Radeon VII hankinta- ja kokemusketju (+ kellotus)

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 439
Ensikertalaisena sain asennettua Bykskin Vega 64:n blokin, vaikka ohjeet oli vain kiinaksi ja ohjeiden kuvatkin oli eri variaatioiden Vegoista. Olin kyllä katsonut yhden blokin asennuksesta videon, niin se helpotti.
Nykyään tosiaan löytyy videotutoriaalit kaikkeen. Itsellä eka blockitettu kortti oli uutuuttaan hohtava juuri julkaistu Titan X Pascal, aavistuksen käsi tärisi alkuun. Koskaan ei ole kortin purussa ja blockituksessa mitään sattunut eikä satu *koputtaa puuta* kun tekee rauhassa, tarkistaa jos epäilyttää ja katsoo oikeasti mitä tekee.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
3 419
Nykyään tosiaan löytyy videotutoriaalit kaikkeen. Itsellä eka blockitettu kortti oli uutuuttaan hohtava juuri julkaistu Titan X Pascal, aavistuksen käsi tärisi alkuun. Koskaan ei ole kortin purussa ja blockituksessa mitään sattunut eikä satu *koputtaa puuta* kun tekee rauhassa, tarkistaa jos epäilyttää ja katsoo oikeasti mitä tekee.
Joo, youtube kertoo nykyään oleelliset noista. Omalla infonkasaus kierroksella näytti sille, että halpaa ostamalla saa vain paskemmat ohjeet ja vrm/muistilämpötyynyt on levynä, josta pitää leikata itse. Huonolla tuurilla vielä eri paksuista lämpötyynyä eri osille. Kalliimmissa jäähyissä ne oli hyvien ohjeiden kanssa esileikattuna ja merkattuna.

Vega on helppo, kun muistit on heti sirun vieressä, niin lämpötyynyt tarvitsee vain virransyötölle.

Btw. Vega 64:n perusteella kannattaa käyttää jäykkää lämpötahnaa ja levittää se gpu:n ja hbm muistien päälle pisararoiden sijaan. Pysyy hotspotit paremmin kurissa.
 
Liittynyt
06.03.2019
Viestejä
3 281
Helppoa oli EK:n blokin asennus. Ohjeet oli hyvät. Tosin hieman aiheutti hämmennystä kun jäi kourallinen osia yli.

Lämpötyynyt piti myös leikellä itse, niihin oli kyllä hyvät ohjeet myös. Backplaten mukana taisi olla 2 eri paksuisia lämpötyynyjä.
 
Liittynyt
16.03.2017
Viestejä
1 376
Jonkin aikaa jo pyörinyt tuo kasaamani Frankenstein Radeon VII "AIO", eli siis EK MLC Phoenix 240 + Bykski Fullcover blokki (Blokin asennus oli helppo korttiin, väliin survoin Kryonauttia reilusti, ohjeista ei ollut mitään hyötyä). Irrotin siis alkuperäset letkut ja pikaliittimet tuosta EK:sta, tyhjensin ja leikkelin sopivat uudet letkut, sen jälkeen tuskaisa tunnin säätö täytön ja ilmauksen kanssa, mutta sitten oli aika lyödä kiinni ja toivoa että tulee kuvaa ruutuun... Hotspot lämmöt peleissä tippuivat joku 40c verrattuna vakio jäähyyn alivoltitus asetuksilla (0.95V @ 1800/1000), aika jäätävä ero. Kelloja kokeillut että toimii vakaasti 2050-2100 wattmanin max volteilla, mutta en ole käyttänyt 24/7, kun olen lukenut että Kryonaut kuivuu ja lähtee hotspotit taas lapasesta, onko legendaa vai mitä ihmettä?...
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
3 419
2050-2100 wattmanin max volteilla, mutta en ole käyttänyt 24/7, kun olen lukenut että Kryonaut kuivuu ja lähtee hotspotit taas lapasesta, onko legendaa vai mitä ihmettä?...
Ainakin perus vegalla ja mx4 tahnalla hotspot alkaa keulia muutaman kuukauden jälkeen. Tyyliin alkukesästä vaihdoin tahnat, hotspot 65c, nyt se on noin 88c. Vielä on matkaa seuraavaan vaihtoon, mutta ajattelin kokeilla carbonauttia kun se pitää seuraavan kerran avata.
 
