Radeon RX 6800 / 6800 XT / 6900 XT -ketju (Navi21)

Liittynyt
18.11.2016
Viestejä
3 721
Olipa "ihana" yllätys:( Tuli tuo AMD:n 6800 XT Power Colorin Red Devil ja eihän se edes postannut biossiin...jotenkin pelkäsin tätä jo etukäteen kun edellinekin kokeilu AMD:n näyttisten kanssa oli yhtä tuskaa. 3:lla koneella testattu ja kaikki samaa mustaa ruutua. Takuuseenhan se menee mutta lie kuinka kauon pitää odottaa? Onko kellään kokemusta noiden kanssa miten pitkään on mennyt ennen kun on saanut uuden tilalle? Vituttaa kun pientä eläintä nyt...
Kokeilitko integroidulla ? Mulla oli ja edelleen on radeinin kanssa vähän erikoisia ongelmia. Kirjoitin tuossa muutama sivu sitten.

Myös tuota taisi olla että kone ei laisinkaan postannut, pystyin päättelemään että kun virtanäppäimestä suoraan kone sammuu, että se on joku jumissa biosissa tai edes ei siinä. Normaalisti virtanäppäintä joutuu painamaan pohjaan joksikin aikaa jotta kone sammuu.

Samaten jos laitan Radeonin ensisijaiseksi näytönohjaimeksi, kone kyllä boottaa, mutta normaali biosin logo, siinä pitäisi olla sellainen ultradurable plaa plaa juttu ja normaalit F2 ja F10 promptit alla, niin sitä ei tule laisinkaan, tulee sen sijaan toisenlainen teksti jossa lukee hieman jotain pheonix bios plaa plaa tekstipohjaisia juttuja, siinä on hit delete to bios prompti, ja jos sitä deleteä painan juuri oikealla kohdalla, siihen tulee perään pari pistettä viittaamaan että se mukamas siirtyisi biosiin.

No eipä sinne pääse millään, sen sijaan tällöin kone lataa toisen Windowsin bootloaderin kuin normaalisti. Koska ne on eri kieliset.

Todella todella outoa käytöstä. Mutta jotenkin tuon saa kuitattua, omalla kohdalla olen laittanut biosista integroidun ensisijaiseksi, sillä pääseen biosiin säätämään, sillä boottaa, ja sitten Windowsissa pystyy vaihtamaan peleihin johtoa vaihtamalla sen mitä käyttistä haluan käyttää, paitsi takaisin integroituun ei enää Windowsista käsin pysty tekemään.

Jos sulla ei ole integroitua, niin onko mahdollista käyttää koneen boottaamiseen toista erillistä näyttistä, ja sitten samaan tapaan kuin mulla, vaihtaa Windowsissa siihen Radeoniin?
 
Liittynyt
22.08.2019
Viestejä
747
Millaista coil whinea 6800XT käyttäjillä tullut? Itsellä Asus TUF 6800XT ja +100 FPS niin melkoinen sirinä kuuluu. Powerin pitäisi olla ihan laadukas Corsair RM750X, ja erillisillä johdoilla on GPU kiinni.
6800 XT referenssi ja alkuun sirketti kyllä melko kovaa. Sittemmin laantui, nykyään ei ainakaan luurien läpi enää itse edes ole tullut kiinnitettyä huomiota sirinään.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
860
Oma PowerColor 6800 XT Red Devil pitää vaimeaa matalataajuista surinaa. Ei sitä tyypillistä korkeataajuista ininää.
 
Liittynyt
14.11.2020
Viestejä
189
Kyllähän tuo omakin 6800xt refu hieman rutisee kun kovilla kierroksilla pyörii. Ei mitään sirinää vaan semmosta rätinää ennemminkin. Ei aina eikä se häiritse kun luurit on päässä kuitenkin pelaillessa
 
Liittynyt
13.04.2019
Viestejä
157
Mistäköhän johtuu, että noin kerran päivässä 6800xt muuttaa resoluution ihmeelliseksi (800 x 600 tms.), kun näyttö palaa lepotilasta takaisin Wintoosaan. Tämä korjautuu helposti uudelleen käynnistämisellä, mutta ei muilla näyttiksillä ole tällaista ollut. Yleensä ennen näytön sekoamista kuuluu koneelta jotain Windowsin plim plom ääniä. Onko muilla samanlaisia vikoja?

Ei sirise, toimii muutoin normaalisti.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
988
Kokeilitko integroidulla ? Mulla oli ja edelleen on radeinin kanssa vähän erikoisia ongelmia. Kirjoitin tuossa muutama sivu sitten.

Myös tuota taisi olla että kone ei laisinkaan postannut, pystyin päättelemään että kun virtanäppäimestä suoraan kone sammuu, että se on joku jumissa biosissa tai edes ei siinä. Normaalisti virtanäppäintä joutuu painamaan pohjaan joksikin aikaa jotta kone sammuu.

Samaten jos laitan Radeonin ensisijaiseksi näytönohjaimeksi, kone kyllä boottaa, mutta normaali biosin logo, siinä pitäisi olla sellainen ultradurable plaa plaa juttu ja normaalit F2 ja F10 promptit alla, niin sitä ei tule laisinkaan, tulee sen sijaan toisenlainen teksti jossa lukee hieman jotain pheonix bios plaa plaa tekstipohjaisia juttuja, siinä on hit delete to bios prompti, ja jos sitä deleteä painan juuri oikealla kohdalla, siihen tulee perään pari pistettä viittaamaan että se mukamas siirtyisi biosiin.

No eipä sinne pääse millään, sen sijaan tällöin kone lataa toisen Windowsin bootloaderin kuin normaalisti. Koska ne on eri kieliset.

Todella todella outoa käytöstä. Mutta jotenkin tuon saa kuitattua, omalla kohdalla olen laittanut biosista integroidun ensisijaiseksi, sillä pääseen biosiin säätämään, sillä boottaa, ja sitten Windowsissa pystyy vaihtamaan peleihin johtoa vaihtamalla sen mitä käyttistä haluan käyttää, paitsi takaisin integroituun ei enää Windowsista käsin pysty tekemään.

Jos sulla ei ole integroitua, niin onko mahdollista käyttää koneen boottaamiseen toista erillistä näyttistä, ja sitten samaan tapaan kuin mulla, vaihtaa Windowsissa siihen Radeoniin?
Jep. Nythän kävi näin että mikään venkoilu ei auttanut asiaan:) Olen näiden vehkeiden kanssa ammatikseni värkännyt sieltä IBM PC:stä lähtien:) Koneessa oli kiinni tuon Powercolorin kanssa samaan aikaan Nvidian näyttis ja sitten perään kokeilin AMD:n 5870:sen kanssa sitä mutta sama asia. Emon ledit tosiaan ilmoitteli että ei vaan löydä tuota ollenkaan. No nyt on jo lähetetty Jimm´s:lle ja mielenkiinnolla odottelen mitä sieltä vastaavat. Tosiaan kolmessa eri koneessa samaa näyttistä kokeilin ja joka emolla sama juttu....ei bios löydä koko näyttistä. Noh...joskus se on vähän kovaa:) Mutta ensimmäinen näyttis koko historian aikana joka on sökö suoraan laatikosta otettuna. Toki kuten vähän aiemmin jo kerroin vähän saman tapaista juttua oli edellisen AMD:n kanssa...ei suurta luottoa kyllä ole noihin enää. Jotenkin olen helvetin pettynyt tuohon kun vitun kalliin vehkeen ostaa niin se ei perkele edes kuvaa saa aikaseksi:) Heh....jos olis markka aikana sanonut että semmisen 6000 markan näyttiksellä ei tule kuvaa ruutuun niin helvetti olis ollut irti:)
 

Lzy

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
95
Kyllä noita vikoja löytyy myös Nvidian puolelta.
AMD vaan ollut ikävä kyllä huonommassa maineessa jo pidemmän aikaa ja ei kyllä omastakaan mielestä aivan syyttä.

Vikoja tulee ja niitä menee minkäs teet.

Itse tässä haukkunut jo 6900xt taas viikon verran kun kone pätki ja nyki pelattaessa välillä ja satunnaisesti (stutterointia ei taas ollut capxframen mukaan niin paljoa kun vrt pätkimisen ja nykimisen määrään).
Toki epäilin jo omien modauksien tuhonneen korttia tai jms.

Olin tehnyt kaikki mahdolliset temput kikat ja kolot mitä nyt kaikkea keksii.
Kokeillut 5 eri chipset ajuria, 4 eri näyttiksen ajuria, biossia rämpännyt useita kertoja, poistanut ohjelmia... no sanotaan niin että aika paljon kerkiää kokeilemaan asioita viikon aikana kun olet kipeänä ja ollut aikaa rassata konetta.
Omaa modausta myös muokkailin ja tänään olin menossa jo tekemään uutta cooleria.
Teen varmaan muutenkin uuden jos sais vaikka myytävän version tehtyä kun coolerista tulee siisti ja toimivampi.

Anyway ongelma lopulta löytyi viime yönä ja vikana oli hiiri..... Rouvakin alkoi jo nauramaan.....

Vaikka aina itse sanon kaikille, että joskus se vika kun voi olla todella yksin kertainen ja yleensä onkin. Silti itse ei aina osaa itse lähteä niistä tutkimaan.....

Ongelmaa ei tosiaan ennen ollut käytän siis langatonta hiirtä.
Ongelma vain ilmeni varmaan juuri tuon näyttis modin jälkeen, että ei toiminut enää dongle kopan edessä eikä takana pätkimättä.
Nyt on näytössä kiinni ja ei mitään ongelmaan (testasin toisella langallisella hiirellä toki ensin)

Tukka Steve taisi huomata 3080 ongelmaa jos puhelin oli tietokoneen vieressä, jolloin jotkut testit ei menneet lävitse :hmm:
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
06.02.2021
Viestejä
66
Aika pienet erot noissa RMA määrissä ainakin viime vuonna mindfactoryllä, 3,3% vs 2,1%. Huomionarvoinen havainto että powercolorilla aika korkea prosentti, 6%.

 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
860
Mä aattelin aluks että GeForce -> Radeon vaihdon jälkeen ei tarvis Windowsia asentaa uudelleen. DDU:lla poistin NV:n romppeet ja muut ja asentelin AMD ajurit. Peleissä vaan tuli sitten kummallista kaatuilua jo blue screenejä, varsinkaan Metro Reduxin pelaamisesta ei meinannut tulla mitään. Sitten ihan rehellisesti koko Windows uusiksi puhtaalta pöydältä ja sen jälkeen kaatuilut ja blue screenit katos kokonaan, yli 30h Metro Reduxia ilmaan mitään ongelmia nyt takana.
 
