Radeon RX 9070 XT & 9070 -ketju (Navi 48)

Miten nuo 8000+ pisteet vertautuu 5070 Ti:hin?

En ole kyllä vaihtamassa, kun ei RTX tai feikkifreimit niin paljon kiinnosta. Mutta ihan mielenkiinnosta, kun 5070 Ti on kuitenkin sen 200-300 euroa kalliimpi.
 
Tässä vielä 9070xt gigabyte kellotettuna, mielestäni kohtuu ok kortti, kun menee -125 mV

1778350411424.png
 
Suomen ennätys 5070 ti:llä on 8009 pistettä.
Ja mä saan 5080:llä yli 10200 pistettä, ilmajäähdytettynä huoneenlämmössäkin. Ei ole juurikaan eroa noilla, eikös se niin ollut..
Jotenkin tuo 5070ti tuntuu vaan totaalisen turhalta fanboy-kortilta, kun 9070 XT on sekä nopeampi että huomattavasti halvempi eikä FSR4:kään ole juuri DLSS4:ää kehnompi.
 
Viimeksi muokattu:
Adrenalinen pelikohtaisia profiileja ei ole tullut pahemmin käytettyä. Nyt kuitenkin huomasin, että niissä saa peleistä erikseen tuulettimien 0dB-tilan pois.

Esimerkiksi The Outer Worlds 2 pelatessa tulee jatkuvasti latausruutuja ja lisäksi inventoryn katsominen tiputtaa näytönohjaimen kuorman hetkellisesti lähelle idleä. Näytönohjaimen tuulettimet sahaavat jatkuvasti päälle ja pois, mikä ei välttämättä ole laakereille pitkässä juoksussa hyvä asia. Tein The Outer Worlds 2:lle oman peliprofiilin, joka on muuten identtinen pääprofiiliin verrattuna, mutta 0dB-tila on ruksittu pois. Nyt tuulettimet käynnistyvät heti pelin pikakuvaketta klikatessa ja eivät sammu ollenkaan pelatessa. Sen sijaan työpöydällä tuulettimet pysähtyvät entiseen tapaan, kun turha niitä on silloin pyörittää. Täytyy tehdä muillekin peleille vastaavat profiilit.

Kun kolme edellistä RX 9070 XT:tä piti laittaa takuuseen tuulettimien laakerivikojen takia, niin nyt pelaan varman päälle. Tämä AsRock on onneksi vieläkin hiljainen ja Igor's Labin purun perusteella tuulettimissa olisi kaksoiskuulalaakereiden sijaan peräti kolmoiskuulalaakerit. Toivottavasti kestää :D
 
Viimeksi muokattu:
Tämä on kyllä jotain mitä en käsitä, minulla ollut näytönohjaimia yli 20 vuotta joka lähtöön ja ei yhtäkään laakerivikaista. Ja yhdelle sattuu PERÄKKÄIN 3 sellaista :D
Nvidian aikaan oli kaksi laakerivikaista Asuksen RTX 3060 Ti:tä putkeen. Kun kolmas tuli takuuvaihdosta, en ottanut enää riskiä ja myin sen avaamattomana eteenpäin. Silloin oli tosin ihan epidemia Asuksen rätisevien tuulettimien kanssa ja porukka yritti korjailla ääniä ties millä virityksillä. Lisäksi yksi RX 7900 XT piti 1,5 vuoden käytön jälkeen laittaa takuuseen, kun yksi tuulettimista alkoi sirisemään. Se sentään kesti ihan hyvin siihen nähden, että Reaper vikisi jo uutena, Pulse kesti kuukauden ja TUF 6 kuukautta :D

Ehkä kuuntelen myös vähän herkemmin (syystäkin) tuulettimia nykyään ja mesh-kotelosta tulee kaikki äänet läpi. Kirjaimellisesti juuri tätä viestiä kirjoittaessakin piti nopeasti pyöräyttää AsRockin tuulettimia Adrenalinesta. Joku toinen taas ei välttämättä edes huomaisi mitään laakerivikaa. Toisaalta esimerkiksi Pulsen yksi tuuletin alkoi pitämään niin infernaalista ääntä, että kuului pelatessa kuulokkeidenkin läpi. Lisäksi en voinut sietää esimerkiksi sitä, että 899€ maksaneen Tuffin tuulettimista kuului ajoittain naputtava ääni.
 
Tässä vielä 9070xt gigabyte kellotettuna, mielestäni kohtuu ok kortti, kun menee -125 mV

1778350411424.png
Tää tulos onki mielenkiintoinen. Mulla tulee tulosta inasen enemmän. Prossu i5-13600K ja ratukassa vaan -70mV eli onko sun powerlimitti mikä ton eron tekee? (mulla +10%).
 
En ole korttiani kellotellut mitenkään mutta, toisessa koneessa 9070 XT Pulse ja Assetto Corsa Rallyssä tulee aika ajoin, lähinnä pikataipaleen loppupuolella nykimisiä mitkä kestää aina
pari sekuntia kerrallaan, ei kaadu kokonaan vaan homma jatkuu normaalista ja joko tulee uusi nykiminen hetken päästä tai sitten ei. Onko jollain jotain vinkkiä mikä voisi auttaa ?
Toisessa koneessa RTX 4070 ja sillä pääsi ajelemaan ilman vastaavaa ongelmaa.
 
En ole korttiani kellotellut mitenkään mutta, toisessa koneessa 9070 XT Pulse ja Assetto Corsa Rallyssä tulee aika ajoin, lähinnä pikataipaleen loppupuolella nykimisiä mitkä kestää aina
pari sekuntia kerrallaan, ei kaadu kokonaan vaan homma jatkuu normaalista ja joko tulee uusi nykiminen hetken päästä tai sitten ei. Onko jollain jotain vinkkiä mikä voisi auttaa ?
Toisessa koneessa RTX 4070 ja sillä pääsi ajelemaan ilman vastaavaa ongelmaa.
Adrenalinesta laita AMD Advanced Sync pois päältä ja jos se ei auta niin kokeile laittaa Hardware Accelerated GPU Scheduling pois päältä (Järjestelmä -> Näyttö -> Grafiikka -> Grafiikan lisäasetukset -> Laitteistokiihdytetty grafiikkasuorittimen ajoitus -> ei käytössä).
 
Itellä sama kortti. Tästä tosiaan pumppautuu tahnat aika nopeaa ja Hotspot lämmöt ja delta alkaa nousta pikkuhiljaa. Tässä minulla ei ainakaan ollut PTM:ää ja putty oli osittainu kovettunutta ja kuivunutta VRM:llä ja kahdella muistipiirilä. Koska delta nousee nii GPU lämmöt laski mutta hotspot nousi silti ajan saatossa kun tuulettimet säätyi hotspot lämpöjen mukaan. GPU lämpö oli 50-55 mutta hotspot piikkaili päälle 100c ja tuulettimet huusi päälle 2200 RPM ennekuin ekan kerran kortin avasin. Uutena hotspot pysyi alle 90c. Kortti osttettu BlackFriday aikana.

Ajattelin aluksi että pistän takuuseen mutta sitten järkeilin että kuitenkin kaupasta tulee vastaavanlainen tilalle ja siinä sama ongelma kuitenkin tulevaisuudessa niin olis tarkoitus ite korjata. Tilaan tähän joko KryoSheetin tai Honeywell PTM:ää ja jotain hyvää puttyä niin tulee parempi kuin Gigabyten tehtaalta. Nyt on vaan ThermalGrizzly Kryonautit GPU:lla ja tuulettimien maksimi kierrokset käy jossain ~1800 ja Hostpot Delta 20-30c kuormasta riippuen mutta tuo tulee kyllä nousemaan parin kuukauden sisällä ellei vaihda PTM/KryoSheettiä tilalle. GPU lämpö nousee nyt ~60c kun tuulettimet pyörii hitaampaa ja hotspot piikkaa harvoin 90c yleensä alle muutaman aseteen.
Nyt on useamman päivän ollu kryosheet GPU:lla ja alkuperäistä puttyä muisteilla sekä induktoreilla, mosfeteille laitoin 1,5mm lämpötyynyt. Huomattava parannus alkuperäiseen hotspotin osalta. Asennus oli aika vaivatonta, mukana tuli kapton teippiä ja pieni pipetti mineraali öljyä jolla kryosheetin sai pysymään paikallaa asennuksen aikana ja kortin pystyi huoletta kääntämään vaikka ylösalaisin eikä sheeti liikkunut mihinkään.