Liittynyt
16.03.2017
Viestejä
1 376
Ainakin perus vegalla ja mx4 tahnalla hotspot alkaa keulia muutaman kuukauden jälkeen. Tyyliin alkukesästä vaihdoin tahnat, hotspot 65c, nyt se on noin 88c. Vielä on matkaa seuraavaan vaihtoon, mutta ajattelin kokeilla carbonauttia kun se pitää seuraavan kerran avata.
Joo tuon vegan ymmärrän kun siinä on taso eroja noiden HBM/Core piirien välillä, mutta tässä Radeon VII kortissa ainakin tuntui olevan ihan tasainen tuo pinta. Speksien mukaan Kryonautin pitäisi selviytyä vaikka minkälaisista lämmöistä (+350C asti).
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
3 419
Joo tuon vegan ymmärrän kun siinä on taso eroja noiden HBM/Core piirien välillä, mutta tässä Radeon VII kortissa ainakin tuntui olevan ihan tasainen tuo pinta. Speksien mukaan Kryonautin pitäisi selviytyä vaikka minkälaisista lämmöistä (+350C asti).
Oma kortti on kyllä sillä molded die versiolla. Eli gpu ja hbm muistit on samassa tasossa epoxilla paketoituna.
 
Liittynyt
19.11.2018
Viestejä
484
Radeon VII:n omistajat, miten on uusimmat pelit pyörineet kortillanne?

Entä vanhemmat?
 
Liittynyt
06.03.2019
Viestejä
3 281
Hyvin on kaikki pelit pyöriny maksimiasetuksilla mitä olen kokeillut Deus Ex: Mankind Divided lukuunottamatta. 1440p reso käytössä.
 
Liittynyt
06.03.2019
Viestejä
3 281
Sapphiren TRIXX softa toimii Radeon VII korteilla. Kokeilin sen upscale TRIXX BOOST ominaisuutta 85% asetuksella Shadow of the Tomb Raiderissa ja ei ainakaa benchmarkissa isoa eroa ollut kuvanlaadussa. FPS:t nousi 81 -> 95. Enemmänkin olisi eroa ollut, mutta 6600k alkaa rajoittaa. Ensimmäisessä "täyden" 1440p reson testissä oli 96% GPU Bound ja TRIXX BOOSTin kanssa 80% GPU bound.

Eli jos haluaa lisää fps joihinkin peleihin tuota kannattaa kokeilla.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 439
Sapphiren TRIXX softa toimii Radeon VII korteilla. Kokeilin sen upscale TRIXX BOOST ominaisuutta 85% asetuksella Shadow of the Tomb Raiderissa ja ei ainakaa benchmarkissa isoa eroa ollut kuvanlaadussa. FPS:t nousi 81 -> 95. Enemmänkin olisi eroa ollut, mutta 6600k alkaa rajoittaa. Ensimmäisessä "täyden" 1440p reson testissä oli 96% GPU Bound ja TRIXX BOOSTin kanssa 80% GPU bound.

Eli jos haluaa lisää fps joihinkin peleihin tuota kannattaa kokeilla.
Ei taida tukea 21:9-resoa :C
 
Liittynyt
06.03.2019
Viestejä
3 281
Uusissa ajureissa on Radeon VII:lle lisätty tuki Radeon Image Sharpening ominaisuudelle. Nähtävästi on vielä optimoitu niin hyvin että ei tule ollenkaan nopeus hävikkiä tuo päällä.

Pitääkin testailla...
 
Liittynyt
23.03.2017
Viestejä
127
Laitoin Saphire Vega VII tilaukseen. Tulee puhtaaseen Video rendaus / edit käyttöön Hackintosh puolelle kun on natiivisti tuettu nimenomaan Saphiren malli. Vega 64 siirtyy eGPU:un ja MAcBookPro:n kaveriksi... 1080Ti:n möin jo pois kun ei pelaamiseen ole aikaa :itku: snif
 
Liittynyt
06.03.2019
Viestejä
3 281
Taitaa olla VII kortit kaikki samoja, oli laatikko minkä valmistajan tahansa. Minun Powercolor esim tunnistuu Sapphiren Trixx ohjelmassa Sapphire Radeon VII kortiksi....
 