Liittynyt
18.12.2016
Viestejä
369
Vihdoin viikonloppuna tuli kasattua uusi mylly. Todettakoon, että MSI Radeon RX 6800 XT GAMING X TRIO mahtuu vallanmainiosti NR200P koteloon. Tätä hieman tuli jännitetty. Tuota mukana tullutta tukea en saanut järkeiltyä koteloon, mutta pienellä kikkailulla kotelon pohjatuulettimen päälle Noctuan tuulettimen kumikulmaa, jonka päälle tuo näyttis jäi makaamaan "tuulettimenkehikosta".

Peli- ja rasitustestejä ei ole vielä tullut tehtyä. Powerina Corsairin SF750, riittääkö yhdellä kaapelilla powerilta tuotuna lisävirta, tuossa on 2x 8pinniset kaapelit toisessa päässä näytönohjainta varten. Vai kannattaako suosiolla tuoda erillisillä kaapeleilla virta powerilta?
 
Liittynyt
29.03.2020
Viestejä
495
Vihdoin viikonloppuna tuli kasattua uusi mylly. Todettakoon, että MSI Radeon RX 6800 XT GAMING X TRIO mahtuu vallanmainiosti NR200P koteloon. Tätä hieman tuli jännitetty. Tuota mukana tullutta tukea en saanut järkeiltyä koteloon, mutta pienellä kikkailulla kotelon pohjatuulettimen päälle Noctuan tuulettimen kumikulmaa, jonka päälle tuo näyttis jäi makaamaan "tuulettimenkehikosta".

Peli- ja rasitustestejä ei ole vielä tullut tehtyä. Powerina Corsairin SF750, riittääkö yhdellä kaapelilla powerilta tuotuna lisävirta, tuossa on 2x 8pinniset kaapelit toisessa päässä näytönohjainta varten. Vai kannattaako suosiolla tuoda erillisillä kaapeleilla virta powerilta?
Laita vaan erillisillä kaapeleilla niin varmasti riittää.
 
Liittynyt
17.09.2020
Viestejä
1 760
Vihdoin viikonloppuna tuli kasattua uusi mylly. Todettakoon, että MSI Radeon RX 6800 XT GAMING X TRIO mahtuu vallanmainiosti NR200P koteloon. Tätä hieman tuli jännitetty. Tuota mukana tullutta tukea en saanut järkeiltyä koteloon, mutta pienellä kikkailulla kotelon pohjatuulettimen päälle Noctuan tuulettimen kumikulmaa, jonka päälle tuo näyttis jäi makaamaan "tuulettimenkehikosta".

Peli- ja rasitustestejä ei ole vielä tullut tehtyä. Powerina Corsairin SF750, riittääkö yhdellä kaapelilla powerilta tuotuna lisävirta, tuossa on 2x 8pinniset kaapelit toisessa päässä näytönohjainta varten. Vai kannattaako suosiolla tuoda erillisillä kaapeleilla virta powerilta?
No aivan varmasti kahdella erillisellä.

Itellä sama kortti, ja kotelona Fractal design define 7 compact. Mahtuu sisään, mutta tilasin jo vertikaaliasennuskitin. Sit on ilman kulku parempaa.
 
Liittynyt
29.03.2020
Viestejä
495
Mulla emolla jäi tuo VGA:n postausvalo palamaan, eli emo ei saanut singnaalia näyttiseltä. Eli rikki se on. Eli ei emo löytänyt näyttistä ollenkaan. Myös uusin bios koneessa jne...
Mulla käyny kaikkien amd:n korttien kanssa sama kun ekaa kertaa käynnistää. Varsinkin jos ollut nvidia ja laitan amd:n takasin niin eipä lähe heti millään kone käyntiin. Pari kertaa käynnistää näyttää vga valoa sit katkasen virrat koko koneesta niin lähtee pelittää eikä enää ongelmaa. Meinannut itsekkin laittaa takuuseen mutta aina vaan lähteny toimimaan. En sit tiedä mikä vaivaa mut ei haittaa koska tekee sen vain silloin kun asentaa kortin koneeseen.
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
988
Aika pienet erot noissa RMA määrissä ainakin viime vuonna mindfactoryllä, 3,3% vs 2,1%. Huomionarvoinen havainto että powercolorilla aika korkea prosentti, 6%.

No osu siihen 6% meikäläisen kortti:) No kun F5 lotossa onnistuu niin näköjään tuossa toisessa myös. Jep. En uskokkaan että olis mitenkään suuria eroja valmistajien suhteen ala Nvidia tai AMD. Nyt vaan on itselle sattunut kaksi AMD:n korttia jotka kumpikaan ei ole toiminut suoraan vaan on pitänyt takuun kautta hoitaa homma. Nvidian kohdalla ei vielä vastaavaa ole tapahtunut mutta toki korttien määrä on aika pieni kun laskee että ehkä semmosen 30 korttia on tullut haalittua ATK historian aikana. AMD:n korteja on ollut myös kohtuullisen monta mutta nämä kaksi viimeisintä AMD:tä( 5700xt ha 6800xt) ovat olleent ne ei niin onnistuneet ostokset. Nytkin tuossa toisessa koneessa on kiinni pelastaja AMD:n 5870:nen joka käy ja kukkuu ilman mitään ongelmia.
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
988
Mulla käyny kaikkien amd:n korttien kanssa sama kun ekaa kertaa käynnistää. Varsinkin jos ollut nvidia ja laitan amd:n takasin niin eipä lähe heti millään kone käyntiin. Pari kertaa käynnistää näyttää vga valoa sit katkasen virrat koko koneesta niin lähtee pelittää eikä enää ongelmaa. Meinannut itsekkin laittaa takuuseen mutta aina vaan lähteny toimimaan. En sit tiedä mikä vaivaa mut ei haittaa koska tekee sen vain silloin kun asentaa kortin koneeseen.
Jep. Käynnistelin konetta semmosen 20 kertaa ja tosiaan 3:ssa eri koneessa. Yhdessä oli kiinni jo ennestään AMD:n näyttis ja silti ei vaan pelittänyt...eli luulen että rikki se on. Mutta eihän sitä tiedä varmaksi ennen kun Jimm´s:llä testaavat. Meikäläisen tuurilla varmaan siellä pelaa ilman mitään:)
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
3 430
No osu siihen 6% meikäläisen kortti:) No kun F5 lotossa onnistuu niin näköjään tuossa toisessa myös. Jep. En uskokkaan että olis mitenkään suuria eroja valmistajien suhteen ala Nvidia tai AMD.
Se paska säkä käy aina jollekkin. Itsellä on näytönohjaimet toimineet aina paketista otettaessa. Eihän tuo normitilanteessa kauheasti vituttaisi, mutta kun toimitusaikoja lasketaan viikoissa/kuukausissa, niin kyllähän se syö miestä.
 
Liittynyt
29.03.2020
Viestejä
495
Jep. Käynnistelin konetta semmosen 20 kertaa ja tosiaan 3:ssa eri koneessa. Yhdessä oli kiinni jo ennestään AMD:n näyttis ja silti ei vaan pelittänyt...eli luulen että rikki se on. Mutta eihän sitä tiedä varmaksi ennen kun Jimm´s:llä testaavat. Meikäläisen tuurilla varmaan siellä pelaa ilman mitään:)
Nii joo. Juu kyllä voi rikki ollakkin mutta tuli vaan mieleen nää mun omat kokemukset mitkä ollut kyllä pieniä. En tiiä onko mulla jotain häikkää jo tossa pci-e paikassa kun vaihtunu niin monta kertaa kortti :D
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
988
Se paska säkä käy aina jollekkin. Itsellä on näytönohjaimet toimineet aina paketista otettaessa. Eihän tuo normitilanteessa kauheasti vituttaisi, mutta kun toimitusaikoja lasketaan viikoissa/kuukausissa, niin kyllähän se syö miestä.
Jep...laittelinkin jo Jimm's:lle viestiä että mahtaako pitkään mennä:) Saihan tuota odotella 3.5 kuukautta ensin että sai sökön vehkeen...kerkesin myydä 2070S:n pois kun ilmoittivat että kortti tulossa...nyt lievästi "harmittaa" mutta minkäs teet...pitää pelailla jotain kevyempää välissä kun tuo AMD:n 5870:nen ei ihan riitä AAA+ peleihin enää:) Onni onnettomuudessa on se että kortti on tosiaan ostettu Jimm´s:ltä...siellä nyt ainakin mulla on ollut niin hyvä palvelu kun ikinä olla ja voi. Näyttää noita Power Coloreita tulevan tasaiseen tappavaan tahtiin Jimm´s:lle eli toivoa olis että ei ihan kuukausia tarvitse odotella.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
1 833
Jep...laittelinkin jo Jimm's:lle viestiä että mahtaako pitkään mennä:) Saihan tuota odotella 3.5 kuukautta ensin että sai sökön vehkeen...kerkesin myydä 2070S:n pois kun ilmoittivat että kortti tulossa...nyt lievästi "harmittaa" mutta minkäs teet...pitää pelailla jotain kevyempää välissä kun tuo AMD:n 5870:nen ei ihan riitä AAA+ peleihin enää:) Onni onnettomuudessa on se että kortti on tosiaan ostettu Jimm´s:ltä...siellä nyt ainakin mulla on ollut niin hyvä palvelu kun ikinä olla ja voi. Näyttää noita Power Coloreita tulevan tasaiseen tappavaan tahtiin Jimm´s:lle eli toivoa olis että ei ihan kuukausia tarvitse odotella.
Kaveri osti aikoinaan Power Colorin 5700xt ja hänelläkin oli ongelmia kortin kanssa. Kyllä oli tossa mallissa aika iso RMA muihin valmistajiin verrattuna. Ite vähän yrittänyt vältellä ton yrityksen tuotteita. Tulee vähän mieleen nuo Club 3D-ajat. :)
 
Liittynyt
14.11.2020
Viestejä
22
Millaisia idle-lämpötiloja 6800/6800XT käyttäjillä on? Itsellä Asus TUF 6800XT ja idlenä jatkuvasti 50-55 astetta. Onko tämä ongelma? Tuulettimet ei pyöri noilla lämmöillä, vakiotuuletinasetukset on päällä. Jäähyt muuten pitäisi olla kunnossa, 4 Noctuan tuuletinta, Airflow-kotelo, CPU on 35 idlelämpötilana. Asetukset olen Adrenalinesta nollannut, uusimmat ajurit käytössä.
 
Liittynyt
17.09.2020
Viestejä
1 760
Millaisia idle-lämpötiloja 6800/6800XT käyttäjillä on? Itsellä Asus TUF 6800XT ja idlenä jatkuvasti 50 astetta. Onko tämä ongelma? Jäähyt muuten pitäisi olla kunnossa, 4 Noctuan tuuletinta, Airflow-kotelo, CPU on 35 idlelämpötilana. Asetukset olen Adrenalinesta nollannut, uusimmat ajurit käytössä.
Huh. Korkea idle kyllä... Pitää tarkistaa, mutta mulla tuo lämpö on pelatessa. Olisko joku 28 idlessä? E: Joo, noin 28 idle. Kortti tosiaan msi rx 6800 xt gaming x trio. Ja perusjäähyllä mennään. Tais olla rx 5700 xt tuffien perisynti se muistilämpöjen nousu?

