Radeon VII hankinta- ja kokemusketju (+ kellotus)

Liittynyt
16.03.2017
Viestejä
1 390
Se kiinnittyy baseplateen, eli tarvis uudet ruuvit ja mutterit jos sen haluis kiinni. Mun puolesta saa olla ilmankin. :)
Kyl, sais lämpöjä vielä alemmaksi jos laitat vielä lämpötyynyt virransyötön / coren kohdalle, niin hyvin levittää tasaisesti backplateen. On kyllä niin kuuma kortti että kaikki kikat pitää ottaa käyttöö :D
 

Härkönen

Team H2O
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
7 076
Kyl, sais lämpöjä vielä alemmaksi jos laitat vielä lämpötyynyt virransyötön / coren kohdalle, niin hyvin levittää tasaisesti backplateen. On kyllä niin kuuma kortti että kaikki kikat pitää ottaa käyttöö :D
Eipä tolla backplatella jäähdytysteknisesti ole juurikaan mitään väliä. Lähinnä tukevoittaa korttia ja suojaa piirilevyn selkäpuolta.
 
Liittynyt
16.03.2017
Viestejä
1 390
Eipä tolla backplatella jäähdytysteknisesti ole juurikaan mitään väliä. Lähinnä tukevoittaa korttia ja suojaa piirilevyn selkäpuolta.
Kyllä sillä on vaikutusta jos siellä pcb:n ja backplaten välissä on lämpötyynyt virransyötön kohdalla, jakaa lämmön tasaisemmin (nykyisissä gaming korteissa backplate on vain esteettinen, ei siellä ole lämpötyynyjä välissä).
 

Härkönen

Team H2O
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
7 076
Kyllä sillä on vaikutusta jos siellä pcb:n ja backplaten välissä on lämpötyynyt virransyötön kohdalla, jakaa lämmön tasaisemmin (nykyisissä gaming korteissa backplate on vain esteettinen, ei siellä ole lämpötyynyjä välissä).
Siinä on teoreettinen hyöty, käytännön eroa ei ole ja onhan noissa nähty lämpöputkeakin taustapuolella. Kortin takapuolella ei ole kuumenevia komponentteja
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
131
Monologi jatkuu. Olipas hyvä aikaisemmin penkitellä kun olin laittanut väärille flekteille maksimikierrokset, Morpheuksen Noctuat rullas siis jossain 600-800 RPM tienoilla. :tup:

Nyt uudemman kerran 24/7 kellojen hakua ja näyttäis olevan 2000 / 1200 @ 1.090 V. Lämmöt seilaa 3Dmarkeissa n. 50-55 coren ja 80-85 hotspot. Divisionin benchmarkki rankaisee vähän pahemmin, ~70/100 C. Maksimit vielä hakematta, mutta 2100 / 1200 ei tuntunut pysyvän pystyssä edes 1.17 V, tarvis varmaan 1.2 V+?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 447
Ootko testannu Timespyn Stressitestillä? Se antaa aika luotettavaa kuvaa kellojen tasaisuudesta. Itse ajelen alivoltitettuna tuota 1800/1200, karkaa lämmöt muuten kun on vähän ahdistusta kopassa tuplilla. Vesille kun blockia saapi 8)
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
131
Ootko testannu Timespyn Stressitestillä? Se antaa aika luotettavaa kuvaa kellojen tasaisuudesta. Itse ajelen alivoltitettuna tuota 1800/1200, karkaa lämmöt muuten kun on vähän ahdistusta kopassa tuplilla. Vesille kun blockia saapi 8)
Näköjään 1.090 V ei riittänyt pidempään testiin. 10 mV kerrallaan niin 1.113 V (1.118 HWinfo) toimi. Pahoittelut sekavasta kuvaajasta. Time Spy stress test 15min | Radeon VII 2000 / 1200 @ 1.113 V | line chart made by Samuhupli | plotly

Muissa uutisissa: 2700X 1.425V 4300 Mhz + RVII 1.2V 2100 MHz sai ilmeisesti virtalähteen (Seasonic Focus+ Gold 650 W) kyykkäämään. Haluaisko joku vaihtaa jytkympään? :D
 

Jahve3

Staff
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 256
Verkkiksee oli tullu varastoo 3kpl Asuksen kortteja. Vaihdoin Jimmyn tilauksen sinne, kun tuntuu vaan siirtyvän toimitus koko ajan pidemmälle. Maksohan toi vihusti enemmän, mut ei voi mitää :joy:
 

Jahve3

Staff
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 256
Ootko testannu Timespyn Stressitestillä? Se antaa aika luotettavaa kuvaa kellojen tasaisuudesta. Itse ajelen alivoltitettuna tuota 1800/1200, karkaa lämmöt muuten kun on vähän ahdistusta kopassa tuplilla. Vesille kun blockia saapi 8)
Toimiiks noitten kaa CF DX11 peleillä, vai onko pelkkä DX12 mGPU tuki?
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
3 430
Saksassa oli jo testailtu ekwb:n blokilla vegaa.