Liittynyt
23.03.2017
Viestejä
127
Taitaa olla VII kortit kaikki samoja, oli laatikko minkä valmistajan tahansa. Minun Powercolor esim tunnistuu Sapphiren Trixx ohjelmassa Sapphire Radeon VII kortiksi....
Joo näin voi hyvin olla mutta nämä Hackintosh viritykset on tosi tarkkoja että on tietty bios / firmis, pcb etc. kortissa. Pienikin poikkeama voi aiheuttaa epävakautta / ongelmia. Niin vedin sitten varman päälle...
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
23.03.2017
Viestejä
127
Vähän ajatuksia tästä Vega VII:stä. Oli ilo havaita miten hyvin se suoriutuu tuottavasta työstä. Etenkin video ja kuva editoinnissa on huomattava ero Vega 64 korttiini. Testasin muutamalla softalla: ihan perus Light Room käytössä 3500 RAW kuvan muokkaus, maskaus, selaus / säätäminen on sulavampaa ja kaikki tapahtuu nopeammin. Myös Preferences puolella kun katsoo LightRoomin GPU asetusta, antaa se Vega 64:lle oletuksena "your system supports basic acceleration" ja Vega VII kanssa tulee käyttöön "Full Acceleration". En tiedän mitä tuo käytännössä tarkoittaa, mutta käytössä eron huomaa ja kaikki toimii vaan nopeammin. Myös Resolvessa videoeditti taittuu rendauksen osalta n. 20% nopeammin ja värikorjaukset / maskaukset on nopeampia ja sulavampia tehdä. --> Nämä kokemukset OSX:n puolelta missä kortti on käytössä myös hiljainen.

Täältä Puget systemssin tekmiä testejä Resolvella (vanhempi 15 versio): DaVinci Resolve 15: AMD Radeon VII 16GB Performance

Osassa testeissä Vega VII yltää Titan RTX tasolle tai yli.

Win 10 puolella manual Wattman säädöillä sain kortin ihan ok hiljaiseksi ja kellot siinä 1890mhz / 1100mhz Powerlimit +5%. BF V korrti oli 2080 Super tasolla ehkä vähän yli. Säätämällä ja vedellä irtois varmaan enemmän mutta ei tarvetta.

Yksi mitä mietin on Pro Driver support, mistä keväällä vielä netissä juttua, mutta näyttää että AMD joko pudottanut sen pois VII osalta tai sitten lisännyt sen normaali Adrelanin ajureille. Niistä kun löytyy profiileita ainakin Resolve, Fotari jne. softille.

Jos jollain on tästä lisää infoa niin kuulen mielelläni.

Mutta näin kahden illan räpläämisellä omaan käyttöön oikea valinta tämä Vega VII ja vähän ehkä harmittaa että en tilannut kahta kun niitä oli Amazonin varastossa toinenkin vapaana hintaa 699€...

Update: Linus näyttää rakentelevan Dual Vega VII Heckintosh setuppia:
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 439
Osassa testeissä Vega VII yltää Titan RTX tasolle tai yli.
Taisivat keskiarvon perusteella rankata nopeimmaksi yksittäiseksi kortiksi resolvessa. Skaalaus huononee yli 2 kortin jälkeen jolloin titanpakka on reilusti nopeampi. Hintaakin toki 4 kertaisesti Titanilla vs yksi RVII.
 
Liittynyt
06.03.2019
Viestejä
3 281
Onko kukaan vielä testaillut uusia 19.12.2 ajureita Radon VII:n kanssa?

Itse pikaisesti testailin 3D Markkia ja ainakin Firestriken Graphics scoreen tuli 1000 pistettä lisää näillä. Time Spy noin 200 pistettä.

Onko kukaan kokeillut miten pelit toimii näillä?
 

Sepek

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 165
En havainnut eroa, edellisissä oli jotain parannusta sitä edellisiin. Tosin tähän tuntuu vaikuttavan kaikki, tai sitten ei mikään.
edit. Käsin vääntämällä AMD:n omasta ohjelmasta tuntuu vaikuttavan, ihme kyllä melko käyttökelpoinenkin. Olen tottunut OverDriveTools:iin.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
16.03.2017
Viestejä
1 376
Kellotukset ainakin toimivat nyt moitteettomasti, muisti kellot vieläkin seilaa idlatessa, hyvät ajurit muuten kyllä, tää uus Control Panel on siisti.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 439
Kellot jäävät näemmä tuohon 1666MHz seudulle vaikka mitä tekisi uusilla ajureilla. Minkäslaisilla asetuksilla porukka ajelee Overdrivetoolia tai MorePowerToolia?
 