Kuvankaapaus lämmöistä Alan Wake 2 pelistä.
1778788952299.png


Jossain vaiheessa voisi hommat kunnon puttyä muisteille ja käyttää alkuperäinen vaikka induktoreiden välien täyttämiseen. Muisteille koitin 1mm tyynyjä mutta kontakti ei ollut tarpeeksi hyvä kaikille muisteille ja lämmöt nousi päälle 100c, 1,5mm olisi taas ollut liian paksut.
 
Jossain vaiheessa voisi hommat kunnon puttyä muisteille ja käyttää alkuperäinen vaikka induktoreiden välien täyttämiseen. Muisteille koitin 1mm tyynyjä mutta kontakti ei ollut tarpeeksi hyvä kaikille muisteille ja lämmöt nousi päälle 100c, 1,5mm olisi taas ollut liian paksut.
Miksi sitä alkuperäistä pitää väkisten kierrättää? Kunnollista vaan tilalle joka paikkaan.
 
Toki niinkin voi tehä jos uutta vaan riittää. Ei oikein oo käsitystä että mihin 30-50g riittää.
Mun blokilliseen 7900XTX:ään meni 20g UX Pro - purkista reilu puolet, mut siinä oli kuparishimmit muistipiireillä. 70g purkillisen CX-H1300:aa olen saanut hölvättyä kait kahteen vai kolmeen näyttikseen, mut sitä on tuossa 5080:ssä backplaten alla (VRM sekä 12VHFR*-liittimen kohdalla) vähän helvetisti kun on jotain 3mm rakoakin. *HighFailureRate
30g riittää 9070 XT:hen aivan varmasti hyvin, mutta kannattaa ostaa kerralla enemmän niin saa halvemmalla ja piisaa muuallekin. Jos vaan on tarve/mahdollisuus käyttää.
 
En ole korttiani kellotellut mitenkään mutta, toisessa koneessa 9070 XT Pulse ja Assetto Corsa Rallyssä tulee aika ajoin, lähinnä pikataipaleen loppupuolella nykimisiä mitkä kestää aina
pari sekuntia kerrallaan, ei kaadu kokonaan vaan homma jatkuu normaalista ja joko tulee uusi nykiminen hetken päästä tai sitten ei. Onko jollain jotain vinkkiä mikä voisi auttaa ?
Toisessa koneessa RTX 4070 ja sillä pääsi ajelemaan ilman vastaavaa ongelmaa.
Itse törmäsin vastaavanlaiseen ongelmaan yhdellä SER pelikoneella. Siinä ongelman aiheuttaja oli SSD levy jonka käyttö meni välillä 100%:iin ja silloin ei tapahdu mitään. Hetken kuluttua sitten kaikki toimikin sitten taas. Kloonasin SSD:n toiselle ja ongelma poistui. Eli kannataa ottaa taskmanager auki ja seurata meneekö joku 100%, joko cpu joku core, muistikäyttö tai tuo SSD/kiintolevy
 
lämpötyynyt. Huomattava parannus alkuperäiseen hotspotin osalta. Asennus oli aika vaivatonta, mukana tuli kapton teippiä ja pieni pipetti mineraali öljyä jolla kryosheetin sai pysymään paikallaa asennuksen aikana ja kortin pystyi huoletta kääntämään vaikka ylösalaisin eikä sheeti liikkunut mihinkään.

Adrenalinesta laita AMD Advanced Sync pois päältä ja jos se ei auta niin kokeile laittaa Hardware Accelerated GPU Scheduling pois päältä (Järjestelmä -> Näyttö -> Grafiikka -> Grafiikan lisäasetukset -> Laitteistokiihdytetty grafiikkasuorittimen ajoitus -> ei käytössä).
Näyttää siltä että tämä riitti kun otti Win11 asetuksista: Hardware Accelerated GPU Schedulingin pois päältä. Sen jälkeen on toiminut ihan hyvin.
pysyisi vaan tiellä... ;)
 
Kuseeko teillä adrenalin ajurit? Mulla siis kone plimplom ääntä piti molemmat näytöt sammuneena uusimmalla ajurilla. sit asensin vanhemman niin toimi taas ok.. Nyt laitoin koneen päälle niin se halusi pakosti päivittää adrenalinin
1779014864236.png


Tollaiseen versioon??

