Niin, onhan yliluonnollinen näkökulma ja niiden tapahtumien vakavasti otettavuus monelle "tieteelliselle" maallistuneelle nykyihmiselle outoa (kuten Jeesuksen ylösnousemus). Itsekään en uskonut aiemmin - kunnes uskoin ja olen yrittänyt perehtyä.
Mutta tämä hengellinen puoli todellisuudesta on yhä olemassa, eikä hengen maailma ole kadonnut mihinkään (rukous ym. toimii, kaikenlaista voi tapahtua). Olemme ikään kuin upotettuna laajempaan hengelliseen todellisuuteen, josta Raamattu kertoo, uskoo sen tai ei.
Oma näkemykseni nykyään on, että jos ei usko hengellisyyteen, häneltä puuttuu paljon ymmärrystä todellisuudesta. Raamattu selittää näitä hengen asioita.
Toisaalta usko on myös mysteeri, enkä väitä että osaan selittää kaikkea. Uskoontulokokemuksia ja todistuksia on hyvin monenlaisia.
Niin, onhan yliluonnollinen näkökulma ja niiden tapahtumien vakavasti otettavuus monelle "tieteelliselle" maallistuneelle nykyihmiselle outoa (kuten Jeesuksen ylösnousemus). Itsekään en uskonut aiemmin - kunnes uskoin ja olen yrittänyt perehtyä.
Koska yliluonnollisuutta ei ole joten sitä ei voi tutkia. Raamattukin kertoo jos jonkinlaisista yliluonnollisista tapahtumista, mutta onko niitä oikeasti tapahtunut? Se on sitten toinen juttu. Nykytieteen mukaan ei ole.
Oma näkemykseni nykyään on, että jos ei usko hengellisyyteen, häneltä puuttuu paljon ymmärrystä todellisuudesta. Raamattu selittää näitä hengen asioita.
Mun näkemys taas on se, että kun uskoo hengellisyyteen ja sen sellaiseen niin elämä, se ainoa oikea elämä mitä me tiedämme olevan olemassa menee hukkaan jonkun satukirjan oppeja tulkitessa ja älyvapaita elämää rajoittavia sääntöjä noudattaen.
Toisaalta usko on myös mysteeri, enkä väitä että osaan selittää kaikkea. Uskoontulokokemuksia ja todistuksia on hyvin monenlaisia.
Ja tää kertoo nimenomaan sen mikä uskomisessa on pielessä. Kun ei ole mitään yhtenäistä logiikkaa niin se syö aika paljon uskottavuutta kun toinen näkee paahtoleivässä jessen ja toinen puhuu kielillä, kolmas sanoo että jumala/raamattu käskee tappamaan.