Radioharrastus: LA-puhelimet, PMR446-puhelimet, amatöörilaitteet, radioskannerit yms.

Liittynyt
01.01.2019
Viestejä
627
Kyl täs nyt jotain muutakin häikkää on, kun en saa edes normi FM radioasemia kuulumaan tuolla, kohinaa vain. Kaikki asetukset pitäisi olla prikulleen ohjeen mukaan. Tai sitten tuo antenni tosiaan on surkea, mutta menee jo vähän liian yli surkean.
 

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
6 881
Kyl täs nyt jotain muutakin häikkää on, kun en saa edes normi FM radioasemia kuulumaan tuolla, kohinaa vain. Kaikki asetukset pitäisi olla prikulleen ohjeen mukaan. Tai sitten tuo antenni tosiaan on surkea, mutta menee jo vähän liian yli surkean.
Onhan sulla WFM valittuna ja mikä SDR-tikku käytössä?

Normi FM ei kuulu, koska siinä on niin kapea kaistanleveys.
 
Liittynyt
01.01.2019
Viestejä
627
Onhan sulla WFM valittuna ja mikä SDR-tikku käytössä?

Normi FM ei kuulu, koska siinä on niin kapea kaistanleveys.
On kaikki modut kokeiltu, wfm:kin ja kyseessä siis tämä:

100Khz 1,7GHz Full Band SDR USB


Kyl sieltä jotain signaalia ikäänkuin löytys, mut ääntä ei kuulu.



EDIT* No nyt sain edes kaupallisen radioaseman hämyisesti kuulumaan kohinan takaa. Mut ei tällä vielä kuuhun mennä....
 
Viimeksi muokattu:

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
6 881
Saatko isompaa kuvaa koko SDRSharpista ja siitä miten noi asetukset menee suunnilleen.

Itsekin olen joutunut kalibroimaan softan, koska usein kuuntelee vierestä eikä taajuus mene muuten kohdilleen.

sdrsharp-radio.PNG
 
Liittynyt
01.01.2019
Viestejä
627
Aikalailla samat asetukset meillä on, paitsi tuo RF Gain on mulla melkein täysillä. Kokeilin tätä purkkia muuten tabletille ja Android SDR softalle, valitti, että tabussa ei riitä tarpeeksi virtaa purkille eikä suostunut käynnistymään. Pitäisi olla kuulemma omalla virralla oleva hubi mihin liittää. Joissain kuvissa kyllä nähnyt ainakin tämän toimivan ihan kännykälläkin??

Saatko muuten sinä tai kukaan muukaan lisättyä tähän valikkoon noita taajuusalueita, ohjelman sekoamatta?
 

Liitteet

Viimeksi muokattu:

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
6 881
Aikalailla samat asetukset meillä on, paitsi tuo RF Gain on mulla melkein täysillä. Kokeilin tätä purkkia muuten tabletille ja Android SDR softalle, valitti, että tabussa ei riitä tarpeeksi virtaa purkille eikä suostunut käynnistymään. Pitäisi olla kuulemma omalla virralla oleva hubi mihin liittää. Joissain kuvissa kyllä nähnyt ainakin tämän toimivan ihan kännykälläkin??

Saatko muuten sinä tai kukaan muukaan lisättyä tähän valikkoon noita taajuusalueita, ohjelman sekoamatta?
Tökkää siihen antenniliittimeen pelkästään joku rautalanganpätkä.

Kyllä sillä pitäisi kuulua normi radiokanavat ja saisit poissuljettua mukana tulleen antennin vian.
 
Liittynyt
01.01.2019
Viestejä
627
T
Tökkää siihen antenniliittimeen pelkästään joku rautalanganpätkä.

Kyllä sillä pitäisi kuulua normi radiokanavat ja saisit poissuljettua mukana tulleen antennin vian.

Täytyy kokeilla eri vaihtoehtoja tuohon antennin tilalle. Harmittaa, kun kerkesin jokin aika sitten hävittää kaikki skanneriantennit pois. Onko muuten tällaisesta antennista kokemuksia kellään?

Moonraker Gscan 2
 

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
6 881
Täytyy kokeilla eri vaihtoehtoja tuohon antennin tilalle. Harmittaa, kun kerkesin jokin aika sitten hävittää kaikki skanneriantennit pois. Onko muuten tällaisesta antennista kokemuksia kellään?

