Onkohan jo kannattavaa ostaa Hellhoundia, ProShopilla tarjouksella ~920€
Vaiko vielä odottaa 9070 sarjaa?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Kyllä mä sen 4 päivää odottaisin että näkee MSRP -hinnan ja varmaan jotain AMD:n slaideja tuosta uudesta.Onkohan jo kannattavaa ostaa Hellhoundia, ProShopilla tarjouksella ~920€
Pääsääntösesti aika tasoissa 3090Ti:n, 4070Ti ja TiSu:n kanssa. Riippuu paljon pelistä/testistä, esim Cyberpunkissa taitaa pärjätä vähän heikommin, sitten taas esim. FarCry6 ja jossain RT-testeissä kuten SolarBay pärjää 4080:llekin.Mihin Nvidian malliin 7900 XTX:n säteenseuranta kykyä voisi verrata? Varmaankin huomattavasti parempi kuitenkin kuin nykyinen RTX 3070 olettaisin?
Kiitos! No eihän tuo sitten niin tehotonta ole lainkaan omaan makuuni. Sen mitä viime vuosina olen pelaillut niin 3070 RT suorituskykykin on riittänyt itselle ihan hyvin.Pääsääntösesti aika tasoissa 3090Ti:n, 4070Ti ja TiSu:n kanssa. Riippuu paljon pelistä/testistä, esim Cyberpunkissa taitaa pärjätä vähän heikommin, sitten taas esim. FarCry6 ja jossain RT-testeissä kuten SolarBay pärjää 4080:llekin.
Itse vaihdoin 4070 ti:stä 7900 XTX ja kyllä se säteenseurantasuorituskyky oli huomattavasti heikompaa XTX:llä. Melkein sanoisin että ehdottomasti odotat 9070 XT, koska juuri se säteenseurantasuorituskyky on se tärkeä asia nykypäivänä, varsinkin kun on jo pelejä joissa sitä ei saa laitettua pois.Kiitos! No eihän tuo sitten niin tehotonta ole lainkaan omaan makuuni. Sen mitä viime vuosina olen pelaillut niin 3070 RT suorituskykykin on riittänyt itselle ihan hyvin.
Erittäin hyvä pointti. Näin se on järkevästi tehtävä. Tosin hyvä jos yhtä peliä pelaa vuodessa nykyään niin ei paljon järkeä välttämättä päivittää vielä lainkaan. Kingdom Come Deliverance 2 täytyy kyllä tänä vuonna pelata, joten siinä olisi kiva saada karkit täysille.Itse vaihdoin 4070 ti:stä 7900 XTX ja kyllä se säteenseurantasuorituskyky oli huomattavasti heikompaa XTX:llä. Melkein sanoisin että ehdottomasti odotat 9070 XT, koska juuri se säteenseurantasuorituskyky on se tärkeä asia nykypäivänä, varsinkin kun on jo pelejä joissa sitä ei saa laitettua pois.
Itse vaihdoin 4070 ti:stä 7900 XTX ja kyllä se säteenseurantasuorituskyky oli huomattavasti heikompaa XTX:llä. Melkein sanoisin että ehdottomasti odotat 9070 XT, koska juuri se säteenseurantasuorituskyky on se tärkeä asia nykypäivänä, varsinkin kun on jo pelejä joissa sitä ei saa laitettua pois.
Kiitos hyvästä analyysistä. nVidia ei ole vaihtoehto niin kauan kuin tuo 12VHPWR/12V-2x6 liitin on käytössä, tai on vastaavasti suunniteltu korttien virransyöttö kuin nyt. Ihan jo periaatteen tasolla. Myöskään käytetty ei ole vaihtoehto, oma mielenvika, haluan aivan uutta.Liian vähän mielestäni puhutaan säteenseurannan huonoista puolista kuten kohinasta, suhinasta, hitaista efekteistä ja niin edelleen. Nyt toki tuntuu olevan harppauksia tehty kohinanpoistossa ja skaalausteknologiassa DLSS 4:n myötä ja toivottavasti myös FSR 4:n. Tällä hetkellä on vain kourallinen pelejä, kuten Cyberpunk, joissa RT tuo merkittävän lisän näyttävyyteen, eikä vain eri näköistä / kompromisseja. Path tracingiin ja kaikkiin herkkuihin tarvitaan kuitenkin järeää rautaa + uusinta DLSS:ää että pyörii.
Ero 7900XTX:n säteenseurantasuorituskyvyn ja rasterointinopeuden välillä on huima. RT:stä aiheutuu suuri pudotus ruudunpäivityksessä ja lisäksi se heikoimmillaan alentaa kuvanlaatua merkittävästi, muuttaen valaistuksen paremman sijaan vain eri näköiseksi. Itsekin mietin että pelaanko 4K:na frame genillä 240hz (nautinto) vaiko 120Hz (eli siis 60hz + frame gen, hyi). Samalla XTX on kuitenkin selvästi nopeampi kuin "tavan kansalaisen" näytönohjaimet, myös RT:ssä. Hauska kun redditissä jotku i3 + 3070 -hahmot 1080p TN-paneeleineen tulee kertomaan kuinka AMD on iham paska RT:ssä ja FSR näyttää huonolle
Edit: Niin ja käyttäjälle @S4squatch vastauksena vielä että vaikka 3070 -perf on ollut riittävä niin malttaisin silti mieleni 9070 XT julkaisun yli ja katsoisin mitä on tarjolla. Jos RT perf oikeasti kiinnostaa juuri nyt niin vastaus löytyy nVidialta. Parhaimmillaanhan voi tehdä vaikka hyvän löydön käytettynä esim 4080 -> kun porukka nyt vaihtelee kortteja kuitenkin!