Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Ristiriitaista, että Jumalan sanasta tulisi maksaa.Olen tilannut Ajassa-sovellusta (Ajassa, 10 eur/kk), jossa on koko Raamattu kuunneltavana (Raamattu kansalle -käännös). Paljon muutakin sisältöä tuolla.
Ei varsinainen kokemus tai suositus tämä, mutta huomio. En ole selvitellyt muita äänikirjaversioita. Joskus muistaakseni kirjastosta sai lainattua ääni-Raamattuja CD-versioina.
Kuuntelee suoraan alkuperäisestä lähteestä, se on ilmaista. kaikki muu on muokattua ja väärennettyä.Ristiriitaista, että Jumalan sanasta tulisi maksaa.
Mitä tarkoitat tällä?Kuuntelee suoraan alkuperäisestä lähteestä, se on ilmaista. kaikki muu on muokattua ja väärennettyä.
Varmaan sitä, että tulisi itse profetoida. Kaikki painotuotteet ovat jonkun toisen ihmisen tulkintaa ja ilmaisua.Mitä tarkoitat tällä?
Mitä tarkoitat tällä?
Luuletko, että jumala siellä äänikirjassa kertoilee tarinoita sulle?Ristiriitaista, että Jumalan sanasta tulisi maksaa.
Epäilen, että luterilainen pappikoulu ei ole puolueellinen vaihtoehto Raamatun tutkimiseen.Oletko miettinyt että lähtisit ihan pappikouluun?
Oisko vinkkejä, mistä löytyisi paras, mahdollisimman alkuperäinen äänikirja-Raamattu?Muokattu ja uudelleen kirjoitettu monta kertaa. Lost in translation. sisältö ei vastaa enään alkuperäistä vaan on jonkun muun tulkintaa. lisätty ja poistettu osia.
Jaa-a. Kaipa jostain löytyy Raamattu hepreaksi/arameaksi (VT) ja kreikaksi (UT) luettuna. Ne on ne alkuperäisimmät. Vähän tosin epäilen ettei nää kielet sulta oikein suju, koska muuten et kyselisi.Oisko vinkkejä, mistä löytyisi paras, mahdollisimman alkuperäinen äänikirja-Raamattu?
Kiitos asiallisesta vastauksesta!Jaa-a. Kaipa jostain löytyy Raamattu hepreaksi/arameaksi (VT) ja kreikaksi (UT) luettuna. Ne on ne alkuperäisimmät. Vähän tosin epäilen ettei nää kielet sulta oikein suju, koska muuten et kyselisi.
Muut on käänöksiä ja riippuu koulukunnasta mikä on paras. Suomeksi moni on haukkunut vuoden 92 käännöksen ja pitää 33/38 käännöstä parempana. Raamattu kansalle käännös on lähempänä 33/38 käännöstä kuin 92 käännöstä, mutta on tuoreemmalla kieliasulla.
Eli ensin pitää valita käännös ja sen jälkeen etsiä mistä sen saa äänikirjana.
Anreeksi jos se siltä vaikutti. Yritän vain välittää tiedon sinulle, että ostit minkä tahansa äänikirjan niin se ei ole alkuperäistä sanaa. Kannattaa myös olla näissä varuillaan, koska Saatana on se joka yrittää saada sinut lukemaan valheellisia tekstejä ja sitä kautta horjuttaa uskoasi. Kuuntele Jumalan sanaa sisälläsi.Raportoin trollaamisesi ylläpidolle.
Tuollainen ei edistä asiakeskustelua.
Itsellä tuli "en halua kuulua tähän" siinä vaiheessa kun kuulin kastamattomien vauvojen päätyvän helvettiin. Tietysti nuoruudessa skeptisyys oli olematonta, joten jos olen väärässä niin saa korjata. Toki kastamaton sielu ei ole puhdistettu alkuperäisestä synnistä, niin kai se koskee vauvojakin. Varmaan kirkko tästä hieman kalskealta kuulostavan "Jumala rakastaa kaikkia paitti homoja, kastamattomia ja vääräuskoisia"-ideologian haluaisikin lakaista maton alle. Vauvojen osalta ainakin.Raamattu noin pähkinänkuoressa: Synnin palkka on kuolema mutta Jeesus tarjoaa pelastuksen.
Niillä teoilla ei ole mitään merkitystä loppusijoitukselle. Jumala on valintansa tehnyt. Pieni murto-osa osa on "valittuja". Loput on vain kasa lihaa jotka puuhailee jotain.
Ihan naturalistisesti.
Näiden "satanististen" ateistien tehtävä on koetella "valittuja".
Se että joku alkuasukas jossain Amazonissa ei ole kuullutkaan Jeesuksesta eikä ole lukenut Raamattua. Ja ei tee jotain kristillisiä juttuja niin joutuu helvettiin ikiajoiksi?
Et ole tainnut sisäistää kovin hyvin Raamattua. Sitä kuuluu lukea osittain vertauskuvallisesti.Homma menee pieleen jo heti alkumetreillä. Aurinko luotiin neljäntenä päivänä. Mutta miten neljä päivää oli kulunut kun ei ollut aurinkoa? Kellojakaan ei ollut vielä silloin keksitty...
Ei kuulu.Et ole tainnut sisäistää kovin hyvin Raamattua. Sitä kuuluu lukea osittain vertauskuvallisesti.
Ei ole mikään hupikirja tuo raamattu. Ethän lähde Jumalan sanaa muuttelemaan.Et ole tainnut sisäistää kovin hyvin Raamattua. Sitä kuuluu lukea osittain vertauskuvallisesti.
Olen vasta aloittelija Raamatun tutkimusessa, mutta olen saanut siihen kipinän!Ei ole mikään hupikirja tuo raamattu. Ethän lähde Jumalan sanaa muuttelemaan.
Nuo on saatanan hommia, älä lähde sille tielle.Olen vasta aloittelija Raamatun tutkimusessa, mutta olen saanut siihen kipinän!
Tuli keskusteltua useita tunteja Jehovan todistajan kanssa, jonka kutsuin sisään ja aika meni kuin siivillä ja keskustelumme oli todella syvällistä. JW Libraryn latasin.
Jehovan todistajat EI TODELLAKAAN ole Saatanan kätyreitä, PÄINVASTOIN!Nuo on saatanan hommia, älä lähde sille tielle.
Sinua on varoitettu. Jeesus ei kiellä syntymäpäivien juhlimista.Jehovan todistajat EI TODELLAKAAN ole Saatanan kätyreitä, PÄINVASTOIN!
Jehovan todistajat eivät ole kristinuskoa, ja heillä on jopa oma käännöksensä/väännöksensä Raamatusta. Itse varoittaisin välttämään. Joitain eroja tässä lyhyessä parin minuutin videossa (Miten Jehovan todistajien oppi ja kristinusko eroavat toisistaan?). Pasi Turusella on lisää videoita myös.Olen vasta aloittelija Raamatun tutkimusessa, mutta olen saanut siihen kipinän!
Tuli keskusteltua useita tunteja Jehovan todistajan kanssa, jonka kutsuin sisään ja aika meni kuin siivillä ja keskustelumme oli todella syvällistä. JW Libraryn latasin.
Olen tullut siihen tulokseen, että Jehovan Todistajat ovat hartaampia kristittyjä kuin esim. yliliberaalit luterilaiset. Katolilaisuuteen en edes viitsi mennä!Jehovan todistajat eivät ole kristinuskoa, ja heillä on jopa oma käännöksensä Raamatusta. Itse varoittaisin välttämään. Joitain eroja tässä lyhyessä parin minuutin videossa (Miten Jehovan todistajien oppi ja kristinusko eroavat toisistaan?). Pasi Turusella on lisää videoita myös.
Onhan luterilaisiakin hyvin moneen junaan, konservatiivista herätysliikeväkeä (viimeisimpänä projekti Kirkkokansa) ja esim. Lähetyshiippakunta.Olen tullut siihen tulokseen, että Jehovan Todistajat ovat hartaampia kristittyjä kuin esim. yliliberaalit luterilaiset. Katolilaisuuteen en edes viitsi mennä!
Muistaakseni Jeesus halusi seurakuntansa pitävän yhtä ja tuossakin esimerkkiä kuinka luterilaiset eivät siihen kykene, vaan lahkoutuvat. Jehovan Todistajissa ei ole haaroja.Onhan luterilaisiakin hyvin moneen junaan, konservatiivista herätysliikeväkeä (viimeisimpänä projekti Kirkkokansa) ja esim. Lähetyshiippakunta.
Miksei se jehovan todistajan porukka ole haara?Muistaakseni Jeesus halusi seurakuntansa pitävän yhtä ja tuossakin esimerkkiä kuinka luterilaiset eivät siihen kykene, vaan lahkoutuvat. Jehovan Todistajissa ei ole haaroja.
Tuo kirkkojen ja kristittyjen jakautuminen (opin tai muun perusteella) on varmaankin yleisinhimillinen piirre. Joku on jollakin toisella kannalla kuin toinen, oli sitten syynä aneet tms. Jehovan Todistajissa on paljon muita huonoja puolia.Muistaakseni Jeesus halusi seurakuntansa pitävän yhtä ja tuossakin esimerkkiä kuinka luterilaiset eivät siihen kykene, vaan lahkoutuvat. Jehovan Todistajissa ei ole haaroja.
Montako kertaa raamatussa Jeesus sanoi olevansa jumalan poika?Muistaakseni Jeesus halusi seurakuntansa pitävän yhtä ja tuossakin esimerkkiä kuinka luterilaiset eivät siihen kykene, vaan lahkoutuvat. Jehovan Todistajissa ei ole haaroja.
En tiedä. Osaatko kertoa viitteiden kanssa, niin perehdyn paremmin.Montako kertaa raamatussa Jeesus sanoi olevansa jumalan poika?
Onhan se tavallaan, mutta yhtenäinen, vanhoilliskristitty haara. Muttei lahko.Miksei se jehovan todistajan porukka ole haara?
Osaan. Ei sano kertaakaan. Voit sen itse tarkistaa.En tiedä. Osaatko kertoa viitteiden kanssa, niin perehdyn paremmin.
Selailin JW Librabrya, enkä minäkään löytänyt viittausta, että Jeesus itse niin sanoisi! Tai en ole varma! Pitää tutkia enemmänOsaan. Ei sano kertaakaan. Voit sen itse tarkistaa.
Ei tarvii. Ei siellä sitä lue vaikka kuinka tutkisit.Selailin JW Librabrya, enkä minäkään löytänyt viittausta, että Jeesus itse niin sanoisi! Tai en ole varma! Pitää tutkia enemmän
Eikö muut haarat ole yhtenäisiä? Vanhoilliskristittitykin on vain yksi nyanssi noissa haaroissa, joten sen perusteella ei kai voi pitää jotain oikeampana kuin toista. Tai kuvitella että jonkun yhden kohdan perusteella jokin on yhtenäisempi kuin muut.Onhan se tavallaan, mutta yhtenäinen, vanhoilliskristitty haara. Muttei lahko.
No en tiedä! Yksinäinen Raamatun tutkiminen onkin vaikeaa. Onneksi olen tutustunut läheisesti Jehovan todistajiin, jotka varmasti auttavat!@LJ123 ihan näin mielenkiinnosta että kun sanoit että raamatussa jotkin asiat on vertauskuvainnollisia ja joitain asioita pitää tulkita niin mistä tiedät milloin tulkitaan, milloin kyse on vertauskuvasta ja milloin pitää tulkita jollain lailla?
Pysyisin kaukana Jehovan todistajista. Heillä on oma Raamatun väännös, joka on käännetty tukemaan heidän oppia, eikä pyritty tarkkuuteen.Olen vasta aloittelija Raamatun tutkimusessa, mutta olen saanut siihen kipinän!
Eikö sun pitänyt raamattua tutkia eikä kuunnella miten muut sitä tutkii? Jossa sä jehovia kuuntelet niin mihin sä raamattua enää tarviit?No en tiedä! Yksinäinen Raamatun tutkiminen onkin vaikeaa. Onneksi olen tutustunut läheisesti Jehovan todistajiin, jotka varmasti auttavat!
Raamatun tutkiskelu on myös samalla Jumalan tekojen tutkimusta ja historian tutkimista. Toki tämä tapahtuu oman pään ja ihmisosaamisenkin avulla, mutta maailma on hengellinen paikka. Tämä voi Raamatun ja oman hengenelämän avulla avautua (rukous, johdatus, moninaiset Raamatussa kuvatut hengen ilmiöt ym.).Luetun perusteella kyse ei ollutkaan raamatun tutkimisesta, vaan omien uskomusten vahvistamisesta tulkitsemalla raamattua haluamallaan tavalla. Kuten kaikki uskonnot tähän mennessä.