Olipa "ihana" yllätys Tuli tuo AMD:n 6800 XT Power Colorin Red Devil ja eihän se edes postannut biossiin...jotenkin pelkäsin tätä jo etukäteen kun edellinekin kokeilu AMD:n näyttisten kanssa oli yhtä tuskaa. 3:lla koneella testattu ja kaikki samaa mustaa ruutua. Takuuseenhan se menee mutta lie kuinka kauon pitää odottaa? Onko kellään kokemusta noiden kanssa miten pitkään on mennyt ennen kun on saanut uuden tilalle? Vituttaa kun pientä eläintä nyt...
Kokeilitko integroidulla ? Mulla oli ja edelleen on radeinin kanssa vähän erikoisia ongelmia. Kirjoitin tuossa muutama sivu sitten.
Myös tuota taisi olla että kone ei laisinkaan postannut, pystyin päättelemään että kun virtanäppäimestä suoraan kone sammuu, että se on joku jumissa biosissa tai edes ei siinä. Normaalisti virtanäppäintä joutuu painamaan pohjaan joksikin aikaa jotta kone sammuu.
Samaten jos laitan Radeonin ensisijaiseksi näytönohjaimeksi, kone kyllä boottaa, mutta normaali biosin logo, siinä pitäisi olla sellainen ultradurable plaa plaa juttu ja normaalit F2 ja F10 promptit alla, niin sitä ei tule laisinkaan, tulee sen sijaan toisenlainen teksti jossa lukee hieman jotain pheonix bios plaa plaa tekstipohjaisia juttuja, siinä on hit delete to bios prompti, ja jos sitä deleteä painan juuri oikealla kohdalla, siihen tulee perään pari pistettä viittaamaan että se mukamas siirtyisi biosiin.
No eipä sinne pääse millään, sen sijaan tällöin kone lataa toisen Windowsin bootloaderin kuin normaalisti. Koska ne on eri kieliset.
Todella todella outoa käytöstä. Mutta jotenkin tuon saa kuitattua, omalla kohdalla olen laittanut biosista integroidun ensisijaiseksi, sillä pääseen biosiin säätämään, sillä boottaa, ja sitten Windowsissa pystyy vaihtamaan peleihin johtoa vaihtamalla sen mitä käyttistä haluan käyttää, paitsi takaisin integroituun ei enää Windowsista käsin pysty tekemään.
Jos sulla ei ole integroitua, niin onko mahdollista käyttää koneen boottaamiseen toista erillistä näyttistä, ja sitten samaan tapaan kuin mulla, vaihtaa Windowsissa siihen Radeoniin?