Radeon RX 9070 XT & 9070 -ketju (Navi 48)

Päätin kuitenkin testata tota ft asetusta ja peleissä ainakin toimii. Muut asetukset siis PL +10, core -50mv ja muistit 2718mhz. Onko teillä millasia kokemuksia fast timing, moni sitä ainakin käyttää ilmeisesti ongelmitta. Ja juurikin näillä korteilla kun on niin vaihtelevaa tarinaa. Onkohan muistivalmistajallakin väliä, ja kai tosta jotain hyötyä on vaikka pientä. Lämpöihin ei vaikuttanut ainakaan paljoa, vois benchmarkkaa kun kerkeen.
Saan ilman fast timing paremmat pojot 3DMark Steel Nomad, muilla samoja kokemuksia? Mhz on se 2718mhz (eli 2704mhz).

Saan ilman fast timing paremmat pojot 3DMark Steel Nomad, muilla samoja kokemuksia? Mhz on se 2718mhz (eli 2704mhz).
Äsken tuli AMD uudet ajurit versio 26.2.2 ja koitin sillä kans niin nyt sain 200 pojoo enemmän fast timingilla, vai meneekö normi vaihteluun? =D

E: koitin uusilla ajureilla ilman fast timingia niin tuli huonommat pisteet. Ei kyl noteissa mitään lue mutta kai se on mahollista että jotain optimointia.

Viimeksi muokattu:
Uudella ajurilla tähän mennessä parhaat pojot. Ottaa nyt yli 500W piikkejä, joita ei aikasemmalla ajurilla kertaakaan tullut.

Mun kortti ei tykkää fast timingista ollenkaan, aina tullut huonommat pisteet se päällä. Testasin nyt uusilla ajureilla pitkästä aikaa fast timingia ja ei mene edes Steel Nomad läpi :D Hetken näkyi vaan järkyttävä määrä artefakteja ja sen jälkeen kaatui näyttis.

Mun kortti ei tykkää fast timingista ollenkaan, aina tullut huonommat pisteet se päällä. Testasin nyt uusilla ajureilla pitkästä aikaa fast timingia ja ei mene edes Steel Nomad läpi :D Hetken näkyi vaan järkyttävä määrä artefakteja ja sen jälkeen kaatui näyttis.
Mikäs malli ja samsungin vai hynixin muistit?

Joo no oon lukenu että ois vakaa jos lasket muistit 2700 jotai, fast timing ei tykkää noin korkeista kelloista
Okei, tarviipa testailla. Onko sulla Samsungin muistit ja oletko kokeillut pisteitä esim 2700 fast timing vs 2800 default, kummalla tulee paremmat Steel Nomadissa?

Okei, tarviipa testailla. Onko sulla Samsungin muistit ja oletko kokeillut pisteitä esim 2700 fast timing vs 2800 default, kummalla tulee paremmat Steel Nomadissa?
Eilen testasin niin ei taida olla väliä kummat laittaa, normaalisti tulokset vaihtelee ajojen välillä sen verran mitä eroa tuli. Eroja voisi syntyä enemmän jos GPU:n kellottaisi ensin tappiin.

Reaper

Gigabyten Gaming OC:n yhteenveto

Tuossa nuo vielä poimittuna. Hwinfot puhukoon puolestaan. Ei reaper ole mikään katastrofi, mutta jos valita saa niin Gigabyten itse valitsisin ennemmin. Jos jotakin voi vertailusta vielä nostaa esiin, niin reaperilla oli TBP 300w ja Gigabytellä 325w Jos reaperia on Samsungin muisteilla saatavilla, niin sekin on ok vaihtoehto varsinkin noihin minikoneisiin -ainakin parempi kuin itsellä ollut Hynix variantti
Jaahans. Sitä tuli kokeiluun taas Powercolorin Reaper. Toiveissa oli, että olisi Samsungin muisteilla ja sitämyöden matalammat muistilämmöt. Olin väärässä, Hynixit on edelleen kuten julkaisuajan kortissakin oli. Ja coren hotspot delta 29c, eli aiempaa yksilöä kuumemmat, ei kiva :/

Mitä muuta:
-Kortissa ei ole kunnolla tuulettimien liitin pohjassa piirilevyllä, yritin painaa sitä paremmin, mutta ei se ei mene pohjaan asti.
-Kortti haisee suoraan laatikosta otettuna pohjaanpoltetulta pannarilta
-Samoten CPU-Z raportoi tälläkin PCIe4.0 nopeuden, kuten Gigabyten korttikin, joten selvästi itsellä on emolevy/AMD näytönohjain sellainen pari ettei tahdo toimia 5.0, vaikka Nvidialla PCIe5.0 toimii ongelmitta
1772209627531.png

+kuitenkin siitä, että uudet ajurit ja itse kortti tuntuu toimivan. Tuulettimetkaan eivät äännä poikkeuksellisesti (pieni rahina näihin kuuluukin ominaisuutena)