Moonraker Gscan 2
Mulla tommoinen antenni, mutta en ole testannut sitä koskaan :rolleyes:

Pitäisi kyllä olla ihan toimiva antenni, mutta tarvitset sitten adapterin, että saat kytkettyä sen softaradioon. Tuossa on BNC-liitin.

Mulla on tämmöinen ja sillä voi myös lähettää.

 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
628
T



Täytyy kokeilla eri vaihtoehtoja tuohon antennin tilalle. Harmittaa, kun kerkesin jokin aika sitten hävittää kaikki skanneriantennit pois. Onko muuten tällaisesta antennista kokemuksia kellään?

Moonraker Gscan 2
Mulla on samanlainen, ebaysta skyscan nimellä, 25e. Ei nyt mikään ihan loistava, mutta ei ihan kuurokaan. Oli jonkin aikaa talon katolla niin lähes ok. Ei nyt enää käytössä.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
628
Aikalailla samat asetukset meillä on, paitsi tuo RF Gain on mulla melkein täysillä. Kokeilin tätä purkkia muuten tabletille ja Android SDR softalle, valitti, että tabussa ei riitä tarpeeksi virtaa purkille eikä suostunut käynnistymään. Pitäisi olla kuulemma omalla virralla oleva hubi mihin liittää. Joissain kuvissa kyllä nähnyt ainakin tämän toimivan ihan kännykälläkin??

Saatko muuten sinä tai kukaan muukaan lisättyä tähän valikkoon noita taajuusalueita, ohjelman sekoamatta?
skannnerit.JPG
Tuolleen mulla.
 

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
6 881

Tuolleen mulla.
SDRSharpin scanneriplugari on kyllä ainakin itselläni ollut aina kaatumatautinen ja tosi herkkä asetuksista mitä skannaa.

Vähänkään jos laittaa isompaa aluetta kerralla skannaukseen tai bandwidth väärin, niin kaatuu heti.
 
Liittynyt
01.01.2019
Viestejä
627
Noniin! Nyt se selvis miks mulla heitti tuota herjaa tuohon kokoajan, Skanneriplugissa. Koska lisäsin lukuihin pisteitä tyyliin 443.000.000 :rolleyes: näin yhdessä youtube videossa käyttäjän lisäävän ne ja luulin, et se ohjelma vaatiikin ne, mut, kun näin nuo teidät screenshotit, niin eihän niissä ole niitä!
 
Liittynyt
21.08.2017
Viestejä
6 907

Tuolleen mulla.
Taisi se yksi ainoa radioamatööritoistin fm-puolella olla tuolla 12.5KHz kaistalla (mainitaan kapea FM) ja loput on 145MHz/434MHz FM 25KHz.
Sekä DMR-lähete amatöörikäytössä 25KHz, joka jakaantuu kahdeksi 12.5KHz läheteeksi siis tuolla yhdellä taajuudella
voi olla kaksi puhelua samaan aikaan.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
628
Taisi se yksi ainoa radioamatööritoistin fm-puolella olla tuolla 12.5KHz kaistalla (mainitaan kapea FM) ja loput on 145MHz/434MHz FM 25KHz.
Sekä DMR-lähete amatöörikäytössä 25KHz, joka jakaantuu kahdeksi 12.5KHz läheteeksi siis tuolla yhdellä taajuudella
voi olla kaksi puhelua samaan aikaan.
Mistäs sinä näet nuo kaistan leveydet? En muista nähneeni ainakaan sharpilla yhtään 25kHz kaistan lähetystä. Ja toisaalta 25 kHz steppi rajoitaa kaistan 12.5 kHz:iin.

Muks. DMR liite
bw.JPG
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
628
Hmm tuossa kuvassahan näkyy juuri. Sharp sanoo 12.5 kaistanleveys.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
21.08.2017
Viestejä
6 907
Hmm tuossa kuvassahan näkyy juuri. Sharp sanoo 12.5 kaistanleveys.
Vaihdappa moodia tuosta NFM -> WFM. Ja koita sen jälkeen onnistuuko Step sizen muuttaminen 25KHz ja bandwidth 25 000
Ja Suomessa edelleen normi radioamatööritoistimella käytettäessä on 25KHz eli Suomessa noudatetaan edelleen pääasiassa
25 kHz kanavajakoa myöskin suorilla kanavilla
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
628
Vaihdappa moodia tuosta NFM -> WFM. Ja koita sen jälkeen onnistuuko Step sizen muuttaminen 25KHz ja bandwidth 25 000
Ja Suomessa edelleen normi radioamatööritoistimella käytettäessä on 25KHz eli Suomessa noudatetaan edelleen pääasiassa
25 kHz kanavajakoa myöskin suorilla kanavilla
Joo samaa mieltä toki. Stepit 25 kHz. Eikä ongelma ole steppien vaihtaminen tai kaistan leventäminen. Mutta esim yllä olevassa kuvassa lähete näyttää 12.5 levyiseltä. Mutta kävinpä myös 2m toistimella katsomassa niin lähetä näyttää tosiaan 25 kHz:n levyiseltä. Että seison korjattuna etten olisi nähnyt 25 kHz:n levyisiä kaistoja.
Ja toisaalta 25 kHz steppi rajoitaa kaistan 12.5 kHz:iin.
JA tuossakin joku ajatus häiriö. Mahtuuhan ne toki.
 

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
6 881
80 metrillä alkaa olemaan porukkaa ja monet varmaan aktivoituneet reposien takia.

raadio.PNG
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
628
Nythän on joku ww ssb kisaviikonloppu menossa. Maailman suurin ssb contest mainostavat.
 

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
6 881
Suosittelen normaaliin kuunteluun SDRConsolea ja sitten vähän spesiaalimpaan SDRSharppia jos pitää vaikka purkaa DRM:ää tms.

sdrconsole.png
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
628
Mulla ei ole ollut consolea aikoihin. Muistelen sen olleen melkoinen cpu rohmu. Tosin mulla ihan perus i3 prosulla oleva pöytäkone.
 
Liittynyt
01.01.2019
Viestejä
627
Meinasin juuri tulla kysymään tänne noista ohjelmistoista ja täällähän jo käydäänkin niistä keskustelua.

Eli koitin ladata tätä, SDR-RADIO.COM V2 / V3 ohjelmistoa, ( Linkki )mut eihän se anna enää edes avata koko sivua, mistä sen aikoinaan on saanut. Onko se vaihtanut nimensä joksikin muuksi vai hävinnyt kokonaan? Tuo @living_death mainitsema SDRConsole näyttää vähän samalle kyllä, mut ei liene kuitenkaan?
 
Liittynyt
01.01.2019
Viestejä
627
Download

I want it all, I want it now!


Juu, eli se on sama, mut uudistuneella nimellä. Kävinkin jo aikaisemmin noilla sivuilla katsomassa, mutta aika sekavat jotenkin.

Sen lisäksi kun on 34" kaareva näyttö 3440x1440 resolla :thumbsup:
Tuollaisen kun saisi jostain halvalla, niin kyllä kelpaisi. On nimittäin todella nätin näköinen nuo radio-ohjelmistot tuollaisissa näytöissä.
 
Liittynyt
01.01.2019
Viestejä
627
Mulla on samanlainen, ebaysta skyscan nimellä, 25e. Ei nyt mikään ihan loistava, mutta ei ihan kuurokaan. Oli jonkin aikaa talon katolla niin lähes ok. Ei nyt enää käytössä.
Tuossa ei liene postikuluja?

Äkkiseltään katsottuna, Suomesta tilattuna, postikuluineen ~54€, Ebaysta posteineen ~42€, ei enää kovin suuri hintaero ja tulisi (ehkä) puolta nopeammin kotimaasta.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
628
Tuossa ei liene postikuluja?

Äkkiseltään katsottuna, Suomesta tilattuna, postikuluineen ~54€, Ebaysta posteineen ~42€, ei enää kovin suuri hintaero ja tulisi (ehkä) puolta nopeammin kotimaasta.
Joo ja tullit tulee vielä ebay kaupoissa lisäksi. Mutta mutta toi on siis olevinaan tuommoinen yleis antsa ja vaikka siinä esim luvataan että alkaen 25MHz niin eipä sillä kuule LA lähetyksiä.
 

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
6 881
Joo ja tullit tulee vielä ebay kaupoissa lisäksi. Mutta mutta toi on siis olevinaan tuommoinen yleis antsa ja vaikka siinä esim luvataan että alkaen 25MHz niin eipä sillä kuule LA lähetyksiä.
Saattaisi ehkä kuulla jos antennin ja SDR-radion välissä olisi samanlainen antennivahvistin kuin Miniwhip antennissa. Tiedä sitten minkälaisella kohinalla tulisi.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
628
Saattaisi ehkä kuulla jos antennin ja SDR-radion välissä olisi samanlainen antennivahvistin kuin Miniwhip antennissa. Tiedä sitten minkälaisella kohinalla tulisi.
Jaa en tunne minwhippiä tarkemmin, jotenkin olen kuvitellut sen välipoksin olevan vaan virran syöttö antennille. Mutta LNA:lla voisi tosiaan saa pikkaisen nostettua signaalitasoja, eikä LNA:t paljoa kustanna. Sitä en tiedä onko tuossa @Kasi n SDR:ssä bias-t syöttöä, mutta ei nekään paljoa maksa. Taisi itse asiassa olla minullakin LNA välissä kun viimeksi tuota skyscan:ia käytin. Ehkä siksikin jäi melkein positiviinen mielikuva siitä. Joo LNA kannattaa hankkia.
 
Liittynyt
14.08.2017
Viestejä
45
Kyl täs nyt jotain muutakin häikkää on, kun en saa edes normi FM radioasemia kuulumaan tuolla, kohinaa vain. Kaikki asetukset pitäisi olla prikulleen ohjeen mukaan. Tai sitten tuo antenni tosiaan on surkea, mutta menee jo vähän liian yli surkean.
Kokeilepa siirtää se SDR-tikku muutaman metrin päähän tietokoneesta USB-jatkokaapelilla. Tietokoneen lähellä on kaikenmoista pörinää, joka nostaa radion kohinatasoa huomattavasti. Itse sain tällä kikalla kuulumaan vähän kaikenlaista. Tikun HF-modauksen jälkeen en kytkenyt antennin ja tikun väliin mitään LNA:ta, vaan HF-antennivirittimen eli tunerin. Parhaimmillaan sain hyvillä radiokeleillä kuulumaan sähkötystä Kaliforniasta asti. Antennina oli Bilteman FM-lapamatoantenni kiinnitettynä seinään lämpöpatterin nousuputken kohdalle (kapasitiivinen kytkentä). Paikkana Helsingin keskusta, ensimmäinen kerros.
 
Liittynyt
01.01.2019
Viestejä
627
Kokeilepa siirtää se SDR-tikku muutaman metrin päähän tietokoneesta USB-jatkokaapelilla. Tietokoneen lähellä on kaikenmoista pörinää, joka nostaa radion kohinatasoa huomattavasti. Itse sain tällä kikalla kuulumaan vähän kaikenlaista. Tikun HF-modauksen jälkeen en kytkenyt antennin ja tikun väliin mitään LNA:ta, vaan HF-antennivirittimen eli tunerin. Parhaimmillaan sain hyvillä radiokeleillä kuulumaan sähkötystä Kaliforniasta asti. Antennina oli Bilteman FM-lapamatoantenni kiinnitettynä seinään lämpöpatterin nousuputken kohdalle (kapasitiivinen kytkentä). Paikkana Helsingin keskusta, ensimmäinen kerros.
Juu, tuotakin täytyy kokeilla, vaikka kyseessä ei siis ole varsinainen tikku, vaan ilmeisesti tikusta purettu ja alumiiniboksiin tungettu kiinanihme. Siinä on siis jo välissä muutaman sentin jatkojohto, mut vois kokeilla pidempää. Palaan asiaan, kunhan tuo Skyscan/Moonraker on kotiutunut postista. Jos ei tuolla antennilla kuulu, niin sitten on roskiskamaa tää radio.
 

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
6 881
Miten antenni on sijoitettu? Onko ikkunalaudalla asunnon ulkopuolella?

Sulla taitaa siinä softaradiossa olla kaksi antenniliitintä ja jos on, tarkista että olet kytkenyt oikeaan paikkaan.

Miten nämä asetukset?

"Sampling Mode" pitää olla oikein valittuna ja kannattaa ruksittaa "Tuner AGC" täppä.

Capture.PNG
 
Liittynyt
01.01.2019
Viestejä
627
Miten antenni on sijoitettu? Onko ikkunalaudalla asunnon ulkopuolella?

Sulla taitaa siinä softaradiossa olla kaksi antenniliitintä ja jos on, tarkista että olet kytkenyt oikeaan paikkaan.

Miten nämä asetukset?

"Sampling Mode" pitää olla oikein valittuna ja kannattaa ruksittaa "Tuner AGC" täppä.


Antenni on nyt n.1,5 metrin päässä tietokoneesta ikkunalaudalla, mutta sisäpuolella.

Ompas merkillistä. Käytin äsken siis SDRConsolea, mutta, nyt kun vaihdoin Sharppiin ja kaupalliset radiotkin tulee ihan kirkkaana! Consolessa ei ensin kuullut mitään, sitten, kun siirsin antennin tuohon ikkunalaudalle, niin ääni tuli äärimmäisen särkien, mut tosiaan tää Sharppi antaa ihan kirkkaan äänen :hmm: ehkä pientä ratinaa vain taustalla.
 

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
6 881
Kyllähän se antenni pitäisi saada ikkunalaudalle, että saisi maatasoa eikä ottaisi niin herkästi häiriöitä kodin laitteista.

Itselläni menee koaksiaalikaapelit nätisti ikkunan alta tiivisteiden välistä.

Kannattaa tarkistella SDRConsolesta onko siellä AGC päällä jos se voisi aiheuttaa äänen säröytymistä.
 
Liittynyt
01.01.2019
Viestejä
627
Kyllähän se antenni pitäisi saada ikkunalaudalle, että saisi maatasoa eikä ottaisi niin herkästi häiriöitä kodin laitteista.

Itselläni menee koaksiaalikaapelit nätisti ikkunan alta tiivisteiden välistä.

Kannattaa tarkistella SDRConsolesta onko siellä AGC päällä jos se voisi aiheuttaa äänen säröytymistä.
Täällä on nuo ikkunat vähän vaikeampia avata, isot ikkunat joita pitäisi kannatella, kun avaa. Tuuletusikkunan edessä ritilikkö, joten ei saa siitä tulitikkua paksumpaa ulos. Muutenkin vielä mietin pidänkö tuota antennia, mitä en edes tilannut! vaan sen Base mallin.

Tarkoitatko Consolessa tätä:

screenshot.2.jpg


Nuo valikot on "pimentyneitä" eli ei saa klikattua mitään.
 
Liittynyt
01.01.2019
Viestejä
627
Onhan modesta BC-FM valittuna?

No ei ollut :thumbsup: se auttoi. En ole vielä päässyt ihan tutuksi tän Consolen kanssa.

Tässä on kilometrin säteellä kauppoja vaikka mitä, joissa käytetään Pmr puhelimia, mut en ole niitä yhtäkään saanu kuulumaan. Kaikenlaiset datasignaalit tulee kyllä voimakkaana ja kirkkaasti.
 

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
6 881
No ei ollut :thumbsup: se auttoi. En ole vielä päässyt ihan tutuksi tän Consolen kanssa.

Tässä on kilometrin säteellä kauppoja vaikka mitä, joissa käytetään Pmr puhelimia, mut en ole niitä yhtäkään saanu kuulumaan. Kaikenlaiset datasignaalit tulee kyllä voimakkaana ja kirkkaasti.
Kaupoissa saattaa radioiden lähetystehot olla 0.5W tietämillä, joten pitäisi olla aika lähellä jotta ne saisi kuuluville.

Kannattaa harkita jonkun esim. Baofeng käsikapulan hankkimista ja tallentaa sinne PMR-puhelimien taajuudet.

Käsiradiota voi pitää vaikka takin sisällä piilossa jos käytössä on korvanapit ja kuunnella sitä kautta henkilökunnan keskusteluja :)

Tuolta kannattaa etsiä vaikka paikkakunnan mukaan mielenkiintoisia taajuuksia mitä siellä voisi kuulua.
 
Liittynyt
01.01.2019
Viestejä
627
Kaupoissa saattaa radioiden lähetystehot olla 0.5W tietämillä, joten pitäisi olla aika lähellä jotta ne saisi kuuluville.

Kannattaa harkita jonkun esim. Baofeng käsikapulan hankkimista ja tallentaa sinne PMR-puhelimien taajuudet.

Käsiradiota voi pitää vaikka takin sisällä piilossa jos käytössä on korvanapit ja kuunnella sitä kautta henkilökunnan keskusteluja :)

Tuolta kannattaa etsiä vaikka paikkakunnan mukaan mielenkiintoisia taajuuksia mitä siellä voisi kuulua.

Aikoinaan Bearcat 3000 + kunnon base discone kompolla tuli kuunneltua aika pitkänkin matkaan takaa pemareita. Tosin korkealla asuminen auttoi myös. Taajuuslista on kyllä hyvin tuttu, ihan alkuajoilta asti.
 
Liittynyt
01.01.2019
Viestejä
627
Oletko muuten @living_death kokeillut puhelimen tai tabletin kanssa näitä? Minulla tuo tabletti ainakin heti valitti virranvähyyttä, että pitäisi olla suora virta SDR laitteelle. ei suostunut ohjelma edes lähtemään kuuntelemaan taajuuksia.
 

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
6 881
Oletko muuten @living_death kokeillut puhelimen tai tabletin kanssa näitä? Minulla tuo tabletti ainakin heti valitti virranvähyyttä, että pitäisi olla suora virta SDR laitteelle. ei suostunut ohjelma edes lähtemään kuuntelemaan taajuuksia.
Muistaakseni olen kerran kokeillut vuosia sitten OTG-kaapelin kanssa puhelimella, mutta en enää muista miten siinä sen kanssa kävi.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 410
Minä olen kokeillut RTL-SDR-palikkaa puhelimella OTG-kaapelilla. Ainakin parin Samsungin puhelimen kanssa toimi ihan hyvin mutta akku kyllä kului melkoista tahtia eli kaipaa jotain ulkoista sähkönlähdettä tai jää kuuntelut varsin lyhyeksi. Wanhassa tabletissa ei puhti riittänyt ei ei jaksanut antaa virtaa SDR:lle.
 
Liittynyt
21.08.2017
Viestejä
6 907
@living_death Itseasiassa mä kuuntelin joskus kaupan puhetta tuossa reilun km päässä omalla käsiradiolla ja maastoa, 40cm antenni käytössä radiossa. Sitten vaan jotain SG-7900 antennia, niin johan alkaa "kuulumaan" vähän kauempaakin kanavat
 
Liittynyt
01.01.2019
Viestejä
627
Muistaakseni olen kerran kokeillut vuosia sitten OTG-kaapelin kanssa puhelimella, mutta en enää muista miten siinä sen kanssa kävi.
Minä olen kokeillut RTL-SDR-palikkaa puhelimella OTG-kaapelilla. Ainakin parin Samsungin puhelimen kanssa toimi ihan hyvin mutta akku kyllä kului melkoista tahtia eli kaipaa jotain ulkoista sähkönlähdettä tai jää kuuntelut varsin lyhyeksi. Wanhassa tabletissa ei puhti riittänyt ei ei jaksanut antaa virtaa SDR:lle.
Laitoin tabletin ja RDS boksin väliin ihan tavallisen 4-porttisen USB hubin ja se läksikin toimimaan :rofl: sitten, kun kytkee suoraan, niin ei muka virta riitä. Ota näistä selvää.

Latasin Google Playsta RDS Touch ohjelman ja kylille uuden antennin kanssa ajelemaan. Eipä tuosta retkestä paljon kostunut, ohjelmasta, kun ei demoversiona saa edes kuin hetkeksi aikaa Spektrin päälle, skannauksen rajoittuessa jo tiedossa olevien taajuuksien välille. En ole vielä tutkinut enempää, onko Androidille tehty parempia SDR ohjelmia, kuin tuo.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 547
Viestejä
4 203 598
Jäsenet
70 917
Uusin jäsen
Zlama

Hinta.fi

Ylös Bottom