Sepek

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 165
mVoltteja alemmaksi, power targettia ylemmäs. Corelle 1800MHz ja muisteille 1200MHz, joskus kestää hieman enemmän. Kaikki riippuu kuun asennosta ja veden korkeudesta. Tämäkin on hassu kortti.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 439
mVoltteja alemmaksi, power targettia ylemmäs. Corelle 1800MHz ja muisteille 1200MHz, joskus kestää hieman enemmän. Kaikki riippuu kuun asennosta ja veden korkeudesta. Tämäkin on hassu kortti.
Edellisillä ajureilla anto paukkua nätisti tonne 2Ghz seudulle huiput. Kortit on kuitenkin hyvin kylmällä vedellä.
 

Sepek

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 165
Minulla on refu ja uusilla ajureilla ODT ei jää päälle, on ehkä uudelleenasennettavissa. AMD omakin tuntuu jo lähes siedettävältä, kannattaa kokeilla sieltäkin kautta.
 
Liittynyt
06.03.2019
Viestejä
3 281
Kellot jäävät näemmä tuohon 1666MHz seudulle vaikka mitä tekisi uusilla ajureilla. Minkäslaisilla asetuksilla porukka ajelee Overdrivetoolia tai MorePowerToolia?
Ajureissa on ollu Radeon VII kellotusbugi 19.7.5 versiosta eteenpäin.

Uusimmalla versiolla MoreLowerToolista tuon voi korjata kun säätää ne 3 eri max frequency asetusta.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 439
Ajureissa on ollu Radeon VII kellotusbugi 19.7.5 versiosta eteenpäin.

Uusimmalla versiolla MoreLowerToolista tuon voi korjata kun säätää ne 3 eri max frequency asetusta.
Eli more power toolia ja Wattmania vaan? Viititkö laittaa ruutukaappauksen?
 

Sepek

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 165
AMD:n omalla ohjelmalla automaaginen alivoltitus tuntuu jämäyttävän koko koneen. Ruutu pimenee, mutta kone pysyy käynnissä => pakkokäynnistys. Muuten kellotus tuntuu toimivan ja jopa käyttökelpoiselta.
 
Viimeksi muokattu:

Jahve3

Staff
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 256
Kellot jäävät näemmä tuohon 1666MHz seudulle vaikka mitä tekisi uusilla ajureilla. Minkäslaisilla asetuksilla porukka ajelee Overdrivetoolia tai MorePowerToolia?
MPT:llä 1970/1230 1.151V. Mulla teki ainoinaan saman tyylistä, mutta ne jaksa muistaa mikä oli vialla. Oiskohan ollu windows game bar tms.
 
Liittynyt
16.03.2017
Viestejä
1 376
Mulla ainakin toimii kellotus ihan normaalisti wattmanista uusimmilla ajureilla, joillain on ollu vissiin ihme bugia että täytyy "fan speed" laittaa 100%, niin kellottuu vedellä olevilla korteilla :D.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 439
Täähän on mukava -45% ale. Täytyy varmaan sortua pistämään babby's first vesijäähyt mun 2xRadeon VII setuppiin :D
Suosittelen. Itsellä EKn blockit ja mukavasti hiljaisempi kuin kahdella ilmajäähyllä. Mihin käytät kahta korttia?
 
Liittynyt
26.10.2016
Viestejä
691
Suosittelen. Itsellä EKn blockit ja mukavasti hiljaisempi kuin kahdella ilmajäähyllä. Mihin käytät kahta korttia?
Hurahtanut sen verta 3D-mallinnukseen ja videoiden editoitiin niin hetken mielijohteesta tuli ostettua kaks VII:tä. En nyt tiedä oliko maailman järkevin ostos, mutta näillä mennään :D Tietenkin myös pelejä tulee pelattua, mutta kunnolliset mGPU-pelit pystyy laskea melkeinpä yhden käden sormin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 439
Hurahtanut sen verta 3D-mallinnukseen ja videoiden editoitiin niin hetken mielijohteesta tuli ostettua kaks VII:tä. En nyt tiedä oliko maailman järkevin ostos, mutta näillä mennään :D Tietenkin myös pelejä tulee pelattua, mutta kunnolliset mGPU-pelit pystyy laskea melkeinpä yhden käden sormin.
Niinhän ne pystyy. Itsellä dualsetup, molemmille oma RVII :kippis:
 

Qwerty

.
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 078
Toimiikos täällä muilla VII:n omistajilla Adrenalin 2020 ajurit ilman black screen ongelmia? Oon nyt kokeillut kolmea viimeisintä 2020 ajuria ja kaikki noista kaatuu enemmin tai myöhemmin black screeniin. Useimmiten Chromea käyttäessä kaatuu ja juuri silloin kun sitä vähiten odottaa. Viimeiseksi jäänyt 2019 ajuri (19.12.1) toimii ilman mitään ongelmia, joten kai käytettävä vaan sitä :btooth:
 
Liittynyt
06.03.2019
Viestejä
3 281
Ei ole ollut yhtään black screeniä. Tosin en käytä Chromea...
 

Qwerty

.
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 078
Ei ole ollut yhtään black screeniä. Tosin en käytä Chromea...
On tuo muutaman kerran myös uudessa Doomissa ja CoD:MW:ssa vetänyt blackscreenit ja kaikki siis ihan vakiona tällä hetkellä. 19.12.1 ajureilla onneksi toimii.

bsod.PNG
 

Jahve3

Staff
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 256
Toimiikos täällä muilla VII:n omistajilla Adrenalin 2020 ajurit ilman black screen ongelmia? Oon nyt kokeillut kolmea viimeisintä 2020 ajuria ja kaikki noista kaatuu enemmin tai myöhemmin black screeniin. Useimmiten Chromea käyttäessä kaatuu ja juuri silloin kun sitä vähiten odottaa. Viimeiseksi jäänyt 2019 ajuri (19.12.1) toimii ilman mitään ongelmia, joten kai käytettävä vaan sitä :btooth:
Mulla toimi siihen asti kunnes aloin Foldaamaan. Ekat ajurit millä toimii ilman black screenejä, on uusimmat Radeon Pro ajurit.
 

Qwerty

.
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 078
Mulla toimi siihen asti kunnes aloin Foldaamaan. Ekat ajurit millä toimii ilman black screeniä, on uusimmat Radeon Pro ajurit.
Joo foldatessa kaatuu myös, noilla 2020 ajureilla. Pro ajureilla toimii, mutta CoDissa textuurit bugaa, joten niitä en voi käyttää.
 

Sepek

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 165
Ei mitään hätiä, tosin en tiedä mistä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 439
Uusin ajuri menossa, ei mitään probleemaa ole ollut. *koputtaa puuta* Doomikin toimii nätisti. Korttien kanssa tulee probleemaa vaan kun kellotus karkaa lapasesta.
 

Qwerty

.
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 078
Ettei vain olisi jossain ihan muualla vika koska ei yhtään ongelmaa ole omaan VII:n tullut. Ja on jo kahdessa eri koneessa ollut tuo kortti...
Missä muualla se vika voi sitten olla? Olen kokeillut vetää uudet ajurit suoraan vanhojen päälle tai käyttäen AMD:n omaa puhdistusta, myös DDU:ta olen kokeillut. Mikään noista ei korjannut vikaa. Kone saattaa toimia 15min, tunnin tai 10 tuntia ilman ongelmia, kunnes näyttö lävähtää mustaksi n. 10 sekunnin ajaksi jonka jälkeen kone tekee itse hard resetin. Emon bios on uusin (1407) tekee tuota samaa myös 1405 biosilla. Ainut ratkaisu minkä olen löytänyt on käyttää 19.12.1 tai Radeon Pro ajureita, ne toimii joten itse raudassa tuskin on vikaa.

Lähinnä halusin vain tietää oonko ainut VII:n käyttäjä jolla näitä ongelmia on ja näköjään en ollut :). Ei mullakaan ollut ensimmäistäkään ongelmaa tällä kortilla ennen 2020 ajureita.
 
Liittynyt
06.03.2019
Viestejä
3 281
AMD taisi sanoa tuosta black screen ongelmasta että se ei liity mitenkään RDNA arkkitehtuuriin vaan koskee kaikkia AMD ohjaimia. Näyttöohjainhan on GCN ja RDNA näytönohjaimissa sama, ongelma liittyy varmaankin siihen.

Joku rauta/softa yhteensopivuus juttu se on koska suurimmalla osalla ei ole mitään ongelmia ja toisilla sitten siitäkin edestä.

Eihän ole Afterburner asennettuna? Tai jokin muu ohjelma joka lukee lämpötiloja sekä muita tietoja kortista?

Yksi syyllinen on ollut myös rautakiihdytys esim Chromessa...
 

Qwerty

.
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 078
AMD taisi sanoa tuosta black screen ongelmasta että se ei liity mitenkään RDNA arkkitehtuuriin vaan koskee kaikkia AMD ohjaimia. Näyttöohjainhan on GCN ja RDNA näytönohjaimissa sama, ongelma liittyy varmaankin siihen.

Joku rauta/softa yhteensopivuus juttu se on koska suurimmalla osalla ei ole mitään ongelmia ja toisilla sitten siitäkin edestä.

Eihän ole Afterburner asennettuna? Tai jokin muu ohjelma joka lukee lämpötiloja sekä muita tietoja kortista?

Yksi syyllinen on ollut myös rautakiihdytys esim Chromessa...
Ei ole afterburneria asennettuna. Taidan vaan nyt käyttää näitä vanhoja ajureita kun ne toimii. Ihan liian monta tuntia nyt yrittänyt saada noita uusia toimimaan tuloksetta. Chromea on ihan hirveä käyttää ilman rautakiihdytystä niin sitä en enää edes jaksa kokeilla uusilla ajureilla.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
06.03.2019
Viestejä
3 281
On kyllä harmillista... Itsellä ei ole ollut muita ongelmia kuin ylikellotus on ollut rikki 19.7.5 ajureista eteenpäin. (MPT:llä saa toimimaan jotenkin)

Tosin en käytä Chromea. Firefox toimii mainiosti.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
56
Mulla on myös ollut black screen/reset ongelmia Adrenalin 2020 ajureihin päivittämisen jälkeen. Joillain ajuriversioilla enhanced syncin disabloiminen korjasi ongelman, mutta version 20.3.1 jälkeen tuntuu tulevan aivan satunnaista kaatuilua. Uusimpana kikkana olen kokeillut PCIe link speedin asettamista Gen3:ksi (auto:n sijaan) biosista, ongelmat eivät vielä ainakaan ole toistuneet sen jälkeen (koputtaa puuta).
 
Liittynyt
06.03.2019
Viestejä
3 281
Ootteko muuten saanu kellotuksia toimimaan järkevästi uusien ajurien kanssa?

MPT:llä kun muuttaa arvoja saa kellotukset toimimaan, mutta aina kun käynnistää koneen uusiksi menee maksimiarvot käyttöön. Tai ainakin AMD ajureissa näkyy maksimivoltit ja kellot. En ole kokeillut meneekö kellot ja volti oikeasti maksimiin.
 
Liittynyt
26.10.2016
Viestejä
691
Missä muualla se vika voi sitten olla? Olen kokeillut vetää uudet ajurit suoraan vanhojen päälle tai käyttäen AMD:n omaa puhdistusta, myös DDU:ta olen kokeillut. Mikään noista ei korjannut vikaa. Kone saattaa toimia 15min, tunnin tai 10 tuntia ilman ongelmia, kunnes näyttö lävähtää mustaksi n. 10 sekunnin ajaksi jonka jälkeen kone tekee itse hard resetin. Emon bios on uusin (1407) tekee tuota samaa myös 1405 biosilla. Ainut ratkaisu minkä olen löytänyt on käyttää 19.12.1 tai Radeon Pro ajureita, ne toimii joten itse raudassa tuskin on vikaa.

Lähinnä halusin vain tietää oonko ainut VII:n käyttäjä jolla näitä ongelmia on ja näköjään en ollut :). Ei mullakaan ollut ensimmäistäkään ongelmaa tällä kortilla ennen 2020 ajureita.
Itsellä ollut black screen-ongelmia ostosta asti (viime kesä). Peleissäkin jonkinverran, mutta Blenderillä renderöidessä 3d-mallinnuksia meinaa hieman kihistä kun kesken kaiken musta ruutu ja boot yli 80% ajasta. Joillain ajureilla ollu huonompi ja joillain parempi, mutta vika ollut aina enemmän tai vähemmän läsnä.

En oikein jaksa enää säätää, vaan asennan aina uudet ajurit heti kun ne tulee ja toivon parasta.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
237 508
Viestejä
4 164 621
Jäsenet
70 418
Uusin jäsen
NKoo

Hinta.fi

Ylös Bottom