Jaahans. Sitä tuli kokeiluun taas Powercolorin Reaper. Toiveissa oli, että olisi Samsungin muisteilla ja sitämyöden matalammat muistilämmöt. Olin väärässä, Hynixit on edelleen kuten julkaisuajan kortissakin oli. Ja coren hotspot delta 29c, eli aiempaa yksilöä kuumemmat, ei kiva :/

Mitä muuta:
-Kortissa ei ole kunnolla tuulettimien liitin pohjassa piirilevyllä, yritin painaa sitä paremmin, mutta ei se ei mene pohjaan asti.
-Samoten CPU-Z raportoi tälläkin PCIe4.0 nopeuden, kuten Gigabyten korttikin, joten selvästi itsellä on emolevy/AMD näytönohjain sellainen pari ettei tahdo toimia 5.0, vaikka Nvidialla PCIe5.0 toimii ongelmitta
1772209627531.png

+kuitenkin siitä, että uudet ajurit ja itse kortti tuntuu toimivan. Tuulettimetkaan eivät äännä poikkeuksellisesti (pieni rahina näihin kuuluukin ominaisuutena)
Eikös hynixit ole tehojen puolesta marginaalisesti paremmat? Ilmeisesti saa suht kuumana käydä myös, mutta kivemmaltahan viileemmät muistit näyttää.

Reaper

Gigabyten Gaming OC:n yhteenveto

Tuossa nuo vielä poimittuna. Hwinfot puhukoon puolestaan. Ei reaper ole mikään katastrofi, mutta jos valita saa niin Gigabyten itse valitsisin ennemmin. Jos jotakin voi vertailusta vielä nostaa esiin, niin reaperilla oli TBP 300w ja Gigabytellä 325w Jos reaperia on Samsungin muisteilla saatavilla, niin sekin on ok vaihtoehto varsinkin noihin minikoneisiin -ainakin parempi kuin itsellä ollut Hynix variantti
Jaahans. Sitä tuli kokeiluun taas Powercolorin Reaper. Toiveissa oli, että olisi Samsungin muisteilla ja sitämyöden matalammat muistilämmöt. Olin väärässä, Hynixit on edelleen kuten julkaisuajan kortissakin oli. Ja coren hotspot entistä kuumemmat, ei kiva :/

Mitä muuta:
-Kortissa ei ole kunnolla tuulettimien liitin pohjassa piirilevyllä (auki toisesta reunasta), yritin painaa sitä paremmin, mutta ei sitä saa pohjaan asti.
-Lisäksi kortti haisee suoraan laatikosta otettuna pohjaanpoltetulta pannarilta.
1772212119819.png

+Siitä että ajurit tuntuu toimivan nyt pikaisella käytöllä hyvin ja korttikin toimii. Vaikka vähän meluaakin

Mitä muuta:
1772209627531.png

Toi korttihan toimii juuri niinkuin pitääkin. Kaikki lämmöt hyvin kurissa vaikka et huudata tuulettimiakaan. Core ja hotspot ero on iso joka ikisessä kortissa. Jos kortti tarjoaa sulle sen mitä tarviit, nii lämpöjen tarkkailusoftat vaan kiinni ja pelit käyntiin. Ei se mihinkään hajoa.

Edit. Pohjaan palanut pannarin haju kyllä ehkä itseäkin mietityttäisi, mutta josko se siitä parin tunnin pyörittelyn jälkeen rupeisi haisemaan jollekin muulle...

Toi korttihan toimii juuri niinkuin pitääkin. Kaikki lämmöt hyvin kurissa vaikka et huudata tuulettimiakaan. Core ja hotspot ero on iso joka ikisessä kortissa. Jos kortti tarjoaa sulle sen mitä tarviit, nii lämpöjen tarkkailusoftat vaan kiinni ja pelit käyntiin. Ei se mihinkään hajoa.

Edit. Pohjaan palanut pannarin haju kyllä ehkä itseäkin mietityttäisi, mutta josko se siitä parin tunnin pyörittelyn jälkeen rupeisi haisemaan jollekin muulle...
Kyllä se toimii juu, eipä itsellä sen puolesta huolta ole. Eiköhän tuo kuitenkin vaihdu vielä Sapphire Pulseen. Pitäisi olla paljon hiljaisempi täydellä kuormalla ja käydä viileämpänäkin. Ainakin aiemmin ollut Pulse 9070 perusmalli oli yhtä hiljainen kuin Asus 5070 Dual on

Vähän alkaa olla harvinaisempaa saada uusi RX 9070 XT Hynixin muisteilla. Itsekin otan mielelläni Samsungin muistit lämpöjen takia. Omalla Reaperilla ei ollut kyllä kuin 25C hotspot +10% (334W) power limitillä. GPU 65C, hotspot 90C, muistit 86C ja VRM rapeat 103C omalla 1500 RPM:n tuuletinprofiililla.

Pulsessa on kyllä selvästi parempi jäähy. Vakiona tuuletinprofiili tosin aika aggressiivinen ja oma oli tietysti laakerivikainen kuten Reaperkin.

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
301 423
Jäsenet
81 986
Uusin jäsen
Tozaah

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom