryhtyvänsä.
– Mietin siinä, että meillä ei ole mitään laseja ja toisaalta jos kivi olisi tullut naamaan, niin en olisi tässä kertomassa mitään tarinoita. Siinä olisi lähtenyt henki, jos sama olisi tapahtunut uudestaan.
– Vaikka se on epätodennäköistä, niin mistä sitä koskaan tietää. Mieti nyt, jos saatana se olisi tullut lärviin, niin henki pois.
Kalle sai tosiaan kovan ajan viimeisellä erikoiskokeella. Saa nähdä.Mä veikkaan et kalle tän vie. Tanak sai edelleen hienoista etua lähtöpaikasta koko päivän. Harju, sahloinen-moksi ja rapsula tuli käytyä paikan päällä.