Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Nyt meni hermo noiden adapterien kanssa säätämiseen. Suositelkaa jalkapumppua jossa presta venttiilille sopiva pää. Budjetti noin 50e.
Nyt meni hermo noiden adapterien kanssa säätämiseen. Suositelkaa jalkapumppua jossa presta venttiilille sopiva pää. Budjetti noin 50e.
Tällasen tuli viimeksi, laadukkaan oloinen kapistus ja kohtuu hintainen. Ei mikään muovinen vehje. Suutin menee kiertämällä prestaventtiiliin napakasti.
Lezyne Sport Floor Drive Pump - black
Lezyne Sport Floor Drive with Steel barrel and piston. Incl. ABS-1 PRO Chuck ▶ Model: blackwww.bike24.com
Lezyne on ikuinen ja varaosia löytyy. Tuo kierrettävä suutin on mukava käyttää - ei nopein, mutta prestan kanssa tykkään kun ei ole riskiä mokata sielua rikki. Painettava suutin on aina hieman epämääräisempi käytettävä, varsinkin jos tiiviste on liian ahdas

Joutuu varmaan kaivaa oma pyörävalo arsenaali esiin.Lezyne Macro Drive 1000 asennettu paikoilleen, illalla testaamaan miten tuolla pärjää pimeässä. Ei parane enää lennellä tangon yli, koska tuo tulee varmasti hajoamaan välittömästi näissä tapauksissa..
Olisi kätevää kun tuossa olisi jonkinlainen pikaliitin, jolla valon saisi irti kovempia ajoja varten, mutta nyt pitäisi koko piuhakin irrottaa tai viritellä johtoon itse tällainen liitinosa tuohon näkyville.
Kolvi olisi ollut kätevä asennuksessa, kun tuohon pitää hankkia erikseen moottorin piuha ja yhdistää nämä. Laitoin itse puristettavalla jatkoliittimellä ja kutistesukkaa päälle. Liitoskohta on akun alla, missä johdot kulkevat melko näkyvillä.
![]()
Jos haluaa nostaa nopeasti kuntoa, silloin kannattaa kokeilla vesipalloa. Jos on hyvä valmentaja, oot vartin sisällä aivan loppu.Mitäs muita liikuntamuotoja suosittelette?
Miten ois koris,tennis?
Jos haluaa nostaa nopeasti kuntoa, silloin kannattaa kokeilla vesipalloa. Jos on hyvä valmentaja, oot vartin sisällä aivan loppu.
Riippuu, tai oot tekemäss samoja treenejä, jota tekee henkilöt jolla on 10v takana.Osottaa varmaanki sitä,et kunto on aika heikko..
Riippuu. Tai oot tekemäss samoja treenejä, jota tekee henkilöt jolla on 10v takana.
Jos oot uimahallissa käyny kokeilee mummouintia, se ei kerro ettei joku toinen untiharrastus voi olla rankka.
Ite oon harrastanu korista ja vesipalloa. Tenniksestä en tiedä mitään, mutta voin silti väittää että se on paljon rankempi kun koris, tennis ja juoksu. Mutta tää on fillariketju ja mää sopis paremmin jonnekkin toiseen ketjuun.Niin..voi hyvinki olla raskas laji toi vesipallo!
Testilenkki heitetty auringonlaskua katsomaan ja paluumatkalla pääsi kokeilemaan valon riittävyyttä hieman jo metsässä. Täysin pimeää ei vielä toki ollut vaan hieman hämärää. Hyvältä tuntui kyllä valo näin ensimmäisen testin perusteella, uskaltaa siis suositella.

Lezyne Macro Drive 1000 asennettu paikoilleen, illalla testaamaan miten tuolla pärjää pimeässä. Ei parane enää lennellä tangon yli, koska tuo tulee varmasti hajoamaan välittömästi näissä tapauksissa.
Olisi kätevää kun tuossa olisi jonkinlainen pikaliitin, jolla valon saisi irti kovempia ajoja varten. Nyt pitäisi koko piuhakin irrottaa tai viritellä johtoon itse tällainen liitinosa tuohon näkyville.
Kolvi olisi ollut kätevä asennuksessa, kun tuohon pitää hankkia erikseen moottorin piuha ja yhdistää nämä. Laitoin itse puristettavalla jatkoliittimellä ja kutistesukkaa päälle. Liitoskohta on akun alla, missä johdot kulkevat melko näkyvillä.
![]()

Väärä suunta. 1.35 eteempäin voi olla aika riski. Ite menny ton pätkän aina täysii, kun oletettavasti kukaan ei tule vastapalloon. Pumptäkki jos joku menee väärään suuntaa, sillä ei ole mitään väliä, mutta ylempänä voi nopeesti muuttuu vaaralliseks.Testilenkki heitetty auringonlaskua katsomaan ja paluumatkalla pääsi kokeilemaan valon riittävyyttä hieman jo metsässä. Täysin pimeää ei vielä toki ollut vaan hieman hämärää. Hyvältä tuntui kyllä valo näin ensimmäisen testin perusteella, uskaltaa siis suositella.
Linkin takana myös parin minuutin videopätkä puhelintelineeltä kuvattuna:
Dropbox - Error - Simplify your life
www.dropbox.com
Mielenkiinnosta pakko kysyä, että missä nämä suunnat on määritelty? Osaisi etsiä tietoa näistä etukäteen, kun ainakaan mitään merkintöjä polun varrella ei ole. Itse ainakin tulee ajettua näillä reiteillä sellaista vauhtia että pystyy tarvittaessa välttämään yhteentörmäykset ihan silläkin, koska tuolla kulkee myös melko paljon jalankulkijoita. Pyöräilijöitä näkynyt melko vähän omiin ennakko-odotuksiin nähden. Tuota väliä on tullut nyt mentyä molempiin suuntiin (Jakomäestä Kivikon kautta Viikkiin ja takaisin) melko säännöllisesti tämän vuoden aikana. Toki miettinyt samaa asiaa välillä itse, että jotkin paikat ovat selvästi vain toiseen suuntaan, mutta ei toki koko reitti. Ja tuossa tulee itse tietyt paikat mentyä meno- ja paluusuuntiin eri kohdista riippuen onko vaihtoehtoja ja miten reitti toimii eri suuntiin, mutta joka kohdassa ei ole kuin yksi vaihtoehto jota mennä molempiin suuntiin. Ja reitit tuolla alueella menevät aivan ristiin rastiin ympäri metsiä.Väärä suunta. 1.35 eteempäin voi olla aika riski. Ite menny ton pätkän aina täysii, kun oletettavasti kukaan ei tule vastapalloon. Pumptäkki jos joku menee väärään suuntaa, sillä ei ole mitään väliä, mutta ylempänä voi nopeesti muuttuu vaaralliseks.

Kivikon ek4 on hesan tunnetuimpia reittejä. Siellä kokeneet vetää kovaa, koska ne tietää missä ihmisiä kulkee ja missä pitää olla tarkkana. Tuolla on kohtaan on alamäki, jossa on kiviä joita moni tykkää nostaa molemmat pyörät ilmaan ja käännöksessä on bermi. Tossa ihmiset ei kävele ja itellä ei koskaan tullu mieleen että joku tulis tuolla vastapalloo. Jos meet tosta ylös, suosittelen että kannattaa olla tarkkana.Noin päin varmastikin paremmin suojassa. Pitää kokeilla noin, mutta vaikuttaisi ettei saa käännettyä tarpeeksi alas valoa ja häikäisee vastaantulijat, metsässä riittänee juuri ja juuri tuo suuntaus.
Mielenkiinnosta pakko kysyä, että missä nämä suunnat on määritelty? Osaisi etsiä tietoa näistä etukäteen, kun ainakaan mitään merkintöjä polun varrella ei ole. Itse ainakin tulee ajettua näillä reiteillä sellaista vauhtia että pystyy tarvittaessa välttämään yhteentörmäykset ihan silläkin, koska tuolla kulkee myös melko paljon jalankulkijoita. Pyöräilijöitä näkynyt melko vähän omiin ennakko-odotuksiin nähden. Tuota väliä on tullut nyt mentyä molempiin suuntiin (Jakomäestä Kivikon kautta Viikkiin ja takaisin) melko säännöllisesti tämän vuoden aikana. Toki miettinyt samaa asiaa välillä itse, että jotkin paikat ovat selvästi vain toiseen suuntaan, mutta ei toki koko reitti. Ja tuossa tulee itse tietyt paikat mentyä meno- ja paluusuuntiin eri kohdista riippuen onko vaihtoehtoja ja miten reitti toimii eri suuntiin, mutta joka kohdassa ei ole kuin yksi vaihtoehto jota mennä molempiin suuntiin. Ja reitit tuolla alueella menevät aivan ristiin rastiin ympäri metsiä.
Itse tulee tuosta mentyä siis kyllä molempiin suuntiin omalla "lähilenkillä". Ja mukavampi toki alaspäin, tuo kohta tulee välillä ylöspäin kyllä kierrettyä eri polkua pitkin. Ja en ole näistä itse siis juuri tietoa etsinyt vaan lähtenyt vaan ajelemaan lähialueen polkuja mitä on löytynyt, suuntien osalta tieto kulkee varmasti kokeneilta eteenpäin, mutta itse en näillä poluilla uskaltaisi kuitenkaan luottaa ettei tuolla ole kävelijöitä / koiranulkoiluttajia edessä tai juuri kaltaisiani alottelijoita tulossa väärään suuntaan ilman parempaa tietoa mahdollisesta etiketistä. Pitää jatkossa tuo kohta nousta toista polkua pitkin.Kivikon ek4 on hesan tunnetuimpia reittejä. Siellä kokeneet vetää kovaa, koska ne tietää missä ihmisiä kulkee ja missä pitää olla tarkkana. Tuolla on kohtaan on alamäki, jossa on kiviä joita moni tykkää nostaa molemmat pyörät ilmaan ja käännöksessä on bermi. Tossa ihmiset ei kävele ja itellä ei koskaan tullu mieleen että joku tulis tuolla vastapalloo. Jos meet tosta ylös, suosittelen että kannattaa olla tarkkana.
Sama kun menis bikeparkkiin ja lähtee polkee alhaalta ylöspäin.
Muutenkin kivikon ek4 jos vetää "väärään" suuntaan, huomaa että se on paljon hauskempi tulla alas. Se reitti menee niin että se loppuu pump trackiin.

Hei mikäs tuo laukku on? Koittanu löytää omaan 2019 spectral:oniin epätoivoisesti jotain pientä runkolaukkua, on vaan niin hiton ahdas. Tuo voisi jopa ehkä mahtua
Hei mikäs tuo laukku on? Koittanu löytää omaan 2019 spectral:oniin epätoivoisesti jotain pientä runkolaukkua, on vaan niin hiton ahdas. Tuo voisi jopa ehkä mahtua.

Ehkä tuollaiseen käyttöön voisi ehdottaa foorumeiden ikisuosikkia: Kona Dew Plus tai vastaava. Shimanon Deorea, ei pomppukeppiä keulalla, hydrauliset levyjarrut, riittävä rengastila kunnon talvipyörille.Olen vähän pohtinut uuden pyörän ostoa. Aiemmin olen ajanut mummomankelilla ja käytetyllä (ainakin 15 vuotta vanha) hybridillä, missä ei vaihteet enää kunnolla toimi. Ajoa tulee lähinnä työmatkalla ja kuntosalille, mutta miksei voisi ihan huvikseen kuntoilumielessä käydä lenkillä.
Ostanko uuden hybridin vai pitäisikö talvea varten olla fatbike? Onko merkillä väliä? Kannattaako suosia/välttää tietyn merkkisiä osia esim. vaihteet ja jarrut? Saako alle tonnilla hyvää?
Aiemmin joku mainitsi, että ottaisi fatbiken ihan yleiseen käyttöön, jos pitäisi yksi valita.![]()
Olen vähän pohtinut uuden pyörän ostoa. Aiemmin olen ajanut mummomankelilla ja käytetyllä (ainakin 15 vuotta vanha) hybridillä, missä ei vaihteet enää kunnolla toimi. Ajoa tulee lähinnä työmatkalla ja kuntosalille, mutta miksei voisi ihan huvikseen kuntoilumielessä käydä lenkillä.
Ostanko uuden hybridin vai pitäisikö talvea varten olla fatbike? Onko merkillä väliä? Kannattaako suosia/välttää tietyn merkkisiä osia esim. vaihteet ja jarrut? Saako alle tonnilla hyvää?
Aiemmin joku mainitsi, että ottaisi fatbiken ihan yleiseen käyttöön, jos pitäisi yksi valita.![]()
Fatbike on ankeahko laite pikitiellä ja ihan pelkkää talvea varten en kampetta hommaisi.Olen vähän pohtinut uuden pyörän ostoa. Aiemmin olen ajanut mummomankelilla ja käytetyllä (ainakin 15 vuotta vanha) hybridillä, missä ei vaihteet enää kunnolla toimi. Ajoa tulee lähinnä työmatkalla ja kuntosalille, mutta miksei voisi ihan huvikseen kuntoilumielessä käydä lenkillä.
Kyllä.Vieläkö porukka käyttää sisäkumeja?
KylläVieläkö porukka käyttää sisäkumeja?
Vielä kevääseen asti contin 5k kumit sisureilla, mutta molemmat renkaat puhkes samaan aikaan ja sitten piisas.Vieläkö porukka käyttää sisäkumeja?
Kyllä. Ja viimeksi pari viikkoa sitten paikkasin sisäkumin, vaikka tosiaan nopeammin sitä olisi vaan laittanut uuden tilalle. Tämä siis maantiepyörällä.Vieläkö porukka käyttää sisäkumeja?
Mulla ei ole tubeles käytössä mutta eikö tekniikan paremmuus perustu keveyteen ja herkkyyteen, puhkeamattomuus perustuu litkuihin.Vieläkö porukka käyttää sisäkumeja?
Mulla ei ole tubeles käytössä mutta eikö tekniikan paremmuus perustu keveyteen ja herkkyyteen, puhkeamattomuus perustuu litkuihin.
Eikös myös foorumin aktiiveilla ole sisurit varalle?
Vieläkö porukka paikkailee sisäkumeja?
Contin Race 4,5€ pintaan niin ei ole tullut moneen vuoteen paikkailtua vaan uutta eetteriin. Varsinkin tuntuu että jos tulee rikkoja niin niitä tulee useampi samaan sisäkumiin. Ei tunnu olevan paljoa väliä onko 5, 10 tai 15€ maksava sisäkumi tuon kanssa.
Tänä vuonna mennyt 2 sisäkumia paskaksi 4-5k kilsoilla vaikka oma ajaminen on aika kuluttavaa. Noistakin toinen oli oma vika kun paskoin prestan venttiilin pumpatessa.
Tottakai. Sisuskumi menee vaihtoon vasta kun venttiili alkaa falskaamaan. Taitaa olla nytkin joku 3-4 paikkaa työmatkakonkelin sisurissa. ¨
edit. Ei noissa jaksa alkaa litkujen kanssa pelleilemään kun joutuu nastarenkaita vaihtelemaan talvisin alle. Harrastepelit sitten erikseen.
Talvikäytössä tuossa on jäjkeä, butyyli jäyikistyy pakkasella.Talvikumithan on litkutettuna toisilla kiekoilla
Oiskohan tuossa välttynyt useammalta paikkaukselta jos olisit vaihtanut sisäkumin ensimmäisen kohdalla?Tottakai. Sisuskumi menee vaihtoon vasta kun venttiili alkaa falskaamaan. Taitaa olla nytkin joku 3-4 paikkaa työmatkakonkelin sisurissa. ¨
edit. Ei noissa jaksa alkaa litkujen kanssa pelleilemään kun joutuu nastarenkaita vaihtelemaan talvisin alle. Harrastepelit sitten erikseen.

Oiskohan tuossa välttynyt useammalta paikkaukselta jos olisit vaihtanut sisäkumin ensimmäisen kohdalla?
Itellä kovaa ajoa kaupungissa sun muualla + työmatkat. Vedän myös surutta hiekka ja kiviteitä maantiepyörällä. Silti tämän vuoden saldona yksi ajettu rengasrikko.
Kai nuo on henkimaailman asioita, mutta oma kokemus on että yhden paikkauksen jälkeen saa paikkailla useamminkin.
Vaikka rengas litkuilla, sisuri pitäis pitää mukana varalle. Litkutus tuli maastureihin, koska se poistaa pinch flat puhkesmisen ja mahdollistaa tällein matalimmilla paineilla ajamisen. Rengas voi puhjeta vaikka litkut olis sisällä ja sen takia on erikseen tubeless paikka. Litkutus on nyt yleistyny kaikkialla, koska pinch flat puhkeaminen on yleisin vaurio mitä sattuu.Mulla ei ole tubeles käytössä mutta eikö tekniikan paremmuus perustu keveyteen ja herkkyyteen, puhkeamattomuus perustuu litkuihin.
Eikös myös foorumin aktiiveilla ole sisurit varalle?
Mites https://www.canyon.com/fi-fi/road-b...race-7/2942.html?dwvar_2942_pv_rahmenfarbe=BKOnko tässä pula-ajan saatavuudessa mitään mahdollisuutta saada isorunkoista, maantiepyörää muistuttavaa halpista 1000e hintaluokkaan. Vielä niin että pystyy ostamaan laskulle/klarnalle. Ei tarvitsisi olla kummoinen lenkkipyörä kunhan olisi mukava asento. Vai odotanko suosiolla ensi kevääseen. Käytettykin kelpaisi, kunhan liikkeen kautta osto koska tuo laskulle saaminen.
Kävin sovittamassa XXL:n tarjouskappaleen tuohon hintaan, niin runko tuntui liian pieneltä (58cm) ja laskurit suosittelee muutenkin 60+ omilla mitoilla.
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.