Liian vähän mielestäni puhutaan säteenseurannan huonoista puolista kuten kohinasta, suhinasta, hitaista efekteistä ja niin edelleen. Nyt toki tuntuu olevan harppauksia tehty kohinanpoistossa ja skaalausteknologiassa DLSS 4:n myötä ja toivottavasti myös FSR 4:n. Tällä hetkellä on vain kourallinen pelejä, kuten Cyberpunk, joissa RT tuo
merkittävän lisän näyttävyyteen, eikä vain eri näköistä / kompromisseja. Path tracingiin ja kaikkiin herkkuihin tarvitaan kuitenkin järeää rautaa + uusinta DLSS:ää että pyörii.
Ero 7900XTX:n säteenseurantasuorituskyvyn ja rasterointinopeuden välillä on huima. RT:stä aiheutuu suuri pudotus ruudunpäivityksessä ja lisäksi se heikoimmillaan alentaa kuvanlaatua merkittävästi, muuttaen valaistuksen paremman sijaan vain eri näköiseksi. Itsekin mietin että pelaanko 4K:na frame genillä 240hz (nautinto) vaiko 120Hz (eli siis 60hz + frame gen, hyi). Samalla XTX on kuitenkin selvästi nopeampi kuin "tavan kansalaisen" näytönohjaimet, myös RT:ssä. Hauska kun redditissä jotku i3 + 3070 -hahmot 1080p TN-paneeleineen tulee kertomaan kuinka AMD on iham paska RT:ssä ja FSR näyttää huonolle
Edit: Niin ja käyttäjälle
@S4squatch vastauksena vielä että vaikka 3070 -perf on ollut riittävä niin malttaisin silti mieleni 9070 XT julkaisun yli ja katsoisin mitä on tarjolla. Jos RT perf oikeasti kiinnostaa
juuri nyt niin vastaus löytyy nVidialta. Parhaimmillaanhan voi tehdä vaikka hyvän löydön käytettynä esim 4080 -> kun porukka nyt vaihtelee kortteja kuitenkin!