Videota löytyy tästä, mutta vain saksaksi.


Tulokset on tiivistettynä tässä. Pelit on kyllä sellaisia, jossa Vega pärjää muutenkin ihan ok, mutta noi minimit on kyllä aika komeita.


vega water.jpg
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
131
Hyvältä näyttää, mutta aika kepeillä kelloilla veden kanssa. Ei kulje enempää kyseinen yksilö?
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
3 430
Hyvältä näyttää, mutta aika kepeillä kelloilla veden kanssa. Ei kulje enempää kyseinen yksilö?
Ei saksa taivu niin hyvin, että osaisin tulkata. Saksan saitteja tulee seurattua vain selaimen automaattisen kääntämistoiminnon avulla.
 
Liittynyt
19.02.2017
Viestejä
915
Ei saksa taivu niin hyvin, että osaisin tulkata. Saksan saitteja tulee seurattua vain selaimen automaattisen kääntämistoiminnon avulla.
Youtubekin on nykyään (ainakin osassa videoista) automaattinen kääntäjä. CC ikonista saa tekstitykset päälle ja asetuksista (rattaan kuva) voi käydä valitsemassa kieleksi esim. englannin ja ainakin tuolla videolla näyttäisi toimivan käännökset jotenkuten. Verrattain uusi ominaisuus, ajattelin mainita asiasta vaikka itse mainitsitkin nuo selaimen käännöstoiminnot.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
3 430
Youtubekin on nykyään (ainakin osassa videoista) automaattinen kääntäjä. CC ikonista saa tekstitykset päälle ja asetuksista (rattaan kuva) voi käydä valitsemassa kieleksi esim. englannin ja ainakin tuolla videolla näyttäisi toimivan käännökset jotenkuten. Verrattain uusi ominaisuus, ajattelin mainita asiasta vaikka itse mainitsitkin nuo selaimen käännöstoiminnot.
Joo, tuota on joskus tullut käytettyä. Yllättävän hyvin se toimii, asiasta saa selvän. Videoita vain välttelen kyllä yleensä, hardwareunboxediakin seuraan mieluummin kirjoitettuna techspotista. Nekin mitä "katselen" menee yleensä taustalle ja puuhaan muuta, ja focus palaa videoon vasta jos kuulokkeista kuuluu jotain mielenkiintoista.
 
Liittynyt
06.03.2019
Viestejä
3 323
Aika hieno että tulee single slot I/O bracket tuon blokin mukana... Ja saa vielä backplatenkin siihen.
Onko suorituskyvyn kannalta merkitystä että onko paljas kupari vai nikkelipinnoitettu? Vai onko tuo vain ulkonäkökysymys?
 
Liittynyt
16.11.2016
Viestejä
4 045
Jos joku nyt miettii tälläsen kortin ostoa niin voi laittaa yv:tä, olisi siis ylimääräisenä 1kpl :):tup:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 447
Jahas. Jimmsikin sai EKn värkit valikoimiinsa niin laitettiin tilaten. Pitänee suunnitella custom shroud tuohon hillitsemään ärgeebeetä.
 
Liittynyt
06.03.2019
Viestejä
3 323
Huomasinpas sellaisen homman oman kortin kanssa että on paljon vakaampi kun laittaa power limitin pienemmäksi. Time Spy ja Firestrike ainakin menee vakaasti 1821MHz/1001mV ja kellotaajuus piirtää melkein suoraa viivaa siinä 1810MHz paikkeilla. Jos powerlimit on +20% niin kaatuu 3DMark melkein heti. Voikohan olla ongelma siinä kun on yhdellä 2x8pin haaroitetulla johdolla kortti powerissa kiinni? Pitänee etsiä toinen johto ja laittaa kahdella...
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
3 430
Huomasinpas sellaisen homman oman kortin kanssa että on paljon vakaampi kun laittaa power limitin pienemmäksi. Time Spy ja Firestrike ainakin menee vakaasti 1821MHz/1001mV ja kellotaajuus piirtää melkein suoraa viivaa siinä 1810MHz paikkeilla. Jos powerlimit on +20% niin kaatuu 3DMark melkein heti. Voikohan olla ongelma siinä kun on yhdellä 2x8pin haaroitetulla johdolla kortti powerissa kiinni? Pitänee etsiä toinen johto ja laittaa kahdella...
Minulla ainakin normi vega vakautui kahdella erillisellä piuhalla, vaikka virtalähde on single rail ja samassa kaapelissa menee tuplapiuha sisällä. Netissä oli muitakin vastaavia, yksi veikkaus olisi, että rinnakkaiset piuhat toisi vähemmän rippleä tjsp.
 
Liittynyt
02.12.2016
Viestejä
2 023
Huomasinpas sellaisen homman oman kortin kanssa että on paljon vakaampi kun laittaa power limitin pienemmäksi. Time Spy ja Firestrike ainakin menee vakaasti 1821MHz/1001mV ja kellotaajuus piirtää melkein suoraa viivaa siinä 1810MHz paikkeilla. Jos powerlimit on +20% niin kaatuu 3DMark melkein heti. Voikohan olla ongelma siinä kun on yhdellä 2x8pin haaroitetulla johdolla kortti powerissa kiinni? Pitänee etsiä toinen johto ja laittaa kahdella...
Kyllä voi, noi PC-virtalähteissä käytettävät liittimet ei ole niitä kaikkein parhaimpia suurien virtojen liikutteluun. Mihinkään rippeliin niillä ei ole vaikutusta, mutta mitä enemmän virtaa kulkee, sitä suurempi jännitehäviö tapahtuu aina jokaisessa liitoskohdassa. Mulla veti erään CPU 4pin-8pin adapterin muovit ihan mustiksi kun tuon liitoskohdan ylimenovastus oli "pikkaisen" huonompi ja prossun jännitekin tipahti vaivaiset 0.2v kuormitettuna..
 

Sepek

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 165
Ei mitään järkeä, mutta Amazon fr:stä lähti 660€:n hintaan kohti JKL:ää. Sitten on hopealaatikko kolmella hyrrällä.
 
Liittynyt
06.03.2019
Viestejä
3 323
Halvalla sait! Hyvä kortti on kyllä pienellä säädöllä saa kohtuu hiljaiseksi ja kellot pysymään tasaisina...
 
Liittynyt
02.12.2016
Viestejä
2 023
Paljonko tällainen kortti imee virtaa vakiona? Entä kellotettuna (vesijäähdytettynä, joten oletettakoon ettei lämmöistä tarvitse huolehtia)
 

Sepek

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 165
Ennestään on BBA Vega 64, olen harjoitellut lämpöjä/ääntä alas. Sähkön syönnillä ei minulla ole niin väliä. En pelaa, tai tee mitään muutakaan järkevää.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 493
Nyt linkin takaa löytyy 490€ hintaan...
Joku huijauskauppa tullut sinne halvimmaksi. Edelleen kuitenkin näyttäisi olevan voimassa tuo 649€ kun valitsee toimittajaksi/myyjäksi amazonin.

Huijareita tulee ja menee jatkuvalla syötöllä amazonissa.
 
Liittynyt
14.03.2019
Viestejä
21
Miten tässä yritetään huijata? En ole koskaan ostanut Amazonista mitään, niin on vähän vierasta minulle. Itse katselin RTX 2080 kortteja Ranskan Amazonista ja niitä oli 539 € hintaan myytävänä montaa eri mallia.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 493
Miten tässä yritetään huijata? En ole koskaan ostanut Amazonista mitään, niin on vähän vierasta minulle. Itse katselin RTX 2080 kortteja Ranskan Amazonista ja niitä oli 539 € hintaan myytävänä montaa eri mallia.
Esimerkiksi vain myydään erityisen halvalla jotain, kerätään ennakkomaksuja eikä koskaan lähetetä mitään. Tai vaihtoehtoisesti jopa toimitetaan jotain, mutta se jotain voi olla mitä tahansa. Eipä noissa hirveästi voi mitään menettää jos luottokortilla maksaa. Omaa aikaa korkeintaan.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
3 430
Esimerkiksi vain myydään erityisen halvalla jotain, kerätään ennakkomaksuja eikä koskaan lähetetä mitään. Tai vaihtoehtoisesti jopa toimitetaan jotain, mutta se jotain voi olla mitä tahansa. Eipä noissa hirveästi voi mitään menettää jos luottokortilla maksaa. Omaa aikaa korkeintaan.
Nuo koijarikaupat ilmoittaa aina kuvauksessaan, että tilaukset vain sähköpostiyhteydenotolla. Amazonin maksut palautetaan. Sieltä löytyy sitten koijarikauppa, joka myy mitä tahansa halvalla ja ainoa maksutapa onkin tilisiirto.
 
Liittynyt
16.11.2016
Viestejä
4 045
Kuis monella tämä ratukka nyt on vedellä ja kiinnostaisi vähän mitä muita tuloksia tulee kuin vaan timespy? :tup:
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
239 570
Viestejä
4 191 187
Jäsenet
70 771
Uusin jäsen
jeppemiess

Hinta.fi

Ylös Bottom