Laitoin just vertical riserin (fractal flex b 20). Pomppas gpu score heti sata pojoa, vaikka molemmissa testeissä kotelo auki. Lämmin ilma ei vaan pääse ylös kortin ohi, vaan jää kiertämään kortin alle. On nää pc-kotelot vain suunniteltu hölmösti. Helppo olis tehdä oikeasti hyvä kotelo.
 
Viimeksi muokattu:

Qwerty

.
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 082
Millaisia idle-lämpötiloja 6800/6800XT käyttäjillä on? Itsellä Asus TUF 6800XT ja idlenä jatkuvasti 50-55 astetta. Onko tämä ongelma? Tuulettimet ei pyöri noilla lämmöillä, vakiotuuletinasetukset on päällä. Jäähyt muuten pitäisi olla kunnossa, 4 Noctuan tuuletinta, Airflow-kotelo, CPU on 35 idlelämpötilana. Asetukset olen Adrenalinesta nollannut, uusimmat ajurit käytössä.
Laskeeko kortin muistikellot idlessä 192Mhz:iin vai posottaako ne maksimissa kokoajan? Se ainakin nostaa kortin virrankulutusta n. 20 watilla jos ne ei laske ja se taas nostaa lämpöjä idlessä kun kortin tuulettimet ei pyöri ja se siili ei jaksa pitää passiivisena lämpöjä kovin alhaalla.

Tää nyt on vaan omaa mutuilua mistä saattaa johtua noi korkeammat idle lämmöt ilmajäähdytteisellä kortilla.
 
Liittynyt
14.11.2020
Viestejä
22
Laskeeko kortin muistikellot idlessä 192Mhz:iin vai posottaako ne maksimissa kokoajan? Se ainakin nostaa kortin virrankulutusta n. 20 watilla jos ne ei laske ja se taas nostaa lämpöjä idlessä kun kortin tuulettimet ei pyöri ja se siili ei jaksa pitää passiivisena lämpöjä kovin alhaalla.

Tää nyt on vaan omaa mutuilua mistä saattaa johtua noi korkeammat idle lämmöt ilmajäähdytteisellä kortilla.
Kellotaajuus on 0-10 MHz ja virrankulutus 30 W luokkaa kun näytön virkistystaajuus on 165 Hz, kun laskee 60 Hz niin virrankulutus jotain 5 W, mutta lämmöt pysyy.
 

Qwerty

.
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 082
Kellotaajuus on 0-10 MHz ja virrankulutus 30 W luokkaa kun näytön virkistystaajuus on 165 Hz, kun laskee 60 Hz niin virrankulutus jotain 5 W, mutta lämmöt pysyy.
Ok, kyllä luulis että toi 25w pudotus vaikuttais lämpöihin jo, mutta ei tuo 50-55 astetta huolestuttava ole kunhan rasituksessa pysyy lämmöt kurissa. Itellä kortti on vesillä niin ei oikein voi vertailla lämpöjä.
 
Liittynyt
17.09.2020
Viestejä
1 760
On muuten todella iso merkitys tolla horizontal-vertical -asennolla. Taitaa olla nyt parannusta max gpu scoressa 300-400 pistettä (time spy). Nyt huipputuloksia haettaessa koppa auki, mutta koppa kiinni vaikutus vielä suurempi. Ai niin bsod loppuivat emon biosin päivityksen myötä, ja power savin performancelle biosissa ja pcie autolta gen 3.
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
988
Kaveri osti aikoinaan Power Colorin 5700xt ja hänelläkin oli ongelmia kortin kanssa. Kyllä oli tossa mallissa aika iso RMA muihin valmistajiin verrattuna. Ite vähän yrittänyt vältellä ton yrityksen tuotteita. Tulee vähän mieleen nuo Club 3D-ajat. :)
Jeah...Tulossa jo uusi Ratukka tilalle:) Ja hinta noussut viikossa 1189€:sta 1399€??? Itse ostin tuon 943€ hintaan...On tää vähän häröä touhua. Rytkäytin toiseen koneeseen Nvidain 3070:sen ja sen hinta on nossut viikossa ihan järkyttäviin hintoihin. Paliti 3070:sen osto hinta 830€ ja nyt siitä tarjotaan yli tonnin? Eihän tässä ole mitään järkeä? Sitä tässä nyt vähän ihmettelen että itse ainakin noita saan kohtuulliseen 3-4 viikon odotusaikaan. Toki tuota Power Colorin Red Deviliä odottelin tosiaan 3.5 kuukautta muuta muut ovat tulleet ihan viikoissa. Miksi hinnat silti osoittaa suoraa käyrää ylöspäin? Ei ymmärrä...
 

Jrhh

<Raudanusuttaja>
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 706
Onkohan kukaan kokeillut laittaa näitä AMD refukortteja (6800XT tai 6900XT) Phanteks P500A D-RGB BLACK, ikkunallinen miditornikotelo, musta - 159,90€ kotelossa pystyasentoon? Ostin aiemmin tuohon koteloon Jimmsiltä tuon vertical riserin mallia Phanteks Flatline PCI-E x 16 Riser Cable, 220mm, 90° kulma, musta - 31,90€ mutta silloin ainakaan RTX 3090 eikä RTX 2080S toimineet. Saattoi olla, että vika oli kyseisessä kappaleessa, pistin RMA ja pyysin rahat takaisin. Nyt houkuttelisi kokeilla uudelleen jos tosiaan @Kakapo oli saanut positiivisia tuloksia FD 7 Compactin kotelossa tuosta asennon muutoksesta?
 