Siis täh?
 
Kuseeko teillä adrenalin ajurit? Mulla siis kone plimplom ääntä piti molemmat näytöt sammuneena uusimmalla ajurilla. sit asensin vanhemman niin toimi taas ok.. Nyt laitoin koneen päälle niin se halusi pakosti päivittää adrenalinin
1779014864236.png


Tollaiseen versioon??

Siis täh?
Huh. Kuvittelin jo tulleeni hulluksi mutta onneksi löytyi joku muukin joka kärsii samasta ongelmasta.
Päivitin aiemmin viikolla ajurit ja nyt tässä koittanut viikonlopun tutkia että mistä helvetistä tuo limputus johtuu.
Toivottavasti fiksaavat tämän asap.
 
Eikös tämä vanhojen ajurien asentelu ole tunnettu Win11 bugi tåltä keväältä?

Pikemminkin koko kortin ajalta. Varmaan myös vanhemmilta malleilta? Piti blokata Windowsin kaikki ajuripäivitykset group policyllä että sai kuriin itse.
 
Pikemminkin koko kortin ajalta. Varmaan myös vanhemmilta malleilta? Piti blokata Windowsin kaikki ajuripäivitykset group policyllä että sai kuriin itse.
Omalla kohtaa estin vain näytönohjaimen osalta päivitykset. Pro-versio.

Äärimmäisen ärsyttävä ominaisuus toi ajurien päälle asentaminen.
 
siis mulla halusi amd asentaa uudet adrenalinit. ei wintoosa
Ah!

Omalla kohtaa toi windows ajanut usein uusien amd:n ajureiden päälle jotain ihan muuta ennen kuin tajusin jättää GPU-ajurit päivitysten ulkopuolle.

Ei toi addrenalin ole -vielä- pakottanut mitään asentamaan kun olen valinnut manuaalisen päivityksen GPU ajureiden kanssa.
1779110113449.png


Ehkä yksi häiritsevimmistä ominaisuuksista tämä ajureiden sotkeminen.

Positiivista? DDU:n käyttö on muodostunut rutiinitoimenpiteeksi 9070 xt-kortin hankkimisen jälkeen. :smile:
 
Onkos täällä kellään noita acerin 9070xt malleja? Jotkut sanovat että lämpösenä käyvät, joillain taas ihan normaali lämpötiloja muihin kortteihin verrattuna? Ei paljoa arvosteluja löydy.
 
Onkos täällä kellään noita acerin 9070xt malleja? Jotkut sanovat että lämpösenä käyvät, joillain taas ihan normaali lämpötiloja muihin kortteihin verrattuna? Ei paljoa arvosteluja löydy.
Täältä löytyy eikä ole ollut moittimista – Lämpötilat ihan sallituissa rajoissa ja takuutahan noissa on, joten kovaa ajoa. Lämpöjä ei kannata vahtia liikaa, ellei toiminnassa ole ihan oikeasti ongelmia. :thumbsup:
 
Menihän se 8000 rikki:D

Steel Nomad.jpg
Hieno tulos, omalla Pulse XT:llä tauluun tuli 7769 noilla samoilla asetuksilla. En tiedä mikä on käytännön vaikutus sit oikeasti peleissä ja varsinkin kun pelaan Dual QHD:lla. Veikkaan että kovin montaa freimiä ei jää puuttumaan tällä resolla.
 
Hieno tulos, omalla Pulse XT:llä tauluun tuli 7769 noilla samoilla asetuksilla. En tiedä mikä on käytännön vaikutus sit oikeasti peleissä ja varsinkin kun pelaan Dual QHD:lla. Veikkaan että kovin montaa freimiä ei jää puuttumaan tällä resolla.
:thumbsup: Eipä tuossa tosiaan kovin isoja eroja tule. Kuten tuopistetulos näyttää, sinulla noin 77,69fps kellotettuna ja vakiona 7xfps? ->Ero alle 10%, joten ei tuo kauheasti yleensä vaikuta
Muutaman hassun deshroudin oon nähnyt 9070 XT:ille tehdyn. Ite ajattelin tehdä kunhan vaan on sopivasti aikaa ja jaksuja. Lätkäisen varmaan nuo pari ylimääräistä Noctuan 14cm flektiä tähän nykyiseen.
Miten tuon kanssa kävi, päädyitkö deshroudaamaan? Itse Pulselle mietin sitä, että on hyvä olla optiona jos tuulettimet vioittuvat joskus. Mutta muuten kortti on nyt riittävän hiljainen, joten ei ole tarpeen alkaa modailemaan
 
:thumbsup: Eipä tuossa tosiaan kovin isoja eroja tule. Kuten tuopistetulos näyttää, sinulla noin 77,69fps kellotettuna ja vakiona 7xfps? ->Ero alle 10%, joten ei tuo kauheasti yleensä vaikuta

Miten tuon kanssa kävi, päädyitkö deshroudaamaan? Itse Pulselle mietin sitä, että on hyvä olla optiona jos tuulettimet vioittuvat joskus. Mutta muuten kortti on nyt riittävän hiljainen, joten ei ole tarpeen alkaa modailemaan
Juurikin noin kävi, eli jo aiemmin RX 7900 XTX:ssä olleet Noctuan 14 cm flektit puhaltelee nyt huomattavasti helpomman lämpökuorman kanssa. On ihanan hiljaista. Kelavingut kuuluu vaan paremmin :D

Rumahan tää on kun saatana, mutta Northin mesh-kylki jemmaa sen tarpeeksi hyvin tonne. Itse näyttiksen heatsink taas just sen 280mm kutakuinkin että nuo tuulettimet asettui aika lailla linjaan. Toki toiseen suuntaan ylitystä tulee. Varmasti saisi 120 millisillä myös hyvän tuosta ja ite printattua shroudia jnejne. Pärjään tällä oikein hyvin.

1779192212755.png


1779192256456.png
 
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.

Linkki: https://www.youtube.com/watch?v=IBNwDg9WkT8


Hardware Unboxedilta tuli taas uusi RTX 5070 Ti vs RX 9070 XT -vertailu uusilla peleillä ja ajureilla. Mukana oli 52 peliä ja pelejä ei eritelty erikseen sen mukaan, onko säteenseurantaa käytössä vai ei. Yhteenvedossa kuitenkin sanottiin, että RTX 5070 Ti on luonnollisesti säteenseurannassa edellä, mutta pelkästään rasterointia mitatessa RX 9070 XT olisi vienyt selvän voiton.

1440p MIN ja AVG FPS:
RTX 5070 Ti: 108 & 139
RX 9070 XT: 107 & 137

4K MIN ja AVG FPS:
RTX 5070 Ti: 67 & 84
RX 9070 XT: 64 & 81

Onhan tuo RX 9070 XT kerrassaan loistava kortti 1440p-pelailuun. Tehoa riittää ja 16GB muisti on aika sweet spot tuolla resoluutiolla. Esimerkiksi uudessa Forzassa 12GB tekisi jo tiukkaa asetukset tapissa, eikä se ole ainoa vastaava peli. FSR 4.1 näyttää hyvältä ja se alkaa onneksi olla peleissä hyvin saatavilla. Positiivista myös, että se on kohta tuettu myös vanhemmilla sukupolvilla.

Parasta RX 9070 XT:ssä on kuitenkin hinta. Tämän hetken halvin RTX 5070 Ti on hinta.fi-vertailun mukaan 979€ ja halvin RX 9070 XT 649€. Omasta RX 9070 XT:stä maksoin 620€ ja siinä on asiallinen jäähy sekä RGB-valot. Halvin RTX 5070 Ti olisi ollut 949€ MSI Ventus surkealla jäähyllä ja ilman mitään ledejä.

Hinta-laatusuhteessa AMD on ylivoimainen ja aika paljon saa latoa lisää euroja Nvidian paremman softa- ja PT-tuen saamiseksi. Hinnan puolesta RX 9070 XT:n suora kilpailija olisi heikompi RTX 5070 12GB muistilla. Noilla hinnoilla tuntuisi suorastaan erikoiselta valita vihreän leirin kortti, ellei joku Nvidian ominaisuus ole aivan pakollinen.
 
Viimeksi muokattu:
Noilla hinnoilla tuntuisi suorastaan erikoiselta valita vihreän leirin kortti, ellei joku Nvidian ominaisuus ole aivan pakollinen.
Siinä hinnassahan on osa koukusta, näytetään ettei tässä mitään köyhiä vassareita olla, kotelokin ikkunalla - tummenetulla.
 
kyllähän tuolta näköjään paiskoi uusilla ajureilla 250 pistettä enemmän mitä vanhoilla :cool:
 
kyllähän tuolta näköjään paiskoi uusilla ajureilla 250 pistettä enemmän mitä vanhoilla :cool:
Mulla ei kahdellä näytöllä setuppi toimi tolla uusimmalla.. pisteitä kyllä saa enemmän.. onko teillä kahden näytön setupit toiminut toll uusimmal?
 
Mulla ei kahdellä näytöllä setuppi toimi tolla uusimmalla.. pisteitä kyllä saa enemmän.. onko teillä kahden näytön setupit toiminut toll uusimmal?

Otaksun että tällä?
1779477472978.png


Itselläni on toiminut oikein hyvin. Tosin teknisesti on 3 näytön (yksi on TV) mistä 2 on käytössä ns 24/7 ja TV silloin jos siirrän siihen videota / kuvaa tms.
 
No en tiiä miksi mulla ei toimi.. sii muuten toimii mutta kun näytöt menee nukkuu kun kone idlaa niin sitten rupee kuuluu satunnaisesti plimplom ääni kajareista ja kakkosnäyttöä olen nähnyt että se menee päälle ja sammuu taas satunnaisesti.. nyt taas laitoin pykälää vanhemman adrenalinin niin ei ongelmia.. onko teillä jolla kaksinäyttöä niin äänet päällä koneessa? Jos kajarit/headset kii niin ei välttämättä.huomaa ongelmaa.
 
No en tiiä miksi mulla ei toimi.. sii muuten toimii mutta kun näytöt menee nukkuu kun kone idlaa niin sitten rupee kuuluu satunnaisesti plimplom ääni kajareista ja kakkosnäyttöä olen nähnyt että se menee päälle ja sammuu taas satunnaisesti.. nyt taas laitoin pykälää vanhemman adrenalinin niin ei ongelmia.. onko teillä jolla kaksinäyttöä niin äänet päällä koneessa? Jos kajarit/headset kii niin ei välttämättä.huomaa ongelmaa.
Minulla juuri sama ongelma.
 
Ite huomasin et ku latasin tän 26.5.2 ajurit niin ihan sama vaikka laittas mukautetuista asetuksista vaan -30 millivolttii niin peleissä ja benchmarkeissa huomaa pientä mikro nykymistä onko muut huomannu samaa? Mut oletus asetuksilla kortti toimii ihan normisti. :hmm:
Ennen kuiteski kortti toiminu ihan hyvin ja sulavasti vaikka ois laittanu -80 millivolttii ja powerlimitit kaatoon niin tällä uudella adrealinella toimii ainoastaan oletus asetuksilla sulavasti.
 
Noniin olisi aika päivittää väliaikais rtx 3070 ja tähän 9070xt olen päätymässä niin mitkä kortit on sellaset, että kannattaa kiertää ja mikä kannattaa ottaa. Käytettynä tuo tulee kuitenkin ostettua.
 
Noniin olisi aika päivittää väliaikais rtx 3070 ja tähän 9070xt olen päätymässä niin mitkä kortit on sellaset, että kannattaa kiertää ja mikä kannattaa ottaa. Käytettynä tuo tulee kuitenkin ostettua.
Acerit ja Gigabytet jättäisin kauppaan (jälkimmäinen vain suositus, koska eivät PTM-tahnoja käytä).
Muut voi toki tarkempia malleja suositella, noita en itse ainakaan ekana katselisi.
 
