Hei!
Mun oli pakko liittyä mukaan tähän lankaan, kuten moni muukin päädyin tänne Googlen kautta. Olen toki "lurkannut" täällä jo vähän aikaa..
Olen kuunnelut radiota on ja off jo kymmenen vuotta (olen harrastanut SWL ja vähän aikaa sitten hankin vanhanaikasen skannerin), juuri nyt kuuntelen radioskanneria. Miksi liityin mukaan niin haluan tietää että mitä jengi kuuntelee nykyään? Onko se nykyisin ATC (lennonjohto), ADS-B datan seuranta, amatööritoistimia ja elinkeinoelämän VHF ja UHF mitä porukka nykyaikana kuuntelee? Tietenkin sateliitteja voi myös seurata mikä on melko milenkiintoista...
Entä mitä tänäpäivänä on turhaa edes yrittää kuunnella? Itse tiedän että viranomaiset on VIRVESSÄ, VR on lopettanut radion käyttö, kuuluuko taksit enää? Kuka muu on lopettanut raidon käyttö tai siirtynyt salattuun kanavaan?
Itse olen kuullut HAM toistimia, Meri VHF (valitettavasti signaali oli liian heikko
), ATC, elinkeinoelämän VHF ja UHF, sekä RHA68. Valitettavasti skanneri ei tue 11 eikä 10 metriä, haluaisin kuunella FM LA- puhelimia ja 10 metrin FM toistimia. Pitäisi myös hankkia paremman antennin, stock antenni ei taida riittää... radio ei myöskään tue kapeaa kaistaa (narrowbanding).