Liittynyt
17.09.2020
Viestejä
1 760
Onkohan kukaan kokeillut laittaa näitä AMD refukortteja (6800XT tai 6900XT) Phanteks P500A D-RGB BLACK, ikkunallinen miditornikotelo, musta - 159,90€ kotelossa pystyasentoon? Ostin aiemmin tuohon koteloon Jimmsiltä tuon vertical riserin mallia Phanteks Flatline PCI-E x 16 Riser Cable, 220mm, 90° kulma, musta - 31,90€ mutta silloin ainakaan RTX 3090 eikä RTX 2080S toimineet. Saattoi olla, että vika oli kyseisessä kappaleessa, pistin RMA ja pyysin rahat takaisin. Nyt houkuttelisi kokeilla uudelleen jos tosiaan @Kakapo oli saanut positiivisia tuloksia FD 7 Compactin kotelossa tuosta asennon muutoksesta?
Paljon on kiinni näyttiksen ja sivupaneelin väliin jäävästä tilasta. Tässä se on n. 7 cm, ja etupuolelta hönkii noctua 150mm ja näyttiksen takana on tosi hyvä ja avoin ritilä. Hyöty riippuu kopan mitoituksesta. Tässä kopassa vertical riser on toimiva ratkaisu. Omasta maksoin joku 48€ (multitronic).

Kuva kopan sisältä löytyy mun viestihistoriasta. Tää on semmonen closed casket - eli arkku kiinni - tyyppinen ratkaisu. Ei siis tarvetta visuaaliselle ilmeelle, funktio edellä mennään. Joka tapauksessa tuo näyttis on kivemman näköinen vertikaaliasennossa.
 
Viimeksi muokattu:

Jrhh

<Raudanusuttaja>
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 706
Paljon on kiinni näyttiksen ja sivupaneelin väliin jäävästä tilasta. Tässä se on n. 7 cm, ja etupuolelta hönkii noctua 150mm ja näyttiksen takana on tosi hyvä ja avoin ritilä. Hyöty riippuu kopan mitoituksesta. Tässä kopassa vertical riser on toimiva ratkaisu. Omasta maksoin joku 48€ (multitronic).

Kuva kopan sisältä löytyy mun viestihistoriasta. Tää on semmonen closed casket - eli arkku kiinni - tyyppinen ratkaisu. Ei siis tarvetta visuaaliselle ilmeelle, funktio edellä mennään.
Tässä kopassa tuolla phanteksin flatlinella näyttäisi olevan hieman reilu 1 slotin verran tilaa mikäli käyttää tuota riseria. Toki jos ostaa esimerkiksi Phanteks Vertical GPU Bracket -asennussarja, musta - 41,90€ niin silloinhan tuo saisi ilmaa suoraan noilta tuulettimilta jotka puhaltaa eturivistä..

Noh täytyy tuumata ja ehkä taas tilata tollanen vertical riser ja katsoa. Toki voisin myös katsoa löytyykö joltain toiselta forumilta tai kyseisen kotelon arvosteluista dataa. Sinänsä taas ei niin pakollinen itselle jos ei tuota lisää performanssia sillä tässä refumallissa ei ole ainakaan mitään är gee bee hyrriä.
 

neg0t

Tukijäsen
Team Ryzen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
541
Asus Prime X570 pro + uusin bios + 3700x + sapphiren 6800 niin ainakin resizable-bar näyttäisi toimivan. Kiva ettei tarvinnut lähteä vaihtamaan prossua tämän takia.
 

vilijoo

On näkyny.
Liittynyt
03.07.2017
Viestejä
308
Jimmssistä saapui tänään 6900xt Liquid Devil. Hajoitin sen tietenkin heti osiin ja nappasin muutaman kuvan, jos jotakuta tämä malli kiinnostaa.

Imagepipe_14.jpg
Imagepipe_15.jpg
Imagepipe_16.jpg
Imagepipe_17.jpg

Lämpötahnaa oli tyyliin reilusti, eikä blokin ruuvit olleet kovin kireällä.
Takalevyn alla ei ollut ainuttakaan lämpötyynyä. Tämän hintaisessa kortissa aika ihmeellistä.
Etupuolella onneksi oli, ovat sitä pehmeämpää ja venyvämpää sorttia. Rikkoontuu sen verran herkästi, että huvikseen ei kannata lähteä availemaan.
Virransyötön päällä puolimillistä, muistien päällä millin paksuista.

Edit: Lämpötyynyt virransyötön osien päällä oli kans millin paksuista. Oli vain painunut enemmän kuin muistien päällä olleet.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
09.12.2020
Viestejä
169
Jimmssistä saapui tänään 6900xt Liquid Devil. Hajoitin sen tietenkin heti osiin ja nappasin muutaman kuvan, jos jotakuta tämä malli kiinnostaa.





Lämpötahnaa oli tyyliin reilusti, eikä blokin ruuvit olleet kovin kireällä.
Takalevyn alla ei ollut ainuttakaan lämpötyynyä. Tämän hintaisessa kortissa aika ihmeellistä.
Etupuolella onneksi oli, ovat sitä pehmeämpää ja venyvämpää sorttia. Rikkoontuu sen verran herkästi, että huvikseen ei kannata lähteä availemaan.
Virransyötön päällä puolimillistä, muistien päällä millin paksuista.
Olis kiinnostava tietää miten lämmöt. Hyvin pitkälti samalta toi näyttää kuin oma refu 6900xt.
 

Lzy

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
95
Millaisia idle-lämpötiloja 6800/6800XT käyttäjillä on? Itsellä Asus TUF 6800XT ja idlenä jatkuvasti 50-55 astetta. Onko tämä ongelma? Tuulettimet ei pyöri noilla lämmöillä, vakiotuuletinasetukset on päällä. Jäähyt muuten pitäisi olla kunnossa, 4 Noctuan tuuletinta, Airflow-kotelo, CPU on 35 idlelämpötilana. Asetukset olen Adrenalinesta nollannut, uusimmat ajurit käytössä.
Ota zero fan mode pois käytöstä.
Toki kannattaa myös tarkistaa, että näyttiskin saa riittävästi raitista ilmaa, ettei kaikki mene prossulle.
Jos sinulla ei näyttiksen tuulettimet pyöri eikä ilmavirta kotelossa riitä näyttikselle asti kunnolla niin kyllä nuo lämmöt taitaa pysyä korkealla.
En muista kyllä mitä omat lämmöt oli vakio coolerilla, mutta en tainnut koskaan pitää tuulettimia pois päältä.
 
Liittynyt
14.11.2020
Viestejä
22
Ota zero fan mode pois käytöstä.
Toki kannattaa myös tarkistaa, että näyttiskin saa riittävästi raitista ilmaa, ettei kaikki mene prossulle.
Jos sinulla ei näyttiksen tuulettimet pyöri eikä ilmavirta kotelossa riitä näyttikselle asti kunnolla niin kyllä nuo lämmöt taitaa pysyä korkealla.
En muista kyllä mitä omat lämmöt oli vakio coolerilla, mutta en tainnut koskaan pitää tuulettimia pois päältä.
Huomasin itsekin saman, zero rpm modella lämmöt siinä 55 ja kun laittaa vähän pyörimään niin laskee alle 40.
 
Liittynyt
25.07.2020
Viestejä
214
Tuommosilla kelloilla ite pelaan 6800 xt xfx merc 319 6800 xt kortilla. Ilmajäähyllä hiukan alle 20k pojot, mutta omasta mielestä aika hyvä. Tosi hyvät lämmöt kortissa, kun open airina ajan 75% tuuletinkäyrällä.
 

Lzy

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
95
Huomasin itsekin saman, zero rpm modella lämmöt siinä 55 ja kun laittaa vähän pyörimään niin laskee alle 40.
Perus ajuri asetuksilla tuulettimet on poissa päältä aina tuonne 55 asteeseen asti. Tuota lukemaa voi muuttaa suoraan muistaakseni kellotus asetuksien xml tiedostosta.
Sitä en muista pitikö ensin lukemia muuttaa MPT kautta jotta sai toimimaan, muilla kuin vakioilla.

1616229605910.png1616229694676.png
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
988
Tuon ongelman kanssa iteki taistelin. Tää on vaan Ryzenin aikaan ilmennyt. Bios päivtyksillä vähän korjaantui.
Tuli takuuna uusi Power Color ja sama vika ei postaa. bios ilmoittaa rinkkaiskorttia käyttämällä että siinä korttipaikassa ei ole mitään vaikka Power Color on kiinni. Emona on x570 Tomahawk ja kokeiltu nyt myös kaverin koneessa missä on Asuksen 6800:nen. Ei postaa siinäkään ja ilmottaa PCI_E 1 Gen 4 tyhjä. Aika masentavaa tuuria alkaa kyllä jo olemaan. Purin kaikki ylimääräiset romppeet emolta myös ja pöydällä kokeilin josko vaan ei saa kontaktia tuo näyttis. Ei vaikuttanut mitään. Tosiaan kaikki muut näyttikset toimivat tuossa setissä ongelmitta. En tiedä mitä tuon kanssa nyt tekis? Takuuseehan se menee mutta uskoltaako vielä kerran kokeilla ko. valmistajan korttia? Pakko vissin vaan uskoltaa kun sain tuon vielä ns. edulliesti ja jos nyt purkaa kaupan niin vastaava on melkein 500 euroa kalliimpi.
 

Liitteet

Liittynyt
24.09.2019
Viestejä
63
Ehkä tyhmä idea mutta koitapa seuraava kokelas laittaa eka johonki toiseen koneeseen ja sit vasta tohon pääkoneeseen ku on osoittanu toimivansa muualla. Jos kuitenkin joku asia siun koneessa rikkoo ton kortin.

Ei mitää hajua mikä se vois olla tai oisko ees teoriassa mahdollista. ehkä poweri? Mutta nii paskaa säkää sulla ni ei tollasesta testistä haittaakaa varmaa oo.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
157
Onko kortti varmasti vaihtunut uuteen? Ettei tullut vanha kortti vaan takaisin. Mulle tuli Jimmsiltä viikko sitten 6800XT Red Devil ja hyvin toimii. Ajattelin vaan että tuskin kyseessä viallinen erä tms. Mutta outoa että kaksi samanlaista korttia muka olisi molemmat rikki, mahdollista toki, mutta hyvin epätodennäköistä.
Toivottavasti saat toimimaan, ei varmasti mukavaa kun joutuu tollai säätämään.
 
Liittynyt
20.09.2017
Viestejä
298
Neuvoja kaivattaisiin hyvistä 6900XT asetuksista. Korttina on AMD Radeon RX 6900XT. Tarkoituksena olisi saada hyvä undervolt/overclock tasapaino. Tällä hetkellä vakaat asetukset tuntuu olevan hieman hakusessa :D

Kiitos jo etukäteen,
-Antti
Itteä kiinnostais kans, youtubesta löysin jotku asetukset ja niillä ei pysyny vakaana.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 493
Kortit on yksilöitä, on käytännössä mahdotonta kertoa toiselle mitkä olisi optimaaliset asetukset. Rohkeasti vain kokeilemaan, ei se kortti siitä hajoa että jännitteitä tiputtelee.
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
988
Ehkä tyhmä idea mutta koitapa seuraava kokelas laittaa eka johonki toiseen koneeseen ja sit vasta tohon pääkoneeseen ku on osoittanu toimivansa muualla. Jos kuitenkin joku asia siun koneessa rikkoo ton kortin.

Ei mitää hajua mikä se vois olla tai oisko ees teoriassa mahdollista. ehkä poweri? Mutta nii paskaa säkää sulla ni ei tollasesta testistä haittaakaa varmaa oo.
Ihmettelen miten siinä kaikki muut kortit toimii ok? Kokeiltu myös erillä powerilla ja ei pelaa myöskään sillä. Pitänee kokeilla vielä kerran mutta tuntuu kyllä tyhmältä kun kerran kaikki muut kortit pelaa ok. Noh...ihan uusi powerikin on tosiaan koneessa joten tuskin siitäkään on kiinni.
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
988
Onko kortti varmasti vaihtunut uuteen? Ettei tullut vanha kortti vaan takaisin. Mulle tuli Jimmsiltä viikko sitten 6800XT Red Devil ja hyvin toimii. Ajattelin vaan että tuskin kyseessä viallinen erä tms. Mutta outoa että kaksi samanlaista korttia muka olisi molemmat rikki, mahdollista toki, mutta hyvin epätodennäköistä.
Toivottavasti saat toimimaan, ei varmasti mukavaa kun joutuu tollai säätämään.
Kyllä tuo oli ihan avaamaton paketti mikä tuli. En kyllä ole ennen moiseen törmännyt. Nytkin tosiaan tässä sillä koneella laittelen viestiä missä tuo Power Color ei toimi. Näyttiksenä nyt vanha Radeon 5870:nen. Kaveri kävi tuoss ja kokeiltiin 3070:stä tähän ja pelasi ihan heittämällä se kortti...vetää kyllä vänhän kysymysmerkkiä päänpäälle tällä hetkellä???
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
157
Viitsisikö joku kertoa ohjeet miten saan tehtyä Amd softalla kahdet profiilit niin että toinen on pelikäyttöön ja toinen mainaukseen?
Olen nyt hermojen menettämiseen asti yrittänyt itse noita valikoita hinkata mutta en vaan tajua miksei nuo toimi. Mainaus softalle olen tehnyt oman profiilin mutta käynnistäessä minerin, kellot pysyy vakiona vaikka profiili menee ns. päälle. Eikä niitä saa tippumaan edes käsikäytöllä. Joko tuossa softassa on joku bugi, tai sit se on aivan susipaska käyttää tai sitten en vaan osaa.
 
Liittynyt
14.11.2020
Viestejä
189
Siinä missä säädetään on oikeassa ylä kulmassa kolme pistettä. Siitä löytyy tallenna ja lataa
 
Liittynyt
17.09.2020
Viestejä
1 760
Itellä rx 6800 xt msi gaming x trio teki bsodia. Ongelma ratkesi emon biosin päivityksellä ja emon powersaving moodin asettamisella performance-tilaan. Pc:ssä on monta osaa/koodinpätkää, jotka voivat kaataa laivan
 
Liittynyt
23.02.2018
Viestejä
715
Olis kiinnostava tietää miten lämmöt. Hyvin pitkälti samalta toi näyttää kuin oma refu 6900xt.
@vilijoo
Itselleni saapui eilen Powercolor Radeon 6800 XT liquid devil. Omassa loopissa on 3x Hardware Labs Black Ice Nemesis GTS 360 radit push-pullina Dynamic XL kotelossa ja kaverina Ryzen 5900X PBO enabled samassa loopissa. Tänään sain loopin kasaan ja enimmät ilmat pois, mutta ei nyt varmaan kaikkia vielä. Veden lämmöt n. 33c:
-3DMark Time Spyssä GPU lämmöt piikkaa 56c, avg 45c. GPU memory junction max 52c ja avg 43,9c. Hotspot max 78c ja avg 57,1c. Vakiona unleashed biosilla TimeSpy Graphics Score 18286.
-Warzonen aikana max gpu temp 47c ja average 44 asteen paikkeilla. GPU memory junction max 48c ja avg 44,5c.

Omassa Liquid devilissä on kyllä aika jäätävät coil whinet, ehkä pahimmasta päästä mitä kortteja itselläni on kiertänyt (1080 ti, 2x2080 ti, 5700xt, RTX 3070). Pitää toivoa että tuo surina edes vähän rauhoittuisi käytön myötä. :dead:
 
Liittynyt
06.02.2021
Viestejä
66
Jännä miten paljon coil whine voi vaihdella yksilöittäin, mun refu 6900xt ei pidä minkäänlaista ääntä. Vanha 1080ti taas ulisi senkin edestä.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 428
Viestejä
4 199 106
Jäsenet
70 906
Uusin jäsen
Zawaro

Hinta.fi

Ylös Bottom