Rakentaminen, remontointi ja sisustus

Onko tontin raivaus itse millään lailla järkevää vai kannattaako voimat säästää itse rakentamiseen? kyseessä 700 neliön tontti jossa on villiintynyt puutarha, pensasaitoja ja kaikenlaisia ohuita puita. Ei siis metsää. Vai tuleeko metsuri paikalle jollain mini motolla joka hoitaa homman tunnissa ja nauraa rakentajalle päälle?

Isot puut toki metsuri hoitaa.

Onko tontin raivaus itse millään lailla järkevää vai kannattaako voimat säästää itse rakentamiseen? kyseessä 700 neliön tontti jossa on villiintynyt puutarha, pensasaitoja ja kaikenlaisia ohuita puita. Ei siis metsää. Vai tuleeko metsuri paikalle jollain mini motolla joka hoitaa homman tunnissa ja nauraa rakentajalle päälle?

Jos ei ole itsellä raivaussahaa niin saattaa olla järkevä maksaa metsurille työstä. Ei tuollaisiin mitään motoja ajeta, mies ja raivuri, ja muutama tunti työtä. Suurempi työ on jälkien siivous, kuten puun kaadossa aina.

Raivaussahan vuokra ei ole paljoa, sillä saa nopeasti hoidettua. Täällä jäteasema ottaa nuo ilmaiseksi vastaan, kun vie.

Suurempi työ on jälkien siivous, kuten puun kaadossa aina.
Voi myös olla fiksua tilata jätelava niille risuille? Maksaa ehkä vajaa 150€? Saattaa mahtua kaikki kerralla yhteen lavaan. Itse risut saa sitten ilmaiseksi vietyä lavan mukana pois, kun ne poltetaan, eli pystytään hyödyntämään.

Mun vuokra talolta metsuri kaatoi kaksi isoa puuta. Sembramännyn ja lehtikuusen. Niistähän tuli oksia paljon. Naapuri sahaili itselleen rungot ilmaiseksi hyötykäyttöön polttopuuksi.

Olikohan puun kaato 150-200€ per puu. Tontti muistaakseni vähän vajaa 800 neliötä, mutta nuo kaksi isoa puuta juuri ja juuri mahtui sinne takapihalle.

Vuokraa pieni ~2-3t kaivinkone kuokkakauhalla ja energiakouralla, saat rehut revittyä juurineen ja kasailtua palavan materiaalin näppärästi.
Vklp maksaa n. 300e jos saat itse vedettyä trailerin, pari sataa päälle jos tarvitsee kuljetuksen.
Ajamaan oppii kyllä parissa tunnissa

Statistiikka

Viestiketjuista
279 903
Jäsenet
77 985
Uusin jäsen
juumiksal

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom