Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Googlettamalla löytyy siitä tietoa ja sen feikin tunnistaa alkuperäisestä antennin suojapakkauksesta.Minä olen kerran ostanut ebaysta semmoisen feikki diamondin. Swr:t oli ihan huikeita, eikä mitään asiaa lähettämään sillä. Rxtx kaupasta tilasin tilalle hamking nimisen kloonin. Ihan ok ja puolta halvempi kuin diamondi.
Minä olen kerran ostanut ebaysta semmoisen feikki diamondin. Swr:t oli ihan huikeita, eikä mitään asiaa lähettämään sillä. Rxtx kaupasta tilasin tilalle hamking nimisen kloonin. Ihan ok ja puolta halvempi kuin diamondi.
Tämän pitäisi olla aitoa tavaraa.
Diamond SG7900
Diamond SG7900, VHF/UHF Mobile Antennas, Antennas and Accessories. Antenna 2M/70CM Mobile, Whip only, UHF-male connector (PL), Dual Band High Performance Radialless Mobile Gain Whip Antenna, Repeater Frequency Compatible, Omnidirectionally Tiltable Whip Element Structure. Bandercom.www.bandercom.fi
Tai tämä.
Kai kuitenkin tulee kaapelia väliin. Paratronicilta voisi tilaa kaapelin itse valitsemillaan liittimillä. Niin ei tarvitsisi adapteria lainkaan.Hamkingissä on UHF liitin ja se tarvitsisi UHF naaras - SMA uros adapterin, tuohon Baofengiin. En ole löytänyt kuin Paratronicista vasta yhden hintaan 5€ + postikulut, joten adapterille tulis hintaa jo melkein kymmenen euroa! Eikö noita tosiaan löydy Suomesta, tuon paremmin ja noin kalliilla? Kiinasta sais kahdella eurolla, mutta toimitus olis vasta maaliskuussa.
Kai kuitenkin tulee kaapelia väliin. Paratronicilta voisi tilaa kaapelin itse valitsemillaan liittimillä. Niin ei tarvitsisi adapteria lainkaan.
Nyt on pari päivää ollut UV-5R käytössä ja täytyy sanoa, että on tässä pienellä rahalla hyvä radio! Taisi maksaa jotain 34€ pyöreesti, radio, tehoantenni Nagoya Na-771, ohjelmointikaapeli
Saattaa puhelimen liitin joutua koville, jos suoraan kiinni adapterilla. Jos kaapelin pituus ei ole montaa metriä, niin vaimennuskaan ei voi suureksi nousta. Jotain helposti asennettavaa.
Muoks. Mankkujalka voisi olla hyvä hankinta tuon antennin alle.
Tuo Nagoya Na-771 on kuulemma hyvä antenni ja siitäkin on myynnissä paljon halpoja feikkejä.
Mistä tilasit? En löytänyt mistään tuollaista pakettia samaan hintaan
Minuu aina kiinnostaa antennit eli mikä antenni?
Tää on tätä. Kaikki rahat se vie Käytettyjä radiokamoja on tullut paljon hankittua.Huutonetissä on hyvä harrasteradio-osasto mitä kannattaa seurata.Niin ja tuo radiopaketti (30,74€) sisälsi siis radion, lataustelakan, vakioantennin, Nagoya NA-771 tehoantennin ja korvakuulokkeen.
Mietin tuossa just, et vaikka radio olikin halpa, niin kaikki ne lisävarusteet mitä tässä nyt on huomannut tarvitsevansa, tulee maksamaan toisen mokoman lisää paremmista antenneista puhumattakaan, mut jos pelkkä radio riittää, niin sitten pääsee halvalla.
Mielenkiintoinen antenni, eikä hinnalla pilattu.Koska nyt pitää päästä vain harrastuksen alkuun, niin normaali DX-taajuusalueen aktiivilooppiantenni:
Juu, juurikin se kuuluu olevan
Vertasitko baofengin omaan antsaan vai siihen Nagoya NA-771 antsaan?Ostin sittenkin tämän Hamkingin ¨pikkupiiskan¨, eli
SRH-770SJ
Ne lähetteet mitkä aikaisemminkin kuului, vahvistuivat kirkkaaksi, eli kaikki rätinät ja katkokset jäi pois ja uusiakin lähetteitä alkoi kuulumaan, joten hyvin toimii tuo antenni Baofengin kanssa. Käypi vielä suoraan ilman mitään adaptereita.
Vertasitko baofengin omaan antsaan vai siihen Nagoya NA-771 antsaan?
Sellainen mutu on, että kauppojen kapuloiden tehot on säädetty johonkin 1 wattiin tai low asentoon.
Sellainen mutu on, että kauppojen kapuloiden tehot on säädetty johonkin 1 wattiin tai low asentoon.
Meillä on nyt LA-kanavalla hulamalainen tukiasema pitämässä jouluradiota kanavalla ja pitämässä yksipuheluita
Aa, tätä en tienny. Oletin vaan että kapuloissa on tyyliin high/low tai 5/1 wattia.Jos oletaan, että heillä on käytössä Roxtonen XT-433:set, niin niissä on tehot 4/5W
Pölisi yksinään ja soitti radiosta musiikkia mikin välityksellä.Tuleeko ees musiikkia? Eihän 27MHz alueella saa edes pitää jouluradiota?
Jos oletaan, että heillä on käytössä Roxtonen XT-433:set, niin niissä on tehot 4/5W
Mikä kanava? Oikeastaan harmittomia, eikä kannata lähteä kieltämään tai kannustamaan. Saavat intoa lisää.Meillä on nyt LA-kanavalla hulamalainen tukiasema pitämässä jouluradiota kanavalla ja pitämässä yksipuheluita
27.335MHz kanava 33.Mikä kanava? Oikeastaan harmittomia, eikä kannata lähteä kieltämään tai kannustamaan. Saavat intoa lisää.
Just anytonea muistelen, että siinä on low-high-turbo teho eli 1-5-7 wattia.Samaa luokkaa kun, itsellä Anytone AT-D868UV radioamatöörikäsikapulassa eli 2m eli VHF alueella 1-7w verran ja 70cm eli UHF alueella 1-6w verran
Just anytonea muistelen, että siinä on low-high-turbo teho eli 1-5-7 wattia.
Nyt on pari päivää ollut UV-5R käytössä ja täytyy sanoa, että on tässä pienellä rahalla hyvä radio! Taisi maksaa jotain 34€ pyöreesti, radio, tehoantenni Nagoya Na-771, ohjelmointikaapeli plus muut kilkkeet.
Linnuntietä 3km päässä olevan kauppakeskuksen vartijat kuuluu selkeästi ja tuossa, kun tuli testailtua autossakin, parin kaupungin läpi ajeltua, niin kokoajan poimii lähetteitä sieltä täältä ja ääni on selkeä. Tallensin kaikki PMR kanavat ja teollisuuden yhteyskäyttökanavat, niin eipä paljon muuta tarvinnutkaan.
Nälkä vain tunnetusti kasvaa syödessä ja silmissä kiiluu jo parempi tehoantenni DIamond SG7900, mutta hieman estelee ostaa kolmenkympin radioon satasen antenni
Mitähän nuo Ebayn Diamondit on, kun niitä siellä kolmella, neljälläkympillä olis myynnissä, kopioita? tosin niihin toki tulee vielä kalliit muut kulut päälle, lähetys + tullit...
Tää postaus osu kännissä silmään ja näköjään olin innostunut ebaystä tilaamaan tällaisen vaikka en tiedä yhtään mitä tällä voi / pitää tehdä. Lähellä on huoltsikka, kuuleeko tällä jotenkin rekkapenojen lällärikeskustelut vai mitä tällaisella oikein kuunnellaan ja miten?
@Kasi Mitäs joskus yhdellä näkötornilla Anytonen käsiradiolla sanoin oman tunnuksen Tampereen toistimelle Jetfon SG-7500 antennilla, niin oikein hyvin kuului ja avautui 70cm alueella eli 6dB vahvistuksella. Jos koitti Nagoya Na-771 piiskalla, ei puhettakaan kyseisen toistimen käytöstä tuolla pikkuantennilla. Ja välimatkaa oli vajaa 100km
Ja mitä tuossa lähiprisman parkkipaikalla kuunnellu PMR-kanavia, niin jopa itkuhälytintä kuuluu.
@Kasi Kummatkin antennit on tilattu rxtx.fi-osoitteen kautta, joten en tiedä kumpaa tilaavat eli aito vai piraatti antenni.
Tässä olisi kaikki osat yhteensopivia keskenään.
Monofoneissa sekä korvanapeissa on eroja, ja itse olen oppinut sen kantapään kautta tilaamalla aluksi vääränmalliset.
Monifoni jonka voi laittaa vaikka klipsillä kiinni kaulukseen (ääni ja puhe kumpikin kulkee monofonin kautta) 3,17€
UV-82L Dual BaoFeng UV-82 PTT Handheld Speaker Mic Microphone Two-Way Radio | eBay
Laitteen kanssa yhteensopiva korvanappi 1,86€
Original Dual PTT Earpiece With Mic For BAOFENG 82 UV82L UV UV-89 2-way Radio | eBay
Joku bluetooth-mokkula olisi kiva, mutta onko semmoisia saatavilla. Sitten voisi käyttää omia luureja.