Juu, tulee halvemmaksi ostaa 7900 XTX hyvällä jäähdyttimellä ja merkillä, jos vain nuo tahnat pysyvät paikallaan.
Itse sain nyt oman AIO:n valmiiksi. Oli tarkoitus laittaa AIO vain GPU:lle, mutta tämän jälkeen GPU-blokki ei mahtunut PCI-E -paikkaan. Se otti kiinni NVMe-asemaan, ja lisäksi en päässyt käsiksi PCI-E:n "vapautus" -klipsiin, joten se olisi varmaan ollut siellä ikuisesti.
Joka tapauksessa, tämän jälkeen piti alkaa miettiä vertical GPU -adapteria. No, tämän jälkeen CPU-jäähdytin oli tiellä, joten piti vaihtaa sekin AIO:hen. Mutta eihän kaksi 360 mm AIO:ta mahdu koteloon, joten jouduin vaihtamaan senkin
Ja lopulta AIO:n mukana tulleet tuulettimet olivat huonot, joten piti ostaa vielä kuusi uutta tuuletinta (yhteensä yhdeksän tuuletinta).
Aiemmin lämpötila nousi jo 95 asteeseen pelatessa ja 0% power limitillä, mutta nyt +15% power limitillä ollaan noin 80–82 asteessa. CPU-pumppu ulvoo hieman, joten mietin, pitäisikö se vaihtaa. GPU-pumppu on täysin äänetön.
Ainiin ja sit CPU ja GPU ovat molemmat PTM7950-tahnoilla, joten aika "huoltovapaa". AIO:n nesteitä pitää vain huoltaa.
EDIT: Pitkässä pelisessiossa, kun nesteet ja huone lämpenevät, lämpötila nousee silti ehkä noin 87-89 asteeseen, mutta +15% power limitillä kai ihan hyvä, vaikka vähä pettymys lol, Jos PTM7950-tahna vielä parantaa tehojaan ajan myötä, niin ihan ok.
Jos jollain ei ole tarvetta nostaa power limitiä, olisi helpompi ja halvempi vaihtoehto ollut laittaa vain PTM7950-tahna korttiin
Samalla olisi voinut uusia muut lämpötyynyt ja käyttää alkuperäistä jäähdytintä. Itse vaan epäilin, että tarvitsen lisää tehoa, koska Cyberpunk kaatuili ja tähän alkuperäinen jäähdytin ei olisi riittänyt. Tähän mennessä on toiminut hyvin.
EDIT2: Jos tarvitsee vielä lisää jäähdytystä, yksi hyvä juttu tässä Alphacoolissa on se, että voi ketjuttaa toisen jäähdyttimen nykyisen 360 mm:n perään.. olen tässä juuri miettimässä jos palauttaisi CPU "be quiet pure loop AIO'n", ja ostaisin Alphacoolin AIO'n + Extra 360mm'sen patterin pohjalla (näyttistä voi just sen verran nostaa) ja looppaisi nämä kaikki kolme 360mm'sta yhteen.. niin eikö riitä.