Acerit ja Gigabytet jättäisin kauppaan (jälkimmäinen vain suositus, koska eivät PTM-tahnoja käytä).
Muut voi toki tarkempia malleja suositella, noita en itse ainakaan ekana katselisi.
Asrock kannattaa myös kiertää, koska hytar on käytettyä ostamassa ja jos haluaa PTM:t väliin varmasti -ja kannattaa kyllä halutakin. Muuten kaikki merkit taitaa olla ihan ok kortteja
 
Noniin olisi aika päivittää väliaikais rtx 3070 ja tähän 9070xt olen päätymässä niin mitkä kortit on sellaset, että kannattaa kiertää ja mikä kannattaa ottaa. Käytettynä tuo tulee kuitenkin ostettua.

Mitkä ovat omat mieltymykset?
- Itse katselisin painoa, pituutta (millainen kotelo ja tilat mihin tulee?)
- Vaaatiiko 2 vai 3 virtalähteen johtoa vai onko peräti uusi "Nvidia" liitin käytössä? (miten oma virtalähde, riittääkö liitännät & tehot, onko mieltymyksiä suuntaan tai toiseen?)
- Onko värin väliä, entä RGB? Joillekin tärkeää, osalle ei mitään väliä..
- Hinta, kun nuo tulivat myyntiin sanottiin yleisesti että osta se mikä on halvin koska erot todella pieniä. Itse hieman eri mieltä mutta vaikeaa olisi silti perustella jopa päälle 100€ hintaeroja...
- Ihan tätä ketjuakin lukiessa voi nähdä että osassa tuulettimet ovat syystä X (tainnut peräti 3 mallia peräkkäin) pitäneet todella pahaa ja häiritsevää ulinaa / ääntä / olleet enempi tai vähempi rikki (koska yleensä ollut yksi tuuletin, ei kaikki missä se ongelma esiintyy)
- Osassa ulkonäkö selvästi maksaa ja ne ovat kohtuu harvinaisia ainakin Suomessa (OK, mukana saattaa olla erillinen "hajuste" mistä saa meren tuoksua ja jos arvostaa luokkaa animehahmon kuvaa kyljessä voi olla hintansa arvoinen)
 
Mitkä ovat omat mieltymykset?
- Itse katselisin painoa, pituutta (millainen kotelo ja tilat mihin tulee?)
- Vaaatiiko 2 vai 3 virtalähteen johtoa vai onko peräti uusi "Nvidia" liitin käytössä? (miten oma virtalähde, riittääkö liitännät & tehot, onko mieltymyksiä suuntaan tai toiseen?)
- Onko värin väliä, entä RGB? Joillekin tärkeää, osalle ei mitään väliä..
- Hinta, kun nuo tulivat myyntiin sanottiin yleisesti että osta se mikä on halvin koska erot todella pieniä. Itse hieman eri mieltä mutta vaikeaa olisi silti perustella jopa päälle 100€ hintaeroja...
- Ihan tätä ketjuakin lukiessa voi nähdä että osassa tuulettimet ovat syystä X (tainnut peräti 3 mallia peräkkäin) pitäneet todella pahaa ja häiritsevää ulinaa / ääntä / olleet enempi tai vähempi rikki (koska yleensä ollut yksi tuuletin, ei kaikki missä se ongelma esiintyy)
- Osassa ulkonäkö selvästi maksaa ja ne ovat kohtuu harvinaisia ainakin Suomessa (OK, mukana saattaa olla erillinen "hajuste" mistä saa meren tuoksua ja jos arvostaa luokkaa animehahmon kuvaa kyljessä voi olla hintansa arvoinen)
Tosiaan nzxt h510 on nyt kotelona ja tuo nykynen on RTX 3070 strix joka mahtuu just sopivasti vielä tohon.
Virtalähteenä on Corsair RM650 niin ei ole tuota nvidia liitintä käytössä.
RGB saa olla, mutta ei pakollinen. Tumman värinen näyttis mielellään.

Ei muuten oikein sinällään ulkonäölle ole väliä, että ehkä enemmän se, että jäähy on hyvä ja mukavan hiljanen.
Ehkä olen sellanen pieni asus fanboy, mutta tosiaan ei niin väliä.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
309 198
Viestejä
5 244 030
Jäsenet
83 451
Uusin jäsen
Tevetsii

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom