Radioharrastus: LA-puhelimet, PMR446-puhelimet, amatöörilaitteet, radioskannerit yms.

Keskiviikkoisin on Uudellamaalla fm-am rinkula klo 21-22
Radio hullut.net sivuilta löytyy muutkin.
Pitääpä koittaa muistaa tuo, jos joskus koittaisi ensin skannerilla kuunnella ja jos täälläpäin Uuttamaata jotain kuuluu niin voisi koittaa etsiä vanhan lällärin vielä jostain kaappien perukoilta esiin. Ei ole ihan hetkeen tullut silläkään kusoiltua. Toista se oli silloin joskus 90-luvulla kun suunnilleen joka toisessa autossa oli jonkun sortin LA-puhelin.

En ole Turusta, enkä nyt kovin aktiivinen muutenkaan, ainakaan 2m ja 70cm radioamatööritaajuuksilla, mitkä lienee tuon koneen bandit. Kuunteluun tuo käy laajemminkin kyllä.

Mulla olisi ehkä jossain Mocoma 9S ilman antennia.
Vieläkö sulla Mocoma 9s on. Löysin kirpputorilta 25€ nahkakotelon, patterikotelon "uusilla vartoilla", irto mikillä/kajarilla; sekä nappikuulokkeella. Kanava modit tein jo. Tutkin lisää mokomaa. Kaverilla samanlainen, mutta eri merkkinen.

Viimeksi muokattu:
Kerrohan kokemuksia kun se saapuu :)

Meni näköjään jo vuosi tuosta, mutta tässä tulee jotain kokemuksia.
Flipper Zero toimii hyvin infrapunakaukosäätimenä.
Yritin kloonata työpaikan avaimen ja se toimii toimiston sisäisissä lukoissa, mutta ulko-ovissa joissa on näppäimistö, se ei toimi. Ei edes tunnista niitä lukkoja.
Sääasemasovellus on toiminut muutaman kerran kun se on ollut päällä ulkona kävellessä, mutta en ole saanut luettua sääasemia niin että niistä saisi dataa jatkuvasti. Naapurissa on sääasema, jota olen kuunnellut sdr-tikulla ja linux-sovelluksella, mutta flipperi ei ole koskaan saanut siitä mitään tietoa.
Wifi-lisäpalikalla voi kuunnella mitä wifi-verkkoja lähellä on ja kun autolla kulkiessa olen pitänyt päällä ja katsonut mielenkiinnosta mitä verkkoja löytyy. Kai tuossa wifiin olisi jotain muitakin ominaisuuksia, mutta en ole käyttänyt niitä.
Jotain pelejä olen kokeillut myös.
Jossain kaupoissa se on ollut päällä ja välillä sielläkin on tullut osumia, jotain kaukosäätimiä tainnut olla. En ole kokeillut niiden kloonaamista ja tuskin onnistuukaan koska käytössä on muuttuva koodi.

Melko vähän mitään oikeaa käyttöä sillä on ollut, eikä kotonakaan ei ole mitään sopivalla taajuudella toimivia laitteita että voisi niiden kanssa jotain tehdä.

Jos olisi ollut nämä kokemukset jo valmiina jotain kautta, niin en varmaankaan olisi laitetta hommannut.

M1:ssä olisi sisäänrakennettuna myös wi-fi:

Viimeksi muokattu:

Statistiikka

Viestiketjuista
259 038
Jäsenet
74 324
Uusin jäsen
CapitateSnafu

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom